Auteur Topic: [sequester]- spelregels en spelverloop  (gelezen 359 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[sequester]- spelregels en spelverloop
« Gepost op: 6-06-2021, 00:23:13 »

1. Het spel
Sequester is een spel waarbij strategie en sociale contacten belangrijk zijn. Elke ronde wordt er een opdracht gespeeld waarbij een deel van de deelnemers veilig zal zijn en een aantal komt in de gevarenzone. Hoeveel veilig zijn en in gevaar zijn is niet bepaald en kan wijzigen. Soms zijn er maar 3 in gevaar, soms iedereen.  De duur van de ronde hangt ook van jullie af.

Na de ronde hebben jullie 24u de tijd om iemand in de gevarenzone naar het duel te stemmen. Degene met de meeste stemmen komt in het duel terecht. Deze persoon krijgt alle macht, want die mag 3 personen aanduiden die hun stem eerlijk moeten bekend maken én mag iemand aanduiden (maakt niet uit wie en of die veilig was of niet).  Deze 2 spelen een duel, de winnaar gaat door in het spel, de verliezer wordt lid van de jury en bepaalt mee de winnaar.

2. De opdrachten
 Elke ronde wordt er een opdracht gespeel die bepaalt wie er veilig is of niet. De opdrachten zijn vooral gericht op strategie en sociale contacten. De duur van de ronde kan elke week veranderen, dus hou daar rekening mee.

3. Stemmen
Na de ronde mag iedereen stemmen op iemand in de gevarenzone. Hiervoor heb je 24u de tijd en dat doe je door mij een PM te sturen. Je stemuitleg mag zo lang en kort als mogelijk.
Het is toegestaan om op jezelf te zetten. Soms kan dat net beter zijn maar soms kan dat wel je eigen doodsteek zijn.

Bij een gelijke stand moet er opnieuw gestemd worden op degene in het gelijkspel. Hiervoor krijgen jullie opnieuw 24u. indien er dan nog een gelijke stand is, zijn degene op wie gestemd was veilig en
gaan alle anderen namen in random.org die dan bepaald wie eruit moet.

4. Eliminatie
Wanneer iedereen gestemd heeft, maak ik degene bekend die de meeste stemmen gehad heeft (enkel die maak ik bekend). Die persoon kiest 3 personen (die heeft daar 12u voor) die hun stem eerlijk moeten bekend maken (de stem moet eerlijk, de stemuitleg mag zo kort/lang en eerlijk/oneerlijk als je zelf wil) Hiervoor heb je 12u als je uitgekozen bent.

Om te voorkomen dat je iemand oneerlijk beschuldigd zonder weerwoord, mag er altijd gereageerd worden totdat de weggestemde persoon zijn keuze voor dueltegenstander gemaakt heeft. Dat is bindend. Nadat de stemuitleg bekend is, heeft de weggestemde ook 12u om zijn dueltegenstander te kiezen.

5. Duel
Voor het duel heb je 48u om deze te voltooien. De winnaar blijft in het spel, de verliezer moet naar de jury.

6. Troeven
Er zijn 2 troeven in het spel die je kunnen helpen

a) Locus of Safety (LOS)
 De LOS kan je beschermen tegen weggestemd worden of om het duel in te gaan. Er zijn wel enkele voorwaarden hiervoor:
- Het is geen automatische bescherming, je moet hem altijd aangeven om te spelen.
- Als je hem speelt tegen het wegstemmen, doe je dit door mij een PM te sturen tijdens de stemperiode.
   Ik maak bij het stemmen wel bekend of en wie er een LOS gespeeld heeft en of dit succesvol was.
- Als je je wilt beschermen tegen in het duel gaan, moet je dit pas bekend maken als je uitgekozen
  wordt. Dit doe je door te reageren in het topic dat je dit speelt.
- Als je dit speelt tegen het wegstemmen, ben je nog altijd een mogelijkheid om in het duel gekozen te 
  worden ongeacht of dit succesvol gespeeld was of niet.

b)  Duel-immuniteit
De duel-immuniteit kan je enkel spelen als je uitgekozen wordt voor het duel. Je kan dan niet uitgekozen worden om het duel te spelen maar je mag iemand in je plaats kiezen die moet spelen.

Hoe je deze troeven kan vinden, horen jullie wel in het spel.

7. Twists
Elke ronde zal er een twist zijn die het spel wat moeilijker maken. Daarover ga ik nog niet teveel prijs geven. De enige twist die ik nu bekend maak is degene die altijd geldt in sequester:

- Bij de laatste 4 is er geen moeilijkheid. De 4 laatste krijgen een topic om te discussiėren wie ze wegstemmen.  Er is geen veiligheid of duel. Iedereen kan weggestemd worden. Maar degene die weg moet, heeft het recht om iemand, eender wie, mee te nemen naar de jury.  Daardoor blijven de laatste 2 over.

8. Finale

In de finale zullen de laatste 2 de mogelijkheid krijgen om hun spel uit te leggen en elk jurylid krijgt een eigen topic om de finalisten te bevragen/becommentariėren.  Uiteindelijk wint degene met de meeste stemmen.

« Laatst bewerkt op: 17-06-2021, 14:11:01 door wouterv »
klaar voor de strijd