Auteur Topic: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten  (gelezen 1462 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #20 Gepost op: 22-12-2021, 22:12:38 »
Mrchipie biecht eens na zijn al lange avontuur op kamp Aarde:

Heeeeey Wat fijn dat ik mijn gedachten hier kwijt kan!

Ik hoop dat ik nu wel vol hou om gewoon elke keer lekker te biechten.

Allereerst dacht ik gelijk iedereen kan meedoen, dan waag ik gewoon een poging, ik kijk sinds kort survivor en ben een expeditie robinson fan dus ik denk wel dat ik weet wat ik ongeveer kan verwachten.

Super leuk dat we met 4 teams en 16 deelnemers gaan starten ::bravo:: en omg schaduwaccounts ::oink:: Echt super leuk! ik vind dat ik een leuk alter ego heb en ik als acteur kan het als de beste.

Dan nu begint het spel. Ik zit in een team met Brtdm Ricardo en belg als echte spelers Brtdm en ricardo ken ik al vrij goed van het forum, maar belg nog niet echt. en natuurlijk de schaduw spelers.. wat natuurlijk erg moeilijk en lastig te zien is. Ik ben heel blij met mijn team en denk dat ik daardoor sowieso ver kan komen.

We hadden eerst de Luxeproef: Maak een kampvlag! nou ik photoshop best veel dus ik dacht kom maar op. Totdat Brtdm eerder klaar was en die was echt perfect prachtig niks meer aan doen dus ik ging niet verder en we hebben die nog gewonnen ook ::bravo:: Nu nog hopen dat ze niet mijn andere kamp gaat aanvallen :P

En dan de imunteits proef! Maak een karakter met een mangatar. Ik heb altijd veel ideetjes voor karakters etc dus kom maar op, toen kwam iemand met een baby als karakter? HOE like come on dat kan je niet eens maken met mangatar het leek gewoon op Monkeysuncle  ::rofl::
Dus gelukkig kwam spacy met een beter voorstel ook al had ik 2 mangas gestuurd :-\\ Maar goed...  Die van Spacy was leuk bedacht. Jammer dat de jury daar anders over dacht, Maar ja die van Brent ughm bedoel lucht was wel veel leuker  ::hypocriet::

En dan moeten we iemand eruit stemmen. Ik zat gelijk met Erica in mijn hoofd, want die doet echt niks en laat zich niet horen. Ik heb op dag 2 gelijk een bondje aangemaakt met ricardo en Brtdm, omdat ik erg close met ze ben sowieso al met fatinidad group chat. The masked survivors has born ::bravo:: En dus kwam Brtdm met hints dat hij Erica is.... Nou daar gaat je plan en gesprekken die je met iedereen heb gevoerd om op Erica te gaan ::rofl:: toen was het okwando, maar na een gesprek met hem heb ik opeens een final 2 ::rofl:: Toen bleek dus dat Ricardo getarget werd door Stien en van brtdm hoorde ik dat de schaduws een bondje met elkaar hebben gesloten. En toen was Belg opeens de target en aangezien ik geen klik had en nog weinig heb gesproken vond ik het prima zo, maar hopelijk is er een geheim eiland en komt hij terug, want vond het niet leuk :\'(

Heb een final 2 met rik okwando en stien en een echt bondje met brtdm en ricardo en natuurlijk erica. Nu is het dus puzzel week. nou ik ben redelijk goed in puzzels dus moet wel goed komen. in ieder geval zit ik in een meerderheid groep dus dat moet goed komen mochten we verliezen ::jaja::

Maar verliezen doen ze weer:

Wat een pech. Het is vast die partijdige jury weer >:(

Veel succes Erica, ben je blij met de slidepuzzel?

Erica loog niet toen ze zei dat ze puzzels wou:

dankjewel! de slide is een van mijn specialiteiten, dus dit moet helemaal goedkomen!

Ik had niet verwacht te verliezen ::niet-ok::

Oh hallo Noortje, jij ook hier?

Ik ben niet zo goed in puzzels, maar kan ik nog iemand helpen?  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Christina is er ook trouwens:

Ik heb mijn best gedaan om zo sjnel mogelijk te zijn, maar Soedokoe is niet echt mijn ding...  :-X
Als we hierdoor verloren hebben dan speit het me zeer.  :\'(

Pfff.... Superteleurgesteld   :\'(

Dus gaan de schaduwen van Aarde weer een donker hoekje opzoeken:

Hoi lieve vriendjes,

Helaas niet gelukt, en we waren er nog wel zo dichtbij  :\'(.
Ik wil in ieder geval dat jullie alledrie nergens heen gaan! En ik hoop dat jullie hetzelfde vertrouwen in mij hebben  ::hug::.

Hebben jullie al een voorkeur of wens over wat je het liefst ziet gebeuren deze eilandraad? Mijn voorkeur is niet sterk dus ik hoor graag wat jullie willen en wil daar prima in meegaan.

Groet,
Stien  ::zwaai::

Hoi hoi allemaal!
Ik denk er hetzelfde over inderdaad. Wat mij betreft gaan we verder met deze samenwerking.  ::jaja::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #21 Gepost op: 22-12-2021, 22:16:53 »
Sneaky Bjorrn:

Ik meng de kruiden van de paprikapoeder zoet, ras el thanoot en tijm met elkaar, en bestudeer de potjes ook eens goed!

Werkt niet.

en ook Okwonko probeert het:
Met die kruidenpotjes viel er opeens een kwartje. Zou daar een idol in kunnen zitten. Wat is anders het nut van die items. Honger hebben we immers niet want we hebben Chips.

D*N/Lucy: Ik neem een duik in de visnetten en haal daar de boel overhoop  ;D



Oja, wat betreft de stemming. Hopelijk gaat het schaduwverbond weer werken, maar ik leg het initiatief iets meer bij Rik en Erica. Eens kijken wat zij nou écht denken.

Net als Nieky:

En die vissen snij ik natuurlijk ook open om te kijken of er iets in zit. Desnoods met mn blote tanden  ;D

Sanmol weet het zeker tho:
De Idol zit in de gember.

Alsof we nog geen intriges hadden in het Aarde kamp hadden, komt dit bericht in de schaduwenchat:

ik wil ook nog graag even door en vind jullie allemaal veel te gezellig. Ik stel voor om op Ricardo te gaan, die is denk ik iets fanatieker bezig met zijn schaduw dan met dit kamp. Hij denkt natuurlijk dat hij hartstikke veilig kan meeliften en waant zich al in de volgende ronde want:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

lieve groet,
Erica

Sorry sorry sorry lieve teamgenoten!!! Ik vind het echt heel balen dat het me niet gelukt is op tijd online te komen, aangezien ik de vrouw van de cijfers ben :\'( Ook sorry aan Christina, dat je het in je eentje hebt moeten doen. Top dat je het in ieder geval hebt gedaan! Als we gaan moeten stemmen, snap ik het als jullie het eerst aan mij denken. En ik weet ook zo snel niet hoe ik me zou moeten verdedigen. Laten we hopen (voor het team maar natuurlijk ook voor mezelf) dat we niet naar de eilandraad hoeven. Ik wil wel zeggen dat ik dit niet voor een tweede keer wil laten gebeuren. Ik wil me heel graag inzetten voor dit mooie team, want ik voel me oprecht fijn bij jullie. Love the positive vibe.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

...de deadline is nog niet voorbij?

Dat meen je! Mijn god, wat een twist. Ik had alles snel bijgelezen en dacht dat het al klaar was. In dat geval wil hem nog aanvragen! Heb ik tot 12 uur?

Yes go go go!

Ik pak het derde kokertje ::vergroot::.

Okwonko denkt Stien door te hebben:



Ik wist het! Dankzij wouter in water. Overal zit een dubbel account. Dat helpt ook in het voorkomen van een 4-4. Ik snap de spelleiders wel  ;D
Erica blijkt Brtdm te zijn. Mijn vreesscenario van vorige week komt uit, maar er lijkt nu ook open kaart gespeeld te worden. Ricardo is zijn target (zegt ie), maarja dat kan ie ook tegen ons zeggen om één van ons stiekem te targetten. Aan de andere kant; als hij dat écht had gewild had dat ook vorige week al gekund. En chipies woedeuitbarsting deze week zal wellicht ook in zijn nadeel werken. Maar de raad wordt nu wel spannender.

En ik heb denk ik nog een ontdekking gedaan of een vermoeden bevestigt.
Stien typte net een berichtje met daarin het woord 'heh' op deze manier gespeld. Ik denk dat ik weet wie dit is  ::vergroot::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Stien is blij met Brtdm/Erica:

Omg brtdm briljant man!  ::bravo::
Ik had ook het vermoeden dat er vast in sommige of misschien wel alle kampen een dubbel account zit, super tricky natuurlijk, maar ik ben zo blij dat je het met ons hebt gedeeld  ::ok::
En ik ben ook blij dat jij (brtdm) degene bent die een van ons is, want ik vond je al van grote meerwaarde in ons kamp. En nu natuurlijk nog veel meer, in zowel ons kamp als ons verbond!

Wat mij betreft vormen wij een sterk blok van niet 4 maar zelfs 5 nu, echt perfect!
Stemmen op Ricardo vind ik helemaal prima, en ik zal geheim houden wat je met ons hebt gedeeld, bedankt voor je vertrouwen  ::hug::

Groet,
Stien  ::zwaai::

Wow Erica en Brtdm, ik waardeer het enorm dat je dit met ons wil delen. Dit geeft mij nog meer vertrouwen in ons verbond dan ik al had. Het is net een puzzelstukje dat op z'n plek valt ::jaja::

In de puzzelweek nog wel!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #22 Gepost op: 22-12-2021, 22:25:09 »
B&W licht zijn tactiek toe:

[Week 2, Dag 13, Biecht 3]

Vorige week heb ik vol spanning en chaos een biecht geschreven en ik schaam me er alweer een beetje voor ::rofl:: Maar goed, alles ging volgens plan dus dat is goed.

De proef deze week was super leuk. Alleen wel nipt verloren met Ardhi en ik ben bang dat we ook gaan verliezen met Maji. Al heb ik mijn battles allebei gewonnen, en ik ben best trots op die prestatie.

Maji
Als we moeten gaan stemmen hoop ik dat ik safe zit vanwege mijn deelname aan de proeven. Daarnaast heb ik bondjes met Wouter en Jann lopen en als ik kan aanstippen bij hun dat ik denk dat ze Charlie en Charlotte zijn en ze reageren erop, dan heb ik wel de mogelijkheden om de eilandraad te overleven.

Ardhi
Dit kamp is allesbehalve boring. Na de eliminatie van belg was ik heel zeker dat Stien, Okwonko, Erica en ik de meerderheid hadden en dat een eventueel verlies geen groot probleem zou zijn. Maar ja...

Dan ontstaat er een fikse ruzie tussen Stien en mrchipie. Verschrikkelijk, want Stien is mijn nummer 1 ally in dit kamp en ook met mrchipie ben ik goed. En ik moet toegeven dat mrchipie onredelijk was. Eliminatie van een van de twee is slecht voor mij.

We verliezen de proef en dan zie ik een PM die mijn vers opgebouwde zelfvertrouwen in één klap wegblaast. Erica die toegeeft Brtdm te zijn.
Ergens wist ik dit al, ik heb nog tegen belg gezegd dat zo’n dubbele statistisch gezien in elk kamp een keer zou moeten voorkomen. En dat Erica daarvoor de meest logische schaduw vond, en Brtdm de meest logische echte speler.
Erica/Brtdm zegt wel dat hij Ricardo wil wegstemmen, maar hoe kan ik hem vertrouwen? Want het enige wat ik weet is dat hij de macht heeft om de doorslag te geven aan beide kanten, dus IEDEREEN kan naar huis gaan bij de eilandraad.

Heb maar even gedaan alsof ik nog meer vertrouwen in ons bondje heb ::hypocriet::
Maar vanbinnen is de stressmonitor ontploft.

O en ik kan een persoonlijk voordeel winnen door een crypto te doen. Maar mensen, dat zeg al de hele week dat ik geen crypto’s kan. How am I supposed to do this?
Misschien is het beter om op te letten wie de woorden op het forum plaatst, want is informatie dat iemand een voordeel heeft voordeliger dan het zelf hebben?

Kortom, dit spel verandert iedere minuut en je kunt jezelf nooit, maar dan ook nooit veilig rekenen.

Charlotte haar leugen dat ze eigenlijk geen wiskundelerares is komt helemaal uit, valt volledig door de mand hier!
Nee hoor, dit wordt hem niet. Iets te veel sterren/bollen voor mijn niveau deze. (Waarom hebben jullie mij in godsnaam een wiskundevrouw gegeven?!?!)

Schaduw Aarde is kumbaya:
Ik had het nog niet expliciet gezegd zag ik, maar ik zal het natuurlijk tegen niemand zeggen en ik ben het helemaal eens om op Ricardo te stemmen.
Jullie zijn fijne bondgenoten om mee samen te werken ::bravo::

En hier beginnen de eerste hussel/kampwissel berichten al:

Haha wel fijn zo'n eilandraad zonder al te veel discussie en gedoe. Hopelijk kan dat zo blijven en blijkt ons bondgenootschap weer te vertrouwen!

Ik verwacht nog niet direct een kampwissel of iets dergelijks. Maar mocht deze eilandraad weer blijken dat ons bondgenootschap werkt, dan wil ik in ieder geval zeggen dat we na een kampwissel ook blijven samenwerken.
Contact hebben mag niet volgens de regels als we in verschillende kampen zitten. Dus dat kan dan niet, maar als ook deze raad goed afloopt dan durf ik te beloven dat ik na de samensmelting jullie weer bij wil praten en het contact op wil pakken.

Is nog erg ver vooruit kijken, dat weet ik. Maar ik wil voorkomen dat we dadelijk opeens in andere kampen zitten en dat we geen contact meer mogen hebben en dit niet hebben kunnen bespreken haha

Ik ben hier ook heel blij mee  ::bravo::.
Ik vertrouw jullie allemaal echt en dat bespaart zoveel stress.
Waarschijnlijk moeten we nog wel een paar rondes voordat er een kampen hussel komt, maar ik vind het wel slim dat je er alvast over begint Okwonko! Wat mij betreft blijven we samen ook na een kampen hussel, en als we opgesplitst worden dat zet ik de samenwerking ook graag voort na een samensmelting!

Als ik met mijn andere account bij jullie in het kamp kom na een hussel, dan wil ik jullie ook benaderen daarmee, zodat we ook op die manier kunnen samenwerken. In mijn andere kamp heb ik namelijk niet iets wat in de buurt komt van het stabiele verbond wat wij nu hebben  ::vergroot::.

Groet,
Stien  ::zwaai::

Jennifer MOET weg:

WEEK 2

OH MY GOD! We hebben de proef gewonnen door mijn snelle sudoku kunsten. Hierdoor ben ik veilig voor deze ronde. Wat een opluchting, zeg. Ik weet dat dit spel deels gebaseerd is op je sociale krachten, daarom heb ik erg mijn best gedaan om vertrouwen te winnen bij Spacycolours en Bjorrn. Spacycolours vond ik wel iets te veel vragend voor mijn doen. "Wie was Denzel dan?" Dat gaat je niks aan meid! Ik heb maar gezegd dat het Mr.Chipie of Molfreak Arno was. Als ze van iedereen het schaduwaccount weten ben ik de klos! Niemand heeft nog een idee dat ik Jungmoon ben behalve Gijs. Ik heb dit Gijs verteld, omdat ik met hem als laatste wilt eindigen in dit kamp mocht het zo ver komen. Gijs, Bjorrn, en ik gaan als een kwartet een meerderheid vormen om Jennifer eruit te stemmen. Brent is een sterke speler die zich kan bonden met Aurynn. Dat is een gevaar voor ons spel. Daarom stem ik Jennifer eruit de volgende keer. We hebben de meerderheid, dus het zal goed moeten komen.

Jann, Wouter en Nieky hebben een pmmetje:

B&W gaat ook op christinaaa geloof ik. Dus voor deze eilandraad hoeft het niet persé. Ik heb wel Dennis en Minke toegevoegd. Die willen vast nog meer Pm's lezen  ::rofl::

Ik wil wel alvast voorsorteren op een eventuele switch in de kampen. We kunnen natuurlijk gescheiden worden van elkaar, dat zou jammer zijn. Maar mochten we later toch weer op een eiland bij elkaar komen dan wil ik graag weer samenwerken.
Ik wil dat graag nu alvast zeggen omdat je geen contact mag hebben als je op een ander eiland zit.  :P

Nog wel iets belangrijks; Ons bondje mist nog een toffe naam. Ik dacht zelf aan Jann en allemann  ;D

Ik ga op christina (hartje)

Sorry meisje, maar de meerderheid wil jou.

Meer tactiek!

Hoi vriendjes,

Die vraag van Dennis bij de eilandraad zet me wel aan het denken. Is het misschien slim om een vote split te doen tussen Ricardo en mrChipie, om te garanderen dat wij allemaal erin blijven zelfs als Ricardo een idol speelt. Laat maar weten of jullie het een goed idee vinden of niet  :).

Groet,
Stien  ::zwaai::

Rik krijgt een geheime opdracht:

Aaah nee, daar gaat m'n plan.

Ik wilde na de eilandraad aan Stien en Okwonko vragen of ze mee konden helpen met nadenken en ook berichten in het kamptopic konden plaatsen zodat het minder opvalt. Ik vind het wel spannend namelijk als ik de woorden plaats, want iemand gaat dan weten dat ik het voordeel heb.

En ik faal in crypto's want ik heb bij maar drie dingen een idee wat het kan zijn ::rofl::

Even hardop denken:

Kunnen we überhaupt wel een vote-split doen? Dan zouden wij onze stemmen 3-2 moeten verdelen. En Chipie en Ricardo hebben ook 2 stemmen. Erica heeft een stem tegen op de vorige eilandraad (van belg) en dus zouden Chipie en Ricardo zich met 2 stemmen op Erica veilig kunnen spelen.
Na Brtdm's/Erica's berichtje lijkt dat niet echt voor de hand te liggen, maar toch...

Ik denk zelf wel dat het erg krap is qua tijd om nu nog een goede vote-split te regelen. Ik zal voor alle zekerheid nog even wachten met stemmen, want ik sta er niet persé negatief tegenover. Maar stel dat; dan moeten we heel precies afspreken wie op wie stemt en heel zeker weten dat Chips en Ricardo niet op Erica gaan.

 ::zwaai::

Jann en alleman it is:

Ja, inderdaad, mijn loyaliteit ligt bij een switch zeker vooraleerst bij jullie!

Inderdaad een hele leuke naam, ik zal hem aanpassen ;D

Ze moeten dan inderdaad op Erica stemmen én een idol hebben. Maar als ze een idol hebben en we splitten de vote niet, dan gaat het sowieso mis natuurlijk en dan ligt hun target eruit  :-\\

Ik denk echt niet dat ze op Erica stemmen, want ze weten dat brtdm Erica is, dus ze vertrouwen hem sowieso en willen niet op hem stemmen, ze denken namelijk zijn stem nodig te hebben.

Ik zie geen nadelen, vandaar dat ik het in de groep gooide als idee. Maar ik wil het wel alleen als we dit allemaal ook een goed idee vinden natuurlijk, het belangrijkste vind ik dat iedereen comfortabel is met ons plan!  8)



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #23 Gepost op: 22-12-2021, 22:28:12 »
Wat mij betreft is dat een prima idee. Ik denk niet dat de kans zo groot is dat ze een idol hebben, en als ze er een hebben dat ze 'm gaan spelen (ze wanen zich veilig denk ik). En als ze het doen stemmen ze niet op Erica zoals jullie al zeggen.

Ik denk niet dat het nodig gaat zijn, maar kan het kwaad? Ook niet denk ik.

Ik heb mijn stem op Ricardo al ingestuurd, dat jullie daar rekening mee houden.

Eens! Ik denk dat de kans ook klein is, maar ik zou het zonde vinden als het nog gebeurt ook en dat we een van ons verliezen.

En ik zie ook echt geen nadelen inderdaad, als die er wel waren, dan zou ik dat ook niet willen inderdaad, het plan met het laagste risico vind ik het fijnst  ::ok::

Mijn stem gaat naar Christinaaaa


Biecht:
Het ging tussen jou en Charlotte na de Soedokoe (zoals je zelf zegt) , maar toen plottwist! Jann claimt Charlotte te zijn! Nog een dubbele schaduw hier! En weer heb ik er een bondje mee



Dit betekent dus dat ik met Jann+Charlotte en Wouter+Charlie in een groepje van 5 zit. Omgedoopt tot 'Jann en allemann'. En B&W Is ook nog aardig on board.
Dylan blijft een beetje low-key, maar lijkt me meer waard in de proeven op dit moment dan Christinaa

Hopelijk geen gedoe met idols enzo. Dat zou het vervelend maken. Ik ben best blij waar ik nu sta/zit in dit kamp met dit groepje*

*Dit soort uitspraken zijn altijd vervelend als je later een keer genaaid wordt  ;D

Rik heeft moeite met zijn opdracht:

Hahaha
Waarom is die crypto zo moeilijk gemaakt ook? ::rofl:: Ik heb er drie waarvan er 1 waarschijnlijk fout is ::schaam:: en ik heb echt geen idee

Ik vind het belangrijk om het antwoord van Brtdm/Erica hier te horen. Erica loopt immers potentieel (via een kleine kans) risico.
Zelf zou ik fijn vinden als (stel we doen dit) de mensen die op Chipie stemmen geen ruzie met hem krijgen want daar heb ik even geen zin in  ::rofl::. Dan moeten we met z'n allen niet zeggen wie op wie gestemd heeft. En ik wil liever ook geen saboterende Chipie in de volgende proef. Want ik wil nog steeds heel graag de eilandraad ontlopen.  ;D

Ik ben zo even offline. Rond etenstijd ben ik er denk ik weer. Dan ga ik mijn stem insturen. Indien Brtdm/Erica dan nog niet heeft gereageerd stem ik gewoon op Ricardo. Ik wil ook niet te laat zijn.  ;)

Ja zeker, als Brtdm/Erica het er niet mee eens is doen we het gewoon niet  ;)
Maar het risico dat Erica loopt dat loopt ze ook als we niet splitten natuurlijk, als ze 2 stemmen krijgt én Ricardo speelt een idol gaat het sowieso mis. We redden enkel de rest van ons en brtdm zelf als we de vote split doen en Ricardo heeft een idol  :).



Ik vind het prima om een van de chipie stemmers te zijn trouwens als dat helpt  :D

Die Idol moet toch ingezet worden? Ik heb niet het idee dat chip en ricardo het idee hebben dat ze in gevaar zijn. Chip wil graag op Stien gaan, maar Ricardo liever iemand anders.

Ik ga gewoon mijn stem uitbrengen op Ricardo.

Dat is 3 keer Ricardo, dan gaat hij als het goed is gewoon sowieso weg  ::ok::
Heeft het dan nog zin als Stien en ik op Chips stemmen? Just in case..... Ik vind het gewoon moeilijk omdat ik totaal geen idee heb hoe bedreigd ze zich voelen  ::rofl::

Haha ik ook, en volgens mij heeft dit geen nadelen verder, dus ik zou het nog steeds een goed plan vinden omdat we zo echt kunnen garanderen dat we er alle vijf inblijven  ::ok::.

Mrchipie stemt gewoon mee met het verbond:

Mijn stem gaat naar Ricardo.... Ondanks ons bondje met Brtdm hoor ik je niet zie ik je niet in opdrachten en denk dat we beter zijn als we gewoon winnen dit keer. ook ben ik bang zelf de pineut te zijn

Die toch besluiten te splitten:

Haha dit kan mijn ondergang worden. Biecht volgt nog, maar ivm tegenvotes en dat soort geneuzel in een volgende ronde stem ik op:

mrchipie

Lekker de boel op scherp zetten en vooruit denken en Brtdm met zijn dubbelaccount uit de machtspositie halen  ;)

Maar; Het kan ook faliekant fout gaan als mensen zich niet aan de afspraken houden.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #24 Gepost op: 22-12-2021, 22:34:19 »
Topografie week!

Oh pfff, ik weet nog niet hoe we dat moeten gaan aanpakken met die vlag. Ik wil eigenlijk eerst even in overleg met elkaar over wie van ons kamp wij het meest vertrouwen van wie de loyaliteit daadwerkelijk in kamp Vuur ligt, voordat we vrolijk alles met elkaar gaan delen en overleggen en straks de tegenstander ineens heel toevallig binnen twee seconden onze vlag vindt.

Wat betreft topografie, daarin zou ik mezelf wel op 1 durven zetten, ik heb vrij goede topografische kennis.

Met slinkse plannetjes:

Oh, en nog iets over die vlagopdracht. Ik denk dat we het de tegenstander al een stuk moeilijker kunnen maken als we nepvlaggen maken en we die in meerdere berichten van meerdere personen verstoppen. ::hypocriet::

(Ik neem aan dat dat wel mag, zolang de nepvlaggen maar te onderscheiden zijn van de echte?)

Ik heb een briljant idee voor de vlag ::vergroot::.

Dat was ook mijn idee!! ::rofl::

Sanmol in a nutshell

Oh, wauw. ::rofl::

De kans is groot dat de tegenstanders ook zoiets gaan doen, dus we moeten ook even een goede zoektactiek bedenken.

Christina is verbaasd dat ze eruit gestemd is:

Met het oog op mogelijke reveals en dergelijken. (En leuke teksten achteraf  :P)

Oke tijd om de facade te droppen:

Ik vraag me echt af wat er gebeurd is, misschien dat Charlotte net iets lekkerder in de groep lag. Desalniettemin was het een unaniem besluit, terwijl ik wel tussen neus en lippen door had gekregen dat de opties wijd open lagen. En een iemand heeft zich misschien vergist met de naam, want die zou met mij mee gegaan zijn. Dus er is wel degelijk gekonkeld achter mijn rug om.

Maar goed, mijn echte identiteit wreekt Christina wel.  >:D

Ik zou mezelf een mager 7'tje geven op topo, maar dat betekend dat ik dus ergens in de middenmoot zit als het aankomt op ranking. Is er iemand die echt weet wat de hoofdstad van Verweggistan is?  ;)

Wie weet het?

Hey y'all!

Wat denken jullie over de opdracht? Ik ben zelf niet zo goed in verstoppen, maar wel een kei in topo. Hoe is dat bij jullie?

1. SpacyColours
2. Aurynn
3. Gijs
4. Sanmol
5. Jennefire
6. Bjorrn
7. Jungmoon


Dit dan maar? Jungmoon is afwezig, dus ik verwacht geen reactie meer van haar.

Ja waar hangt die MEID nou weer uit?

ik zou voorstellen dat één van de oudste leden hier dat post. Dat zijn meer posts om door te gaan.

Topo is wel mijn ding, dus ik ben daar ook goed in

Vind ik prima  ::ok::
Ik ben best oké in topografie, maar echt geen uitblinker, dus ik hoef niet per se hoog. Plek 6 is helemaal oké.

En slimme tactiek wat betreft het verstoppen van die vlag  :D
Ik heb niet heel veel berichten op het forum, ik ben hier alleen voor de spellen namelijk, dus ik zou de vlag niet bij mij verstoppen. Ik kan wel een nepvlag in een van mijn posts doen!

We hebben in survivor 2012 een potje stratego gedaan. Zou cool zijn (en super gewaagd) als we hem daar zetten  ::rofl::

Zal ik de echte vlag verstoppen? Sowieso gebruik ik relatief vaak plaatjes en andere opsmuk in mijn berichten, wat het zoeken misschien net wat lastiger maakt. ::hypocriet::

Bij het Levend stratego is het wel wat vreemd dat we onze vlag moeten verstoppen voor kamp vuur, terwijl er wellicht iemand van dat kamp kan meelezen. Dat geldt voor alle kampen uiteraard...

Ik denk dat je dat verstoppen daarom het beste overlaat aan één persoon, zonder dat de rest van het team op de hoogte is. Misschien kunnen Brent, Molfreak Arno en DRenziboy dat samen bespreken, zodat er toch voldoende berichten zijn om de vlag te verstoppen (ongeveer 4000) maar de kans op een meelezer uit kamp vuur beperkt is?

 

We moeten wel een ranking maken. Ik durf mezelf daar wel hoog te zetten, tenzij een hogere positie een grotere tijdsinvestering vergt want dat is mijn achilleshiel haha

Ik ben vooral goed met kaarten. Op een kaart kan ik vrijwel elk land en stad vinden. Feitjes (hoofdsteden van superobscure landen zoals sao tomé en principé) wat minder omdat ik dat nooit interessant vond om te leren.

Maar bij de slimste mens heb ik eigenlijk elk topo-rijtje bij de galerij wel helemaal goed en verbaas ik me over de kennis vd kandidaten  ::rofl::

Okwonko weet wel waar die vlag van water gaat liggen:

Biechten! Dat moest nog vanwege mijn last-minute stem.

Spannend bleek het achteraf niet. Ricardo stemt niet en Chips stemt op zijn maatje. Wie had dat gedacht  ::rofl::
Het plan was om samen met Stien op Chips te stemmen (Erica, Brtdm en Rik stemmen op Ricardo) zodat bij een eventuele volgende eilandraad Chips meer tegenstemmen zou hebben dan Stien (wij dachten dat Chips en Ricardo op haar zouden stemmen) en brtdm niet de macht meer had.

Bleek allemaal niet nodig. Maar ach, het was weer even leuke pm-paniek.

Nu topografie. Dat is top. Chips vindt zichzelf daar het allerbeste in en zet zichzelf zonder overleg bovenaan. Zonder overleg; dat is wel dé ironie na afgelopen week  ;D. Ik heb er mijn twijfels bij maar hij mag zich gaan waarmaken, anders is hij vermoedelijk zelf de klos.

Met Stien hebben we ook vooruitgedacht naar een eventuele hussel. Het zou namelijk zonde zijn om met onze beide 'echte' accounts de ander te targetten of iets dergelijks. De geheimzinnigheid vind ik leuk, maar dat mag niet ten koste gaan van alles. Dus ik moet nu over poffertjes praten in een nieuw kamp en Stien over vissticks. Zo zijn we nu het vissticks en poffertjes verbond.

En we moeten de vlag van water gaan zoeken begrijp ik? Die heb ik zo gevonden als ik wil   ::)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #25 Gepost op: 22-12-2021, 22:37:30 »
Stien je girl, uit het leger, met een update:

Schaduw: Stien - Kamp aarde ( Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur )

Hallo biechtstoel, je girl Stien hier, uit het leger  ::zwaai::

Nou er is weer van alles gebeurd in kamp aarde.
We hebben de proef verloren (again) dus we mogen weer stemmen.
En het eerste wat er gebeurd zowat is dat Erica een onthulling doet:
Zij is brtdm en zit dus met beide accounts in hetzelfde kamp! De vorige aflevering heeft hij beide verbonden gestuurd richting een stem op Belg. Dat verklaart gelijk waarom de 'echte' accounts geen viertal konden vormen, Brtdm had daar de touwtjes in handen en wij schaduwen hebben hem genoeg zekerheid gegeven dat hij ons niet wilde targetten, perfect  :D.

Nu is zijn volgende plan om op Ricardo te stemmen, liever stem ik op Chipie, maar goed, Ricardo had het ook op mij gemunt in het begin dus hem weg is ook prima.
Het is wel duidelijk hoeveel macht brtdm momenteel heeft though, en dat deed me wel twijfelen over de toekomst. We zijn nu een beetje gedwongen om met zijn plan mee te gaan want als hij er niet blij mee is dan flipt hij wel terug naar de andere kant.

Maar geen zorgen, ik weet wel hoe ik hem die macht subtiel af kan pakken  ::vergroot::.
Ik vertrouwde er wel op dat brtdm deze ronde inderdaad op Ricardo zou gaan, maar ik vond de komende rondes enger. Wat is zijn plan voor hierna? Eerst Chipie weg en dan in een minderheid van 2 zitten in ons verbond van 5? Das alles behalve ideaal voor hem, hij wil zorgen dat wij afhankelijk blijven van hem vermoed ik en dat kan ie doen door een beetje heen en weer te flippen.

Dus ik wil hem die kans niet geven. Als ik 2 stemmen zou ontvangen van Chipie en Ricardo, en Brtdm flipt volgende aflevering terug en maakt het 3-3, dan lig ik eruit door deze voorgaande stemmen.
Dus Chipie moet ook 2 voorgaande stemmen krijgen  >:D.

Ik wil dit niet sneaky achter brtdms rug fiksen, want dan verliest hij misschien het vertrouwen in ons bondje, en als het even kan wil ik wel als sterk blok van 5 de kampen hussel in gaan. Dus ik heb een split vote voorgesteld, want ''misschien heeft Ricardo een idol''. Ben ik eigenlijk helemaal niet bang voor, maar er zijn geen nadelen verder aan dit plan, dus hopelijk gaan ze mee.

Okwonko en Rik vinden het prima, maar Brtdm reageert echt medium enthousiast, logisch ook, want hij loopt 0 gevaar nu en misschien zit hij wel echt niet te wachten op stemmen op Chipie. Des te meer reden om het wel te doen dus! Gelukkig ging Brtdm er ook niet echt voorliggen en vond Okwonko het oke als hij zelf ook een stem op Chipie zou plaatsen, dus dat deden we: 5-2!

Huh, 5-2? Ricardo stemde op zichzelf en Chipie stemde zelfs ook op Ricardo, wat een trainwreck van een bondje is dat  ::rofl::.
Het feit dat Chipie dit prima vond is wel tricky, want dan heeft Brtdm hem misschien geïnformeerd en wilde hij inderdaad flippen. Maar dat kan nu niet meer! Okwonko, Rik en ik hebben nog 0 stemmen terwijl Chipie er al 2 heeft, dus 3 stemmen op Chipie de volgende eilandraad zal altijd overwinnen!

Ik hoop dat Okwonko en Rik hier net zo blij mee zijn, en ik ben van plan om een soort inner circle bondje met ze op te richten, ze hebben allebei al wel eens hun twijfels over brtdm geuit richting mij namelijk, dus ze zien dit vast wel zitten.

Stien is sitting pretty dus in kamp aarde  :-*.
Het enige wat dit kan verpesten is een immunity idol, dus no thank you, ik hoef die luxe proef echt niet re winnen hoor  >:D.

Groet,
Stien  ::zwaai::

Ik kan alles wel goed

Beste in topo
- Juma (9/10)
- Brent (9/10)
- Arnoud (8/10)
- Gracie
- DRenziboy (7/10)
- Tobia
- Noortje
- MolFreak Arno (3/10)
Slechtste in topo

Ik ben als stedenbouwkundige en aardrijkskundeliefhebber een kei in topo. Dus ik heb mezelf en Tobia even gewisseld. Korte deadline trouwens, ik had gisteren een feestje tot in de vroege uurtjes en ben maar net wakker.


Jungmoon heeft geen stembanden volgens Bjorrn:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Hallo daar  ::zwaai::,

We hebben immuniteit gewonnen  ::bravo::.
Dat gevoel ken ik helemaal niet joh, voelt best lekker.
Er is dus ook wat minder te biechten voor mij dan voor Stien bijvoorbeeld, maar er zijn wel enkele dingen te melden.

Sanmol is nog ongeveer mijn beste bondje hier (iknow, das nie best  :P).
Verder heb ik ook wel wat contact met SpacyColours, die me denk ik wel erin wil houden om het kamp sterk te houden.
Auryyn hoor ik weinig van dus dat is eng, en Jennifer en Jungmoon spreek ik ook nauwelijks.
Gijs ben ik wel close mee, ook al is dat Chipie denk ik, maar rivaal uit kamp aarde lol.

En Sanmol heeft alvast laten weten dat hun heel graag Jennifer wegstemd hierna, want hun denkt dat dat Brent is en ziet Brent als een bedreiging. Dat wil Sanmol doen samen met mij en Gijs (prima opzich) en met Jungmoon als vierde, zodat we een meerderheid hebben.
Ik heb geen idee of Jungmoon on board is though, want daar heb ik bijna niks van gehoord  ::rofl::.
Sanmol wil Jungmoon gaan vertellen dat iedereen op haar wil stemmen maar dat wij haar willen redden.
Wat uhm, een goed plan zou zijn als Jungmoon geen stembanden had, want waarom zouden wij erop kunnen vertrouwen dat ze dit niet doorlult en dat de groep zich tegen ons keert?

Maar goed, de basics van het idee vind ik wel goed. Spacy en Brent zijn namelijk goede vrienden volgens mij, met Auryyn hoort daar ook bij, dus die 3 zouden een heel gevaarlijk blok kunnen vormen.
Hopelijk lukt dit, Jungmoon is de grootste variabele hierin, maar Spacy heeft alvast aangegeven richting mij dat hij waarschijnlijk op Jungmoon wil stemmen. Das gunstig, want dan is de kans kleiner dat Jungmoon inderdaad hun kant wil kiezen.

Ik hoop nog steeds dat we gewoon immuniteit winnen hier, want ik voel me niet zo veilig als in kamp aarde, maar er is in ieder geval al wat gaande waar ik bij betrokken word. Dus hopelijk lukt dit en als het backfired dan is de kans er ook nog dat ik daar niet meteen de dupe van ben.

I'll keep you posted.
Voor nu ben ik blij dat het nog goed gaat  ::jaja::.
In dit kamp wil ik de kans op een idol wel riskeren, want ik zou die graag zelf in mijn bezit krijgen.

Talk to you later!

Groetjes,
Bjorn

Wees tactisch Aarde!

Hee kampgenoten!

Ik heb mijn duels net al gespeeld. Ik weet vrij zeker dat ik in ieder geval beide antwoorden goed heb. De één had ik denk ik vrij snel (vond ik zelf), de ander duurde wat langer. Ik heb aan D*N toestemming gevraagd wat ik met jullie mag delen en ik mocht in ieder geval tegen jullie zeggen dat de hints bestonden uit namen van mensen (zo zat er denk ik wel een president tussen) en er kwam een naam van een stad voorbij bij mijn duel (toen wist ik hem meteen).
Let wel op; soms zit er een hint bij die op meerdere landen kan slaan. Dat was bij mij ook een keer het geval. Denk goed na voor je een antwoord roept. Want met een fout antwoord verlies je (tenzij de tegenstander sneller een fout antwoord gaf). Niks roepen kan ook. Was bij mij niet nodig, maar ik wilde het wel even zeggen.

Maar de aard van de hints delen met jullie leek me wel wenselijk en een voordeel  :)

Zet hem op!

Heel slim dat je dit deelt Okwonko!
Ik ga straks ook spelen en zal er rekening mee houden, en zal het met jullie delen als ik nuttige informatie heb. Ik zal in ieder geval delen hoe ik het gedaan heb.

Ik sluit me vooral aan bij de tips die Okwonko gaf!
Het is inderdaad mogelijk dat een hint op meerdere landen slaat en dan kun je het antwoord dus nog niet weten tenzij je gaat gokken.
In dat geval zou ik zeker even wachten tot je het zekerder weet, want fout gokken is natuurlijk bijna gegarandeerd verliezen. Uiteindelijk worden de hints steeds beter en is het wel te doen, en zelfs als je het dan nog niet zeker weet is het altijd beter om pas heel laat fout te gokken dan om al vroeg fout te gokken.

Als je een antwoord denkt te weten heb je denk ik echt wel een redelijk goed gevoel erbij. Als je echt nog twijfelt gewoon wachten denk ik, risico avers spelen. Das wat ik als advies zou geven.

Ja, dat lijkt me het meest logisch inderdaad, Niek, met je meeste berichten van iedereen. Wordt een hoop klikken voor ze. Ja of Wouter bedenk ik me nu, die het songfestival heeft gepresenteerd. Misschien kan ie tussen al die vlaggen van de landen de survivorvlag verstoppen :D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #26 Gepost op: 22-12-2021, 22:41:51 »
Gijs heeft een nieuwe baan als vlaggenspecialist, was die Mrchipie daar ook niet goed in?

ik heb bij veel gewoon dingen omgedraaid.

Bij de moto heb ik de o veranderd in een 0, Maar idk of dat te onduidelijk is. Daarom maar niet de effecten erbij gedaan. En bij de 4e de marshmallows veranderd idk of dat duidelijk is, maar hier :-*








Juma zoekt niet naar idols maar naar icons:

Volgens mij heb ik een hidden icon in de bananentros gevonden in de hoge boom!

Zoek niet verder Juma hier is ze:



>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

De andere kampen tuimelen gelijk in de val gezet door vuur:

de vuurvlag

Ik heb hun vlag volgens mij  :D

Nope niet goed!

Ik dacht al dat Spacy een trucje zou uithalen. Die Stigma-Koekjes letters waren ook weer irritant  ::)

let op, ze hebben verschillende versies gemaakt van hun vlag.
ELk met een klein foutje

Drenziboy vind de aarde vlag wel zo:
Ik heb de vlag gevonden!!!

Mrchipie zoekt zich  een ongeluk bij Nieky:

Fijn om te weten. Ik heb nog heel even tijd voor ik met Okwonko in moet grijpen  ;D

Maar uiteindelijk is het een gemiste kans:

Ah kijk! Finish

Ik had met mezelf afgesproken om 9 uur met Okwonko de vlag van Water te openbaren. Had ik misschien toch iets eerder moeten doen. Ik vermoed dat het voordeel wel iets met een idol te maken heeft namelijk. Maar misschien is dat eerder een voordeel voor de winnaar.

Gemiste kans, maar ik heb er goed over nagedacht de afgelopen dagen. Ik wil mijn schaduw nog niet prijsgeven. Dat vind ik echt te vroeg. Dus meteen na 8 uur iets posten leek me niet slim. Nieky is al een target vanwege mijn eerdere winst. Okwonko die Nieky blijkt te zijn met wellicht een idol-hint op zak leek me wellicht ook niet handig.

Ik heb wel met water flink gezocht (stomme karma-koekjes-kruidvat-berichten) in de hoop daar iets mee te vinden. Helaas vuur was ons te slim af. Ik was er al bang voor dat er dit soort trucjes gedaan werden, maar ik dacht; gewoon insturen en dan zien we wel. Smart move van ze ::ok::

Wellicht dat ik hier veel spijt van krijg. Maar voorlopig is Okwonko nog anoniem. Chips geen immuniteit is een prettige bijkomstigheid voor het geval aarde naar de eilandraad moet.  ;) Vandaar dat ik even vinger aan de pols hield met het aantal pagina's waar Chips was.

Hmmm bedenk me nu dat dat voordeel ook weleens met het indelen van een kampwissel te maken kan hebben. Dat is dan wel weer wat onhandig als ik daar naast heb gegrepen.

Maar ook dan, gedoe met bondjes en openbaren. Ik moet me maar even zien te redden  ::rofl::  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #27 Gepost op: 22-12-2021, 22:49:07 »
Gijs is blij:

Go team ::bravo:: Wie heeft hem gepakt ::vergroot::

Spacy wat een top idee met de nep vlaggen :-*

Jungmoon heeft niets bijgedragen maar heeft wel een mening:

Eyy dit is zalig.. zullen we tegen lucht gaan..  ::ok::

Jann is klaar om te gaan zoeken!

Wat slim van ze!

Is het nu gewoon zaak alle posts van alle kampleden door te scrollen?

Maar komt tijdens het zoeken de uitslag tegen:

Oeps sorry, zie dat het al gespeeld is

Spacycolours vind die Jungmoon maar raar:

Waarom wil je tegen lucht?

Lucht is juist... Geducht  ::rofl::

Die grap hebben we nog niet gehad!

Spacycolours krijgt een hint en weet precies waar hij moet zoeken:

Lied is natuurlijk een verwijzing naar het lied: "Lucy in the Sky with Diamonds", wat weer verwijst naar Marina & The Diamonds, waar een nummer van werd geplaatst bij de eerste immuniteitsproef op het voorbeeldprofiel van Dennis, en wat was zijn locatie? Juist, de luxehut met al het eten! Dus kom maar door met die "treasure" - of moet ik hidden immunity idol zeggen? ::trots::



Spacycolours komt ook de biechtstoel in met een plan om (zijn benen) te spreiden:

Laat ik ook maar eens een biecht doen, want er is al heel wat gebeurd in de eerste weken! ::zwaai::

Regel nummer 1 voor elke molloot is dat je in je eerste test zo veel mogelijk moet spreiden. Nu is dit geen WidM en heb ik de persoonlijkheidstest naar waarheid ingevuld, maar toch had ik nog geen idee wat er uit zou komen. Ik wilde ook alle vier de proeven voltooien, in de hoop dat ik dan de Avatar zou worden of zo. ::hypocriet:: Ongeveer een dag voor de deadline had ik de Aarde-, Water- en Vuurproeven voltooid. Maar nog voordat ik aan de Luchtproef toekwam, kreeg ik te horen dat ik de Vuurproef had gewonnen! ::bravo:: Ook werd mij toen al verteld dat ik in Kamp Vuur terecht zou komen, en mocht ik al mijn voorkeur aangeven voor een schaduwaccount middels een top 3. Die was als volgt:

1. Jennifer
2. Jungmoon
3. Denzel


Dat het alledrie Vuur-types zijn was eigenlijk gewoon toeval; ik heb vooral gelet op welke rol mij het leukste leek om te spelen. Ik was erg blij dat ik mijn eerste keuze kreeg; Jennifer. ::blond:: Sowieso zaten er erg veel leuke personages tussen, daarom ook jammer dat de meeste spelers daar weinig tot niets mee doen en vrij fantasieloos door het leven moeten. ::gaap:: Ik zelf kan me juist helemaal verliezen in een andere rol. Iets dat Aurynn zich nog herinnerde van mijn rol als Serendípia in The Circle Discord, want hij wist meteen zeker dat ik Jennifer was, oeps. :-X Maar verder lijkt niemand wat te vermoeden. Ik probeer met Jennifer ook een speelstijl te hanteren die haaks staat op die van mezelf. Bjorn en Sanmol lijken beiden overtuigd dat het Brent is, dus ik probeer ze daar zoveel mogelijk bevestiging in te geven. Oh, en Ricardo was er blijkbaar van overtuigd dat ik Army Stien was. Geen idee waar dat over ging maar ik heb hem maar zo lang mogelijk in de waan gelaten. ;D

Ik vind het wel fijn om samen met mijn schaduwaccount in hetzelfde kamp te zitten. Hierdoor kan ik me meer focussen op mijn eigen kamp, heb ik meer controle over wat er speelt en meer invloed op de stemmingen. Het feit dat Aurynn weet dat ik Jennifer ben is gevaarlijk, maar hij heeft er ook voordeel bij om mij te vriend te houden, aangezien ik met twee accounts in dit kamp relatief veel macht heb. Wel merk ik dat ik met Jennifer nog iets meer moet gaan socializen met de rest om te zorgen dat ze geen target wordt.

Ik heb zelf trouwens echt geen flauw idee welk account bij wie hoort en dat maakt dit spel wel lastig. Ik hou er rekening mee dat iedereen in mijn kamp een dubbele agenda heeft, en vroeg of laat zal dat tot onrust gaan leiden, maar tot nu toe gebeuren er geen gekke dingen. Wel heb ik bij de Levend Stratego-opdracht het zekere voor het onzekere genomen. Het plan was namelijk dat ik de vlag zou gaan verstoppen. Maar wat de rest van de groep niet weet, is dat ik stiekem Bjorrn de vlag heb laten verstoppen. Hiermee zette ik mogelijke dubbelspionnen uit Kamp Water op een dwaalspoor, omdat zij dan eerst mijn berichten zouden uitpluizen, waarin ik ook nog eens een aantal fake vlaggen had verstopt. >:D Bovendien kon ik zo checken of Bjorrn een beetje te vertrouwen was.

Wij hadden in die opdracht ook nog het voordeel dat we de vlag van Kamp Lucht moesten vinden, waarin niemand extreem veel berichten heeft. Maar ik wilde per se het persoonlijke voordeel winnen, dus zat op het moment van de deadline klaar om zo snel mogelijk de berichtgeschiedenissen van DRenziboy, Brent en Molfreak Arno door te spitten. Ik had ze vlak voor de deadline al een keer gecheckt, maar omdat ze alle drie op dat moment online waren, konden ze allen de vlag nog in de tussentijd hebben verstopt en moest ik ze weer opnieuw langs.

Ik begon bij DRenziboy en Brent. Ik vond wel een fake vlag, but you can't fool me with my own tricks. ::joehoe:: Uiteraard vond ik de echte vlag pas helemaal aan het einde van de berichtgeschiedenis van Molfreak Arno. ::) Ik wist al dat ik de eerste van mijn team moest zijn want ik zag verder niemand online, en toen bleek ik ook nog de snelste van iedereen dus yay! ::feest::

Nou, nu heb ik dus een hint naar een hidden immunity idol, maar het zegt me nog weinig. Niemand weet overigens dat ik hem heb. Ik heb her en der een beetje laten doorschemeren dat ik vermoed dat Jennifer hem zou kunnen hebben, in de hoop dat ze dan minder snel getarget wordt. Maar ik ben er nog niet gerust op dat we de topo-proef ook gaan winnen, dus afwachten maar. ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #28 Gepost op: 22-12-2021, 22:55:03 »
Jungmoon explain!

Ik wil ook wel weten waarom ???.

Lucht is een zwakker kamp dan Aarde en Water  ::ok::.. welk kamp wil jij duelleren?

Ik ben wel benieuwd waar je dat op baseert dan, in elk geval niet op de statistieken.

Op papier is Kamp Aarde in elk geval het zwakst. Ze hebben wel superhuman Brtdm, maar er lijkt verder weinig samenwerking in dat kamp te zitten, dus dat lijkt me de fijnste tegenstander.

Water en Lucht vind ik de sterkste tegenstanders, dus als we die tegen elkaar laten strijden wordt er daar sowieso eentje zwakker van.

Bevindt de idol zich bij deze real life idol en superster Dennis?


Lief, maar nee

Gijs wil ook tegen lucht want stel je voor dat ze tegen aarde moeten....

Ik wil ook wel tegen lucht, tijd voor een donkere lucht daar >:D

Dan moet je tegen Mrchipie!

Chip is daar ook he, niet onderschatten!  ;)  Samenwerking lijkt daar inderdaad niet te zijn, alleen denk ik dat een heel team uithollen ook niet echt handig en leuk is. Ik zou ook tegen lucht willen en zo bewijzen we ons ook tegenover de rest.

Gelukkig heeft niemand het door:

Oeps, sorry chipie!

Die chipie is inderdaad superslim  ::ok::

Maar laten we hier geen Aarde kamp van maken:

Niet vechten meiden! Ik vind het allemaal wel best.

Ik zou ook liever Kamp Aarde kiezen, maar Jungmoon en Gijs lijken ervan overtuigd dat het een beter idee is om tegen Lucht te gaan strijden, dus vooruit dan maar!

Ik bedoelde natuurlijk de schitterende nieuwe avatar van Dennis!



Hey, zie ik daar nu een hidden immunity idol voorbij flitsen?

Weer lief, maar nee

Juma ziet nog meer spoken:

Oh het is een Idol! Heb ik die wel gevonden bij de bananen en kokosbomen?

Ik zuiver het gif. ::vergroot::

Echt wat gebeurT hier allemaal?!

Nu kunnen we regenereren? En Amerika elke oorlog vergeven?

... Accio Hidden Immunity Idol?



Jennefire maakt een powermove en vormt de Eternal Flames met Bjorrn, Aurynn en Spacycolours:

Hoi hoi ::zwaai::

Hoewel ons kamp hartstikke gezellig is, en we tot dusver vrij goed bezig zijn in de proeven, is dat natuurlijk niet voor eeuwig. Vroeg of laat kunnen er en zullen er barstjes ontstaan, dat is onoverkomelijk in een spel waarin iedereen meerdere belangen koestert. Maar ik wil koste wat het kost verder komen in dit spel en ondanks mijn enorme veelzijdigheid aan competenties kan ik dat niet in mijn eentje af. Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat ik met jullie drieën het liefste deze kampfase doorsta, simpelweg omdat jullie mij de meest vuurvaste personen lijken. Ik denk dat wij met ons vieren een sterk front kunnen vormen en we elkaar een heel eind verder kunnen brengen in dit spel.

What say you?

- Jennefire  ::blond::

Een vuurbond, that's how I like! Ik moet zeggen dat ik met jullie toevalligerwijs ook het meest contact heb.

Hello  ::zwaai::.

Ik heb met jullie ook goed contact gehad, dus ik vind dit een leuk voorstel! Echte verbonden leken er nog niet te zijn, dus ik vind dit wel een fijn aanbod ook van je Jennifer! We willen er ongetwijfeld allemaal nog niet uit, dus laten we elkaar daarmee helpen  ::bravo::.

Maar misschien winnen we straks wel! Das nog mooier ofcourse  :)

Ik vind het ook een fijn idee om binnen ons kamp een groepje te hebben om mee samen te werken, en jullie zijn ook degenen in deze groep die ik het meest vertrouw, dus ik ben voor! ::bravo::

Als we deze proef winnen kunnen we misschien met het immuniteitsvoordeel in de volgende proef sowieso nog wel een tijdje uit de problemen blijven inderdaad. Maar goed om te weten dat wij op elkaars steun kunnen rekenen.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #29 Gepost op: 22-12-2021, 23:00:25 »
Als je een pot appelmoes niet open krijgt of...

Bwah, ik heb gefaald. Ik kende de hoofdstad van Tsjaad niet :(

Ja, waar leef je dan nog voor?

Vuur hakt de knoop door:

Goed dan.

We dagen kamp Lucht uit voor het duel!



Jann en alleman is geen eilandraadfan:

Hoi mede-Maji’s. Weer een eilandraad… Maar gelukkig hebben we elkaar! Er blijven nog drie schaduwen over, waaronder één van mezelf dus ;) Jullie een voorkeur voor Dylan of Artzy Charlie? Of Charlotte natuurlijk, als jullie goede argumenten hebben ;D

Maar zo vereert is Jann niet met die alliantienaam:

We moeten voor de tweede week op rij stemmen helaas. Maar in principe moet dat geen probleem zijn, aangezien ik gewoon een samenverwerkingsverband heb met Wouter, Niek en B&W. Al voel ik ook weer niet per se heel veel samenhang tussen deze mensen. Ik heb het idee dat B&W vooral een voorkeur voor mij heeft om mee samen te werken, maar geen idee wat ie misschien stiekem met Wouter heeft. Niek heeft me vorige week benaderd als laatste van de drie, en onder de noemer ‘veteranen’ willen wij ons sterk maken tegen de ‘Discord-generatie’. Niek vond het prima om met ons vieren - de vier niet-schaduwen - een groeps-pm te vormen, maar Wouter vond het nog niet nodig B&W daarbij te hebben. Terwijl ik het B&W al zo’n beetje beloofd had. Maar ik ben wel zo wantrouwig om nog de optie open te laten dat Wouter en B&W doen alsof ze niets met elkaar hebben, maar intussen iets hebben lopen.

Verder heel sneaky (?) van Nieky om de groep Jann en allemann te noemen, zodat ik de hoofdpersoon lijk en de pijlen straks lekker makkelijk richting mij kunnen. Ik zal de groepsnaam binnenkort maar even veranderen in Niek en de kliek of Wouter en zijn kabouters. Of BW’s Beste Watervrienden.

Ik heb ze alle drie eerlijk gezegd dat Charlotte mijn schaduw is. Een voordeel voor ons, omdat we daarmee nog meer in de meerderheid zijn, maar ik heb me wel kwetsbaar getoond terwijl de anderen nog geen woord gezegd hebben over hun schaduw. Daar zal ik ze op een gegeven moment wel mee confronteren als ik het gevoel heb dat ik een bewijs van trouw nodig heb.

Als Charlotte heb ik een Charlies-bondje met Artzy Charly. En dan heb ik nog de fling met Jennifer natuurlijk. Lijkt me geweldig om dat uit te zien bouwen. Ik hoop voor nu dan dat we Dylan eruitstemmen, maar misschien willen de anderen liever Charlie eruit. Ja, dan kan ik moeilijk zeggen dat ik daar als Charlotte mee samenwerk.

Ben benieuwd of het zo simpel blijft als het lijkt deze week.

Ik stel voor Dylan. Ik heb met hem echt het minste en in de proeven bracht hij nog niets bij.

Vuur wint wel:

Yesssss ik ben trots op jullie, kampgenoten  ::bravo:: ::bravo::.

Niet geweldig begonnen, maar nu zijn we echt een sterk team  :D.
Gewoon niet creatief, maar daar gaan we vast geen last meer van hebben  ;)

Op wouter zijn voorstel:

Kan ik me in vinden! Ik heb met hem ook t minste contact gehad. Ik ben er weinig vandaag en morgen maar ben helemaal on board.

Jungmoon heeft iedereen tuk:

WEEK 3

Ons kamp heeft weer gewonnen! OH MY GAWDDD. Niemand heeft ook door dat Jungmoon mijn schaduwaccount is. Ik heb stiekem het hele spel al wat zaadjes geplant bij SpacyColours en Bjorrn dat Jungmoon iemand anders is. Gewoon wat comments af en toe zoals: "Jungmoon is wel erg inactief is het Tobia?". Daarnaast heb ik ook wat Vlaams gesproken als Jungmoon. Als Arno tijdens de eilandraad eruit gaat bij Lucht doe ik net alsof ik hem ben. Er word zeker een spelletje gespeeld. Ook weet ik dat SpacyColours of Brent de hint naar de idol gevonden heeft. Ik denk eerder Brent, want die zit ook in Lucht. Dat is nog een dingetje met het feit dat hij de volgende is op de boot order. Ach, we zien het wel! Ik ben veilig doei!!

In Lucht is het Noortje die moet vrezen tijdens hun eerste eilandraad:

Mijn stem gaat naar Noortje, vanwege haar mindere houding in de groep en het al hebben van een zwarte stem.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #30 Gepost op: 22-12-2021, 23:05:00 »
Maar de lucht schaduwen moeten nog beginnen met praten:

Namasté,

Hebben jullie al een idee?

Spacy grijpt naast een idol en is niet blij:

Oké, we hebben die topoproef dus gewonnen, maar ik ben alles behalve blij. :(

Na een paar foute pogingen bedacht ik me ineens wat de oplossing van mijn raadsel moest zijn. De idol lag waarschijnlijk op het dak van de biechthut! Kom ik daar aan, is die verdomde DRenziboy mij echt nèt voor... dat is tegenvaller nummer 1. Het feit dat hij hem ook nog speciaal moest oprapen en er geen D*Nnen of Lucies in de buurt waren om hem met beschimpende toon te vertellen dat er niets lag, bevestigt voor mij wel dat hij hem nu heeft. Ik heb hem alias Jennifer nog even subtiel gefeliciteerd, want als hij zo graag die idol wil, dan mag iedereen het weten ook. Ik hoop nu dat Team Lucht hier bij de Eilandraad wat mee gaat doen. Tot nu toe heb ik er al een paar open en bloot zien zeggen dat ze op Noortje hebben gestemd, dus misschien is dit een façade om DRenziboy eruit te stemmen, maar ik hoop vooral dat hij die idol inzet.

Waarom ik dat hoop?

Omdat ik bij de uitslag van de topografieproef nog even een "voordeel" kreeg waar ik niet op zat te wachten. Sowieso ben ik al geen fan van opdrachten waarbij valsspelen loont (topografische kennis, my ass), maar gelukkig wist ons team nog wel te winnen. Alleen werd er bij verteld dat ik nog 30 seconden voordeel kreeg (waar ik niets aan had) omdat ik degene was die de vlag had gevonden. Nou, leuk. In het gunstigste geval denkt men nu dat dit mijn enige voordeel was, maar ik ben vooral bang dat ze nu gaan denken dat ik ook een hint naar de idol heb gevonden, en misschien de idol zelf ook wel. Maar goed, mocht er een plan komen om mij te backstabben, dan hoop ik hier als Jennifer hoogte van te krijgen.

Overigens ben ik als Jennifer een bondje gestart, samen met Aurynn, Bjorrn en met mij natuurlijk. ::hypocriet:: Ook ben ik daarnaast met Jennifer nog wat meer gaan babbelen met Bjorrn, terwijl ik als SpacyColours tracht om Sanmol te vriend te houden. Zo hoop ik de positie van Jennifer en mij zo sterk mogelijk te houden in de groep.

Ik moet maar eens gaan kijken welk account nou bij wie hoort, want dat kan wel goed zijn om te weten. Gijs moet wel Mrchipie zijn, want wie anders dan Mrchipie gaat zeggen dat je die Mrchipie uit Kamp Aarde niet moet onderschatten? De anderen lijken nog steeds overtuigd dat Jennifer Brent is, maar ik denk eerder dat hij die Glennis Grace of zo is.

Jungmoon is WouterV, gok ik. Die loopt hier alleen maar onze kruiden op te snuiven op zoek naar immuniteit.

Maar goed, ondanks dat de week niet helemaal verliep zoals ik had gehoopt, zijn we wel safe en dat is lekker. ::ok::

Omdat Noortje al een zwarte stem had, heb ik op haar gestemd. Misschien is het tactisch niet slim om dat doen of om dat zo open en eerlijk te zeggen, maar dan is dat maar zo. Vanavond en dit weekend ben ik weg. Maandag zal ik wel merken of er drie anderen ook op Noortje hebben gestemd (dat is voldoende) of mijn sociaal-strategisch solospel wordt afgestraft (geen probleem mee) of er een verrassingsaanval heeft plaatsgevonden.



Halloo Noortje zit gewoon in deze pm groep!

Ik stem op Noortje. Puur omdat ik de hete adem in mijn nek voel.

Biecht van onze runner up:

[Week 3, Dag 21, Biecht 4]

Daar ben ik weer! ::cheerleader::

Om even te beginnen met een opmerking over hoe blij ik ben dat ik me heb ingeschreven. Zeker geen spijt van. En het ergste eerste-afvallers-trauma is er ondertussen vanaf mocht ik worden weggestemd, ik kan al bijna niet meer verliezen :)

De uitslag van de topoproef was heel aangenaam voor kamp Ardhi en mijzelf. Wat een geluk dat we niet nog een keer moeten stemmen. Ik heb mezelf als Rik gemanoeuvreerd in een positie die eigenlijk uitstekend is. We hebben een schaduwalliantie met Okwonko, Stien en Erica (en dus ook Brtdm). In ons kamp van 6 gaat mrchipie het eerste weg. Ik heb met mrchipie nog een soort verbondje lopen dus dat is ook alleen maar goed. Ik verwacht niet dat chip nog een eilandraad gaat overleven zonder behulp van een voordeel, want hij heeft door de ruzie met Stien de mogelijkheden verkleind.
Maar goed, zoals ik het voor me zie vallen de twee Brtdmmn buiten de boot als we nog vaker moeten stemmen, omdat ik een hele sterke vertrouwensband met Stien heb opgebouwd en zij heeft dat met Okwonko. Dus in dit kamp zou ik tot de laatste drie wel veilig moeten zijn.
Ook had ik deze week een aangename verrassing, want door een puzzel op te lossen tegen een onbekende speler heb ik de Legacy Advantage gewonnen, basically een idol voor na de samensmelting. Het geeft een heerlijk gevoel om dat achter de hand te hebben. Het is alleen inzetbaar voor Rik.



Met Kamp Maji moeten we helaas naar de eilandraad. Ik heb vorige week nog lopen pushen op Christina en iedereen was het daar mee eens. Verder heb ik Wouter benaderd en gevraagd of Artzy Charlie zijn schaduwaccount was en dat klopte. Ook Jann gaf het toe uit zichzelf, al wist ik dat natuurlijk.

Verder werd het interesting toen Jann kinda verklapte dat er een PM-groep was met Nieky, Jann en Wouter erin. En toen Jann voorstelde mij toe te voegen, wilde Wouter niet. Dat was voor mij de eye-opener dat ik het niet zo goed doe in dit kamp als ik gehoopt had. Als ik niet oppas, ben ik na Dylan de volgende. En Wouter kan ik niet vertrouwen. Ik weet dat ik iets te direct ben geweest door te vragen naar zijn schaduwaccount en dat hij daarom voorzichtig wil zijn, maar dit is een red flag voor het ‘verbond’ dat ik met Wouterv heb afgesloten.

Ik heb het gevoel dat ik iets moet doen, ik kan afwachten en volgende week worden weggestemd. Ik kan ook vooruit denken en misschien wel een move maken. Het is jammer dat Jann niet zo snel reageert, ergens wil ik hem een voorstel doen. Dylan heeft gezegd op Nieky of Jann te stemmen. Als Jann/Charlotte op Nieky stemmen, dan kunnen we Nieky blindsiden met 4-3. Dylan heeft dan 3 stemmen tegen. Dan hoeven we alleen met Wouter/Charlie te dealen en in een rampgeval kunnen Jann en ik een gelijkspel forceren waarin Dylan naar huis gaat.

Ik denk alleen niet dat Jann Nieky wil wegstemmen, en in dat geval zal ik ook wel op Dylan stemmen. Maar daarbij teken ik wel mijn vonnis in dit spel want in de ronde erna ben ik sowieso weg.
Maar als Jann echt het beste met me voor heeft, dan zouden we de absolute macht in dit kamp kunnen verkrijgen.

We zullen zien...

Biechten helpt in ieder geval om alle gedachten op een rijtje te krijgen (al is dit weer een grote onbegrijpelijke mess aan informatie, maar het helpt voor mij hahaha ::rofl::)

Groetjes,
B&W/Rik

Dylan probeert ook nog even zijn hachje te redden en nodigt B&W en Charlie uit voor een pizza party:

Heeeyzzz!

Ik heb pizza gepakt van de productie. Ssst niet zeggen.

Ik wil terwijl we dit verorberen even hebben over de eilandraad. Er gaan geluiden om de schaduw maar zonder pardon weg te stemmen. Is voor B&W wellicht minder relevant.. Zelf ben ik al vanaf het begin van mening dat de zwakste wegmoeten. Wat jullie? En wat vinden jullie dan van deze keer?

Laten we samen sterk zijn, in ons kamp lijkt alles kumbaya maar ondertussen zitten er mensen met een dubbele agenda die genadeloos doorgaan.

Minder sterke spelers > proeven verliezen > volgende week hier weer. Zo werkt het. Ik beschouw jullie als steady spelers en heb ook wel een gezellige klik, vandaar deze groepspm.

Iemand stukje pizza?

Even los van de eilandraad (ik ga ervanuit dat we allemaal op Dylan stemmen of al hebben gestemd).
Het lijkt me wel slim om alvast na te denken over wat er gebeurt bij een eventuele kamphussel. Contact hebben op verschillende eilanden mag volgens de regels niet. Ik wil dus alvast aangeven dat we wat mij betreft na de samensmelting deze samenwerking voortzetten.  ::jaja::
Mocht er inderdaad een hussel komen en we (deels) samen op een eiland komen, dan werk ik ook graag samen. Heeft iemand een plan hoe we dat met schaduwen gaan doen? Het zou zo suf zijn als we per ongeluk de schaduw van iemand targetten ofzo  ::rofl::

Maar zijn lot lijkt al bezegeld:

Ik stem op Dylan

Helaas verloren we met kamp water. Dat zat er wel in, zo sterk is het kamp ook niet denk ik. Ik faalde ook met topo (in dit kamp  ;D). Wouter deed het goed. Jann is gewoon niet zo heel aanwezig maar wel een bondgenoot. Dus Dylan is de logische keuze nu. Hopelijk houdt iedereen zich aan zijn woord.
Hier hoef ik geen codewoordjes af te spreken enzo voor een eventuele kamphussel. Jann en Wouter's schaduw zijn bij mij bekend, dus ik kan hen met Okwonko altijd benaderen.

Dylan deed nog wel dreigen met een wraakactie met zijn 'echte' account. Jammer, want ik geef hem geen blindside ofzo. Heb letterlijk 2 pm's uitgewisseld met die jongen. Ach, komt vast goed.

Wie waren de zwakke spelers vraagt Charlie zich af?
Afgelopen opdracht waren dat Nieky en jann. Wat willen jullie?

Al heb ik zo het vermoeden dat ik eruit ga :')

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #31 Gepost op: 22-12-2021, 23:06:17 »
Je bedoelt of we vertellen welke schaduwen van ons zijn? Ja, toch wel handig als we dat van elkaar weten als we dit bondje serieus willen nemen. Ik vond het al opvallend dat ik de enige was die dit kenbaar heeft gemaakt. Ik snap het als jullie je kaarten nog tegen de borst willen houden, maar toch wel handig om te weten wie wie is in geval van een herverdeling.

Of dat we een soort codewoord afspreken dat we kunnen noemen en dat past bij dit verbond? Dan weten we misschien niet 1 op 1 wie het is, maar wel dat diegene een van ons is  ;D

Ik sta een beetje dubbel in het onthullen van mijn schaduw. Niet omdat ik jullie niet vertrouw, dat doe ik zeker, maar dé reden dat ik dit jaar meedeed aan survivor was het feit dat er schaduwaccounts waren en ik met dat account een leuk spel wil spelen zonder vooroordelen.
Als bekend wordt dat die account bij 'Nieky' hoort ben ik bang dat mensen (niet jullie) bevooroordeeld raken.

B&W is trouwens ook ergens dit complot (Jann en alleman) ingegooid  ::rofl::

Ik sta daar wel open voor. Dan komen we misschien nog een ronde verder. Ik heb geen sterke voorkeur, jullie wel? ::joehoe::

Bepaal een target Dylan:

Doe maar Nieky  ::joehoe::

En gelijk daarna bepaald B&W:

Mijn stem deze ronde gaat naar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Groetjes,
B&W

ik hou het ook liever nog even geheim. en zoals B&W zegt, als je als schaduw met iemand van ons terechtkomt, neem even contact op.

Als we het goed blijven spelen, zijn we met 8 in de samensmelting die samenwerken :)

Pas op hé, want je kunt ook met 2 schaduwen in een kamp komen zonder dat je het weet.

Laten we als "wachtwoord" Glijbaan gebruiken.

Let’s ride this glijbaan to the finale!


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #32 Gepost op: 22-12-2021, 23:13:13 »
Tijd voor de muziekweek:

Moet goedkomen met dat strijdlied! We hebben met Aurynn een ware muzikant in ons midden, en zelf ben ik wel creatief met teksten schrijven. :)

Wat dachten jullie van accordeonfolkrap? Teksten van Spacy, gesproken door een ieder die wil.

Sanmol is helemaal in hun element:

Ik heb miljoenen drag race girl groups gezien, dus ik kan wel een diss rap schrijven. Ik kan ook rappen.

 ::zingen:: Sanmol on track, jup that's me
Serving you perfection, yeah that's the tea


Water heeft andere plannen:

Tekst op Waterloo?

Bjorrn kan dit niet, dus die gaat in een hoekje iets anders doen:

Vind ik al een leuk idee Jennifer!
Ik vrees dat ik echt slecht ben in deze opdracht weer, het is weer een creatieve  :-X.

Maar ik zal wel goed meelezen en proberen te helpen waar ik merk dat dat kan!

Je boy Bjorrn, die niet in het leger zit, met een update:

Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur ( Schaduw: Stien - Kamp aarde )

Hallo daar ::zwaai::,

Zowel Stien als ik hebben immuniteit gewonnen  ::bravo::.
Wat een luxe was dat, even een paar dagen helemaal niet over het spel nadenken.
Ofja, bijna niet dan, want ondanks dat we immuniteit hadden ben ik wel bij een ander verbond getrokken.
Jennifer heeft het Ethernal Flames verbond aangemaakt, en raad eens wie erin zitten.
Alle drie de mensen waar ik de vorige ronde nog van plan was om niet mee te stemmen..
Het zijn SpacyColours, Auryyn en Jennifer zelf, dat trio wat waarschijnlijk goeie vrienden van elkaar is en dus ongetwijfeld al closer samenwerkt dan dat ze met mij samenwerken.

Het lijkt er dus op dat ik in de swingvote positie ben beland  :-X.
Volgens mij rekenen beide kanten van dit kamp op mijn stem, dus het zou voor mij wel even lekker zijn als we alles wonnen tot de kampen hussel  :P.
Dan heb ik niemand hoeven verraden en werk ik met beide kanten samen, wat me vast een goeie positie gaat opleveren bij die hussel. Maar! Dat gebeurt vast niet want zoveel geluk heb ik nooit.

Dus ik moet een kant gaan verraden en ik heb nog geen idee wie.
Ik heb het gevoel dat SpacyColours, Auryyn en Jennifer wel een stuk closer zijn dan Sanmol, Gijs en Jungmoon. En Jungmoon is wel de kampgenoot met wie ik het minst contact heb gehad nog in dit spel.
Maar Jennifer is sowieso een grotere bedreiging want die heeft een sterk bondje al met haar vriendjes/Brents vriendjes. Aan de andere kant is het daardoor ook een stuk riskanter om het Ethernal Flames verbond te verraden bij de eerste stemming waar we heen moeten als bondje. Dus het is moeilijk...

Gelukkig heb ik nog een extra aflevering om erover na te denken  ;D.

Groetjes,
Bjorn


Arno is excited:

Omg, deze opdracht is zo leuk. Ik wil het liedje eventueel zingen, misschien scoort dat extra. Op welk liedje zouden we het doen?

Okwonko komt met de voorzet:

Heeft er iemand een idee voor de muzikale proef?

Kunnen we qua tekst iets op Earth song van Michael Jackson?

Goed idee Okwonko!
Ik vraag me wel af wat de verwachting gaat zijn van de hosts en jury. De opdracht is best breed.
Ik denk dat het in ieder geval leuk is als we zoveel mogelijk tekst van Earth song bijvoorbeeld in onze eigen stijl gaan brengen, maar verder, inzingen? Dat is natuurlijk lastig want de schaduwen zouden dat dan ook nog eens volledig anoniem moeten doen, dus dan zou Chipie of Brtdm daar al zin in moeten hebben?  ;D

Jann begint gelijk te brainstormen:

Ik wil m’n stem best wel weer verlenen voor het zingen, heb ik inmiddels ervaring mee hier op RN.

Watermoe
Dit spel is nog lang niet watermoe
Watermoe
Kamp Maji nog lang niet aan kater toe

(En nog meer
Maar vergeef mij dat ik dit later doe)

Voor zover ik weet moet je alles helemaal zelf doen.
Tekst, muziek, zang, etc.



Deze is ook leuk?

Tijd voor Brent, brent, brent & brent als backup singers!

Super leuk dat je wilt zingen Arno, ik denk dat we daar echt pluspunten mee kunnen scoren ::bravo::

Eventueel wil ik wel backsinger zijn ofzo, maar wel even een disclaimer dat ik helemaal niet kan zingen verder. Heb je ook een idee qua lied of melodie dat je graag zou willen doen of dat goed bij jou en ons team past?

Jennefire kan ook spitten:

My name is Jennefire AKA Jenny Fuegoooo
Hit me with your shade, Imma hit you with my egooooo
::blond::



Voorstel:
We pakken We didn't start the fire. Deze kan ik ook makkelijker instrumentaal een toffe versie van maken. Het origineel heeft vijf (!!) verses, wellicht kunnen wij ons tot drie beperken. Ik hoor dat Jennifer, Sanmol en Spacy alledrie een verse willen maken qua tekst. Zijn zij ook bereid dit in te spreken/rappen? Anders doe ik dat ook met liefde.
We hebben wel de refreins nog, wellicht kan ik de sample van het origineel gebruiken 'we didn't start the fire' met dan wat losse kreten erachter? Of we moeten natuurlijk hele tekst willen.

Ik ga morgenmiddag aan de slag met dingen opnemen en een instrumentale track maken, daarop kunnen dan dinsdag/woensdag opgenomen worden en gestuurd worden waarna ik het kan bundelen. We maken er iets tofs van!

Dat klinkt goed! Ik wil in elk geval wel een couplet schrijven en opnemen. ::ok::

Ik denk dat het wel leuk is om het refrein ook te herschrijven, ik kan kijken of me dat lukt. En misschien kunnen we die dan ook meerstemmig zingen? Dat brengt net wat meer het groepsgevoel tot stand. Maakt niet uit of het mooi is, het gaat om het idee. ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #33 Gepost op: 22-12-2021, 23:15:51 »
Gaat Gijs niet zingen? :(

Klinkt goed allemaal, Alleen is het wel slim om de schaduwen te laten zingen? Dan weet iedereen wie ik ben jungmoon is en jennifer. Dus denk alleen Spacy dan zingen. Voor de rest iedereen moet wel een stukje krijgen over zichzelf zoals Sanmol deed.

Oké, wat betreft die luxeproef. Ik pleit ervoor om gezamenlijk één persoon in onze groep te kiezen van wie we er het meeste vertrouwen in hebben dat die geen alternatief account in Lucht heeft zitten. Dan kan die persoon gewoon in zijn eentje een forummer uitkiezen met bijbehorende liedjes. Dat is op zich iets dat we niet per se als groep hoeven te doen en ik wil gewoon de kans zo klein mogelijk houden dat iemand dubbelspel speelt en ons naait.

Misschien is dit overdreven hoor, het is ook niet zo dat ik iemand van jullie ervan verdenk om zoiets te gaan doen, maar het lijkt mij gewoon logisch om die kans zo klein mogelijk te houden. De rest van ons kan zich dan uiteraard nog wel bezig houden met raden met de forummer van de tegenstander.

Wat vinden jullie daarvan?

Van mij mag je. ::ok::

Ik wil wel wat schrijven voor ons nummer, maar doen we onze tekst in het Nederlands of Engels? En hoewel mijn zoetgevooisde stem de juryleden natuurlijk onmiddellijk zou betoveren, blijf ik liever nog even in de schaduw. ::spook::

EN/NL combi lijkt me ook prima. Zou persoonlijk de coupletten lekker Nederlandsen en dan evt. wel we didn't start the fire. Maar zou zelf geen probleem hebben met een mix.

Ik zie wel dat de deadline dus al MORGENavond is. Echt een hele korte deadline voor zo'n creatieve opdracht :'( Als jullie zorgen dat de teksten klaar zijn (of delen), dan doe ik vandaag de track maken.

Sanmol slooft hun uit:

::zingen:: Sanmol op deze track, jup that's me
Serving you perfection, yeah that's the tea

Feisty, vurig en gebrand om te winnen
Die rakkers van lucht zal ik zo verslinden

Brent is verwend, Juma is irritant en die Noortje is allang weer terug in Nederland

Nog drie dikke kussen van mij
Die heb je wel nodig met jullie clownerij

Terwijl Jann water drijvend houdt:

Ik heb inmiddels een tekst. Is een van jullie goed met filmpjes maken? Ik wil het liedje wel inzingen op mijn telefoon en dan door-whatsappen naar degene die het in een filmpje kan verwerken? Misschien kunnen we in dat filmpje eenvoudigweg onze avatars laten zien of gewoon een stil beeld van water met de lyrics of beelden van wat er in de tekst voorkomt.

Ik heb gekozen voor een underdog-insteek wat de tekst betreft. Dat vindt men vaak wel geestig en aandoenlijk.

Maji! De puzzelweek was voor ons niet de beste
Oh nee! Sudoku en de jigsaw gingen van likmevestje
De vlag die vonden wij niet
En waar ligt Valladolid?

Watermoe
Dit spel is nog lang niet watermoe
Watermoe
Maji is nog niet aan een kater toe
Watermoe
Winnen is wat ik wel later doe
Watermoe
De sfeer in het kamp is wel klatergoed
Watermoe
Ooit winnen wij, je raadt wel hoe

Maji! Christina deed haar best, maar moest vertrekken
Oh nee! En Dylan at te veel, we bleven hem maar spekken
De vlag die vonden wij niet
En waar ligt toch Sainte-Marguerite?

[Refrein]

De vlag die vonden wij niet
In godsnaam, waar ligt Port Said?

[Refrein]

Excuses voor het woord klatergoed, maar wie weet gaat het woord straks viral onder de jongeren!

Grace neemt het heft in handen bij Lucht:

Hoi hoi!

Ik ben helaas niet zo muzikaal aangelegd, maar wil gerust meedenken. Rechtop in de wind is een toppertje, maar ik twijfel een beetje of dat ook een nostalgisch feel zal geven aan onze zuiderburen.

Wat de zandstoelendans betreft stel ik voor om te verwijzen naar leden die een laag aantal posts hebben en die niet zo bekend zijn op het forum. Dat maakt het veel moeilijker voor de anderen om te zoeken. Dit kan bijvoorbeeld naar het lid cdr leiden (CDR = titel van het lied):



Is dit duidelijk genoeg voor de hosts? Indien jullie het niet goed vertrouwen, dan kunnen jullie het ook zonder de schaduwen proberen te regelen.

Groetjes,

Grace

Onbekende forummers gebruiken is een slim plan  ::ok::
Ik stel voor dat we elk één forummer linken aan een liedje, maar aan de rest niet zeggen wie we hebben gekozen. Zo verdelen we het werk en zal niet alle informatie naar team vuur lekken.



De briljante tekst van het aarde kamp komt van Okwonko:

Ik heb wat geprobeerd op de eerste coupletten van Earth song

Zie je de zon?
Zie je het strand?
Zie je de proevenwinst?
Waarnaar we allemaal zo snakken

Zie je die krab?
En een banaan?
Zie je de kleine dingen
Waardoor we beter gaan?

Zuinig zijn we op elkaar
Met Chipies vrije geest
Met de rug van Rik
Zijn we terug van weggeweest

AHAAAAHAAAAAHAAAAHAAA
OEEEHOEEEHOEEEHOEHOEE (etc. stom stuk in het lied  ::)

---------------------------

En dan aan het eind het stuk met what about us

-------------------------------

Hee, wij hebben Erica
(Wij zijn aarde)
Wij hebben Chips
(Wij zijn aarde)
Met de wijze Okwonko
(Wij zijn aarde)
En BRTDM!!!
(Wij zijn aarde!)

----------------------

Ongetwijfeld nog veel ruimte voor verbetering  ::rofl::
Ik ga zo eens naar de stoelendans kijken. Heb ik wel even tijd voor


« Laatst bewerkt op: 23-12-2021, 10:07:22 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #34 Gepost op: 22-12-2021, 23:20:52 »
En biecht over zijn ondertussen uitgedunde kampen:

Tijd voor een biecht (even vanaf deze account), want we komen langzaam maar zeker in de spannende fase.
Aarde tegen Water, dus ik kan me al voorbereiden op 1 eilandraad.

Waarom vind ik het spannend. Laten we beginnen in kamp aarde:

Aarde/Owonko

Na de vorige eilandraad zijn er wellicht nog wat mensen boos van de stemmen op Chipie ineens. Die kunnen nu wel een voordeel blijken te zijn, want hij heeft de meeste tegenstemmen. Dus ik kan met Stien en Rik bepalen wie gaat. Stel Brtdm/Erica is niet on board. Dat laatste kan ik me wel voorstellen als Chipie deze proef de meeste bijdrage gaat leveren. Hij wilde namelijk al gaan zingen.

Water/Nieky

Ieuw! Een tegenstem!
Misschien was eerlijkheid tegen Dylan niet de beste tactiek. Die jongen zit duidelijk vol wraak en rancunegevoelens... Zijn echte account gaat vast ooit nog eng en boos tegen me doen.
Enfin; die tegenstem maakt het wel wat ingewikkeld. Jann en Charlotte (ook Jann) hebben ook een tegenstem, maar niet méér tegenstemmen dan ik. Dus een 3-3 kan hier gevaarlijk zijn. Hier moeten we ook in eigen vlees gaan snijden als we verliezen. Ik zou dan B&W het liefst weg willen hebben omdat ik nauwelijks met hem praat, maar weet niet of de rest er ook zo over denkt en wie ik dan écht kan vertrouwen.

Conclusie: Ik heb liever dat water wint. Wat is daarvoor de tactiek?
Helemaal niks doen bij aarde is te opvallend. Dat doen we niet. Dus ik heb een voorzetje gedaan. Eigenlijk het idee van water, maar dan matig uitgevoerd. Ben wel bang dat Brtdm er visueel wat tops van gaat maken. Als dat zo is, is het maar zo. Maar ik heb in ieder geval iets gedaan (dat hebben Stien en Rik nog niet) en daardoor hoop ik dat mensen me wel leuk vinden. Zal ook voor de luxeproef me nog even gaan uitsloven.
Bij kamp water ga ik mijn best doen om een filmpje te maken. De tijd is krap. Dus dit wordt een drukke avond. Dus tot zover mijn biecht.

Langetermijn
Begint zorgelijk te worden. Mijn kampen raken uitgedund. Kan bij een hussel of een samensmelting me de das om gaan doen. Maargoed, Survivor 2 keer winnen is sowieso een utopie. Dus laten we vooral wat lol trappen nog, zeker nu de situatie niet ideaal is.

Drenzi is de tekstschrijver van Lucht:

Opzetje voor het refrein van "Rechtop in de wind":

De leden van kamp wind,
zullen je verslaan.
Een wervelwind, oh zo snel,
je ziet ons niet, maar we winnen wel.

De leden van kamp wind,
veroorzaken een orkaan
Bij hoge storm en windkracht 10,
Hebben wij de winst allang gezien.

Mrchipie is het er, weer, niet mee eens:

Mmm effe gedaan en sommige stukjes klinken niet. tijd voor aanpassingen, maar dus couplet 1 en dat ahahahaaaaaahha stuk en dan het eind stuk of nog meer?

We mogen een eigen melodie bedenken. Het is dus niet verplicht om de melodie van een bestaand lied te gebruiken, maar met de strakke deadline (morgenavond) is dat wel het verstandigste.

Zang: Arno (met Brent als backing vocal?)
Tekst: DRenziboy
Video: heeft iemand tijd, zin en talent hiervoor?  ::rofl::
Ik vind het een beetje tricky, want misschien behoor jij stiekem tot kamp vuur?  ;)



 

Juma heeft zijn hart verkocht aan de hoogste bieder:

Ik kan jou verzekeren dat ik mijn hart verkocht heb aan Upepo. Niks met dat vuur. Ik ben alles behalve een heethoofd. Het lijkt me wel het beste dat iemand dit alleen gaat doen. Ik heb er in principe 7 extra klaar staan ::tandpastasmiley::.


Mrchipie vraagt zich af waar iedereen is:

Wat gaan we doen? en waar zijn erica brtdm en rik? we hebben niet lang meer. ik kan het inzingen, alleen weet niet hoe lang het moet duren of ik zelf nog tekst moet verzinnen en wat voor clip moet er bij? effe samenwerken jongens kom op!

Een grote eer om Jenny Fuego te mogen spelen:

Zo, ik heb mijn killer verse gedropt.



SpacyColours gaat mij vertolken, een hele eer voor die knul!

Het enige wat standvastig is aan kamp aarde is mrchipie's humeur:

Fijn dat ik geen reactie krijg ook… ik heb ook niet alle tijd van de wereld jongens effe goed overleggen zou wel leuk zijn nu

Gelukkig is Gijs Mrchipie niet!

Had het al gedaan no worry :-* Was gewoon naar werk hoor schat ben geen Mrchipie ::rofl::

Jennifer maakt graag gebruik van alle mogelijkheden:

Bedankt weer voor deze fantastische bijdrage! ::zwaai::
Oh, dus wij kunnen hier vrijuit roddelen over die Mrchipie, want hij leest het toch niet! >:D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #35 Gepost op: 22-12-2021, 23:29:21 »
Tijdnood in kamp Lucht:

Ben ermee bezig, maar heb drukke dag gehad etc. Gaat zeker nog wat tijd inzetten ben ik bang. Hopelijk hebben er mensen vanavond nog tijd?  :-X

Oof

Ben ik bezig met de tekst, kan ik geen instrumentale/karaoke versie vinden.  :-X

Kort en krachtig gaan we voor:

Van mij mag een strijdlied ook kort en krachtig zijn.  ::jaja::
Had jij nog aanvullingen op mijn tekst Chipie? Welk stukje klonk voor jou het beste bij het zingen? Want dan zouden we dat beste stukje als kort krachtig stuk kunnen pakken?



Maar Mrchipie wil veel zingen met weinig tijd!

Sowieso wil ik het eerste stuk doen en het wij zijn aarde stuk, maar dacht ook het tweede couplet voor onze namen en waar we voor staan. Maar wat moet ik doen als video ding? daar heb ik totaal geen tijd voor

Okwonko vind Mrchipie wegstemmen wel steeds pijnlijker worden als scenario:

Chipie wegstemmen wordt wel pijnlijk zo aangezien ik de proef niet WIL winnen (maar nog wel wat doe), maar Brtdm en Rik schitteren in afwezigheid  :-\\



Opzich ook een prestatie; Een proef niet willen winnen, maar wel (samen met Chips) het meeste bijdragen.
Maar Chips wegstemmen na deze week. Het kan waarschijnlijk niet anders zonder zelf risico te lopen, maar pfff het zou wel heel hard zijn. Juist deze week.



Ondertussen even bedenken of ik met aarde of water de stoelendans wil winnen. Ik denk met aarde. Die liedjes zijn echt beter gekozen (zegt mijn bescheiden ik)  ::jaja::

Maar verder helpen, dat doen we niet:

Ik heb ook geen tijd voor het maken van een video. Sorry :(
Heb vanavond amper tijd, vandaar dat ik gisteren al even wat geprobeerd heb qua tekst.  :-\\

Ik ben lekker aan het spammen hier.  ::rofl::

Ik heb nu het eerste couplet en refrein verwerkt:

Toen de proef begon trok een wervelwind over het strand
En de vlagen gingen door merg en boon.
Oh, ze krijgen kou. Worden compleet weggevaagd.
"Waarom deed ik toch mee?" werd afgevraagd.

aan het eind blijven wij als enige over.

De leden van kamp wind,
zullen je verslaan.
Een wervelwind, oh zo snel,
je ziet ons niet, maar we winnen wel.

De leden van kamp wind,
veroorzaken een orkaan
Bij hoge storm en windkracht 10,
Hebben wij de winst allang gezien.

~Leden van kamp wind.~

Zelf verwacht ik dat dat wel genoeg moet zijn. Misschien gewoon twee keer zingen. Ik denk niet dat ik voor nog een heel couplet de tekst zo kan aanpassen dat het ons punt versterkt, ik denk dat het juist steeds meer inbreuk zou maken als ik meer zou proberen te provoceren dat ons kamp het beste is.  ;D

Gijs komt met nog wat tekst die het lied helaas niet hebben gehaald:

Geen idee wel stukje ik moet doen en met 4 stukjes terwijl we met z'n 7 zijn but oke

Hey hey! ik ben Gijs
Mij maak je niet van de wijs

Echt heel lief, een hart van goud
Ik weet zeker dat je van mij houd


Mijn tekst


Een grote bitch en irritant, dat is Brent op dat eiland

En dan de rest, Ja i dont know ze zijn toch niet relatable



Te laat, het lied is er al!

Lieve allemaal,

Hierbij de premiere van 'We Didn't Start A Fire - Camp Moto Life Theme

Het spijt me heel erg Gijs en Jungmoon dat ik jullie teksten niet meer gebruikt heb. Omdat ik ook mijn eigen tijd moest plannen en op de dag dat ik de track ging maken geen respons had, heb ik op safe gespeeld met maar vier coupletten (anders had ik daar achteraf extra veel werk aan gehad dat weer af te mixen). Ik heb mezelf hierin voorrang gegeven naast de teksten die ik al had, omdat ik nu eenmaal ruim vijftien uur hiermee bezig ben geweest. Accordeon inspelen, mix maken van het origineel met de accordeon, inzingen, inrappen, alle andere stuks opname van Spacy invoegen en dit weer tot één geheel maken, lyric video maken.... Hopelijk snappen jullie het.
Ik wil jullie niet passeren hierin, maar heb daarom hier even voor gekozen. Hopelijk kunnen jullie toch enorm genieten van deze kast van een track. Ik ben er zelf erg trots op en hopelijk verslinden we zo team lucht.



Hij is echt zó gaaf geworden! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik ben echt supertrots op dit resultaat, dit hebben we toch maar mooi binnen een paar dagen in elkaar geknutseld, en met name propz voor Aurynn voor het vele werk dat je erin hebt gestopt. Als we hiermee geen kans maken op de overwinning, dan weet ik het ook niet meer!

-

Wat betreft onze tactiek voor die luxe-opdracht; wij staan nu al 1-0 voor. Het lijkt mij het beste om zo weinig mogelijk risico te nemen - laat hen maar de keuzes maken en de mist in gaan (no pun intended). Dus tenzij je echt minstens 99% zeker bent van een bepaald antwoord, kunnen we beter de bal bij hen laten. Molfreak Arno ligt er nu al uit, en ik denk dat veel anderen in het team niet zo bekend zijn op het forum, dus de kans is relatief groot dat ze de volgende gok weer fout doen.

Aarde gaat ook in première. Waar zijn trouwens Stien en Rik? Don't know them!

Hier de premiere van ons strijdlied!

Ik kwam bij het editen achter dat jullie namen missen bij het eind stuk stien en Rik sorry daarvoor als ik het had gezien had ik het aangepast, maar had geen tijd meer. voor de rest heb ik het ingezonden, tekst bijverzonnen extra couplet en geedit. ik hoop dat het scoort, maar vorige keer toen ik moeite deed ging het niet goed, maar toch. bij deze ::bravo::

https://youtu.be/iLDqLECyaCY

OMG Wat is dit ongelooflijk geniaal! ::love:: ::rofl:: Heel goed werk, lieverds. ::bravo::

Wat enig allemaal.

Okw...? gokt goed...
Okwando beast ::bravo::

We got this!

Jann elimineert de wiskundevrouw:

Laten we Charlotte maar elimineren, die zie ik ook niet veel. Eens?

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #36 Gepost op: 22-12-2021, 23:35:33 »
De puppetmaster is back:

Oké, die actie vanmiddag waarbij ik snel met Okwonko het goede antwoord gaf, net voordat Jann zijn briljante (Netjes hoor Jann) Theezakjes ingeving kon doen was misschien wel iets te doorzichtig.



Daarom net even met Okwonko Chipszakje het goede antwoord (Hulpdakdekker) ingefluisterd. Heeft hij mooi gepost, hoeft Okwonko even niet.



Maar die 'dat het binnen regent' van Wouter was best briljant bedacht. Dus Ook dit valt vast op. Dus waarschijnlijk staat aan het eind van dit spel hierboven of hieronder een biecht van Jann dat hij de connectie Nieky-Okwonko gelegd heeft  ::)

Molfreak Arno stort emotioneel in:

Ik ben echt teleurgesteld dat we deze proef hebben verloren. Ik deed zo mijn best en zo'n leuke tekst van DRenziboy. Ik zit echt je huilen. Ik voel me echt rot hierdoor. ::ohno::

Oh en Mrchipie ook trouwens:

Heb ik hiervoor alle moeite gedaan echt...........

Gelukkig is er steun...voor arno:

De mensen die zich hier dik voor hebben ingezet durf ik niet eens op te stemmen. Jullie hebben het echt top gedaan. Helaas moeten we naar de eilandraad, maar daar komen we wel uit. Hugs van mij Arno  ::hug:: ::hug::

Oooh nee Arno, zo mag je echt niet denken. Zonder jou hadden we misschien niet eens een strijdlied gehad en ik vind nog steeds dat je het fantastisch hebt gezongen. Dus als iemand complimenten verdient, dan ben jij het wel!

Echt zeer goed gedaan, je maakt een belangrijk deel uit van Upepo Beach ::trots::



Aarde heeft belangrijkere dingen te doen dan Mrchipie troosten:

Ik doorzoek de bbq de fruitschaal de gedekte tafel en de radio op zoek naar iets interessants.

En graaf ook nog even op het strand en kijk rond in de hoop dat ik iets zie.

Lukt niet ::ohno::

Dan eet ik uit frustratie het hele buffet in mijn uppie op.

Dan word je misselijk ::rofl::

Bjorrn is blij dat ie niets gedaan heeft voor immuniteit:

Geweldig, we hebben weer immuniteit gewonnen  ::bravo::.
Echt bravo voor iedereen die betrokken was bij ons nummer, en vooral jou Aurynn voor al het werk wat je gedaan hebt om het zo goed in elkaar te zetten  ::bravo::

Oh positief blijven:

We hebben wel de token gewonnen dus misschien toch een klein feestje ::bravo::

Ik heb een hele drukke week achter de rug en volgende week gaat dat stukken minder zijn en dan kan ik weer meedoen. Jammer dat we niet hebben gewonnen, maar dat is het leven. Het lag zeker niet aan chipies inzet, want ik vind het heel goed hoe je het hebt gedaan ::bravo::

Het verbond gaat weer in overleg, ze vinden het zielig, maar ook niet zo zielig dat ze een ander plan maken:

Hoi lieve bondgenoten  ::zwaai::,

Ik vind het heel zielig voor Chipie dat ie na zijn inzet toch met ons naar de eilandraad moet, maar hij is natuurlijk de laatste overgebleven speler die niet in ons verbond zit, dus hij ontkomt er niet aan vrees ik...

Ik ben in ieder geval van plan gewoon loyaal te blijven aan ons verbond, en ik hoop natuurlijk dat we echt met z'n allen de kampen hussel kunnen halen. Hij komt er echt bijna aan denk ik, ik heb er vertrouwen in!

Dus geen zorgen over sneaky praktijken van mijn kant, deze stemming is wat mij betreft heel simpel  ::jaja::.

Ik vind het verschrikkelijk sneu, maar ik kan niet anders dan me hierbij aansluiten . Het is de enige verstandige optie :-\\

Wel een paar opmerkingen/vragen

1) Wat doen we als er nu geen hussel komt? Daar moeten we nu ook een plan voor hebben. Ik neem aan dat wij 3 dan loyaal zijn aan elkaar?

2) Stel er komt geen hussel dan moeten we de volgende proef 100% inzet tonen.

3) We creëren een Chipie die bozer is dan ooit. Hem kennende gaat hij helemaal los en heeft hij met zijn schaduwaccount nog maar 1 doel ; wraak nemen op ons. Flink nadeel voor ons: wij weten niet wie zijn schaduw is. Ook de andere kampen weten dan na deze week hoe de vork in de steel zit qua complot van ons. Kan bij een hussel ook lastig zijn.

Ik vind het geen argumenten om het niet te doen, maar hier moeten we ons dondersgoed bewust van zijn  ::jaja::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #37 Gepost op: 22-12-2021, 23:38:48 »
Die Stien is een harde tante:

Schaduw: Stien - Kamp aarde ( Kandidaat: Bjorrn - Kamp vuur )

Hallo biechtstoel, je girl Stien hier, uit het leger  ::zwaai::

We moeten weer stemmen!
Echt wat een wonder was het dat we dat de vorige ronde niet hoefden.
Een heerlijke luxe, maar we zijn weer terug waar we thuis horen, op de eilandraad.

En, ik heb er stiekem heel veel zin in  :-X. Chipie heeft echt 95% van het werk gedaan voor deze opdrachten  ::rofl::. Oke, Okwonko heeft ook goed geholpen, maar verder deed niemand wat  ::rofl::.

En ja hoor, chipie voelt de bui al hangen en is al de hele week salty en passief agressief aan het dreigen dat ie veel drama gaat maken als ie weggestemd wordt. Alsof ie dat ooit niet doet  ::).

Maar ons bondje van 5 blijft ongetwijfeld sterk. Voor de eerste keer heb ik totaal geen twijfel over wat er gaat gebeuren.
Chipie is er nog lang in gebleven na al zijn slechte gameplay dit seizoen, maar nu is het tijd om te gaan  ::zwaai::.

Groetjes van Stien

Eens met je punten Okwonko  ::jaja::.
Sneu is het zeker, en ideaal is het ook absoluut niet want Chipie zal inderdaad best boos op ons zijn.

1) Als er geen hussel komt, ben ik van plan 100% loyaal aan jullie te blijven  ::jaja::. Iets wat ik echt echt niet wil, want ik denk dat brtdm hartstikke loyaal aan ons zou zijn omdat ie buiten dit kamp niemand heeft (hij zit tenslotte 2x in dit kamp). Maar tegelijkertijd is het ook echt niet slim om brtdm/Erika erin te laten en elkaar te targetten, want dan heeft brtdm straks volledig zelf de meerderheid  ;D.

2) ik ga echt 100% inzet tonen om hierna geen eilandraden meer te zien tot de hussel, elke extra eilandraad hierna zou snijden in eigen vlees zijn, dus dat wat ik koste wat kost vermijden. Deze proeven lagen mij echt niet helaas, maar dat maakt mij hoopvol dat er de komende week weer iets komt waar wij beter in zijn!

3) Al een beetje genoemd, maar inderdaad, heel fijn is het niet als Chipie achter ons aankomt. Maar daarvoor moeten we maar goed op ons hoedde zijn! Het voordeel is namelijk dat wij misschien wel met onze 'echte' accounts en eventuele bondjes die zij hebben bij een hussel wel heel sterk kunnen staan. En chipie is dan maar alleen natuurlijk. Zijn echte account is dan weg. Dus goed oppassen inderdaad, maar komt vast goed  ::jaja::.

Groet,
Stien.  ::zwaai::

Bij Lucht ligt Arnoud onder vuur:

Ik stem deze keer op Arnoud. Omdat hij het een tijdje geleden zelf vroeg.

1) Ik ben erg tevreden met ons verbond in dit kamp en ik vertrouw jullie twee het meest van iedereen. ::joehoe:: Als het erop aankomt dat we nog meer eilandraden moeten doorstaan na deze, dan blijf ik trouw aan jullie en wordt het Brdtm/Erica die de volgende is wat mij betreft. Strategisch gezien zou het ook niet slim zijn om Brtdm twee accounts te laten houden, want daarna bezit hij 2 van de 4 stemmen in het kamp en dat geeft hem veel te veel macht. Maar zo lang het niet nodig is (in andere woorden: nu) wil ik Brtdm niet wegstemmen. Zoals je al zegt Stien, de enige alliantie die hij kan hebben is met ons.

2) Nog een keer verliezen zou heel slecht zijn. Dat zou er definitief voor zorgen dat we een hussel en uiteindelijk samensmelting ingaan met minder spelers dan andere kampen. Dat moeten we zien te voorkomen. Aan de positieve kant: hebben een War Token, daarmee kunnen we een goede keuze maken die ons betere kansen geeft.

3) Ik vind het ook geen geruststellende gedachte dat wij Chipies volgende meltdown gaan veroorzaken.  :-X
We zullen dus moeten anticiperen op een wraakactie van hem. Twee dingen:
A) Ik heb voor mijn gevoel redelijk wat informatie over spelers en hun schaduwaccounts en ik denk dat jullie dat ook hebben. Wanneer we echt het gevoel hebben te moeten weten wie Chipies schaduwaccount is, dan kunnen we onze ideeën vergelijken en al een aantal accounts afstrepen.
B) Misschien is het verstandig om met chipie damage control te doen. Zouden we beter overkomen door voorzichtig te zeggen dat hij een van de opties is voor de eilandraad? Dan komt het in ieder geval niet als een verrassing, en voelt hij misschien minder wraakgevoelens nadat hij is weggestemd. Hoe denken jullie daar over?

Gegroet,

Spacycolours zijn idolhunt gaat ook weer alle kanten op:



Ik sloop dit rad (we hebben hem toch niet meer nodig!) en kijk achterop het puzzelstukje met de S, wat zie ik daar? ::vergroot::

Maar Lucy kan daar niet vrolijk van worden:
Afblijven!!!!
Je ziet niks ::)

Eens met bijna alles!
Alleen het laatste puntje twijfel ik over, want Chipie lijkt wel aan te voelen dat hij er misschien uit ligt, maar als we hem vertellen van het is waarschijnlijk jij of misschien jij die gaat, dan gaat hij misschien kamikaze dingen doen. Als ie pas echt gealarmeerd is na de eilandraad dan mag hij met zijn Chipie account niks inhoudelijks meer zeggen, en met zijn schaduw kan hij dat dus ook niet tenzij die gelijk wil dat iedereen weet welke schaduw van hem is.

Hebben jullie nog iets van hem of van Brtdm gehoord? Ik hoop wel dat brtdm optijd is om gewoon met allebei zijn accounts te stemmen, want hij is al de hele week druk..

Groetjes,
Stien  ::zwaai::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #38 Gepost op: 22-12-2021, 23:43:05 »
Tijd voor een plottwist in het altijd dramatische Aarde kamp:

Ik zou het ook niet erg vinden als jullie mij eruit stemmen. Ik heb momenteel erg weinig tijd en merk dat ik het zelf ook niet heel fijn vind om met 2 accounts tegelijk bezig te zijn. Het principe van de schaduwaccounts vind ik wel leuk, maar ik houd het liever bij 1.
En ik zou het voor chipie wel echt vervelend vinden als hij eruit moet, terwijl ik echt helemaal niks heb gedaan deze week.

Oei wat Erica nu zegt maakt de stemming wel ineens moeilijker.
Het is inderdaad zielig als Chipie wordt weggestemd, terwijl Brtdm het prima vindt om met 1 account door te spelen, maar tactisch lijkt het me echter helemaal niet handig om Chipie er nog in te laten en hem mee te nemen in een potentiële kampen hussel. Wat vinden jullie?
Als jullie besluiten dat we chipie beter kunnen houden, dan sluit ik me hierbij aan, maar ik vind het persoonlijk erg riskant...  :-\\

Groet,
Stien  ::zwaai::

Ik ga er nog even over nadenken, maar morgen ben ik er amper. Dus ik moet wel op tijd stemmen....

Ik vind, als iemand vrijwillig weg wil, het prima om Chipie te houden geloof ik. Tactisch misschien niet het aller slimste. Maar uiteindelijk spelen we ook een spel wat leuk moet blijven. Wellicht kunnen we er een slaatje uit slaan met Chipie?

Ik ga er nog wel even over nadenken. We kunnen bv tegen Erica zeggen dat we al gestemd hebben. Of de vote splitten.

Ik vind t echt lastig om bewust iets te doen wat tactisch niet slim is  :-\\
Ik snap wel je argument heel goed hoor, is ook moeilijk aangezien chipie graag wil. Als je echt niet wil dan accepteer ik dat. Maar ik ben bang dat chipie in het spel maken echt gaat backfiren op ons  :(

Idol??

Is dit een idol op die 9?
Hebben hebben

Ik ontvang net ook een bericht van chipie over de stemming. Hij stelt voor om Rik weg te stemmen omdat hij Rik ziet als de zwakste schakel.
Zal ik hem proberen om te sturen richting brtdm? Misschien slim om tegen hem te vermelden dat brtdm aanbood om op hem te stemmen?
Dan kunnen we in ieder geval nog even voorkomen dat een van ons drieën stemmen krijgt.

Ik stem nog steeds het liefst Chipie weg, hij is een grotere bedreiging en mochten we volgende aflevering weer moeten stemmen dan hebben we dus nog achter de hand dat brtdm het prima vindt als we dan op hem stemmen.

Groet,
Stien  ::zwaai::

Dit is wel weer een plottwist.
Als het aan mij ligt stemmen we op Chip en zeggen we tegen Chip dat Erica eruit wil.
Brtdm kan volgende week in welke samenstelling dan ook, een van z’n accounts weg laten stemmen. Het heeft niet echt haast, denk ik. Chip is niet trouw aan ons en dat maakt het gevaarlijk. We kunnen daarbij niet te lang wachten, want Chipie flipt hoogstwaarschijnlijk naar welke andere kant dan ook als hij de kans krijgt in een herverdeling.

Slaap lekker :)

En ze hebben nog een wartoken:

Oja; we moeten ook nog bedenken wat we met de war-token doen.
We kunnen vuur proberen te verzwakken? Of durven we dat niet aan? In het slechtste geval verliezen we en stemmen we Erica eruit  ;)

Bedankt Okwonko!  ::bravo::

We kunnen vuur proberen uit te dagen inderdaad, maar die zijn wel een sterk kamp vermoed ik.
We hebben inderdaad een soort safety net in Erica die eruit kan als we verliezen, maar we spelen wel vanaf nu met onze bondgenoten als risico. Erica wil er prima uit hierna, maar ze is wel iemand die waarschijnlijk niet op ons zou stemmen, en mensen in andere kampen misschien wel.

Al met al heb ik geen enorm sterke voorkeur wie we kiezen, dat mogen jullie van mij bepalen  ;D.

Die token die we gewonnen hebben moeten we wel goed inzetten  ;D
Ik heb vandaag superweinig tijd, maar bij deze even snel een herrinering.
Ik heb geen sterke voorkeur. Water hebben we afgelopen week gehad en verloren, wellicht die dus liever niet nog een keer? Lucht hebben we verslagen met topo maar verloren met proef 1. Vuur lijkt een sterk team maar zou ook mooi zijn als we daar in bres in kunnen slaan.

Ik durf het wel aan om tegen vuur te spelen eigenlijk   :D En dan ieders ongelijk bewijzen met 100% inzet.

Tobia is al een tijdje niet online geweest:

Namasté, ik heb ook op Tobia gestemd. Helaas zonder reden al 5 dagen niet online geweest. Hoop dat het goed met hem gaat.

Juma

Terwijl Brtdm zijn wederhelft eruit probeert te stemmen:

Ik stem op Erica ivm weinig tijd en motivatie om 2 accounts te blijven runnen.


Aarde blijft bij het plan:

Ik stem deze week op

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gegroet,
Rik

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Survivor] De Geheime Biechten en Berichten
« Reactie #39 Gepost op: 22-12-2021, 23:46:55 »
Jennefire vind haar eerste idol:

https://www.realitynet.org/forum/?topic=58942.msg1964697#msg1964697

Ik pak de idol uit bovenstaand bericht



En wil er gelijk nog eentje vinden:

OMG ::bravo::

Ik was echt bang dat iemand anders me voor zou zijn. Awesome! ::feest::

Oeps, ik bedoel...

Dat heb ik weer goed gedaan! ::blond::

Oh, trouwens;

Ik kijk voor de zekerheid nog even op het dak van de Biechthut om te kijken of daar nog iets ligt. ::vergroot::

Ik ga ervanuit dat DRenziboy daar al de boel heeft leeggegraaid, maar ik wil het even zeker weten.

Mrchipie is een sportieve verliezer:

Thanks voor de stank voor dank team! succes elke week bij de tribal council ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Brent is ondertussen volledig in controle bij kamp luchtige activiteit:

Het is ondertussen alweer een zeer klein maandje verder sinds mijn vorige biecht, namelijk zaterdagavond 2 oktober 2021. Ik zit te shaken op de inzending van D*N voor RSC 23 terwijl ik dit aan het typen ben. Ideaal voor deze situatie zo'n vrolijk nummer, want eigenlijk loopt alles van een leien dakje. Op dit moment is net het verdict gevallen voor Tobia en ook voor Mrchipie van team Aarde. Tobia vind ik enerzijds zeer jammer omdat ik met hem (via Grace) een leuke klik had, maar hij is deze week niet actief geweest. Ik hoop oprecht dat alles goed gaat met hem, maar dat resulteerde wel in een zwarte stem voor hem plus hij heeft op zichzelf gestemd omdat hij niet heeft gestemd. Zeer jammer, maar het is niet anders.

Mijn plan voor deze fase van het spel is zich daarnaast erg goed aan het ontplooien, hopelijk blijft dat zich de komende weken voortzetten. Mijn dubbelspel met Grace werkt echt prima. Ik hoef me niks aan te trekken van die andere kampen, geweldig vind ik dat. Ikzelf heb op Arnoud gestemd om mijn échte kampleden geen argwaan te laten hebben en Grace heb ik op Tobia laten stemmen. De schaduwen werken samen tegen de echte leden van Upepo en omgekeerd, en ik kan lekker van beide walletjes eten. Het zit me nog steeds dwars dat ik een stem tegen had vorige eilandraad, maar dat kwam vast van die marginale Noortje die we nota bene totaal niet missen.

Mijn bondgenootschap met Juma (Ricardo) gaat beter dan ooit, we zijn twee handen op één buik en we domineren achter de schermen kamp Upepo. Hij weet ondertussen ook dat Grace mijn schaduw is en we proberen uit te zoeken wie de andere schaduwen zijn. Via Grace en Juma kunnen we handig inspelen op Arnoud en ik heb als Brent ook mijn macht over Molfreak Arno. Het is een beetje vervelend dat DRenziboy wellicht een idol heeft, maar dat gun ik die nurkse kerel anderzijds ook wel. We moeten er gewoon wel even voor zorgen dat we volgende eilandraad kunnen vermijden, maar ik zie het rooskleurig in omdat ik samen met Ricardo de helft van de stemmen in handen heb. Een krachtige positie zonder er veel moeite voor te moeten doen. Sequester could never.

Juma en ik hebben voorlopig volgend lijstje opgesteld van onze vermoedens van schaduwen. Noortje was een zeer inactief iemand, daar zou ik Belg wel bij durven zetten. Tobia's schaduw kan prima Christina geweest zijn of heel misschien Jungmoon, vandaar het vraagteken. Ricardo wist dat Brtdm Erica is. De rest is nog een beetje gokken, maar stilletjesaan wordt de puzzel wel vervolledigd. Als ik nu zou mogen gokken, dan zou het dit zijn:

Grace (Brent) - Tobia - Juma (Ricardo)
Brent - Arnoud (Sanmol) - DRenziboy
Noortje (Wouterv) - Molfreak Arno

Jungmoon (B&W) - SpacyColours - Denzel (Arno)
Bjorrn - Gijs (Chip) - Aurynn
Jennifer (Spacy) - Sanmol

Okwonko (DRenziboy) - Brtdm - Erica (Brtdm)
Mrchipie - Stien (Bjorrn) - Ricardo
Rik (Jann) - Belg

Christina (Tobia) - Wouterv - Charlotte (Nieky)
B&W - Dylan (Aurynn) - Nieky
Charlie (Belg) - Jann


En eigenlijk heb ik niet meer te zeggen op dit moment. Ik snap niks van die idols en hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk als ik zeur over deadlines. Jullie organiseren het hartstikke goed, ik geniet ervan! Groetjes en kusjes aan je zusjes x


Ondertussen moeten onze Aarde schaduwen sorry zeggen omdat ze Erica niet hebben weggestemd:

Sorry brtdm, ik wilde zelf persoonlijk liever jou in het spel houden dan Chipie, jou vertrouw ik veel meer namelijk  ::hug::.
Hopelijk vind je deze week tijd om ons te helpen! Zo niet, dan is dat zo, daar heb je ons voor gewaarschuwd natuurlijk.

Ik denk dat deze immuniteitsproef eentje is die wel past bij onze sterktes, dus hopelijk gaat dit goedkomen!
Ik bied me ook aan om een van de twee spelers te zijn die 2 vd 3 opdrachten speelt! Het maakt me niet uit welke, maar ik heb wel een tijd een nanogram app op mijn telefoon gehad dus daar heb ik wel ervaring mee. Tussen Flashgame en escape room heb ik geen voorkeur.

We kunnen dit!

Groet,
Stien  ::zwaai::

Frisse samenwerkingsenergie bij Lucht:

Jongens, dit wordt onze week! Ik voel het! ::bravo::

Luxeproef: Sabotage is een ware spamopdracht, maar we moeten iemand de opdracht laten uitzitten. Is er iemand die deze week geen zin heeft om te gaan spammen? Bedenken we een bepaalde tactiek hoe we het gaan aanpakken, want ook contact met de andere groepen is deze opdracht van tel!

Immuniteitsproef: Waterpomp Race is dan weer verdeeld in drie verschillende secties. Een nonogram, flashgame en escape room. Ikzelf ben goed in de nonograms, want die heb ik met The Big Puzzle ook al eens moeten doen en had toen een goede score. Ik ben ook goed in flashgames, want dat is zegmaar mijn ding. In Escape rooms ben ik meestal de paniekerige persoon, dus ik zou het fijn vinden mocht ik in één van die twee eerste secties geplaatst kunnen worden.

Nonogram:
-
-

Flashgame:
-
-

Escape room:
-
-

Laten jullie wat weten? ::trots::


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human