Auteur Topic: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'  (gelezen 3989 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
[TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'
« Gepost op: 29-09-2020, 21:04:27 »


“Beste puzzelaars,

Voor deze opdracht krijgen allemaal een eigen pizzeria! Er is alleen wel slecht nieuws: de enige echte Rob Geus komt jullie pizzeria’s controleren. Jullie pizzeria’s zijn niet bepaald schoon, maar daar gaan jullie nu verandering in brengen.”

Uitleg en regels
- Jullie pizzeria is onderverdeeld in 16 vakken.
- Donderdag 20:00 komt Rob de pizzeria’s controleren. De 3 pizzeria’s met de meeste schone vakjes krijgen de aanwijzing.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

- Jullie krijgen allemaal een stofzuiger om de pizzeria wat schoner te maken. Maar die stofzuiger doet het maar voor 5 minuten. Als je in een stukje met je stofzuiger komt waar niets ligt, stopt de stofzuiger ook.
- Om te weten welke vakken je moet stofzuigen moet je een kruiswoordraadsel oplossen. Deze kan je ontvangen door een PM naar één van de spelleiders (Vermoljoen en JaccoS) te sturen.
- De nummertjes waarvan de woorden met een E beginnen zijn de vakjes waarin je moet stofzuigen.
- De stofzuiger gaat aan wanneer de PM met het kruiswoordraadsel is verstuurd.
- Wanneer je nog ergens stofzuigt nadat de 5 minuten voorbij zijn, gaat alles wat je hebt opgezogen weer terug naar het vakje waar het eerst lag, en was alles dus voor niets. Je zult dit kruiswoordraadsel dus snel moeten oplossen.
- Als je ergens stofzuigt waar je niet mag stofzuigen gaat al het afval ook weer terug naar de plek waar het eerst lag.
- Stofzuigen doe je door te PM'en naar Vermoljoen en mij: Ik stofzuig vakje 11
- De vakjes waarin je niet mocht stofzuigen zijn ook nog vies, maar die maken we schoon met onze handen. Alles wat daar ligt voor viezigheid moet de prullenbak in.
- Je maakt een vakje schoon door er doorheen te lopen, je mag horizontaal en verticaal verplaatsen naar een ander vakje.
- Je mag op een gestofzuigd vakje staan.
- Je mag niet 2x op hetzelfde vakje staan. Anders gaat al het afval weer terug naar het oorspronkelijke vakje en is alles dus voor niets geweest, en is je opdracht afgelopen.
- Je mag alleen een stap zetten als de seconden staan op 31 of 35. (14:01:31 bijvoorbeeld). Hierbij mag je elkaar dwars zitten.
- Als je 2 minuten lang geen stap zet, gaat alles weer terug naar waar het afval oorspronkelijk lag en is alles voor niets geweest, dan is je opdracht ook klaar.
- Een stap zetten kan door bijvoorbeeld te posten: Van vakje 7 naar 6.
- Opzoeken bij het kruiswoordraadsel is uiteraard niet toegestaan!

Veel succes!

Deadline: zondag 4 oktober 20:00
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 15:50:21 door JaccoS »

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2020, 21:12:26 »
Ik ga dit nog een paar keer moeten lezen, denk ik
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2020, 21:13:29 »
Saaaame
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #3 Gepost op: 29-09-2020, 21:14:14 »
Dat stofzuigen post je dus in dit topic? Dan zien anderen toch ook welke vakjes je moet stofzuigen? Of geldt het alleen voor degene die dat als eerste post?
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #4 Gepost op: 29-09-2020, 21:15:27 »
Ik ga dit nog een paar keer moeten lezen, denk ik

Anders ik wel. Aantekeningen maken  ::rofl::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #5 Gepost op: 29-09-2020, 21:17:37 »
Ik voel me als Nikkie tijdens een WIDM-opdracht bij het lezen van deze uitleg  ??? ::rofl::

Begrijp ik het nu goed en moeten we binnen de 15 minuten het volgende doen: én 16 posts hebben op bepaalde seconden hier om te verplaatsen én vakken stofzuigen én ook nog eens een kruiswoordpuzzel oplossen? Ik weet niet of jullie dit zelf eens nagekeken hebben, maar zoveel van die seconden zitten er zelfs niet in een tijdspanne van 5 minuten  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 21:23:13 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #6 Gepost op: 29-09-2020, 21:26:21 »
Volgens mij is het stofzuigen vijf minuten vanaf het versturen van de kruiswoord.

Daarna kun je op een ander moment door de vakjes lopen, dat hoeft toch niet binnen dezelfde tijd?
Keep calm and eat chocolates!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #7 Gepost op: 29-09-2020, 21:26:41 »
Dus deze opdracht moet je oplossen in 5 minuten? Hoe gaat dat ooit lukken als we alleen op 2 momenten in 1 minuut iets mogen plaatsen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #8 Gepost op: 29-09-2020, 21:27:05 »
Dat stofzuigen post je dus in dit topic? Dan zien anderen toch ook welke vakjes je moet stofzuigen? Of geldt het alleen voor degene die dat als eerste post?
Wat een slimme opmerking, zelfs slimmer dan de hosts ::schaam:: Ik heb hier nooit over nagedacht.
Aanpassing regels: Het schoonmaken gaat via PM, niet in het topic

Ik voel me als Nikkie tijdens een WIDM-opdracht bij het lezen van deze uitleg  ??? ::rofl::

Begrijp ik het nu goed en moeten we binnen de 15 minuten het volgende doen: én 16 posts hebben op bepaalde seconden hier om te verplaatsen én vakken stofzuigen én ook nog eens een kruiswoordpuzzel oplossen? Ik weet niet of jullie dit zelf eens nagekeken hebben, maar zoveel van die seconden zitten er zelfs niet in een tijdspanne van 5 minuten  ::rofl::
Het schoonmaken met de handen staat los van het stofzuigen. Je mag daar zelf aan beginnen wanneer je wilt. Dus in die 5 minuten hoef je alleen te stofzuigen. Het schoonmaken met de handen hoeft niet in die 5 minuten. Sorry voor de onduidelijkheid

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #9 Gepost op: 29-09-2020, 21:29:05 »
Dat was mij prima duidelijk hoor ;D

Stofzuigen dus via PM, check!


Edit: mag je bij het schoonmaken met de handen ook door stofzuigvakjes lopen die je niet gestofzuigd (stofgezogen?) hebt? Anders ziet iedereen hier natuurlijk ook al welke vakjes je aan het vermijden bent...

Edit 2: mag je ook meerdere vakjes stofzuigen in 1 PM?
« Laatst bewerkt op: 29-09-2020, 21:57:16 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2020, 22:10:48 »
Jeetje, wat een ingewikkelde opdracht... :-\\

Dus eigenlijk kun je ook gewoon alle vakjes met je handen opruimen? Of mag je de vakjes waar je moet stofzuigen niet met je handen opruimen? En moet je bij het met je handen opruimen na elk vakje naar de prullenbak?
🜃

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #11 Gepost op: 29-09-2020, 22:12:44 »
Haha ik heb 'm ook echt al vier keer gelezen. Love it ::bravo::

Als ik het goed begrijp zijn het dus 'gewoon' twee onderdelen die je los van elkaar moet spelen?

Vraagje met betrekking tot de kruiswoord: is het weer zoiets waarbij je het online in kan vullen? of moet ik aan de slag met pen en papier en/of paint? ;D
Nieky grab a life vest!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #12 Gepost op: 29-09-2020, 22:27:42 »
Alsof ik ga schoonmaken?! Daar heb ik personeel voor hoor!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #13 Gepost op: 30-09-2020, 11:20:34 »
Kan je bij het schoonmaken met je handen meerdere vakjes tegelijk schoonmaken (dus alles waar je over gaat?) of moet dat per vakje?


en je mag gewoon random op een vakje gaan staan? Maakt niet uit waar je begint?
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 13:15:58 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'
« Reactie #14 Gepost op: 30-09-2020, 15:48:58 »
De deadline is aangepast van donderdag naar zondag. Er is een planningsfout gemaakt ::sorry::
« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 15:58:59 door JaccoS »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 2 'De Smaakpolitie'
« Reactie #15 Gepost op: 30-09-2020, 15:58:46 »
Edit: mag je bij het schoonmaken met de handen ook door stofzuigvakjes lopen die je niet gestofzuigd (stofgezogen?) hebt? Anders ziet iedereen hier natuurlijk ook al welke vakjes je aan het vermijden bent...

Edit 2: mag je ook meerdere vakjes stofzuigen in 1 PM?
Ja je mag op elk vakje staan - Ja

Jeetje, wat een ingewikkelde opdracht... :-\\

Dus eigenlijk kun je ook gewoon alle vakjes met je handen opruimen? Of mag je de vakjes waar je moet stofzuigen niet met je handen opruimen? En moet je bij het met je handen opruimen na elk vakje naar de prullenbak?
De vakjes die je moest stofzuigen tellen niet mee, maar je mag er wel overheen - Nee, maar als je bij de prullenbak bent is het afval wel veilig dus kan je voor de zekerheid daar al eerder heen.

Haha ik heb 'm ook echt al vier keer gelezen. Love it ::bravo::

Als ik het goed begrijp zijn het dus 'gewoon' twee onderdelen die je los van elkaar moet spelen?

Vraagje met betrekking tot de kruiswoord: is het weer zoiets waarbij je het online in kan vullen? of moet ik aan de slag met pen en papier en/of paint? ;D
Ja 2 losse onderdelen inderdaad - het is een afbeelding van een kruiswoordraadsel die je niet kunt bewerken. Dus pak je papier er maar bij ;D

Kan je bij het schoonmaken met je handen meerdere vakjes tegelijk schoonmaken (dus alles waar je over gaat?) of moet dat per vakje?


en je mag gewoon random op een vakje gaan staan? Maakt niet uit waar je begint?
Bedoel je hier hetzelfde als Fabiann? Je mag zoveel afval tegelijk vast houden als je wilt - Je mag zelf weten waar je begint.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'
« Reactie #16 Gepost op: 2-10-2020, 09:54:20 »
Dat schoonmaken moet toch in dit topic?
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'
« Reactie #17 Gepost op: 2-10-2020, 10:02:10 »
Oh shit, ik was al in mijn slaapkamer bezig! ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'
« Reactie #18 Gepost op: 2-10-2020, 10:11:22 »
Dat is alvast een goeie start ::ok:: afhankelijk van hoe vies je slaapkamer is ;D

Maar nog niemand is hier aan het lopen, dus ik vroeg me ineens af of het dan per pb moet of zo
Keep calm and eat chocolates!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 3 - Opdracht 1 'De Smaakpolitie'
« Reactie #19 Gepost op: 2-10-2020, 10:16:54 »
Begin je eigenlijk bij de prullenbak?
Nieky grab a life vest!