Realitynet - Realitynet.org

Forumspellen => Weerwolvenspel => Topic gestart door: monkeysuncle op 29-05-2021, 20:40:28

Titel: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: monkeysuncle op 29-05-2021, 20:40:28
Toen de dag viel riep LuchtManiak de groep bij elkaar. "Dankzij het Oog van Agamotto heb ik de laatste villain ontdekt. Het is Brent!" Ondanks de cryptische woorden die Thanos sprak en een laatste wanhoopspoging van mrchipie ging de meerderheid toch mee met LuchtManiak.

Uitslag
Brent 7
LuchtManiak 2
Convans en D*N 1

Thanos keek hoofdschuddend neer op Brent, pakte hem op, smeet hem door het raam naar buiten. Daarna balde hij z'n vuist, de paarse steen begon te schitteren en een rond het schip cirkelende maan kwam naar beneden. LuchtManiak, die in z'n Iron Man suit nieuwsgierig mee naar buiten was gevlogen, kon nog net wegvliegen, maar Brent niet.

(https://i.ibb.co/09869mM/thanos-moon.gif) (https://imgbb.com/)

Brents verbrijzelde lichaam gloeide rood en toen zag iedereen het. Hij was


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline is 20.30
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deelnemers
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: monkeysuncle op 29-05-2021, 20:40:59
Zo, dat zit er weer op. Ik hoop dat iedereen het een leuk potje heeft gevonden, ook al lag het thema veel spelers helemaal niet. Gelukkig was Chardo er om me een beetje te steunen in mijn Marvel-geekdom.

Ik ben zelf tevreden over hoe ik het georganiseerd heb, maar mijn inspiratie voor het schrijven van verhalen werd snel minder. Ik weet ook dat veel mensen vooral geïnteresseerd zijn in de sterfgevallen en niet zozeer in het verhaal, maar ik merk dat ik dat beter had kunnen voorbereiden en dat ik het misschien ook niet zo goed kan, zeker niet onder tijdsdruk. Natuurlijk heb ik veel verhaaltjes wel rechtstreeks uit het MCU gehaald.

De titels waren voor de echte MCU-kenner (Chardo) een verwijzing naar degene die op die dag of nacht zou sterven of in actie was gekomen.

Qua rollen wilde ik iedereen een eigen Marvel-held geven. Leuk voor de plaatjes maar ook voor het spel zodat ik telkens iets kon met een specifiek overlijden. Maar ik besefte me ook dat wanneer iedereen zijn/haar superheld bekend zou maken, dat dan de overgebleven wolven enorm voor het blok gezet zouden worden. Chardo zal me een "valse" spelleider vinden, maar omdat ik niet wilde dat gebrek aan Marvel-kennis de wolven (en andere rollen) zou opbreken, heb ik ze schuilrollen gegeven. Dit heb ik ook gedaan bij de cultleiders. En níet bij de heldenrollen, zodat het ook nog onbekend zou blijven voor de goeden dat deze decoys er waren. Hautoa deed nog een dappere poging en Mitch ook, Captain Marvel en War-Machine waren inderdaad hun decoy-rollen. En Brent heeft natuurlijk voor chaos gezorgd deze laatste nacht.

Een voorbeeld PM voor een wolf:
Hoi Fabiann

Jouw rol is
Red Skull (Johann Schmidt)
(https://i.ibb.co/56dv1Zm/red-skull.jpg) (https://ibb.co/Y368Ngm)
Supervillain, aartsvijand Captain America

Om te voorkomen dat je met de mond vol tanden staat wanneer iedereen een held claimt, krijg jij er ook eentje die niet is toegewezen aan anderen. Dus als je een schuilrol nodig hebt, dan is dat Ant-Man (Scott Lang).
(https://i.ibb.co/hRn6PK7/antman.jpg) (https://ibb.co/XZdQhz2)

Je bent wolf, samen met Hautoa, MitchK, TimvDons en Brent

Wel kak natuurlijk dat ik net bij Brent een fout had gemaakt in het kopiëren van de naam van zijn schuilrol (het plaatje van Wasp klopte wel, maar Rocket Raccoon was eigenlijk de schuilrol van mrchipie), maar het grappige was dat hij dat vervolgens weer als argument kon gebruiken bij zijn gefabriceerde PM (goeie photoshop-kunsten). Ook de afvallersPM was confused, juist ook omdat bij een aantal al bekend was dat Brent de vijfde en laatste wolf was.

Als spelleider vind ik dat je de taak hebt om het spel op de eerste plaats goed te organiseren, maar daarnaast ook om het interessant te houden. Daarom heb ik de twee dubbelrollen van ziener/leerlingziener en cultleider/reserve-cultleider erin gezet. Dat gaf me de mogelijkheid bij te sturen en dat bleek ook nodig toen de wolven er in het begin met bosjes tegelijk uit gingen.

Op dat moment had ik het spel kunnen laten doorlopen maar met 15 spelers en 1 wolf daarbij zouden de dagen en nachten lang en niet zo spannend worden en zou het zomaar random ineens over kunnen zijn. Omdat beide cultleiders er nog wel in zaten, heb ik die wat opgekrikt, zodat er ook weer druk op de burgers kwam te staan.

De cultleiders waren er trouwens bijna. In nacht 8 had mrchipie goed gegokt dat D*N wel HIDM tot zijn avenger zou maken en had zelf LuchtManiak gekozen. Toen waren er nog maar 3 niet-avengers over, Convans, michael90 en putyourHANSup!. Ze waren er dicht bij, totdat Brent ontmaskerd werd. En je kunt van de uitvoering vinden wat je wilt, maar ik vond het tof dat mrchipie er toch nog een cultleider-overwinning van probeerde te maken met zijn tegenclaim de laatste nacht.

De aartsvijanden leek me een leuk concept maar kwam niet echt uit de verf, doordat alle wolven met aartsvijanden eerder stierven dan hun counterpart. Jammer, een nacht met twee lunches had me wel interessant geleken, je had ook een domino-effect kunnen krijgen. Deze ga ik nog wel eens vaker gebruiken.

De jagers hebben het goed gedaan, vooral Sanmol was scherp met het vizier direct op Fabiann, even op Mitch, dan weer Fabiann en daarna Hautoa. Met JaccoS liet het vizier hen voor het eerst in de steek. Convans heeft lang een schot op DRenziboy gehad, maar switchte uiteindelijk naar Brent. Ook als beschermer heeft Convans het erg goed gedaan, twee keer bewust niemand beschermd op de momenten dat het niet uitmaakte en nooit een wolf beschermd (wel een keer de cultleider).

Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: monkeysuncle op 29-05-2021, 20:41:12
De looier kwam weer niet uit de verf. Michael als Nebula was niet de meest spannende looier-keuze, want hij wilde lang in het spel blijven en heeft dus nergens geprobeerd te sterven. De wolven hadden hem echter in nacht 4 bijna alsnog de overwinning gegeven door te twijfelen tussen hem en Miek. Ik denk dat ik in het volgend spel de looier echt een tijdbom mee ga geven: net zoals nu 4 dagen en nachten looier, maar als de looier sterft dan stopt direct het spel. Geeft een hoop meer zenuwen bij de burgers die eerste dagen.

De burgemeester (Iron Man) was helaas niet zo interessant. Wel leuk was het dat deze rol direct bij de wolven terecht kwam, terwijl Mitch inderdaad campagne ging voeren voor hij wist dat hij wolf was. Maar er is maar 1 keer een burgemeesters-ingreep nodig geweest, toen twee gewone burgers (Monkatoky en Ricardo) tegenover elkaar stonden

De nachten heb ik maar mondjesmaat gebruikt, denk dat sommigen dat jammer vonden en anderen wel prettig.

Nacht 2: de kamers
Hier heb ik de aartsvijanden (Vulture vs Spider-Man, Thor vs Loki en Killmonger vs Black Panther) doorgegeven of ze in dezelfde kamer sliepen. Sanmol had direct door dat Hautoa dan wss Loki zou zijn (zelfde kamer).

Nacht 4: de kleuren
Hier heb ik de reserve cultleider (D*N) een kans willen geven de cultleider te vinden. Ik heb mrchipie van tevoren geïnformeerd dat ik D*N zou vertellen hoeveel kleuren hij gemeen zou hebben met mrchipie. Mrchipie heeft het (helaas) niet aangedurfd om precies dezelfde kleuren als D*N te gebruiken.

De ziener en leerling-ziener heb ik dezelfde hints gegeven, die wisten niet van elkaar wie ze waren. LuchtManiak begon wel over informatie over de ziener die hij had gekregen, gelukkig voor hem werd dit door de wolven niet opgepikt als mogelijke hint dat hij de leerling was.

Ik dacht wel dat er allerlei extra theorieën zouden ontstaan, daar hoopte ik een beetje op.

Nacht 7: ben jij avenger?
Door naast mrchipie ook D*N een kans te geven om te raden kwam er een extra tijdklok bij en werd het voor de burgers wat spannender dan een lootje trekken. De tactiek die bedacht werd was goed geweest, als iedereen "nee" gestemd had dan was het gewoon zo gebleven. Maar juist putyourHANSup! die ernaar vroeg, was een van de ja-stemmers die het fout had.

Verder heb ik alles netjes bijgehouden in het bijgevoegde sheet, dus wie het nog eens terug wil kijken met kleurtjes e.d., be my guest.

Dank aan de spelers die het potje toch maken, ik faciliteer alleen maar. Ik vond het in ieder geval leuk een keer zoiets te organiseren en dat ga ik vast nog wel vaker doen!
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Hadewychisdemol op 29-05-2021, 20:47:36
Bedankt voor het organiseren monkey! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Goed gespeeld iedereen en gefeliciteerd medeburgers!

Ik vond het erg leuk om een keer tot het einde mee te spelen. Hoe verder ik kwam, hoe fanatieker ik werd. Wie weet tot de volgende keer :D
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Miek1999 op 29-05-2021, 20:56:33
Yay gefeliciteerd heroes!  :D

Dankjewel voor het organiseren monkey, het zat weer top in elkaar ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: michael90 op 29-05-2021, 20:58:44
De looier kwam weer niet uit de verf. Michael als Nebula was niet de meest spannende looier-keuze, want hij wilde lang in het spel blijven en heeft dus nergens geprobeerd te sterven. De wolven hadden hem echter in nacht 4 bijna alsnog de overwinning gegeven door te twijfelen tussen hem en Miek. Ik denk dat ik in het volgend spel de looier echt een tijdbom mee ga geven: net zoals nu 4 dagen en nachten looier, maar als de looier sterft dan stopt direct het spel. Geeft een hoop meer zenuwen bij de burgers die eerste dagen.

Ik was er vorige editie gelijk de eerste nacht al uit dus nadat ik mijn rol kreeg heb ik gelijk al bij je aangegeven dat ik me niet ging opofferen in het begin, aangezien ik me automatisch aan zou sluiten bij de Heroes als ik er vier dagen in zou blijven ;D

Weer eens een potje gewonnen. Er werd soms wel een beetje vreemd gespeeld, maar ik wil toch mijn medeburgers feliciteren ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: putyourHANSup! op 29-05-2021, 21:01:41
Bedankt, monkeysuncle! Was tof :D

Ik ken niets van Marvel, maar dat heeft me totaal niet gestoord hoor tijdens het spelen. De verhaaltjes vond ik tof, ook al snapte ik vaak de helft niet. Maar wat mij betreft mag je die er zeker in houden. ::jaja::

Ik stemde inderdaad "ja" op de vraag of ik Avenger was, omdat ik echt dacht een Avenger te zijn: ik was allang bevestigd als hero en het zag er zeer naar uit dat de heroes het potje zouden winnen, dus vandaar. En ik had vrij snel al ja gezegd, nog voordat het voorstel kwam om allemaal nee te zeggen. En toen had ik geen zin meer om te wijzigen ;D
Ook omdat mrchipie toen zei: laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen. Als ik even verder had doorgedacht toen... ::regenboog::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: JaccoS op 29-05-2021, 21:06:30
Bedankt voor het hosten! ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Ricardo op 29-05-2021, 21:11:46
Toppie gedaan Monkey!!! Je mag trots op dit resultaat zijn. ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Monkatoky op 29-05-2021, 21:12:01
Super georganiseerd, leuk om mee te hebben gedaan, sorry convans was overtuigd dat jij het was. Had het wel goed kwa kamers
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Swifty op 29-05-2021, 21:21:08
Bedankt MU, goed gedaan ::bravo::

En gefeliciteerd medeburgers ::bravo:: ::bravo:: Helaas heb ik niets kunnen bijdragen maar dat is waarschijnlijk alleen maar goed ;D
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Convans op 29-05-2021, 21:38:49
Super georganiseerd, leuk om mee te hebben gedaan, sorry convans was overtuigd dat jij het was. Had het wel goed kwa kamers

Ja Chip blijkbaar ook  ::rofl::

Als ik dood was gegaan, was Brent ook neergeschoten en wonnen we ook dusja
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: LuchtManiak op 29-05-2021, 21:42:20
Top gespeeld allemaal, leuk potje  ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Chardo op 29-05-2021, 21:42:53
Ik vond het fantastisch! Al die Marvel referenties en die titels, voor mij was dat inderdaad vooraf even nadenken wie dat had gezegd, maar ik wist ze allemaal. Het was bovendien een eer om Spider-Man te mogen zijn. Met mijn jeugdig enthousiasme is die rol van alle MCU-karakters me op het lijf geschreven.

Dat er valse rollen in zaten vind ik inderdaad niet zo fijn. Vooral omdat ik een 'briljante' ingeving had toen HIDM zei dat Vision ook deels Bruce, Tony en Ultron is. Nu bleek dat gelukkig wel te kloppen. Ik had eigenlijk gehoopt dat iedere villain die zijn valse claim ging doen, de mogelijke karakters had opgezocht, maar helaas. Achteraf moet ik wel zeggen dat met een soort van all-special editie je het claimen van rollen inderdaad op deze manier moet omzeilen. Het is oké (want we hebben gewonnen).

Verder nog een dikke chapeau aan Thanos, de organisator, monkeysuncle! Ik heb zeer goede hoop dat IEDEREEN na deze editie de MCU-films gaat kijken.

Ik zou graag even een break nemen van WvW, maar ik kijk uit naar de volgende editie over Naruto, Star Wars of Avatar.

En trots dat ik een Avenger was!
(https://i.pinimg.com/originals/1d/cd/04/1dcd045c688cb9b8c85c79ab05834094.gif)

Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Brent op 29-05-2021, 21:48:46
Ah wat jammer! Ben blij dat helemaal niemand me doorhad als wolf behalve via de zienerrol. Goed gegokt, LuchtManiak!

::bravo::

Dankje voor het organiseren monkeysuncle! Ook voor mij is het tijd om een break te nemen, of het moet echt een fantastisch thema zijn.
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: mrchipie op 29-05-2021, 21:50:49
Oke, dit was mijn meest rare spannend idk wat potje.

Ik wil eerst effe zeggen dat ik door de ruzie met convans wel minder zin kreeg hier in, maar het ging super goed!

ik had geluk dat ik in het begin weinig kon zeggen omdat ik vaak weg was vanwege eurovision. kwam goed uit waardoor ik weinig zei, maar toch stemde en goed meehielp.

En over het drammen van het naar huis sturen. ik kwam er mee dat Mitch er te lang in zat en iedereen mee ging en op dag 1 ging ik snel met fabiann mee om wat hij deed als een van de eersten dus vond dat ik wel 95 procent geen wolf bleek vanuit dat maarja its just me, gelukkig was 1 iemand die het wel zag ::hug::


Dan de ben je een avenger ja of nee, echt  ::rofl:: Dit was een hell, ik was net te laat voor mijn gevoel want chardo kwam al met het nee. maar ik zou dit ook wel gezegd hebben als ik het niet was geweest, want je weet niet wat de cult leider wil doen. dus als iiedereen gewoon voor zichzelf besliste dan was er win or lose. blij dat 1 iemand heb kunnen foppen ;D

En dan het einde ::schaam:: Ja ik had al gewonnen, en toen bedacht ik me, ja maar laat me nog maar effe kutten. en chaos scheppen, nou dat deed ik en dan kwam brent nog ervoor wat prachtig meehielp ::rofl:: Tja en toen convans het zei was ik oprecht effe sad en gewoon geen zin meer in dit alles, maar ja had toch niks nodig. maar ben blij dat ik dit nog heb kunnen doen want buiten convans vond ik het echt super grappig en vond ik wel dat ik goede argumenten gaf  Maar ja Niemand gelooft mij altijd ::rofl:: ik was wel eerlijk over toen ik dat zei btw, maar kon ook goed helpen Ik noem het een Frankje doen  ::rofl::;D

Nou dat was het, ik vond het super leuk om te spelen! en de rol die ik had heb ik goed uitgevoerd volgensmij. monkey goed gehost ::bravo:: Tot de volgende! Oh en Dennis, wist je dat ik het was en vanaf wanneer? bij die stennen was monkey echt net optijd of ik had mn stenen al gepost en nu deed ik het precies na jou

In ieder geval ik heb genoten! en sorry voor het chaotische einde ;D
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Convans op 29-05-2021, 21:54:04
En ga je je excuses aanbieden tegenover mij of niet?
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Sanmol op 29-05-2021, 21:56:24
Yes we hebben gewonnen ::bravo::. Ik moet heel eerlijk zijn en was echt niet blij om in het koppeltje te zitten, want ik wist dat er toen drie uit zouden gaan. Toch heb ik nog erg mijn best gedaan om de wolven op te sporen. Fabiann had ik binnen een paar minuten door en ik denk dat ik nog nooit zo snel iemand heb ontmaskert. Daarom zat ook op vanaf dag 1 al het jagersdoel op hem.

DAG 1
Ik wilde ook bijna beginnen met geachte voorzitter. ;D

Maare, nee ik was vorig potje ook al een keer burgemeester, dus ik gun het nu wel iemand die het nog niet/nooit is geweest. ::ok::

Ergens op een geheime locatie...
Fabiann

Oh en de emotie zat hoog nadat er weer geen vertrouwen in mij was...
Mitch K. dan doen ze het maar zonder burgemeester!!!!

NACHT 1

Fabiann

In het liefdeskoppel chat was ik niet al te enthousiast over het koppeltje..
Oh lord


DAG 2

Hier bleef het schot op Fabiann staan..

Tja, er staan nog heel wat mensen op mijn verdachten lijstje o.a Fabiann, JaccoS, Hautoa, TimvDons en Chardo. Michael90 een klein beetje, maar daar is het motief te slecht nog voor. Tijdens nacht 1 had ik Fabiann gekozen als doelwit. Zoals ik al vermelde vond ik hem te lief spelen. Beetje de sympathie van iedereen krijgen door heel aardig te doen, maar stiekem weinig meedoen met het spel zelf. Hij lijkt mij iemand die ook wel actiever mee gaat met discussiëren. Mis dat nu helemaal. Door mijn veel praten denk ik dat de wolven mij niet gaan opeten. Ik ben too much into the picture en dus kan ik altijd nog als slachtoffer gebruikt worden tijdens een lynch.

Ik denk het beste is dat je niet zoveel gaat zeggen in het topic. De weerwolven gaan niet zo snel jou opeten, want ik denk niet dat ze jou als gevaarlijk zien. Vooral als je erg inactief bent denken ze sneller aan andere meer actievere mensen. Je ziet dat die altijd eerder worden opgegeten, want er is meer aanleiding voor.

Hee geliefden,

Even een reminder dat jullie alleen maar in de nacht mogen overleggen.

Grt,
MU

NACHT 2

Al voordat ik de extra informatie had gekregen ging ik op Hautoa als wolf..
Hautoa

Daarna moest ik even uitleggen aan mijn liefje waarom..
Ik heb mijn schot maar gericht op Hautoa, want die verdachte ik ook al vanaf dag 1. Die stem op Chardo vond ik verdacht. Als er twee mensen op Fabiann stemmen, dan ga je als burger toch ook op Fabiann in plaats van Chardo. Vooral als Chardo claimde een goodie te zijn. De enige reden om dat niet te doen is als Fabiann een wolf was. Which he was. Verdacht!!! Hier probeerde ze de stemmen gelijk te maken.

DAG 3

Hier bleef alweer het schot op Hautoa staan.

NACHT 3

Tja, hier ging ik semi de mist in door Michael90, die maar bleef roepen dat JaccoS een wolf was. Puur om erachter te komen alsof hij de echte ziener was had ik voor JaccoS gekozen.

Uiteindelijk gekozen voor JaccoS. Niet omdat hij nou persé super verdacht is, maar ik denk dat we de meeste informatie krijgen als hij dood gaat. Ik heb een vermoeden dat Michael90 de ziener is en dat hij JaccoS heeft gezien. Hij blijft er maar naar hinten. Als JaccoS geen wolf is stijgen Michael90 en Monkytako weer. Dus puur strategisch is het beste om hem te stemmen.
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Convans op 29-05-2021, 21:58:54
Ik moest mezelf wat mysterieus gedragen omdat ik niet wilde opgegeten worden, dus deed ik maar wat tegendraads en zo kon ik in leven blijven.

Ik ben blij dat we gewonnen zijn van de neutrale rollen en de baddies!  ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: mrchipie op 29-05-2021, 21:59:31
En ga je je excuses aanbieden tegenover mij of niet?
En dan zeg jij! Echt... je bent nog erger dan ik dacht. DOEI CONVANS ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Convans op 29-05-2021, 22:07:17
En dan zeg jij! Echt... je bent nog erger dan ik dacht. DOEI CONVANS ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Ik mocht niet zeggen dat je het zielig speelde, mijn excuses daarvoor.

Voor de rest vond ik je speelstijl erg aanvallend tegenover mij.. ik weet niet waarom dat zo nodig was
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Sanmol op 29-05-2021, 22:07:23
4. Chardo, want ik had hem niet verwacht. Hij is slim, weet veel van Marvel dus waarom zouden ze hem niet als eerste op eten. Ik kan twee redenen verzinnen. Reden 1: onder de weerwolven zit een vriend van Chardo (Brent en/of Aurrynn). Reden 2: Chardo is zelf een wolf.

http://www.youtube.com/watch?v=mXicbQYQhBs
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: LuchtManiak op 29-05-2021, 22:14:46
Sanmol je was fantastisch dit potje  ::cheerleader::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Kaaasje op 29-05-2021, 22:25:15
Bedankt voor het organiseren Monkeysuncle ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: FrankLapidus op 29-05-2021, 22:48:33
Kan iemand mij vertellen wat "een frankje doen" is?  ???
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: D*N op 29-05-2021, 22:53:16
Top georganiseeerd Monkey ::bravo::. Jammer dat de wolven zo flopten dat we niet even nog een cultleader winst eruit konden halen ;D.

Oh en Dennis, wist je dat ik het was en vanaf wanneer? bij die stennen was monkey echt net optijd of ik had mn stenen al gepost en nu deed ik het precies na jou
Best laat eigenlijk ::rofl::. Ik kon lastig dingen bijlezen door m'n nieuwe baan. En er waren echt teveel mensen die minstens 1 kleur hetzelfde hadden als ik met die stenen dus de opties waren nog te groot. Pas in de nacht dat ik te horen kreeg wie er tot de cult behoorden kon ik tot jou en monkatoky beperken. En toen ging monkatoky gelijk dood dus toen wist ik het pas zeker ;D
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Convans op 30-05-2021, 00:39:50
Heb ik nu eigenlijk zoveel fout gedaan in dit spelletje?

Ik schrik er een beetje van dat Chip het zo ongezellig vond. Ik hoop dat iedereen dit nog altijd als een spelletje ziet en het zeker niet persoonlijk mag opnemen.

Ik dacht dat we elkaar mogen verdenken en hier dan ook spelgerelateerde discussies mogen over voeren zonder dat iemand zich slecht gaat voelen en geen zin meer zou hebben.

Ik vind het dan erg jammer dat als je Chip gaat verdenken, hij dit weer meteen persoonlijk vindt. Hoe kan je dan iemand verdenken zonder dat hij boos wordt? Dat je dan heftig reageert in het spel kan ik zeker ook nog plaatsen, maar nu blijkt achteraf dat zijn heftige (en soms wel erg onrespectvolle) reacties dus niet echt spelgerelateerd bedoeld zijn.

Daar heb ik het dan wel wat lastig mee en dat laat mij ook met een wrang gevoel achter. Als ik dingen fout heb gedaan, laat het mij aub weten, want dit voelt niet echt lekker aan  ::ohno::

Nogmaals bedankt voor de organisatie MU! Ik vond het een erg leuk spel en je speelde erge kort op de bal! Echt top gedaan!  ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: hillo op 30-05-2021, 01:02:08
Het was weer top MU! ::bravo::

Sorry dat ik je nog aanviel mijn laatste dag LuchtManiak ::rofl:: heel stom van me ook want ik wist eigenlijk al dat je Wong was gezien wat je zei over hint naar de ziener. Ik had na Tim’s dood alle spelers nog gerankt en positieve punten gegeven bij goede acties. Toen hield ik Aurynn, D*N, MitchK en Brent over. Aurynn en D*N vond ik meer cult types, maar Aurynn wou ik vanwege hoog under the radar gehalte nog even uitsluiten. De dag daarna was ik weer compleet vergeten dat ik LM had afgestreept en zo nog bijna m’n leerling gekilld op m’n laatste dag :-X  ::schaam:: Brent bleef toen over (en D*N) maar toen ging ik deaud en kreeg ik van die flauwe MU mn info niet meer ::)

Tot slot: hoewel ik er buiten sta en dat graag zo hou wil ik wel even reageren op de post van Convans. Heel eerlijk: ik vond het echt ongemakkelijk om jullie gesprek te volgen. Van beide kanten. Ik snap het heetst van de strijd en dat je dan elkaar wat uitdaagt of zelfs aanvalt, maar de speltechnische knipoog vond ik echt ver te zoeken. Het kan natuurlijk dat ik een ander gevoel voor humor heb, en dat is prima, maar hier werd het persoonlijk gezien en vervolgens ook persoonlijk gemaakt. Of opmerkingen als ‘zielig’ die ik niet kan rijmen met een spel spelen. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen. Misschien ben ik de enige, maar wilde het toch even toelichten. Als kijker van Mol Online was ik bijvoorbeeld ook al gauw klaar met de nasleep van die dikdrukactie en de aanvallen op Jacco en LuchtManiak; daar miste ik die knipoog ook en dan haak ik op een gegeven moment af met met plezier kijken/volgen.
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Convans op 30-05-2021, 01:19:13
Ik heb nog even alles opnieuw gelezen om te kijken of ik ergens te ver ben gegaan. Het woord zielig lijkt mij dan helemaal misplaatst en daar heb ik ook mijn excuses voor aangeboden.

Voor de rest ga ik gewoon Chip testen en zeg ik dat hij een verdachte is en dat zijn aandeel in het vinden van de wolven niet zo groot is.

Vanaf dan ben ik aartsvijand nummer 1 voor Chipie. Ook Ricardo en Kaaasje spraken Chip er al eens over aan dat hij iets rustiger moet zijn. Ik vind zo’n discussies ook helemaal niet leuk. Alleen zie ik geen oplossing. Want dit spel draait toch om elkaar verdenken en discussies met elkaar voeren?

Als we dan bij een verdenking meteen in overdrive gaan.. dan doe ik mss even niet meer mee aan wolvenspelletjes, want voor mij ligt net daar het plezier. Elkaar verdenken en kijken hoe iemand met die verdenkingen omgaat.

@Monkatoky ik vond je trouwens een erg leuke nieuwe speler! Bedankt voor het deelnemen!
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Monkatoky op 30-05-2021, 10:36:19


@Monkatoky ik vond je trouwens een erg leuke nieuwe speler! Bedankt voor het deelnemen!
[/quote]

 Ik vond het ook erg leuk om mee te doen, wanneer is het volgende potje
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Hautoa op 30-05-2021, 10:53:08
Tot slot: hoewel ik er buiten sta...
...en dan haak ik op een gegeven moment af met met plezier kijken/volgen.
Plus 1.

En bedankt voor het organiseren MU! Hoewel het niet bepaald mijn beste potje was, wel genoten van het spel, ook nadat ik er uit lag. :P
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Aurynn op 30-05-2021, 11:44:13
Dank voor het organiseren  ::bravo::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Brtdm op 30-05-2021, 15:25:42
Ik heb dit potje eens lekker rustig vanaf de zijlijn bekeken. Ik word altijd iets te paranoia als ik meedoe, dus na vorig potje had even rust nodig. Hoewel jullie het gisteren alsnog voor elkaar hebben gekregen dat ik behoorlijk in de war raakte.  ::rofl::

Ik heb niet heel erg gespeurd naar wolven, wantja... die lagen er bijna allemaal meteen al uit. Wel heb ik me goed zitten verbazen op sommige momenten:

1- Geen rollen bekend willen maken 'want spelbederf'. Sinds wanneer is dit een probleem geweest? Het spel is toch zo opgebouwd dat het voor burgers op het begin nadelig is om hun rol te openbaren, aangezien de wolven zo sneller de ziener kunnen spotten? Op het einde kan het voordelig zijn, omdat je met zekere en onzekere rollen zit. En wolven kunnen ook prima de onzekere rollen claimen. (zeker als ze die dan ook nog eens hebben gekregen door de host) Het is dus niet zo dat je dan zomaar de wolven eruit kan pikken.
Vooral D*N en Chipie vond ik hier heel raar doen. vermoedde al een cultduo hier.

2- Sinds wanneer zijn screenshots geoorloofd? (nep of echt) En waarom bevestigd de host nog even dat hij een foutje gemaakt had?
Ik was er vrij zeker van dat Chipie cultleider was, aangezien ik totaal geen wolf- noch burgertactieken bij hem kon speuren. En de laatste dag was, ondanks een mooie wanhoopspoging, ook vrij duidelijk. Maar dan komt die Monkeysuncle er even lekker tussendoor fietsen, waardoor hij lijkt te bevestigen dat Brent een burgerrol heeft. Gelukkig was het verhaal van chipie te inconsistent, waardoor de burgers juist stemden. (Bovendien was Brent in zijn stemgedrag ook wel mega-opvallend) Maar ik raakte echt volledig in de war.  ::rofl::


Volgende keer ga ik weer lekker meedoen om weer met de burgers te verliezen.  ;D
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: DRenziboy op 30-05-2021, 21:33:04
Laat ik beginnen met het bedanken van het organiseren van dit potje.

Daarna wil ik mijn excuses aanbieden aan Giorgio, wiens leven ik heb ontnomen, terwijl hij geen wolf was.

Uiteindelijk ben ik blij dat ik me ontpopt had tot LM's linkerhand... Misschien niet helemaal zo bedoeld, aangezien ik dacht dat hij juist Captain America was. :-X

Helaas net niet alles uitgezeten, maar was enigszins wel te verwachten met al die overzichten. ::rofl::

Ik ben het helemaal eens met Monkatoky, wanneer is de volgende?  :P
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Swifty op 30-05-2021, 21:54:23

1- Geen rollen bekend willen maken 'want spelbederf'. Sinds wanneer is dit een probleem geweest? Het spel is toch zo opgebouwd dat het voor burgers op het begin nadelig is om hun rol te openbaren, aangezien de wolven zo sneller de ziener kunnen spotten? Op het einde kan het voordelig zijn, omdat je met zekere en onzekere rollen zit. En wolven kunnen ook prima de onzekere rollen claimen.


Ik was hier ook heel verbaasd over. Kaaasje had gewoon een punt, het is ook uitgekomen wat zij zei: 'het is nog saaier als de (leerling)ziener de wolf ziet en dat dan meldt en dan is het klaar'. Rollen moeten verzinnen en dat verdedigen, dat was veel interessanter. Raar dat de burgers dat niet doordrukten.
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: michael90 op 30-05-2021, 22:11:50

Ik was hier ook heel verbaasd over. Kaaasje had gewoon een punt, het is ook uitgekomen wat zij zei: 'het is nog saaier als de (leerling)ziener de wolf ziet en dat dan meldt en dan is het klaar'. Rollen moeten verzinnen en dat verdedigen, dat was veel interessanter. Raar dat de burgers dat niet doordrukten.
Er zaten nog veel mensen in het spel op dat moment. Dat je je rol bekend gaat maken om je te verdedigen omdat je anders uit het spel dreigt te gaan of je op het punt staat te gaan verliezen prima, maar niet als het spel daar niet om vraagt. De bedoeling van het spel is volgens mij om de wolven op te sporen en niet om allemaal je rol te zeggen en dat er dan slechts nog enkele personen over zijn die een wolf kunnen zijn. Maar misschien ben ik andere wolvenspellen gewend, dat kan. Als je een screentje van je rol post mag je van mij namelijk ook gelijk uit het spel gegooid worden en dat is hier geloof ik ook niet. Om dan gelijk nog maar een puntje aan te halen: dat dag en nacht gesplitst worden zorgt er bij mij trouwens voor dat ik niet helemaal lekker in het spel kom als ik een rol heb zonder nachtelijke acties. Ik vind dat eigenlijk vrij overbodig, maar oke genoeg kritiek geleverd :P

Iedereen heeft denk ik zo zijn eigen opvattingen over hoe hij/zij het het liefste speelt en daar ga je nooit allemaal aan kunnen voldoen, dus we maken er maar het beste van ::ok::
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: Lucy op 31-05-2021, 23:27:25
Dag en nacht zijn in het normale spel toch ook gesplitst. Dat hebben we juist ingevoerd omdat het anders verwarrend werd. Bijvoorbeeld een ziener die ‘s nachts nog iets mag zien en dat dan direct kan zeggen terwijl ze eigenlijk in dezelfde nacht ook opgegeten wordt.



Dat over rollen bekend maken komt denk ik uit een WVW Discord server waar een aantal hier aan mee doen of deden. Daar is het al weleens voortgekomen dat burgers gewoon allemaal een rol konden claimen en er niet zoveel meer aan was. Maar dat is volgens mij als je met heel veel spelers speelt sowieso al veel minder een probleem. De stilzwijgende afspraak dat je je rol pas claimt als het nodig is (bv als je al veel gezien hebt of als je dreigt te sterven) is imo de beste manier om te spelen.
Titel: Re: [MCU] Nacht 9 - I know what it's like to lose
Bericht door: monkeysuncle op 1-06-2021, 11:57:34
Dank allemaal voor de bedankjes. Nog even reageren op een paar zaken.

Wat betreft het geruzie en de sfeer, dat is iets dat volgens mij een klein beetje hoort bij de manier waarop er op dit forum spellen gespeeld worden. Niet alleen bij weerwolven, maar zoals hillo aanhaalde ook bij WIDMO en ik heb het bij meer spellen gezien. Er wordt soms hard en op de man gespeeld, waardoor het voor buitenstaanders die niet perse van drama houden, maar ook voor de spelers die dat niet leuk vinden, best vervelend kan voelen. Ik weet dat inmiddels en mocht ik weer eens aan een spel meedoen, dan houd ik daar rekening mee. "If you can't stand the heat....". Misschien wel verstandig om dat nieuwe spelers van tevoren te melden  ;D

Vooropgesteld, verreweg de grootste tijd is er geen enkel probleem en is het vooral leuk om spellen te spelen en te volgen. Ik vind wel dat je altijd respectvol moet zijn naar elkaar, daar vond ik zowel Chip als Convans deze laatste nacht de grens voor mij overgaan. Maar ik ben het wel eens met Convans, dat bij weerwolven nou eenmaal ook het onder druk zetten van elkaar hoort. De manier waarop is wel belangrijk, maar iemand uitlokken is wel onderdeel van het spel.

2- Sinds wanneer zijn screenshots geoorloofd? (nep of echt) En waarom bevestigd de host nog even dat hij een foutje gemaakt had?
Ik was er vrij zeker van dat Chipie cultleider was, aangezien ik totaal geen wolf- noch burgertactieken bij hem kon speuren. En de laatste dag was, ondanks een mooie wanhoopspoging, ook vrij duidelijk. Maar dan komt die Monkeysuncle er even lekker tussendoor fietsen, waardoor hij lijkt te bevestigen dat Brent een burgerrol heeft. Gelukkig was het verhaal van chipie te inconsistent, waardoor de burgers juist stemden. (Bovendien was Brent in zijn stemgedrag ook wel mega-opvallend) Maar ik raakte echt volledig in de war.  ::rofl::

Ik had echt een fout gemaakt bij Brent en ik vond dat ik die moest herstellen. De verkeerde naam bij zijn (schuil)rol geplaatst, waardoor zijn claim ineens niet klopte. Dit had ik bij elke speler verbeterd, omdat er anders onterechte conclusies getrokken kunnen worden. Ik heb nergens gezegd dat Brent geen wolf is, ik heb alleen mijn kopieerfout hersteld. De chaos die daarna ontstond vond ik eerlijk gezegd wel vermakelijk, anders was het best een saaie laatste nacht geworden.

Dat over rollen bekend maken komt denk ik uit een WVW Discord server waar een aantal hier aan mee doen of deden. Daar is het al weleens voortgekomen dat burgers gewoon allemaal een rol konden claimen en er niet zoveel meer aan was. Maar dat is volgens mij als je met heel veel spelers speelt sowieso al veel minder een probleem. De stilzwijgende afspraak dat je je rol pas claimt als het nodig is (bv als je al veel gezien hebt of als je dreigt te sterven) is imo de beste manier om te spelen.

Om te voorkomen dat het zinvol zou zijn voor de burgers heb ik ook die schuilrollen voor de wolven en neutrale rollen toegevoegd. Ik heb die stilzwijgende afspraak wat zien vervagen, hoort ook een beetje bij het spel. En ik wilde dat voor zijn, wij hadden het destijds met Diva-weerwolven met nog 3 bij de laatste 10 al moeilijk omdat er zoveel rollen bekend werden. Volgens mij moet je óf met schuilrollen werken, óf met één rol voor de burger zonder extra kracht, zodat claimen als gewone burger niet iets is dat je spontaan onschuldig maakt, óf iets als de stoorwolf  ::). Of je photoshop, screenshots e.d. toestaat, dat is aan de spelleider natuurlijk, tenzij we vinden dat het iets algemeen weerwolvigs zou moeten zijn.

Dag en nacht zijn in het normale spel toch ook gesplitst. Dat hebben we juist ingevoerd omdat het anders verwarrend werd. Bijvoorbeeld een ziener die ‘s nachts nog iets mag zien en dat dan direct kan zeggen terwijl ze eigenlijk in dezelfde nacht ook opgegeten wordt.

Dit inderdaad. Of je daar als spelleider dan nog iets nachtelijks aan toevoegt, dat is aan jezelf. Ik heb ook wel weerwolvenspellen gespeeld met een vaste dag-deadline en een vaste nacht-deadline een paar uur later. Maar dat betekent vaak wel extra tijdsdruk, je moet dan ook maar beschikbaar zijn. En dan krijg je die "zo-en-zo was niet online, dus die kan geen ziener/beschermer/... zijn" argumenten  ::ohno::