Auteur Topic: The Braindead Café  (gelezen 158850 keer)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Braindead Café
« Reactie #1380 Gepost op: 6-03-2023, 15:58:20 »
Ik weet dat het stokers zijn, maar zeggen opeens van Musicals te houden is toch geen claim die op het randje zit?!?!?!?!?!?!

Ik voelde me opeens zo kan ik niks aan doen! Verder kan een beschermengel enkel anderen beschermen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Braindead Café
« Reactie #1381 Gepost op: 6-03-2023, 16:27:04 »
Ik dacht ook al, die burgers hebben hoop dat Lucy ze nog beschermd, maar iedereen zou er toch gewoon voor kiezen om Ricardo op te eten? Die is zo duidelijk beschermer en kan zichzelf niet beschermen.

(Alleen de stokers hadden dat dus blijkbaar niet door... Dus wat dat betreft slim om het te hebben over dat Lucy misschien nog iemand beschermd  :P)


Ik had sommige hints van Robbie dus ook gezien, vandaar dat ik hem ergens floppeltje noem in de wolvenchat. Maar later kwam ik er dus achter dat hij Vermoljoen niet redde toen het gelijkspel was tussen hem en Sanmol. Dus vond ik dat weer minder logisch...
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 16:29:01 door Kaaasje »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Braindead Café
« Reactie #1382 Gepost op: 6-03-2023, 16:32:23 »
Ja het was in die zin ook juist een groot risico om te hinten naar je rol als burger omdat de wolven en stokers dat net zo goed kunnen meekrijgen (als ze een beetje opletten). Zeker in de geval van Lucy, die dus zichzelf niet kon beschermen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Braindead Café
« Reactie #1383 Gepost op: 6-03-2023, 18:15:02 »
Kaaasje, volgens mij heb ik toen last minute nog snel moeten stemmen. Ik kwam er achteraf pas achter dat Vermoljoen samen met Sanmol op het blok lagen.  ::schaam::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: The Braindead Café
« Reactie #1384 Gepost op: 6-03-2023, 18:42:31 »
We waren zo dichtbij de winst! Als PB die stem op mij gedaan had denk ik dat Robbie niet geswitcht was en viel Drenzi af.

Maar al met al was dit wel een prachtige eindstrijd met terechte winnaars! Ik had je al geappt, maar  ::hug:: voor mijn aanpak richting jou Robbie! Was niet makkelijk, maar de enige optie haha ;D
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: The Braindead Café
« Reactie #1385 Gepost op: 6-03-2023, 18:50:55 »
Ja en mijn beredenering waarom je zo hard op mij aan het pushen was klopte natuurlijk helemaal.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Braindead Café
« Reactie #1386 Gepost op: 6-03-2023, 19:18:04 »
We waren zo dichtbij de winst! Als PB die stem op mij gedaan had denk ik dat Robbie niet geswitcht was en viel Drenzi af.

Maar al met al was dit wel een prachtige eindstrijd met terechte winnaars! Ik had je al geappt, maar  ::hug:: voor mijn aanpak richting jou Robbie! Was niet makkelijk, maar de enige optie haha ;D
Haha, zoals ook geappt: maakt niet uit!

All is fair in love and war. En dit was keiharde war!  >:D

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: The Braindead Café
« Reactie #1387 Gepost op: 6-03-2023, 23:03:51 »
Gefeliciteerd, burgers! ::bravo::

Ik had al wel goede hoop dat we het konden uitspelen toen ik alles uit de doeken deed. Eigenlijk twijfelde ik alleen nog over de precieze rol van DRenziboy. Bij het teruglezen van zijn berichten zag ik een hoop beletseltekens en ::hypocriet::-smileys, en opmerkingen als "ik ben er dit potje niet helemaal bij, ik krijg ze niet op een rijtje", wat leek te wijzen op de_witte Dronkaard. Daarnaast riep hij ook op dag 4 iets over zijn rol, wat logisch is als hij dan net heeft te horen gekregen dat hij de dronkaard is, maar die opmerking kon voor mij ook nog op de Fanatiekeling slaan. En ondanks het feit dat er tot op dat punt nog geen extra stemmen leken te zijn ingezet, kon ik het me maar moeilijk voorstellen dat er geen Fanatiekeling in het spel zou zitten.

In elk geval was hij puur door het feit dat hij íets claimde voor mij wel minder verdacht dan hillo en Jacco, waarbij het in mijn optiek vanzelf wel duidelijk zou worden wie van de twee de Stoker en wie de Wolf was. Uiteindelijk maakte hillo het nog aardig spannend. ::zweet::

Bedankt voor het hosten, D*N! Het was leuk om weer eens mee te doen. ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Braindead Café
« Reactie #1388 Gepost op: 8-03-2023, 17:05:13 »
Thanks ::love::. Ik hoop dat het de weerwolven hype weer een beetje omhoog helpt, want ik vond het de laatste tijd qua activiteit een beetje naar beneden gaan. Wat wel zonde is, want het is gewoon een leuk spel als het actief gespeeld wordt.

Ik wil even inhaken op het naar beneden gaan v/d activiteit:  ik merk zelf bij de Legacy potjes dat ik het heel lastig vind om echt iets nuttigs bij te dragen, zeker als gewone burger. Ik vind het heel leuk qua opzet met de families en de hoofdstukken, maar doordat je niet weet welke rol er 's nachts uit gaat is het heel lastig om op de nieuwe dag met goede theorieën te komen. En door de toevoeging van de Leprechaun is dat eigenlijk alleen nog maar meer geworden, doordat je niet weet of het target wordt verschoven. Dus als je burger bent begin je op dag 1 met niks, dan is de kans statistisch gezien groot dat je een goede rol wegstemt, en dan weet je na de nacht nog steeds niks, waardoor je weer zonder informatie nieuwe namen moet gaan gokken. En natuurlijk wordt er weleens een wolf weggestemd en dat helpt dan iets, maar ik denk dat bij Legacy de wolven vrij makkelijk de controle over het spel kunnen nemen door bijvoorbeeld een medewolf weg te stemmen in het begin waardoor ze zichzelf vrijpleiten (zoals laatst met Vermoljoen) - tot het moment dat iemand dan uiteindelijk tot de conclusie komt dat dit een slimme wolvenactie was.

Wat niet wil zeggen dat de burgers geen enkele kans hebben om te winnen of dat er geen spannende potjes zijn. Maar voor mij voelt het steeds meer als blind gokken/aannames doen i.p.v. dat je echt genoeg concrete informatie hebt om mee verder te kunnen als burger, waardoor het ook lastig is om actief mee te doen doordat het gewoon lastig is om een strategie te hebben :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: The Braindead Café
« Reactie #1389 Gepost op: 8-03-2023, 21:15:39 »
Zo ervaar ik het ook vaak inderdaad. Ik had geluk dat ik nu de Ziener was en tijdens dit potje vaak ook m'n voorkennis kon gebruiken om actief wat te sturen in de stemmingen. Maar in eerste instantie lootte ik gewoon burger (of Dronkaard) en met zo'n rol vind ik er meestal niet zo veel aan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Braindead Café
« Reactie #1390 Gepost op: 8-03-2023, 21:23:35 »
Ik vind het dus juist saai als het zo duidelijk is doordat iemand gezien is. Als we zeker weten dat iemand wolf is, dan is voor mij juist het plezier uit het spel.

Ik vind die onzekerheid van burger zijn ook juist wel tof.


Andere kant is dan wel weer inderdaad dat we bij legacy weer heel weinig wisten.
En het laatste potje in het laatste uur daardoor voor mij ook zo veranderde en intens was, omdat we ineens wisten dat er nog maar één wolf was. En die nieuwe informatie dus heel veel deed met mij, en me weer kans gaf op nieuwe gedachtes en theorieën.

Dus in die zin sluit dat wel aan bij wat Miek zegt. Door weer info te hebben, heb je weer meer om over te praten en (wolf)strategieën bij te bedenken.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2023, 21:26:21 door Kaaasje »

Offline Miek1999

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Braindead Café
« Reactie #1391 Gepost op: 8-03-2023, 21:31:57 »
Jaa, ik heb het ook niet over burger zijn in het algemeen maar echt specifiek bij Legacy ;).

En inderdaad, als er op een gegeven moment wordt gezegd 'hoi ik ben de ziener en ik heb twee wolven gezien, dit zijn ze' dan is het inderdaad ook niet leuk!

Maar ik vind dus gewoon die onzekerheid over de nachtkill heel lastig, en bij de Legacy potjes hadden we ook vaak pech dat de ziener er snel uit lag waardoor die ook niks kon bijdragen qua mensen vrijpleiten.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Braindead Café
« Reactie #1392 Gepost op: 9-03-2023, 08:16:27 »
Ja de ziener lag er vaak meteen uit en dan heb je helemaal niks meer aan info (aan de andere kant lees ik hier dat je die info ook niet wil weten omdat het het plezier weg haalt, dus dan zou je zeggen: gelukkig, die ziener ligt er alvast uit!  ;D )

Op zich vond ik dit huidige potje ook gokken, omdat we allerlei krachten/rollen hadden die we echter niet mochten claimen. Voor mij werden dingen pas duidelijk toen Spacy de ziener zijn info gaf. Dat je dan een zekere wolf hebt, vind ik niet heel erg, want je kan dan afstrepen en echt inzoomen op de overblijvers. Zoals nu, bleef het ondanks al die info (of juist daardoor?) nog waanzinnig spannend voor mij of ik nu hillo of DRenzi moest vertrouwen.

Legacy is een bestaand spel en ik gebruik de officiële spelregels ervan, maar zal eens online kijken of er house rules zijn. Sowieso kan je in het echt ook meer halen uit body language, wat je online natuurlijk mist.

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: The Braindead Café
« Reactie #1393 Gepost op: 9-03-2023, 08:54:56 »
Ik vond het een leuk eerste potje en natuurlijk ging mitch de traditie voorzetten. Als hij dood is, dan maakt hij mij altijd burgermeester. Maar verder een leuk potje :)
Sem

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Braindead Café
« Reactie #1394 Gepost op: 11-03-2023, 12:15:18 »
Oef wat een spannend potje, hoera voor de burgers ::bravo::

Ik was een beetje dom bezig, ik dacht, ik ga lekker in character direct gewoon blunt een naam roepen (wel een goeie bleek achteraf én ik had ook echt een wolf gevoel bij Jacco ::rofl:: ) maar ja toen kreeg ik direct stemmen tegen en dat moest ik dus met mijn rol niet hebben.  ::schaam::
Dus toen maar proberen mezelf 's nachts te laten opeten door de wolven, bij toeval gelukt gok ik.
Sorry Spacy dat ik je zo verdacht, maar ik vond je echt gek doen, achteraf snap ik natuurlijk wel waarom.

Uiteindelijk is het heel goed gebleken dat ik mijn laatste dagstemming niet brak, in eerste instantie had ik een beetje spijt, omdat ik me te laat bedacht dat de burgemeester rol inmiddels ook bij een slechte rol kon zitten, maar ik was waarschijnlijk als ik toch had geswitched voor DRenziboy gegaan ipv Whatthefrank en dan was het potje heel anders verlopen.  :-X

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: The Braindead Café
« Reactie #1395 Gepost op: 23-05-2023, 14:46:42 »
Dit potje is helemaal aan mij voorbij gegaan.  ::rofl:: heb het de laatste tijd echt druk met van alles en nog wat.

Waaronder als ik er tijd en moeite voor kan nemen een nieuw mysterium. ;)


Update: Het gaat niet zo heel lang meer duren denk ik... Hoop ik ;)
« Laatst bewerkt op: 23-06-2023, 01:13:21 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Braindead Café
« Reactie #1396 Gepost op: 4-09-2023, 22:35:42 »
Oeps gemist dat dit was begonnen. Maar gelukkig ben ik al dood ;D

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: The Braindead Café
« Reactie #1397 Gepost op: 19-09-2023, 02:13:35 »
Oeps.. dood..
Eindelijk...

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: The Braindead Café
« Reactie #1398 Gepost op: 19-09-2023, 08:58:52 »
Er is geen Mol meer...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: The Braindead Café
« Reactie #1399 Gepost op: 21-09-2023, 23:51:03 »
En wat gebeurd er het moment dat je een spel hebt afgerond, dan kom je ineens met een heel nieuw idee.  ::zon::
(Eerlijk gezegd weet ik ook oprecht niet of ik dit idee nog weerwolven kan noemen... ::rofl::)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?