Auteur Topic: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval  (gelezen 6458 keer)

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #40 Gepost op: 25-06-2020, 23:05:12 »
Hm, interessant dat ze Jacco hebben gekozen. En ook een aantal interessante stemmen. Focus, waarom Brtdm? En Lödewijk, waarom Convans?  ???
Eh... Ik zat dus net een post te maken dat Vermoljoen een fout had gemaakt, maar ik checkte toch even mijn verzonden berichten en ik heb inderdaad op Convans gestemd, net als gisteren. Het had natuurlijk SpacyColours moeten zijn, maar blijkbaar kreeg ik kortsluiting toen ik zijn naam zag in mijn lynchstem van gisteren.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #41 Gepost op: 25-06-2020, 23:06:32 »
Je bent een beetje terughoudend, net als Molduck. En nu haar verdedigen, maar ook weer niet helemaal.

Ik ben van nature vrij analytisch. Als ik al wat zeg, ben ik vaak advocaat van de duivel. Daarbij vind ik door mijn autisme het vrij lastig om mensen in te schatten en om sociaal te zijn.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #42 Gepost op: 25-06-2020, 23:08:10 »
Ik ben ook absoluut niet zeker hoor. 
Maar soms even iemand die niet genoemd wordt aan de tand voelen is wel leuk. ;D

En het ligt ook niet volledig aan jouw. Niemand heeft mij gevraagd waarom ik op jouw stemde. Alsof de hunters hackers er niet op in wilden gaan.

edit: ik zat met mijn hoofd even in een ander spel.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-06-2020, 23:11:50 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #43 Gepost op: 25-06-2020, 23:39:03 »
Ik vind Molduck en Lariekoek nu het meest verdacht.

Sanmol is geen hacker of ze spelen het wel erg goed. Ook Mitchkox durf ik vrij te pleiten.
Sanmol vertrouw ik ook  ::jaja::

Mitchkox vrij te pleiten? Die snap ik niet helemaal  ::ohno:: die vind ik juist verdacht omdat hij constant Sanmol liep te targetten
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #44 Gepost op: 25-06-2020, 23:40:34 »
Spacy was overtuigd om voor een inactieve te gaan op dag 1. De stemming wees wel eerder naar Kitty, maar Mitchkox kreeg ook heel wat stemmen.

Toch een risico als Mitchkox hacker is en Spacy op Mitchkox stemt.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #45 Gepost op: 25-06-2020, 23:47:07 »
Sanmol vertrouw ik ook  ::jaja::

Mitchkox vrij te pleiten? Die snap ik niet helemaal  ::ohno:: die vind ik juist verdacht omdat hij constant Sanmol liep te targetten

Ik vond Sanmol makkelijk meegaan, maar heb geen moment erop gestemd. Dat was de enige reden en ook het enige aanknopingspunt dat ik had. Nogmaals is Sanmol nu verdenkingen kwijt bij mij doordat Spacy eruit ligt.

Ik durf wel mee te gaan op Molduck. Zowel door de moederhints als de DD hint van Michael!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #46 Gepost op: 25-06-2020, 23:47:41 »
Spacy er als hacker uit ligt*

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #47 Gepost op: 26-06-2020, 00:16:09 »
Ik weet het nog niet helemaal met de DD hint.  Donald Duck verwijst naar de naam en dat mag niet.

Voor hetzelfde geld is micheal toch begonnen met nieuwe letters nadat de hackers eruit lagen en was de vorige echt op weg naar MDMA.
In dat geval hebben we alleen een D.

Dat Spacy Molduck nog probeert verdacht te maken is wel opvallend. Meestal doen we niets met zulke info, dus wellicht dat Spacy het risico heeft genomen, zeker omdat molduck niet genoemd is in de 'individuele' stemming.


Ik vind het erg lastig. Echt een beter alternatief heb ik ook nog niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #48 Gepost op: 26-06-2020, 00:23:01 »
Nog 19 personen. Waarvan 3 hackers.

Met een beetje geluk heeft de ziener er 4 of 5 gezien die nog leven. Dat lijkt me al bijna genoeg om met de 3 nachten die we nog kunnen krijgen met beschermengel-heks-beschermengel om de hackers in het nauw te drijven.

Overigens kan het nog wel mislopen als de heks of de engel in het koppeltje zit natuurlijk. En misschien heeft de ziener een heel ander idee van hoe het spel te spelen of allemaal mensen gezien die nu toch al niet meer meespelen.

Enige wat ik wil meegeven aan de ziener is dat het wel handig is informatie te delen voor hij/zij sterft
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #49 Gepost op: 26-06-2020, 01:38:50 »
Ik ben best wel in de war. Waarom is Jacco door de hackers gepakt?

Heeft hij iets gezegd waardoor de hackers hem als ziener verdachten?

Was het gewoon een willekeurig persoon die er voorlopig toch niet door de groep zou worden uitgestemt? Maar waarom kiezen ze dan voor een relatief inactief persoon? De totale lijst met inactieve personen wordt op doe manier kleiner. Als daar een hacker tussen zit, stem je toch vooral op iets actievere mensen om zo je eigen hacker meer te beschermen?

Kijkend naar wie er al uit zijn; Tim, Daisy en Spacy denk ik ook niet dat er nog veel hackers resteren die vrij weinig zeggen.

Oftewel, moeten we niet eens goed kijken naar de actievelingen?



En ik ben alle titels nog even aan het doorspitten. Het valt me op dat 'in', 'op' en 'on' er vaak inzitten. Maar daar schiet ik totaal niets mee op. Ik ben inmiddels al zo ver aan het doordenken dat zelfs de titel van vandaag op Spacy slaat. Geen 'auto-ongeval', maar een 'au-toongeval'. En 'IP-adressen wordt dus iPad-ressen.

Ja, negeer dit maar.



Kunnen we misschien iemand linken aan D-Day? Dat zijn ook 2 D's na elkaar.
Of iemand fan van De Dagelijkse Standaard (DDS)?
Iemand uit de DDR? (Oh jee, Duitsland)
Dutch Design Week (DDW)?
Iemand een DDos aanval aan het plegen? (Dat sowieso)
Of komt er nog een 3e D om zo 3D te maken?

Meer kan ik niet verzinnen.
Donald Duck klinkt dan toch het meest logische, maar vraag me af of het mag.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 02:37:53 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #50 Gepost op: 26-06-2020, 05:04:36 »
Even dubbele post, want veel tekst en nu wel een goed plan:

Ik wil voorstellen dat de ziener zich vandaag bekend maakt en zijn bevindingen deelt.

Wat levert dit op als we precies dit plan volgen:
-Zekere informatie van de ziener.
-minstens 1 dag geen slachtoffers door de hackers.
-de ziener blijft sowieso nog 2 dagen in leven.
-2 dagen gezamenlijk overleg wie de ziener moet bekijken.

De ziener maakt zichzelf bekend en deelt zijn bevindingen.
Indien hij de forumbeveiliger of heks spotte, noemt hij dit gewoon burger.

De Forumbeveiliger beveiligt op dag 1 zichzelf, hij moet namelijk zeker dag 2 nog in leven zijn. De heks kan op dag 1 zien of hij de ziener moet redden, of dat de wolven voor iemand anders hebben gekozen. In geval van iemand anders grijpt de heks niet in.
De hackers moeten wel op de ziener stemmen, anders zijn ze nog een extra dag kwijt, de beveiliger beveiligt immers zichzelf.

Op dag 2 beveiligt de beveiliger de ziener. De ziener blijft dus zeker nog een dagje leven. In het ergste geval bedenken de hackers zich dat ze beter op iemand anders kunnen stemmen dus mogelijk stemmen ze nu op iemand anders. Hier volgt een pokerspel tussen hackers en beveiliger. Beiden kunnen een dag ziener verliezen, dus beiden zouden geen risico moeten nemen.

Op dag 3 zal de ziener wel worden gepakt door de hackers.


Eerst dacht ik dat het beter zou zijn om eerst de beveiliger in actie te zetten, dan de heks en vervolgens weer de beveiliger. Maar daar zat nog een denkfout in. De hackers weten dat ze de ziener niet kunnen oppakken, dus stemmen ze op iemand anders. Als dit de heks of de beveiliger is, is het resultaat slechter dan in bovenstaand plan.


Stel dat we dit nu niet doen lopen we het risico om informatie van de ziener kwijt te raken en valt er elke dag sowieso iemand van ons af.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2020, 05:14:10 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #51 Gepost op: 26-06-2020, 08:05:39 »
Ik maak me ook wel wat zorgen over 'wat als de wolven willekeurig ineens de ziener pakken'. Dus ik ben wel voor je plan, de ziener moet kunnen delen wat hij weet voor hij dood gaat. Maar we zijn nog met 19 spelers, de ziener heeft nog maar 5x iemand kunnen zien. Ik neem aan dat de ziener minstens 1x iemand heeft gezien die nu al dood is (Brent bijv, als aanspreekpunt).
De kans is groot dat de ziener nog maar 2 of 3 van de nog levende spelers kan aanmerken als gewoon forumlid. Is het nog niet te vroeg voor je plan?
De kans dat de hackers de ziener pakken is 1 op 16 nu.
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #52 Gepost op: 26-06-2020, 08:33:27 »
Of het te vroeg is hangt er vanaf hoeveel levenden de ziener heeft gezien.
Bij 5 zeg ik zeker doen
Bij 0, 1 of 2 zeker niet doen
Bij 4 neig ik naar wel doen
Bij 3 neig ik naar niet doen
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #53 Gepost op: 26-06-2020, 09:13:48 »
Maar als het beschermengel, heks, beschermengel plan lukt komen daar nog 3 bij.


En ivm brtdm’s punt waarom de hackers Jacco hebben gekozen: misschien omdat iemand die wel echt verdenkingen geuit heeft helemaal gelijk had en als ze die killen gaan we allemaal diens berichten doorspitten en die persoon verdacht vinden?

Zoveel extra verdachten zijn er niet genoemd omdat Spacy the talk of the town was.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #54 Gepost op: 26-06-2020, 09:16:29 »
Ik denk juist dat ze gewoon naar de ziener zoeken, was vorig potje ook zo. Anders hadden ze convans of Sanmol wel gepakt
chipsverslaafde <3

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #55 Gepost op: 26-06-2020, 09:24:17 »
En ivm brtdm’s punt waarom de hackers Jacco hebben gekozen: misschien omdat iemand die wel echt verdenkingen geuit heeft helemaal gelijk had en als ze die killen gaan we allemaal diens berichten doorspitten en die persoon verdacht vinden?

Zou inderdaad goed kunnen ::jaja::
Het omgekeerde is ook nog mogelijk: dat Jacco juist helemaal verkeerd zat met zijn verdenkingen en dat ze hem gepakt hebben in de hoop dat wij zijn berichten gaan doorspitten en die personen verdacht gaan vinden :P (klinkt vergezocht, maar zoiets deden wij vorige keer ook)

I will follow my inner gold

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #56 Gepost op: 26-06-2020, 09:30:23 »
Ik bedoel, er zijn honderd redenen waarom wolven iemand lynchen, dat is niet echt iets waar we iets mee kunnen. Het meest voor de hand liggende is dat ze de ziener zoeken, maar er zijn ook nog andere rollen die voor ons goed zijn. Ik ben het wel eens met het zienerplan.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #57 Gepost op: 26-06-2020, 09:31:52 »
Hoooooooo Brtdm ik vind dit dus helemaal geen slim plan

Ik ben bang dat het nog veel te vroeg is, waar de_witte (alweer) met een goede bijdrage over komt. Straks weet de ziener van nog slechts twee levenden de rol  ::ohno:: En dan hebben we er vrij weinig aan. En de kans is 1/16 dat de ziener gepakt wordt, come on  ::ohno::

Ik denk dat we nog even moeten wachten. Daarnaast vind ik dit ook wel een potentiële hacker-opmerking trouwens. Lekker handig om te weten te komen wie de ziener is, had er dan op zijn minst bij gezet wat de_witte er aan toe heeft gevoegd. Dat het misschien veels te vroeg is.

Daarnaast zou de ziener ook nog gekoppeld kunnen zijn en dan zijn we helemaal de pineut ::ohno::
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #58 Gepost op: 26-06-2020, 09:43:19 »
Wel theoretisch gezien zijn die kansen ongeveer 1/8 a 1/9 aangezien wij ook iemand moeten aanduiden. Maar dan zal de ziener dat wel voelen aankomen.




Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 5 - Een auto-ongeval
« Reactie #59 Gepost op: 26-06-2020, 09:45:08 »
Heb je het gelezen? Brtdm’s plan involves meer dan alleen de ziener hè. De ziener blijft nog zeker 2 extra nachten in leven, dus hebben we dadelijk van wsl 4-8 mensen duidelijkheid. Dat is al minstens een kwart van wie we nu hebben, en een nog groter deel van wie er straks nog over zijn.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!