Auteur Topic: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord  (gelezen 6563 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #60 Gepost op: 6-08-2020, 13:35:20 »
Die stem van mij op Brtdm was random trouwens. Nou ja random.. hij schrijft 9 van de 10 keer mijn naam verkeerd, iets wat me wel een beetje irriteert ;D

Verdorie, nu je het zegt...  ::schaam::
Sorry Michiel!  ::sorry:: :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #61 Gepost op: 6-08-2020, 13:41:36 »
En je nomineert mij terwijl ik als eerste nomineer en stem? Deze redenering klopt dus voor geen meter :P
Ik baseer me op de eerste ronde.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #62 Gepost op: 6-08-2020, 13:46:41 »
En Swifty, het gaat ook om wat er vandaag/gisteren en op dag 1 is gezegd over KD. Er is al zoveel uitgesproken en er zijn al best veel mensen die zich fel tegen of voor KD hebben uitgesproken.

Oké, dit is echt het laatste wat ik erover ga zeggen en daarna wil ik me zelf ook gewoon eens gaan richten op zoeken naar verdachten, in plaats van de hele tijd mezelf te verdedigen... Je zegt dat er 'zoveel' is uitgesproken, waarmee je suggereert dat er goede redenen zijn om mij te verdenken. Maar alles wat er is gezegd is steeds maar weer een eindeloze vicieuze cirkel, een herhaling van zetten, vanwege die ene reactie van mij op Daisy. Dus als er 'veel' is uitgesproken, is dat vooral omdat jij zelf steeds je verdenkingen herhaalt en je dan bijval krijgt van sommigen en tegenspraak van anderen, waaronder van mij natuurlijk.

Gek genoeg sta jij omgekeerd inmiddels niet zo hoog op mijn verdachtenlijstje, juist omdat je zo vasthoudend bent en daarmee je nek dus wel uitsteekt. ::) Zoals gezegd denk ik dat je best een risico neemt door mij zo nadrukkelijk te beschuldigen, want volgens die logica ga jij de volgende keer op het hakblok. Dat is best een onnodig risico voor een wolf en om die reden denk ik nu dat jij géén wolf bent, maar gewoon een verkeerde inschatting maakt.

Goed, ik ga nu eens de hele lijst met deelnemers langslopen om te zien waar er nog blinde vlekken zijn, mensen die er rustig doorheen fietsen. Ik wil zelf het liefste op iemand stemmen die om die reden verdacht is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #63 Gepost op: 6-08-2020, 13:54:19 »
Ik wil vooral voorstellen om vandaag niet op KD. Mitchkox of Convans te stemmen. Het kan uiteraard zijn dat er een wolf tussenzit, maar anders blijven we in die cirkel die D*N al noemde. De actievere aanvallende mensen zijn voor mij 'op dit moment' het minst verdacht.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #64 Gepost op: 6-08-2020, 13:56:44 »
Ik kan veel mensen nog niet plaatsen. De enige 2 die ik verdacht vind door mijn eigen redenen zijn Kaaasje en KD. . KD. kan zoals ik al gezegd had de tactiek doen alsof hij amper weerwolven heeft gespeeld(kan ook echt zo zijn). Kaaasje zat vooral op dag 0 het gesprek te sturen zonder zelf eindverantwoordelijk te zijn van de beslissingen. Ik stem daarom eerst op Kaaasje en KD. blijf ik in de gaten houden.

Ik nomineer Kaaasje
Så hva gjør vi nå?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #65 Gepost op: 6-08-2020, 13:57:45 »
Ik bedoel er meer mee te zeggen dat als jij wordt weggestemd er meer informatie is. Ik ben erg verdacht als je geen wolf blijkt te zijn, sommige anderen zijn juist weer verdacht als je dat wel blijkt te zijn :)

En inderdaad neem ik een groot risico. Op het moment dat jij geen wolf blijkt, zullen mensen mij verdenken en mij waarschijnlijk wegstemmen.

En een nieuwe reactie van Brtdm. Ik wil best met deze tactiek meegaan, maar dan zal ik stemmen op Daisy of Vermoljoen die samen met Convans en KD op mijn verdachtenlijstje staan.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #66 Gepost op: 6-08-2020, 14:46:01 »
Ik denk dat het heel erg tegen gaat vallen wat we aan informatie weten als we de rol van KD weten, vooral als hij geen wolf blijkt te zijn. En die kans acht op het moment groter dan dat hij wolf is. Als hij wel een wolf blijkt te zijn is het anders maar dat geldt net zo goed voor als iemand anders een wolf blijkt te zijn.

Ik irriteerde me in het eerste potje hier ook aan die opmerkingen dat we er wat aan hadden als X dood ging, want we hadden er nooit wat aan...

@Ricardo, ik snap je nominatie maar als je naar eerdere potjes kijkt zie je dat ik zo vaker ben. Ik wil wel wat analyseren maar ben (zeker in dit stadium) nooit echt overtuigd dus probeer ik daarmee niet iets door te drukken of iemand meteen als definitief verdacht te bestempelen.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #67 Gepost op: 6-08-2020, 14:55:07 »
Ik ga Mrchipie nomineren, eigenlijk de enige Spacy stemmer waar we nog niks van hebben gehoord en hij stemde als vierde op Spacycolours dus dat leek een beetje het begin van de bandwagon.

Nog steeds twijfel ik over KD, maar wil het voor nu eigenlijk liever laten rusten. Heb op zich wel een goed gevoel bij zijn posts in het topic van vandaag en denk ook dat hij op een gegeven moment wel een target voor de ziener zou kunnen worden als de verdenking blijft. Plus het is zijn forum jubileum  :P

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #68 Gepost op: 6-08-2020, 14:56:40 »
Hillo, dat Robbie en Tim te vertrouwen zijn vind ik ook, maar waarom zet je daar D*N en Catshee bij?

D*N omdat hij heel actief meebewoog met Robbie z’n voorstel, waardoor we Tim 99% zeker af kunnen strepen. Als wolf praat je liever over zo’n voorstel heen denk ik.

Catshee omdat ik z’n redenatie goed kan volgen over de Spacy stemming, hij het veld van mogelijke wolven wat breder trekt. Dat wil je als wolf volgens mij ook niet als onschuldigen verdacht zijn.
Nieky grab a life vest!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #69 Gepost op: 6-08-2020, 15:01:28 »
Ik ben even de kandidatenlijst doorgelopen, op mijn telefoon en niet heel gestructureerd dus sorry als ik iemand heb gemist. Het is ook gevoel en herinnering, maar wou voor mezelf even een beeld vormen.

Voor nu minder verdacht:
- Tim - lycantroop en niemand spreekt het tegen
- Michael - was als eerste met nomineren en zo snel. Valt op en daardoor juist niet zo wolverig..
- Robbie - plan voor lycantroop
- Swifty - gevoel en tot dusverre lijkt ze best zinnige dingen te zeggen (dus ze zal wel een wolf zijn mij kennende...)
- Convans - redeneerlijn is navolgbaar, behalve waarin hij D*N verdachte. Die snapte ik niet helemaal.
- KD - kan best een wolf zijn maar zijn statistiek opmerking heeft daar niks mee te maken mijn inziens.
- Mitchkox - te fel op KD met risico dat KD geen wolf blijkt te zien. Typisch burger gedrag. Maar kan ook een slimme reverse psychologie zijn van dat doet een wolf toch niet actie
- D*N - benadrukte Robbies plan
- catshee -


Ietwat verdacht:
- Vermoljoen - zijn korte reacties op aantal posts waaronder die van Robbie. Inhoudelijk volgens mij nog niet heel veel bijgedragen? (wel bv opmerking over mogelijke sluwheid van KD...)
- Daisy - wat o.a. Convans eerder aanhaalde.

Geen mening:
- Ricardo
- DRenziboy
- mrchipie
- Brent
- Brtdm
- sanmol
- chardo
- hillo
- molduck
- Bjorrn
- molcrazy

Ongetwijfeld staan er nog 1 of meerdere (misschien zelfs alle) wolven tussen de mensen die ik nu als minder verdacht heb geplaatst. Ik moet duidelijk ook nog wat meer meningen vormen en dingen nalezen als ik dat laatste lijstje zie... Maar ben bang dat ik pas na de deadline daar echt goed tijd voor heb.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #70 Gepost op: 6-08-2020, 15:02:22 »
Als Mitchkox geen wolf is, weet ik het ook niet meer.

Die reacties schreeuwen gewoon ‘ik ben een wolf’  ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #71 Gepost op: 6-08-2020, 15:21:37 »
Even snel gelezen. Fijn dat ik van de meesten antwoorden heb gehad op mijn vragen.

Als Mitchkox geen wolf is, weet ik het ook niet meer.

Die reacties schreeuwen gewoon ‘ik ben een wolf’  ::rofl::

Die reactie van Mitch lijkt er haast op, zouden de wolven denken dat KD. een 'lost cause' is en 'm we gooien 'm onder de bus. Hij gaat toch wel genomineerd worden, laten we het dan zelf doen. Ik neig nu ook naar Mitch. Ik ga alles nog een keer lezen en kijken of ik er nog meer uit kan halen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #72 Gepost op: 6-08-2020, 15:24:03 »
Ik heb voor dit moment op Mitchkox gestemd, vooral omdat ik weinig tijd heb vandaag en vluchtig het topic heb doorgelezen. Ik probeer het topic nog te checken om dingen te wijzigen indien nodig. ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #73 Gepost op: 6-08-2020, 15:37:05 »
Die reactie van Mitch lijkt er haast op, zouden de wolven denken dat KD. een 'lost cause' is en 'm we gooien 'm onder de bus. Hij gaat toch wel genomineerd worden, laten we het dan zelf doen. Ik neig nu ook naar Mitch. Ik ga alles nog een keer lezen en kijken of ik er nog meer uit kan halen.

Ik mag hopen dat je van de vorige keer geleerd hebt. Volgens mij reageer ik precies hetzelfde als de vorige keer en ook nu hoop ik dat ik weer iets kan betekenen voor de groep.

Jammer dat mensen mij verdenken. Mocht ik gelyncht worden, dan geef ik als tip mee: Let goed op Convans die vanaf het begin op mij loopt te stemmen :)

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #74 Gepost op: 6-08-2020, 15:44:46 »
Ik denk dat Convans geen wolf is en Mitchkox is denk ik ook geen wolf.
Så hva gjør vi nå?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #75 Gepost op: 6-08-2020, 15:46:39 »
Waarom zou ik als wolf het risico nemen om vol en als eerste op KD te gaan? De kans dat er net als op dag 1 meerdere mensen mee gaan is veel te groot. Stel het blijkt dan dat KD geen wolf is, dan zal iedereen op mij stemmen.

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #76 Gepost op: 6-08-2020, 15:48:06 »
Hoi allemaal  ::zwaai::

Ik ben momenteel heel druk met het bijlezen van alles. Dus ik zal eerst reageren op de berichten die over mij gaan deels omdat ik daar natuurlijk graag een tegenreactie op geef. Later vandaag hoop ik nog meer te kunnen bijdragen.

Nog even nagedacht over de Spacy stemming en als ik nu kijk lijkt de bandwagon een beetje begonnen te zijn door Bjorrn. Hij geeft iets van een redenatie dat hij Spacy onlogisch vindt en is verder vrij non-committal. Verder lijkt op dat moment KD nog gelyncht te gaan worden, maar lijkt de discussie langzaam naar Spacy te wijzigen nadat Bjorrn zich ermee heeft bemoeit  ::vergroot::

Hoe kan ik de situatie invullen?
1.) Bjorrn is goed en gelooft Spacy gewoon niet (even daar gelaten wat KD is)
2.) Wolfje KD wordt gered door medewolfje Bjorrn

Ik vond het in elk geval opvallend, want vanaf dat moment kwamen ineens alle meelopers.

Ik was al verbaasd dat niemand dit aanhaalde tot ik jouw reactie zag. T feit dat ik opperde dat ik Spacy graag dood zag gaan bij gebrek aan een beter target schaarde er zich inderdaad ineens een meerderheid achter, en hij bleek helaas een burger  :-\\

Ter verdediging zeg ik hier graag tegen dat ik wel een logische reden had om op Spacy te stemmen, zie:

Nog op Daisy’s vraag waarom ik zonder morren op spacy mee ging: ik had vijf uur voordat ik mijn stem op spacy postte al in het topic aangegeven dat ik hem van de tot dan toe genomineerden het meest verdacht vond. Inderdaad omwille van wat Bjorrn aanhaalde dat spacy KD niet verdacht maar er toch maar op ging stemmen. Dat spreekt elkaar tegen.

Dat vond ik nogal fishy. Ik snap best dat ik misschien nog verdacht blijf, ik zou ook alle Spacy stemmers een beetje fishy vinden als ik jullie was. Dat vind ik zelf nogsteeds namelijk. Ik weet natuurlijk van mezelf dat ik geen voorkennis had over Spacy z'n rol, maar het is natuurlijk niet zeker andere stemmers dit ook niet hadden.

Verder speel ik het spel vrij basic, ik probeer vooral naar de feiten te kijken als die er zijn, en zo min mogelijk terug te vallen op random comments van mensen op andere mensen die als verdacht bestempeld kunnen worden, want dat is heel subjectief (dag 1 moesten we wel natuurlijk). Maar als andere willen delen wat er in voorgaande potjes goed werkte ben ik all ears, want dat heb ik niet goed gevolgd.



Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #77 Gepost op: 6-08-2020, 15:57:29 »
EN DAN NOG IETS.  ::vergroot::

Ik zie dat catshee geopperd heeft om op MrChipie te stemmen, een van de meeloop stemmen op Spacy, en dus voor mij iets verdachter dan KD of mezelf die met logische redenen op Spacy stemmen. Ik ga denk ik mijn stem ook op hem zetten dit keer, en het topic in de gaten houden zodat ik nog kan veranderen indien er nieuwe interessante argumenten gepost worden.

Ik maak ook graag mijn standpunten duidelijk ipv vrij passief te doen, want ik denk dat open communicatie het meest nuttig is voor ons goedzakken  ::jaja:: Ook als ik dan ergens later in het potje plots vermoord wordt, is het dan in ieder geval voor de overige spelers heel makkelijk analyseren wat ik gedaan heb en wie het daarmee eens/oneens was.

Daarom wil ik ook graag even in twijfel trekken waarom D*N ineens vertrouwd wordt, want het enige goede wat hij heeft gedaan is bevestigen dat Tim inderdaad wel een burger zal zijn. Dit is echt puur ''stating the obvious''  en pleit iemand in mijn ogen totaal niet vrij. Ik las redelijk snel door het topic en voor mij was het duidelijk zat dat Tim inderdaad een goedzak is tot iemand anders dit tegenspreekt.

Niks mis met D*N, hij heeft ook niks fout gedaan dus hoeft van mij echt niet getarget te worden, maar ik vind het dus wel opvallend dat hij door sommigen ineens als ''betrouwbaar'' bestempeld wordt terwijl hij niet meer is dan ''neutraal'' nu.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #78 Gepost op: 6-08-2020, 15:59:38 »
Aangezien ik vanavond hoogstwaarschijnlijk tussen 17:30-20:00 uur niet meer online kom en ik momenteel de meeste stemmen heb, kom ik maar met een openbaring en laatste redmiddel.

Ik ben de magiër en heb mijn krachten nog niet gebruikt. Het zou dus zonde zijn mij weg te stemmen. Ik hoop dat we een switch kunnen maken naar iemand anders zodat ik mijn kracht(en) deze nacht kan gebruiken ::zwaai::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #79 Gepost op: 6-08-2020, 16:02:03 »
Ik had net een hele uitleg getypt over waarom ik Mitchkox zo verdacht vind  ::rofl::

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::