Auteur Topic: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II  (gelezen 6826 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #60 Gepost op: 12-08-2020, 11:16:22 »
Het lastige is dat ik best wel wat aannames heb gedaan in de verwachting dat Kaaasje of Vermoljoen een wolf is. Als dat niet het geval is zijn we (oké, Ricardo en ikzelf) echt een stel kneuzen en wordt het lastig de stemmingen te analyseren.

Als een van hen wel een wolf is, moeten we vast meer duidelijkheid kunnen krijgen. Vooral van dag 4, toen het spannend was.

Ja klopt, als bevestigd wordt dat zij onschuldig zijn, hebben heel veel mensen alleen op onschuldige burgers gestemd.

Als bevestigd wordt dat Sanmol onschuldig is, heb ik zelf afgezien van D*N ook alleen op onschuldige burgers gestemd. En momenteel staat Sanmol niet meer zo hoog op mijn lijstje als toen ik die stem uitbracht. Dus ik durf er ook geen al te sterke conclusies aan te verbinden. Dat verandert inderdaad zodra 1 van die personen wél als wolf wordt bevestigd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #61 Gepost op: 12-08-2020, 11:44:07 »
Edit: @hillo, ik vertrouw op het moment hillo, Mitchkox, Catshee, Brtdm, Bjorrn en Michael90  :)

Die laatste 100% zeker?
Nieky grab a life vest!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #62 Gepost op: 12-08-2020, 11:59:51 »
Die laatste 100% zeker?
Die Michael probeert mijn man van mij weg te kapen. Niet te vertrouwen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #63 Gepost op: 12-08-2020, 12:04:53 »
Die laatste 100% zeker?
Die laatste vertrouw ik nog het meest van allemaal! :)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #64 Gepost op: 12-08-2020, 12:54:15 »
Die laatste vertrouw ik nog het meest van allemaal! :)

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #65 Gepost op: 12-08-2020, 13:16:24 »
Ik ben blind te vertrouwen. Nou ja, meestal ;D


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #66 Gepost op: 12-08-2020, 13:23:31 »
Ik ben blind te vertrouwen. Nou ja, meestal ;D

MOL !!!1!!!11!!!!!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #67 Gepost op: 12-08-2020, 13:27:05 »
MOL !!!1!!!11!!!!!
Heb ik even geluk dat we hier wolven zoeken ipv mollen

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #68 Gepost op: 12-08-2020, 13:38:52 »
Heb ik even geluk dat we hier wolven zoeken ipv mollen

Het is Horace. Ik zeg het je het is Horace!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #69 Gepost op: 12-08-2020, 13:48:39 »
Ik vind het wel apart dat Vermoljoen nu op kaaasje stemt en niet op Drenziboy.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #70 Gepost op: 12-08-2020, 13:55:13 »
En ook geen uitleg. Onlogisch aan alle kanten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #71 Gepost op: 12-08-2020, 13:56:51 »
Ik snap eigenlijk wel waarom Vermoljoen op Kaaasje stemt, zij loopt al een paar dagen richting mij te sturen, terwijl ze het alleen maar doet vanwege "Het voelt gewoon niet goed."

Wederom door bijna niks te doen ontwricht ze weer het spel. We gingen richting Vermoljoen en ineens schiet de stemming deze kant op, omdat ze bij mij onterecht kwade gevoelens heeft.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #72 Gepost op: 12-08-2020, 14:05:56 »
Nee, Kaaasje test gewoon even wie er allemaal makkelijk mee gaan als er iemand zonder redenatie genoemd wordt tegenover iemand waar wel goede redenatie achter zit.

Toch? toch?  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #73 Gepost op: 12-08-2020, 14:35:18 »
Haha Brtdm ::rofl::

DRenziboy, Het is wel deels een gevoel maar ook gevoel nav je reacties op hoe je mee ging op zowel Spacy en je mee wilde gaan op Vermoljoen maar op mij stemde. Dus gevoel op basis van acties zeg maar?
En je moet toch ergens op af gaan bij weerwolven hè?

Ik verplicht niemand om ook op jou te stemmen en ik zet er ook niemand toe aan. Ja ik post er wel over maar ja anders is het hier ook zo stil hè. Uiteraard let ik wel op wie daar in mee gaan en waarom. Maar tot nu toe zijn dat eigenlijk allemaal mensen die ik niet zo verdenk  ::rofl::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #74 Gepost op: 12-08-2020, 14:39:41 »
Ik heb eigenlijk nog geen moment aan onze burgemeester gedacht, van Vermoljoen ben ik toch een stuk zekerder, dat kan ik voor mezelf meer onderbouwen. Maar als jullie denken dat hij een wolf is, neem vooral de gok. Ik heb geen goed trackrecord, kijk maar naar het vorige potje ;D

Wie moeten er nog stemmen?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #75 Gepost op: 12-08-2020, 14:43:11 »
Ik heb al eens gezegd waarom ik Kaaasje verdenk (dezelfde post waarin ik zei dat Bjorrn mijn hoofdverdachte was).

Aangezien ik zo dadelijk ergens naartoe moet en de kans groot is dat ik er straks uit zal liggen, zeg ik nu dat ik de bink ben. De gedachte om dit te zeggen speelde al langer door mijn hoofd, maar ik wilde het moment wachten tot het echt noodzakelijk was.

Hopelijk kunnen we met Kaaasje of DRenziboy toch een wolf wegstemmen!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #76 Gepost op: 12-08-2020, 14:46:52 »
Haha Brtdm ::rofl::

DRenziboy, Het is wel deels een gevoel maar ook gevoel nav je reacties op hoe je mee ging op zowel Spacy en je mee wilde gaan op Vermoljoen maar op mij stemde. Dus gevoel op basis van acties zeg maar?
En je moet toch ergens op af gaan bij weerwolven hè?

De rede waarom ik uiteindelijk op jouw ging Kaaasje was omdat er weinig mensen mee gingen op Vermoljoen, het was toen ook nog niet duidelijk wie de meerderheid zou krijgen.

Het is zeker zo dat je dit spel deels op gevoel moet spelen. Was alleen een beetje van slag af dat ik toch bij velen zo verdacht was...

Echter is het wel zo dat jij begon met het planten van het zaadje bij velen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #77 Gepost op: 12-08-2020, 15:00:05 »
Echter is het wel zo dat jij begon met het planten van het zaadje bij velen.
Ja dat klopt waarschijnlijk wel. Er zijn niet zoveel mensen helaas die super concreet hun verdachte lijstje hebben gedeeld en ik wel. Alleen al daardoor plant ik zaadjes.

Dus een oproep aan anderen (en ook naar jou DRenziboy), deel ook je verdachtenlijstje en niet alleen wie je het meest verdacht. Je hebt ongetwijfeld ook nog wel wat zinnigs te zeggen over andere mensen dan alleen mij.

Ik vind overigens het argument dat niet veel mensen mee gaan ook altijd een beetje krom aan het begin van de dag. Zeker als veel mensen nog niet hebben gereageerd. Hoe weet je dat nou op basis van een paar berichten? En je hoeft toch niet per se mee te stemmen met de meerderheid?
Maar goed ik merk daarin ook een verschil in speelstijl hier tov mensen waarmee ik dit vaker heb gespeeld. En dat is ook niet erg :)

@openbaring Vermoljoen. Is er iemand die dat wil tegenspreken? Als dat zo is hadden we op dag 4 dus echt een close call tussen 3 onschuldigen. :o

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #78 Gepost op: 12-08-2020, 15:09:55 »
Prima,

Van jouw weten we ondertussen wel dat ik je verdenk, Kaaasje.

Ik ben in tweestrijd tussen jouw en Vermoljoen, ik denk dat hij dit nog als laatste redmiddel wilt gebruiken, maar jij en vermoljoen spreken elkaar tegen qua gedrag dus het is een van jullie en aangezien het Vermoljoen vs. mij is blijf ik maar op hem. Alhoewel ik niet weet hoe lang nog.

Dan ga ik toch Brtdm erbij halen, ook hij is heel gefixeerd op het meekrijgen van stemmen, maar dat doet ie om te zien wie volgen... Wat nu als hij dit doet om zelf niet op te vallen als wolf. Deze observatie was mij vandaag pas opgevallen.

En Daisy is helemaal weggezakt, post amper iets zinnigs... En was in het begin heel warrig. Mengt haarzelf vooral in de discussie wanneer hij al bezig is tussen mensen. Hierdoor hoeft ze weinig input te geven.

Dus nog even op een rijtje:

Als vermoljoen de waarheid spreekt -> Kaaasje wolf.
Anders Vermoljoen wolf

Brtdm zou heel manipulatief ons naar de meegaande stemmers laten kijken.

En Daisy is niet goed af te lezen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #79 Gepost op: 12-08-2020, 15:12:52 »
Spannende claim Vermoljoen. Wil overigens niet zeggen, dat als niemand het claimt, Vermoljoen ook echt de bink is. De bink kan er ook al uitliggen natuurlijk zonder dat we het weten. Maar zou Vermoljoen die gok durven nemen? Als ie wolf is waarschijnlijk wel. Lastig dit.

(Ja hier maak ik mezelf waarschijnlijk weer verdacht - maar dit mogen we niet vergeten mee te nemen, voordat we eventueel van stem gaan wisselen).

Ik ga nog eens wat oude dingen teruglezen, om te kijken of ik nog wat verdachts tegen kom van alle mensen die nog niet vrijgepleit zijn door Hillo. Het lijkt er nl op dat ik continue verdacht wordt door mensen die ik zelf niet verdenk, dat maakt het er niet makkelijker op. ::rofl::