Auteur Topic: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker  (gelezen 3962 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #20 Gepost op: 13-08-2020, 23:42:02 »
Dat stond niet in de planning!



~Haha ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #21 Gepost op: 13-08-2020, 23:53:31 »
Ja, je vroeg er zelf om.  ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #22 Gepost op: 13-08-2020, 23:59:18 »
Oh shit nog maar 7 spelers over en 3 ervan zijn wolf dus  :(
Dan gaat t lastig worden voor ons.
Ik zal m'n verdenkingen ook delen, denk dat burgers ook echt allemaal op 1 lijn moeten geraken voor het te laat is.

Catshee leeft ook nog right? Die was als ik het goed onthouden heb samen met mij bevestigd niet wolf door Hillo de ziener. Verder neig ik Kaasje wel te vertrouwen omdat die gepusht heeft om een wolf te lunchen. Kan natuurlijk gepland zijn maar de rest heeft een stuk minder juist gedaan. Ik verdenk Molduck inmiddels ook wel behoorlijk. Inactief maar niet 3x vergeten te stemmen, zie ik eerder gebeuren als je wolf bent. Daarnaast eens met wat Daisy zegt, haar motivaties zijn erg beperkt en een beetje gek.
Ik zou dus graag op haar stemmen vandaag, maar sta absoluut open voor goede argumenten van anderen.
Sanmol vertrouw ik trouwens ook niet  ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #23 Gepost op: 14-08-2020, 00:09:42 »
Ik denk dat het stemmen op Kaaasje het slimste is voor deze ronde. Dan krijgen we de meeste informatie voor het spel (als Kaaasje echt een weerwolf is, dan is Ricardo waarschijnlijk goed), maar als iemand nog een ander idee heeft wil ik wel luisteren. Optioneel vind ik Daisy ook nog een keuze, want zij duwde DRenziboy gisteren ook onder de bus, maar dat was wel ver nadat Kaaasje dat deed. Kaaasje gaf de eerste duw. Als Daisy een weerwolf blijkt te zijn weet ik niet wie we dan kunnen vrijpleiten.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #24 Gepost op: 14-08-2020, 00:40:17 »
Brtdm, zou je misschien van de bevestigde overlevende in het schema hun rol kunnen zetten vanaf overmorgen? #dtv
Så hva gjør vi nå?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #25 Gepost op: 14-08-2020, 06:53:11 »
Ik denk dat het stemmen op Kaaasje het slimste is voor deze ronde. Dan krijgen we de meeste informatie voor het spel (als Kaaasje echt een weerwolf is, dan is Ricardo waarschijnlijk goed), maar als iemand nog een ander idee heeft wil ik wel luisteren. Optioneel vind ik Daisy ook nog een keuze, want zij duwde DRenziboy gisteren ook onder de bus, maar dat was wel ver nadat Kaaasje dat deed. Kaaasje gaf de eerste duw. Als Daisy een weerwolf blijkt te zijn weet ik niet wie we dan kunnen vrijpleiten.

Als het 4 burgers tegen 3 wolven is hebben we basically al verloren wanneer we nu geen weerwolf vermoorden. We moeten elke dag een weerwolf doden nu om te winnen ...
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #26 Gepost op: 14-08-2020, 07:17:26 »
Bjorrn er zijn nog 13 levende spelers maar er zijn er (mijn inziens) nog maar 7 die een wolf kunnen zijn. Dus zo ongunstig is het niet als je nu denkt ;)

Molduck stond ook op mijn meest verdachte lijstje op dag 6. Ik ben alleen bang dat Daisy een wolf is die Molduck verdacht probeert te maken.

Toch nomineer ik Molduck

Stemmen op mij is niet het meest slimme want ik ben geen wolf en als ik dus op de brandstapel ga en geen wolf blijkt te zijn, zegt dat ook niet per se dat Ricardo er wel een is.

Als Daisy een weerwolf blijkt te zijn weet ik niet wie we dan kunnen vrijpleiten.
Dat is toch minder relevant? Als we een wolf hebben is dat winst op zich! Als het dan mogelijk iemand vrijpleit is het alleen mooi meegenomen.

Ik weet het zo net nog niet mbt die zilveren kogel. Ik denk dat dit expres is aangekaart door de wolven op dit moment.
Catshee noemde dit als eerste en is sowieso geen wolf (hoogstens volgeling).

Als ik Sanmols redenatie trouwens wel zou volgen kunnen we toch net zo goed Ricardo op de brandstapel gooien. Als hij wolf blijkt te zijn, moet ik toch wel onschuldig zijn? Helaas geldt het dus andersom niet... Als een van ons onschuldig is, zegt dat niet per se iets over de rol van de ander.
« Laatst bewerkt op: 14-08-2020, 07:46:59 door Kaaasje »

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #27 Gepost op: 14-08-2020, 08:03:56 »

Edit: zilveren kogel verwijst naar een wolf , was Brent ook een wolf  ??? Of heb ik weer een spelregel gemist. :-[

Sorry bedoelde inderdaad Brent, niet Chardo.

Ik vind het raar dat Ricardo zich zo blijft vastbijten in Kaaasje. Dr is ook geen rol die een specifieke speler moet lynchen ofzo?  ::rofl::

Ik zie na de vorige dag namelijk niet meer echt hoe Kaaasje wolf zou kunnen zijn, zeker met haar rol in de DRenzi lynch. Maar tegelijkertijd heb ik bij hoe Ricardo post weer niet echt een slecht gevoel bij hem.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #28 Gepost op: 14-08-2020, 08:06:20 »
Van de deelnemers die nog over zijn, vertrouw ik deze nog niet:
Ricardo
Daisy
Sanmol
KD.
Molduck


En deze zijn helemaal niet verdacht voor mij, na alles wat er in dit dorp gebeurd is:
Mitchkox
Brtdm
catshee
Bjorrn
Michael90
Kaaasje


Vermoljoen hangt er nog een beetje tussen. Ik vind het nog steeds heel gewaagd om als wolf te zeggen dat je bink bent. Misschien omdat de wolven willen weten wie die bink is, zodat ze niet een nacht zonder slachtoffer zitten ofzo, maar dan nog, als iemand anders bink zou claimen, zouden we meteen allemaal Vermoljoen afmaken en dat is dan wel een hoge prijs voor de wolven die met niet zo veel meer over zijn.


Ik ben heel geneigd te geloven in wat Kaaasje zegt: dat op haar stemmen niet slim is. At all.

Oh en ALS er een leerlingziener nog over is, dan moet die morgen misschien al zeggen wie hij/zij volgende nacht gezien heeft? Dan kunnen we én de leerlingziener schrappen als wolf én de persoon die hij/zij gezien heeft (tenzij dat een wolf was, maar dat is nog beter). Mogelijks ben je daarna dood en op deze manier kunnen er nog 2 mensen vrijgepleit worden. Wat mij betreft dan liefst iemand van mijn top 5 verdachten, maar als mensen echt nog twijfelen aan mij, mag je mij ook doen. Alleen heb ik daar zelf weinig aan qua informatie.  ;D



Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #29 Gepost op: 14-08-2020, 09:07:33 »
Ik kan me wel vinden in wat Robbie schrijft, ook over de leerlingziener mochten we die nog hebben.

Meest verdacht:
Ricardo, is wel heel gehaaid om mij te lynchen. Is eigenlijk ook bijna het enige dat hij zegt?
Daisy, tja wat kan ik over haar eigenlijk zeggen?
Sanmol, vond ik minder verdacht door z'n felle reactie na beschuldigingen maar als wolf kan dat natuurlijk ook gewoon.
KD. Ik vond de statistiek actie totaal niet verdacht (en ook niet onverdacht) dus daar wilde ik hem niet in lynchen. Maar het is niet dat hij iets heeft gedaan wat hem vrijpleit.
Molduck, met zo weinig posts valt er weinig over te zeggen. De weinige posts die ze dan maakt zijn wel een beetje gek.

Nog niet onverdacht:
Robbieazerty, verdenk ik minder maar schrijf ik nog niet af.
Vermoljoen, bink claimen kan ook een risicovolle overlevingsmechanisme zijn.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #30 Gepost op: 14-08-2020, 09:30:25 »
Van de deelnemers die nog over zijn, vertrouw ik deze nog niet:
Ricardo
Daisy
Sanmol
KD.
Molduck


En deze zijn helemaal niet verdacht voor mij, na alles wat er in dit dorp gebeurd is:
Mitchkox
Brtdm
catshee
Bjorrn
Michael90
Kaaasje


Vermoljoen hangt er nog een beetje tussen. Ik vind het nog steeds heel gewaagd om als wolf te zeggen dat je bink bent. Misschien omdat de wolven willen weten wie die bink is, zodat ze niet een nacht zonder slachtoffer zitten ofzo, maar dan nog, als iemand anders bink zou claimen, zouden we meteen allemaal Vermoljoen afmaken en dat is dan wel een hoge prijs voor de wolven die met niet zo veel meer over zijn.


Ik ben heel geneigd te geloven in wat Kaaasje zegt: dat op haar stemmen niet slim is. At all.

Oh en ALS er een leerlingziener nog over is, dan moet die morgen misschien al zeggen wie hij/zij volgende nacht gezien heeft? Dan kunnen we én de leerlingziener schrappen als wolf én de persoon die hij/zij gezien heeft (tenzij dat een wolf was, maar dat is nog beter). Mogelijks ben je daarna dood en op deze manier kunnen er nog 2 mensen vrijgepleit worden. Wat mij betreft dan liefst iemand van mijn top 5 verdachten, maar als mensen echt nog twijfelen aan mij, mag je mij ook doen. Alleen heb ik daar zelf weinig aan qua informatie.  ;D

Heel erg eens met het lijstje van Robbie  ::jaja::, met als kleine toevoeging dat Robbie zelf best een goeie wolf kan zijn, hij lijkt te vertrouwen maar veel goeie acties van hem zie ik niet. Echter zit hij echt niet bij de top 5 verdachten van mij dus hij hoeft absoluut nog niet dood  ::jaja::

Ik ga op Molduck stemmen en in de gaten houden of er nog goede argumenten komen om op een ander te stemmen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #31 Gepost op: 14-08-2020, 09:42:38 »
Tsja als Molduck geen wolf is weet ik het ook niet meer, qua eliminatie kiezen ze voor ons gelukkig beroerd, maar voor de rest weten ze wel onder de radar te blijven. En een wolf als burgemeester hebben we ook niet eerder gehad.

Ik ga ook voorlopig Molduck stemmen, tijd om de volgende wolf te elimineren.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 14-08-2020, 09:44:27 door Daisy »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #32 Gepost op: 14-08-2020, 09:44:41 »
Ik nomineer en stem nog steeds op mijn grote vriendin Daisy. Ik krijg echte wolfvibes bij haar :P

Nu stemt ze ook mee op Molduck (die ook verdacht is) om zo zelf een rookgordijn te creëren.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #33 Gepost op: 14-08-2020, 09:48:53 »
Iedereen blijft mij maar nomineren terwijl ik dat al ben. ::rofl::

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik geen wolf ben, het is zonde van jullie stem. Wolven hebben goed hun werk gedaan door mij erin te houden, lekker verdacht rookgordijn voor de echte wolven.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #34 Gepost op: 14-08-2020, 10:00:51 »
Iedereen blijft mij maar nomineren terwijl ik dat al ben. ::rofl::

Ik kan niet meer zeggen dan dat ik geen wolf ben, het is zonde van jullie stem. Wolven hebben goed hun werk gedaan door mij erin te houden, lekker verdacht rookgordijn voor de echte wolven.

WOLF! ::rofl::

Ten eerste vind ik je oprecht heel verdacht en ten tweede is dit een revanche voor het vorige potje. Dat potje waarbij jij op mij bleef stemmen totdat ik mij openbaarde als ziener  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #35 Gepost op: 14-08-2020, 10:02:27 »
Tsja en we weten allemaal hoe goed een idee dat was  :P

Ik zou je revanche voor een ander spel bewaren.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #36 Gepost op: 14-08-2020, 10:12:48 »
Ik denk dat ik erin ben gehouden door de wolven om 2 redenen. Ze zien mij als verdacht en zij hebben mijn hints en mijn personage wel ontcijferd. Ik loop niet voor niks te targetten op 1 persoon als de Jager op jacht gaat focust deze vaak ook op 1 dier.
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #37 Gepost op: 14-08-2020, 10:22:54 »
Ik denk dat ik erin ben gehouden door de wolven om 2 redenen. Ze zien mij als verdacht en zij hebben mijn hints en mijn personage wel ontcijferd. Ik loop niet voor niks te targetten op 1 persoon als de Jager op jacht gaat focust deze vaak ook op 1 dier.

 ::bravo:: well, did I fucking lie Maury? Ik zei toch dat Ricardo goed was  ::vergroot::. Komt door mijn glazen bol zeker.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #38 Gepost op: 14-08-2020, 10:24:22 »
Ik geloof niet zo in de Daisy verdenking en ook niet echt in de Molduck verdenking (ook omdat ze randje inactief staat, dus misschien sowieso wel dood gaat  :-X). Ik vind Ricardo's tunnelvisie op Kaaasje vreemd, maar vind het voor zowel burger als wolf een rare strategie en denk dan toch dat eerder een burger die rare strategie zou volgen.

Dan blijven er nog maar heel weinig over waar ik wel op zou willen stemmen en denk dat ik dan toch voor KD ga. Wel heel actief maar heb hem nog niets zien doen wat voor mij bevestigd dat ie goed is. Vooral af en toe de grapjas uithangen om minder verdacht te zijn misschien?  :-\\

Dus bij deze nomineer ik KD.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #39 Gepost op: 14-08-2020, 10:31:11 »
Dus bij deze nomineer ik KD.

Vanwaar die switch. Een aantal dagen geleden moesten we niet bij KD zoeken als wolf?

Zelf verdenk ik KD van het begin, maar bijna niemand wilde meegaan. Dat was zo'n groot discussiepunt dat ik nog steeds denk dat KD een wolf is. Mensen die mee willen gaan? Dan switch ik ook naar KD