Poll

Alleen stemmen als je nog leeft en meedoet!

Rocket Hideout
0 (0%)
Silph Co.
2 (28.6%)
Viridian Gym
4 (57.1%)
Rocket Warehouse op de Zeven Eilanden
1 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni  (gelezen 2965 keer)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #40 Gepost op: 8-10-2020, 09:37:27 »
Michael90 pas nadat iemand een 7de stem parkeerde wat ik niet was en MV op de eerste dag ja. Alleen daar is door bijna niemand iets mee gedaan? Dus Michael had me echt niet zo erg door als jij zegt.
Så hva gjør vi nå?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #41 Gepost op: 8-10-2020, 09:47:49 »
Ja maar ik snap het niet helemaal. Jij zegt niet gestemd te hebben, maar in die periode waarin jij en MV enkel online waren, komt er wel een stem bij voor D*N en Chardo terwijl MV wel gestemd heeft voor Michael en Convans.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #42 Gepost op: 8-10-2020, 10:20:01 »
Ja maar er heeft toch sowieso iemand gestemd die niet moest stemmen
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #43 Gepost op: 8-10-2020, 10:33:59 »
Precies, dat is het hele punt. Ik was de enige die kon stemmen van de levenden met MV, maar ik was het gewoon weg niet. Ik vind dat gewoon jammer, kan niemand van jullie wat aan doen verder. Met alleen de verdenking van dag 1 had ik nog wel wat langer onder de radar kunnen blijven, maar ik wist al dat de kans klein was om mezelf hier nog uit te praten.
Så hva gjør vi nå?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #44 Gepost op: 8-10-2020, 11:16:41 »
Professor, ik wil graag stemadvies: waar gaan wij Giovanni zoeken?  ::vergroot::  Ikzelf neig naar een stem op Silph Co. Daar krijg je na het verslaan van Giovanni de Master Ball. De Viridian Gym is dan nog gesloten tot we 7 badges hebben gehaald en om naar alle 7 de eilanden te gaan moeten we eerst de 8e badge winnen en de Pokémon League winnen
« Laatst bewerkt op: 8-10-2020, 11:18:31 door MollenvangR-Art »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #45 Gepost op: 8-10-2020, 11:30:49 »
Ik zou ook voor Silph Co. gaan.
Så hva gjør vi nå?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #46 Gepost op: 8-10-2020, 11:52:53 »
Precies, dat is het hele punt. Ik was de enige die kon stemmen van de levenden met MV, maar ik was het gewoon weg niet. Ik vind dat gewoon jammer, kan niemand van jullie wat aan doen verder. Met alleen de verdenking van dag 1 had ik nog wel wat langer onder de radar kunnen blijven, maar ik wist al dat de kans klein was om mezelf hier nog uit te praten.

Ik vind het metagamen sowieso nogal stom eigenlijk.
Maar ja als je dan een ziener gaat claimen die mij gezien heeft en dat kan bewijzen... ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #47 Gepost op: 8-10-2020, 12:02:48 »
Dat rolclaimen is zonde, maar ik doe dit zelf ook gewoon. Ik snap nu wel iets meer de haat eraan en als het in de regels verboden staat zou ik het ook niet meer doen. Ik heb ook de pech gehad dat ik op mijn werk moest invallen voor mijn moeder waardoor ik mijn hele strategie in de prullenbak kon gooien. En het is gewoon heel lucky dat Convans meteen de wolvenbaas zag, zeker toen ik al van binnen voelde dat hij Alakazam was. Goed gespeeld team burger ik ga bidden voor mijn medewolf duimen.
Så hva gjør vi nå?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #48 Gepost op: 8-10-2020, 12:04:29 »
Ik ga voor de Viridian Gym, wat voor betere plek is er om Giovanni te verslaan?  ::trots::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #49 Gepost op: 8-10-2020, 12:11:41 »
Ik vind zowel Spacy als Ricardo hier heel verdacht...


Edit: En ik kan nu ook best iemand aan mijn zienerwaarheidkant toevoegen. MV, is dat bekende nummer van Claudia de Breij jouw lijflied? (Ik heb dus MV de 2de nacht bekeken want hij zat puur op mij).
Dit was wel heel makkelijk claimen he? ;) zelfde geldt voor Spacy, lijkt me vrij duidelijk dat ik Eevee ben :P Aan het begin van het spel had je nog geen verdachten, hoe zit dat nu? Wat zijn je verdenkingen?

Ik ben ook wel benieuwd hoe Luchtmaniak, Lucy en Chardo naar de huidige situatie kijken. Ze zijn wat aan de stille kant.

Dan vind ik het interessant om het stemgedrag te bekijken. Stemming 1:
Lucy --> MV
Michael --> Lucy
Chardo --> Convans
Convans --> Ricardo
Luchtmaniak -->  Drenzieboy
MV --> Lucy
D*N (een wolf) --> Drenzieboy
Spacy --> Eerst Drenzieboy daarna D*N
Monkeysuncle --> Drenzieboy
Drenzieboy (wilde eigen hachje redden en was goed) --> Lucy
Frank --> MV

Opvallend is hier de switch van Spacy. Maar D*N neemt hier wel een risico. Ik vroeg hem aan welke namen hij zat te denken, noemt DRenzieboy en Spacy. De meerderheid koost voor DR, maar het had ook de andere kant op kunnen vallen en daarmee een wolf verliezen (als Spacy een wolf is). Zouden ze zo'n groot risico nemen op dag 1? Al valt het me wel op dat Spacy wel heel snel nadat zijn naam genoemd werd ineens actief werd: 'ik ben er  :-[' Dus bij Spacy zijn er voor en tegens over het hele spel genomen, ik geef je nu nog het voordeel van de twijfel.

Maar het is ook onze stille Willie Luchtmaniak die met Lucy (die ik toen noemde) en DR komt als antwoord op dezelfde vraag. Luchtmaniak horen we bijna niet, hij is er wel, maar wel in mindere mate dan anderen. Ideaal voor een wolfje die nog niet in de kijker staat, niet? Ging dat ook niet zo op het discord potje waar Ricardo het over had?

Bij de tweede stemming wordt alles op D*N gegooid, pas nadat Convans D*N confirmed als slechterik. Over de rol van Spacy wil hij niks zeggen. Er zijn meerdere zienerclaims geweest en daar vertrouw ik op dat jij degene bent die de echte ziener is. Tenzij dit vooropgezet plan is van de wolven, wat volgens Luchtmaniak weer erg zuur zou zijn ;) Of zeg je dit om jezelf minder verdacht te maken...?

Dan zegt Michael90 nog iets interessants tegen Ricardo
Citaat
Je lult jezelf mooi vast ::rofl:: Het aantal stemmen is nog steeds 8 en je had net nog niet gestemd toch? ::rofl:: Ik weet wel op wie ik na D*N ga.


Michael is er niet meer, wilden de wolven van hem af omdat het balletje anders alsnog naar Ricardo zou rollen.

Ik neig ernaar te gaan te stemmen op Ricardo die ik op dag 1 al verdacht vond en als hij toch geen wolf blijkt, chapeau voor de wolven hoe jullie hem in een bepaalde hoek hebben gedreven. Maar dan weet ik wel wie jullie wel zijn..  ::vergroot::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #50 Gepost op: 8-10-2020, 12:16:44 »
Spacy en Lucy kan ik niet vrijpleiten aangezien er wss een wolf in schaapskleren rond loopt..

Indien Ricardo die wolf is, durf ik wel LuchtManiak te verdenken aangezien ofwel Lucy ofwel LuchtManiak toch voor de battle tss Chardo en D*N gestemd heeft.

Het lijkt me dus logisch dat de wolf zich tussen die 2 bevindt, met de grootste kans op LuchtManiak.

Spacy en Chardo kunnen nog, maar ik acht het minder waarschijnlijk.

Dus voor morgen als ik er niet meer zou zijn, zeg ik LuchtManiak als 3de wolf

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #51 Gepost op: 8-10-2020, 12:30:54 »
Huh, hoe is er nog twijfel dat ik een wolf ben? Verdacht hoor Eevee!
Så hva gjør vi nå?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #52 Gepost op: 8-10-2020, 12:38:17 »
Huh, hoe is er nog twijfel dat ik een wolf ben? Verdacht hoor Eevee!
Oke ik ben om. Je bent een wolf  ::jaja:: iemand anders (ik dus) verdacht maken in de hoop dat jouw laatste wolf daar straks gebruik van kan maken is typisch wolvengedrag. 

En als je het niet bent, vind ik het een hele rare move van je..
« Laatst bewerkt op: 8-10-2020, 12:40:08 door MollenvangR-Art »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #53 Gepost op: 8-10-2020, 12:40:05 »
als dat wat zeker is, niet meer zeker is, wat is er dan nog zeker...? #widmo21?
Så hva gjør vi nå?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #54 Gepost op: 8-10-2020, 12:50:56 »
Maar wacht heel even... wat als Ricardo nou Meowth is.. een KAT in het nauw maakt rare sprongen. Willen ze misschien dat we hem vermoorden?  ::vergroot::

Citaat
Meowth - Het weerwolvenjong. Het weerwolvenjong is een gewone weerwolf, behalve dat de weerwolven twee slachtoffers mogen maken als het weerwolvenjong wordt vermoord.

Dat zou betekenen dat als we Ricardo wegstemmen en hij een wolf is er nog 1 wolf over is. 2 van ons gaan er dan ook aan. Dus bijvoorbeeld Convans en Chardo. Dan zijn er ineens nog 4 mensen over, 3 goede, 1 wolf. Als ik als Eevee toevallig bij een door de wolven vermoord iemand ga slapen, lig ik er ook uit. Dan slaan ze drie vliegen in 1 klap. Blijven over 2 goede en 1 wolf over... en dan is het aan die wolf om die 2 tegen elkaar uit te spelen. In de regels staat namelijk niks over een meerderheid van de hoeveelheid goede/slechte personages voor de winst. Ga er dus vanuit dat alle wolven weg moeten of alle goede weg moeten om te winnen.

Of draai ik nou door...  :P

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #55 Gepost op: 8-10-2020, 12:54:13 »
Ik vind zowel Spacy als Ricardo hier heel verdacht...
Ik ben ook wel benieuwd hoe Luchtmaniak, Lucy en Chardo naar de huidige situatie kijken. Ze zijn wat aan de stille kant.

Dat kan goed kloppen in mijn geval, komt door mijn karakter denk ik. Ik ben best analytisch, dat vind ik de beste manier om dit spel te spelen. Soms moet je daarin bepaalde reacties uitlokken (anders leer je niets over het wolvengedrag), maar niet te veel om te voorkomen dat je een slachtoffer van de wolven wordt.

Mijn gevoel bij de spelers:
- Ricardo lijkt mij 100% een wolf.
- Convans lijkt mij 100% een ziener.
- Als we Convans vertrouwen is Lucy een Delibird (en daardoor mogelijk een wolf/baddy) en MV een Eevee (klopt het dat jij dat gezien hebt Convans?).
- Van Chardo en SpacyColours kan ik geen hoogte krijgen qua rol, en aangezien ik niet weet welke rollen er nog meer in het spel zijn kan ik daar weinig over zeggen.

Over beschuldigingen richting mij:
- Ik heb inderdaad op het gevecht tussen Chardo en D*N gestemd aan het begin. Dat leek mij aanvankelijk logisch. Toen dat mogelijk was ben ik geswitcht naar het gevecht van Convans. Wie bewijs wil kan die krijgen, ik heb een screenshot van de poll (inclusief zichtbaar wat ik stemde).
- In mijn stemmingen voor de lynch heb ik altijd gestemd op de persoon die we het meest konden vertrouwen als professor (Frank), het minst actief was (Drenzi) of het meest verdacht is (D*N / Ricardo).

Dat zijn de feiten.

Mijn beschuldigingen naast Ricardo (en hier wordt het tricky, want ik wil geen wolvenslachtoffer worden):
- Chardo brengt altijd rare stemmen uit (op resp. Convans dag 1 en SpacyColours dag 2). Maar is dat wolvengedrag? Het zou wel heel zuur zijn geweest als we Convans op dag 1 hadden gelynched als ziener....
- SpacyColours is geswitched van stem op dag 1 van Drenzi naar D*N. Is dat een strategie om minder verdacht te lijken? (niet meestemmen met wolf D*N maar juist stemmen op wolf D*N, wetende dat hij toch niet de meeste stemmen gaat krijgen die dag).
- Lucy vertoont vrij normaal stemgedrag, maar holt daarbij achter de feiten aan. Stemt op D*N nadat duidelijk is dat iedereen dit doet, hetzelfde met de poll. En door de ziener is onthuld dat zij de mogelijkheid heeft gehad in ronde 1 om een baddy te worden. Geeft ook zelf aan geen enkele interesse te hebben in een 'goody rol'. Waarom zou je niet Pikachu, Alakazam of Blastoise willen worden? Maakt het spel een stuk interessanter.

Ik wacht nog even de lynch af (wie weet hebben we het verbazingwekkend gezien toch fout over Ricardo) en de volgende nacht voordat ik mijn doelwit bepaal.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #56 Gepost op: 8-10-2020, 13:05:09 »
Misschien moet je de regels nog eens lezen.

"Steelt Delibird echter een rol van Team Rocket, dan zal hij het met de dood moeten bekopen."

En waarom ik geen goodie rol wilde stelen? Wat is daar het punt van? Ik speel toch niet individueel dit spel? Ik zie niet in waarom een Alakazam in mijn handen beter zou zijn dan in iemand anders handen. Zeker niet in nacht 1.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2020, 13:07:03 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #57 Gepost op: 8-10-2020, 13:06:02 »
Ik heb MV niet gezien hoor

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #58 Gepost op: 8-10-2020, 13:10:48 »
Maar wacht heel even... wat als Ricardo nou Meowth is.. een KAT in het nauw maakt rare sprongen. Willen ze misschien dat we hem vermoorden?  ::vergroot::

Wil je zeggen dat het dan verstandig zou zijn om Ricardo niet te vermoorden, terwijl we bijna zeker weten dat hij bij de slechten hoort?

Misschien moet je de regels nog eens lezen.
"Steelt Delibird echter een rol van Team Rocket, dan zal hij het met de dood moeten bekopen."

Excuses, dan had ik de regels verkeerd begrepen  :-\\ Dat betekent dus dat Lucy 100% burger is, anders was ze dood geweest. Hoewel ik me dan nog steeds afvraag waarom ze geen rol steelt, lijkt me persoonlijk veel leuker om een rol te hebben dan alleen burger te zijn  :P

Ik heb MV niet gezien hoor

Dus we weten nog niet 100% zeker dat MV een Eevee is?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 3 - Op naar Giovanni
« Reactie #59 Gepost op: 8-10-2020, 13:12:12 »
Omdat ik dan dus het risico liep direct dood te zijn en ik het nut voor de groep er niet van in zag.
Theoretisch kan ik wel nog een wolf in schaapskleren zijn, geloof ik. Dus niet 100%
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!