Auteur Topic: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust  (gelezen 2242 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Gepost op: 19-09-2023, 21:24:07 »
Met een overtuigend slotstuk, kiezen de laatst overgebleven expiditieleden voor hun laatste slachtoffer.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit betekend:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #1 Gepost op: 19-09-2023, 21:25:40 »
Spacy heeft dus KEI hard tegen me gelogen
Sem

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2023, 21:54:16 »
 ::ohno:: ::ohno::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #3 Gepost op: 19-09-2023, 21:55:08 »
Jeetje heb ik mezelf toch niet voor niks opgeofferd om Spacy eruit te krijgen. Gefeliciteerd mede dorpelingen!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #4 Gepost op: 19-09-2023, 22:15:26 »
GG mensen, goed gespeeld

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #5 Gepost op: 19-09-2023, 22:16:07 »
::heks::

Gefeliciteerd, expeditieleden!

Als laatste zal ik dit topic graag willen laten fungeren als Feedbacktopic. Wat vonden jullie goed?, wat kon er beter?

Ik vond het wel een leuke variant! De verhaaltjes waren goed geschreven en het idee van die lamp en die kaarten vond ik wel tof. ::jaja::

Ik baalde wel van die tunnels. Uit het niets konden we niet lunchen en verdween er een wolf. En als je nagaat dat we sowieso maar heel weinig lunches succesvol hebben kunnen uitvoeren en al eerder 's nachts een wolf kwijtraakte door die dolk, dan was dat al met al best wel een overmacht.

De lamp had in potentie de burgers veel meer info had kunnen geven maar ik heb geen idee waarom dat niet gebeurde. Volgens mij heeft Frank hem wel een keer gehad en gehint dat ie mij gezien heeft, maar gelukkig waren de burgers totaal niet aan het opletten. ;D Om nog maar even te zwijgen van het feit dat de dolk-claim van PieterBasje duidelijk niet kon kloppen. ::hypocriet::

Ik denk dat de burgers met alle kaarten en die lamp wel wat veel krachten hadden. Maar goed, uiteindelijk werd het nog wel spannend en ik vind deze variant zeker voor herhaling vatbaar.

De algehele inactiviteit van veel deelnemers is voor mij overigens wel de reden dat ik niet vaak meer meedoe aan WvW-edities.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #6 Gepost op: 19-09-2023, 22:47:06 »
Ik baalde wel van die tunnels. Uit het niets konden we niet lunchen en verdween er een wolf. En als je nagaat dat we sowieso maar heel weinig lunches succesvol hebben kunnen uitvoeren en al eerder 's nachts een wolf kwijtraakte door die dolk, dan was dat al met al best wel een overmacht.

De lamp had in potentie de burgers veel meer info had kunnen geven maar ik heb geen idee waarom dat niet gebeurde. Volgens mij heeft Frank hem wel een keer gehad en gehint dat ie mij gezien heeft, maar gelukkig waren de burgers totaal niet aan het opletten. ;D Om nog maar even te zwijgen van het feit dat de dolk-claim van PieterBasje duidelijk niet kon kloppen. ::hypocriet::

Ik denk dat de burgers met alle kaarten en die lamp wel wat veel krachten hadden. Maar goed, uiteindelijk werd het nog wel spannend en ik vind deze variant zeker voor herhaling vatbaar.

Dat was compleet de bedoeling de slechte rollen hadden in dit geval qua invloed veel beter geweest als ik ook daadwerkelijk de acties mee had genomen in de omschrijvingen. (Dit was voor mezelf ook de grootste fout.) Zelfs met de kaarten kreeg ik het gevoel dat de wolven veels te sterk werden, de tunnels of anders gezegd, de twist (Welke er altijd in had gezeten ook al was de Sultan op dag 2 al doodgemaakt of gegaan.) Was de avond voor de keuzes al ingedeeld. Dat het hierdoor zichzelf eigenlijk had uitgebalanceerd... 8) Ik was de keuzes aan het teruglezen en ik dacht echt: "Dit kan niet...?!?" ::rofl::

De kaarten waren niet extreem overdreven. Er waren uiteindelijk van de 20 kaarten er 11 gespeeld.

Aan inactiviteit kan ik verder ook weinig doen helaas... ::ohno::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #7 Gepost op: 19-09-2023, 22:54:10 »
De lamp had in potentie de burgers veel meer info had kunnen geven maar ik heb geen idee waarom dat niet gebeurde. Volgens mij heeft Frank hem wel een keer gehad en gehint dat ie mij gezien heeft, maar gelukkig waren de burgers totaal niet aan het opletten. ;D Om nog maar even te zwijgen van het feit dat de dolk-claim van PieterBasje duidelijk niet kon kloppen. ::hypocriet::

Om hierop in te haken, het was inderdaad de bedoeling dat jullie dat zouden denken, dan maar de dood of de gladiolen om Spacy uit te lokken. Ik had de lamp weldegelijk, maar ik heb die op Sydney gebruikt en ik heb in dezelfde nacht de dolk op haar gebruikt, maarja. Daar ga ik niet mee te koop lopen natuurlijk anders ben ik gezien  ::rofl::
Er is geen Mol meer...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #8 Gepost op: 19-09-2023, 22:57:00 »
Sorry voor mijn inactiviteit. ::sorry:: Ik ben actiever geweest sinds ik dood ben want toen heb ik wel meermaals daags alles gelezen. ::hypocriet::

Ik had gewoon niet echt door dat het spel al begonnen was, maar dat had ik natuurlijk wel kunnen weten.

Ik vond het wel leuk om te volgen met de verhaaltjes (maar niet te lang) en kaarten die een dag zo nog kunnen veranderen.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #9 Gepost op: 19-09-2023, 23:49:04 »
Oh hoera! Goed gespeeld allemaal, vooral ook Spacy, want er heerste toch nog twijfel. Ik had geluk dat ik de hele avond niet online kon komen want wie weet had je me nog omgeluld. Vooral aangezien ik niet goed oplette blijkbaar en PB al dood was  :-[

Wat dat betreft een feedback tip die ik zelf ook gekregen heb bij het organiseren: in de begin post van elk topic een overzichtje plaatsen van wie er nog mee doen.

Het was vaak wel stil ja. Dan postte ik dingen om iets van gesprek uit te lokken, maar daar reageerde dan hoogstens anderhalf persoon op.

Oh en voor mij blijft het hele claimen nog steeds een vraagteken. Dat is geen feedback richting jouw spel DRenzi, maar meer algemeen: ik ben het gewend om te spelen dat je mag zeggen wie je bent. Want iedereen mag liegen. Ik zou bvb zelfs ziener kunnen claimen als gewone burger om mezelf op te offeren en de echte ziener nog een nachtje extra te laten kijken. Maar ik heb in een ander potje gezien dat er werd gezegd dat het flauw is om je rol te claimen en hier werd ook iets soortgelijks gesuggereerd. Als je niet mag zeggen wie je bent, maak je het voor jezelf als burger heel moeilijk. Ik snap het uiteraard wel dat het niet mag als er heel veel verschillende rollen mee doen zoals bij de Diva versie destijds.

Ik vond het leuke toevoegingen en twists, trouwens. De droomkaarten hadden ook echt impact (en ik ben altijd schildwacht geweest in vorige potjes dus ik vond het ook nog extra leuk om een schild in mijn tunnel te vinden en die nog op de juiste persoon in te zetten ook! ;D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #10 Gepost op: 19-09-2023, 23:55:03 »
Wat dat betreft een feedback tip die ik zelf ook gekregen heb bij het organiseren: in de begin post van elk topic een overzichtje plaatsen van wie er nog mee doen.
Dit had ik oprecht bewust gedaan... >:D Niet om gemeen te zijn, maar omdat er bij zo'n overzicht vaak ook een stemoverzicht hoort. Het feit dat er een onzichtbare stem inzat, leidde mij ernaar om het op deze manier te doen. Om de deductie ook net wat moeilijker te maken.

Ik vond het leuke toevoegingen en twists, trouwens. De droomkaarten hadden ook echt impact (en ik ben altijd schildwacht geweest in vorige potjes dus ik vond het ook nog extra leuk om een schild in mijn tunnel te vinden en die nog op de juiste persoon in te zetten ook! ;D
Ja probeerde ze ook niet meteen uber-sterk te maken, maar wel met genoeg punch om je net dat gevoel te geven dat je het verschil maakt... Geslaagd! ::trots::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #11 Gepost op: 20-09-2023, 00:35:50 »
Dankjewel voor het hosten Drenzi!
Så hva gjør vi nå?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #12 Gepost op: 10-11-2023, 12:26:52 »
@Drenziboy, wie hebben er nu allemaal gewonnen? Voor het overzicht ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY2]Nacht 9 - Nachtrust
« Reactie #13 Gepost op: 10-11-2023, 23:50:34 »
RobbieAzerty, Michael90, Giorgio, Kaaasje, Ricardo, Krijn, Frenkie, Freak123, Deerbetah, Sem
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?