Auteur Topic: [MB] Dag 1 - De bekentenis  (gelezen 8767 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #40 Gepost op: 1-11-2020, 15:37:51 »
Maar wie is er echt inactief? Iedereen heeft gestemd op een burgemeester en vrijwel iedereen* heeft minstens 1 post gedaan in dit topic.

*op Hillo na volgens mij
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #41 Gepost op: 1-11-2020, 15:48:32 »
Ik vind het nog te vroeg om hillo te veroordelen.
1 heel inhoudelijke post (die nog kan komen) voegt imo meer toe dan 10 nutteloze posts
You'll never walk alone

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #42 Gepost op: 1-11-2020, 16:06:24 »
Ik vind het nog te vroeg om hillo te veroordelen.
1 heel inhoudelijke post (die nog kan komen) voegt imo meer toe dan 10 nutteloze posts

Mee eens.  ::jaja::

Ik denk dat er meer informatie te halen valt uit één post die misschien iets langer is dan 10 korte posts waar je het telkens moet opstapelen.

Desalniettemin vind ik een spel met mensen die meer actief zijn sowieso wat leuker. (Doet niks af van de mensen die nu niks posten. ;) )

Het is sowieso lastig om iemand er nu al uit te stemmen. Je hebt weinig bewijs om iemand eruit te halen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #43 Gepost op: 1-11-2020, 16:41:39 »
Op het moment neig ik toch naar een stem op Daisy. En dat is puur omdat ik aan haar argumentatie twijfel m.b.t het burgemeesterschap. Ik hoop oprecht dat ik het mis heb, maar op dit moment heb ik weinig anders om me op te baseren. Ook al had ze er wel een uitleg bij en reageerde ze rustig op mijn bericht daarop.

Dus ik had me niet kandidaat moeten stellen? Dan had ik zeker het halve deelnemersveld achter me aan gehad. Ik ben niks meer dan een gewone rechercheur, dus dat is het beste om aan het roer van het deelnemersveld te hebben?

Er is ook nog elke ronde iemand die niks mag zeggen? Misschien dat we niet te weten krijgen wie dat is en dat Hillo daarom zwijgt? Hillo was juist degene die riep dat we inactief zijn niet leuk was en hij is wel online geweest vandaag.

Edit: dat was de rol van Brtdm - ik weet niet of zijn eventuele actie nog telt, nu hij dood is? Iemand anders kan ie niet aangewezen hebben want voor de rest is iedereen hier geweest.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2020, 16:45:14 door Daisy »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #44 Gepost op: 1-11-2020, 16:51:08 »
Ik blijf het moeilijk vinden, er zijn echt 0 lijntjes waar we ons aan vast kunnen klampen.
Så hva gjør vi nå?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #45 Gepost op: 1-11-2020, 16:51:43 »
Daisy, de rol van het niet mee mogen praten is er niet lijkt mij. De apotheker moest daarvoor iemand aanwijzen, maar de apotheker is dood. Ik neem aan dat degene die in die nacht is aangewezen zich niet meer daaraan hoeft te houden na de dood van de apotheker?


Edit: Oh Daisy heeft ge-edit terwijl ik de rollen aan het uitpluizen was. Het was haar al duidelijk dus.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #46 Gepost op: 1-11-2020, 17:06:52 »
Dus ik had me niet kandidaat moeten stellen? Dan had ik zeker het halve deelnemersveld achter me aan gehad. Ik ben niks meer dan een gewone rechercheur, dus dat is het beste om aan het roer van het deelnemersveld te hebben?
Nee dat zeg ik niet, maar waarom denk je dat iedereen je zou verdenken als je je niet verkiesbaar zou stellen? juist omdat het vorige keer goed ging? Ik zou dat altijd los zien van elkaar. Dit is een ander spel dan toen, vandaar dat ik nu even mijn stem op jou zet (bij gebrek aan info), maar laat ik hopen dat je inderdaad te vertrouwen bent en ik ernaast zit.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #47 Gepost op: 1-11-2020, 17:18:04 »
Ik denk niet dat Daisy een wolf is  ::ohno:: ze greep erg snel naar de positie van burgemeester en ik denk niet dat ze dat zou doen als ze een wolf was

Ik denk zelf aan monkeysuncle die mij nu terug gaat aanvallen met een argument dat ik gisteren al heb weerlegd  ;D maar maybe is hij/zij/hun gewoon een onervaren speler?
Frankje Lapi

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #48 Gepost op: 1-11-2020, 17:21:20 »
Qua activiteit/inhoudelijke posts zou ik nu neigen naar Nieky of D*N (al denk ik bij D*N inderdaad dat zijn Big Puzzle opdracht hieraan bijdraagt)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #49 Gepost op: 1-11-2020, 17:22:47 »
Ik ben het aan het uitschrijven, maar merk dat ik een samenvatting schrijf van de gebeurtenissen in een chronologische volgorde qua burgemeesterstemming: Dus wie zegt wat en wanneer wordt er gestemd. Is hier behoefte aan?

Wat mij als een van de weinige dingen wel opviel:
- MV wordt verkozen door burgemeester (ook door mij);
- MV gaat niet dood (wat met enige regelmaat gebeurt);
- Stel DRenziboy is een wolf (hij stelt zich niet kandidaat, deed dit eerder wel als wolf) dan kon hij de beslissende stem op MV plaatsen.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #50 Gepost op: 1-11-2020, 17:30:45 »
Ik ben het aan het uitschrijven, maar merk dat ik een samenvatting schrijf van de gebeurtenissen in een chronologische volgorde qua burgemeesterstemming: Dus wie zegt wat en wanneer wordt er gestemd. Is hier behoefte aan?

Klinkt goed ::jaja:: al kan natuurlijk niet iedereen de hele dag online zijn dus er hoeft niet per se een psychologie achter vroeg/laat stemmen te zitten
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #51 Gepost op: 1-11-2020, 17:34:12 »
Hallo hier ben ik weer, een paar hier weten dat m’n slaapruimte helemaal kut is dus daarom ook dat ik hier wat inactief ben. Ook wel een beetje omdat ik het wel een beetje vergeet af en toe en het niet echt weet op wie ik moet stemmen.
chipsverslaafde <3

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #52 Gepost op: 1-11-2020, 17:34:35 »
Klinkt goed ::jaja:: al kan natuurlijk niet iedereen de hele dag online zijn dus er hoeft niet per se een psychologie achter vroeg/laat stemmen te zitten

Wel als iemand zegt: ik stem die of die om die reden en iemand gaat makkelijk mee of er tegenin  ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #53 Gepost op: 1-11-2020, 17:41:32 »
Ik zie wat willekeurige stemmen die niet verder onderbouwd zijn. Ik ga daar ook een willekeurige stem plaatsen. We geven de laatsten die stemmen zo wel heel veel macht, maar ik weet het anders ook niet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #54 Gepost op: 1-11-2020, 17:49:57 »
Ik ga op Miek omdat Miek op mij gaat  :P
You'll never walk alone

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #55 Gepost op: 1-11-2020, 17:57:33 »
Ik heb mijn 'hoogtepunten' in een samenvatting verwerkt. Groen meldt iemand zich als kandidaat, bij rood meldt iemand zich af en bij geel stemt iemand in het stemtopic. Veel mensen zonder duidelijke reden voor hun kandidaat. Net als de stemming nu.




Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #56 Gepost op: 1-11-2020, 18:02:12 »
Ik denk zelf aan monkeysuncle die mij nu terug gaat aanvallen met een argument dat ik gisteren al heb weerlegd  ;D maar maybe is hij/zij/hun gewoon een onervaren speler?

Hij heeft best wat geweerwolfd, en je moet zelf beter lezen. Ik vind jou (nog) niet verdacht, jij gooit balletjes op en kijkt wat er gebeurt. Ik vind degenen die ze vangen interessanter en verdachter.

Ik neig nu een beetje naar een inactieveling. Convans, Hillo,....wolven hebben wat vaker een low profile die eerste dag.
My fall will be for you

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #57 Gepost op: 1-11-2020, 18:07:07 »
I k be n vo or Con vans geg aan ni et al leen o m he m t e trig geren ::hypocriet::, ma ar vori ge pot je gin g hi j mi j oo k hele maal file ren omd at i k ge en spelmen ing ha d d e eers te dage n e n n u he eft i e opee ns ze lf ge en meni ng? Ra re jong en!

Overig ens doe t Fran k vo or mij n gevo el oo k he el abnorm aal voorz ichtig zi jn uitsp raken. Di e dek t zichz elf elk e ke er gel ijk i n, vin d i k oo k lic ht verd acht ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #58 Gepost op: 1-11-2020, 18:13:40 »
Ik denk dat Hillo en Convans wel dermate ervaring in weerwolven hebben dat ze wel beter zouden weten. Sluit ze niet uit, maar maakt ze niet direct wolf. Vorige keer dat Convans zo inactief was, was ie burger en zat ie in een koppeltje.

Ik ben het aan het uitschrijven, maar merk dat ik een samenvatting schrijf van de gebeurtenissen in een chronologische volgorde qua burgemeestersstemming: Dus wie zegt wat en wanneer wordt er gestemd. Is hier behoefte aan?

Wat mij als een van de weinige dingen wel opviel:
- MV wordt verkozen door burgemeester (ook door mij);
- MV gaat niet dood (wat met enige regelmaat gebeurt);
- Stel DRenziboy is een wolf (hij stelt zich niet kandidaat, deed dit eerder wel als wolf) dan kon hij de beslissende stem op MV plaatsen.

En wat wijst hier richting een wolf? Dat een wolf de beslissende burgemeestersstem kan plaatsen?

Ik zie overigens niks meer over de hints. Dus wie hebben die nu gepakt en deelt niks. Dat zou kunnen betekenen dat:
- Hillo zou m nog kunnen hebben - maar daar hebben we nog niks over gehoord
- Brtdm heeft m en kan m niet meer delen omdat ie dood is
- Één op twee wolven hebben de hint

Optie 2 en 3 lijkt mij het meest waarschijnlijk nu. Dus dat Brtdm en een wolf de eerste twee doen. Dus we moeten wel ons best doen bij de volgende.

Wat dat betreft vind ik Ricardo wel verdacht, hij claimde het oorspronkelijke antwoord te hebben, en dat hj dus eigenlijk de hint had moeten hebben, en m nu dus niet heeft.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 1 - De bekentenis
« Reactie #59 Gepost op: 1-11-2020, 18:24:22 »
Overig ens doe t Fran k vo or mij n gevo el oo k he el abnorm aal voorz ichtig zi jn uitsp raken. Di e dek t zichz elf elk e ke er gel ijk i n, vin d i k oo k lic ht verd acht ::jaja::
Ja true maar komt ook omdat ik  nog niemand heb gevonden om echt, al dan niet persoonlijk, aan te vallen  ;D like er is nog niet echt iets gebeurd
Frankje Lapi