Auteur Topic: [MB] Dag 2 - Wie van de drie  (gelezen 5622 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
[MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Gepost op: 2-11-2020, 20:02:59 »
Wie van de drie


De volgende ochtend kwamen alle rechercheurs weer bij één behalve Swifty, want zij was opeens spoortloos verdwenen. Swifty was..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tijdens de overhoring met Thomas Buckley is een verdachtenlijstje met 12 namen boven water gekomen. De vader van Victoria is er van overtuigd dat de dader van Victoria Buckley hier tussen zou moeten zitten. Dit zijn de laatste 12 mensen die ze heeft gesproken voor haar dood. Waaronder ook haar eigen vader, Thomas Buckley, die in zijn eigen woorden: ''niets er mee te maken heeft'', en nog steeds niet emotioneel stabiel is om terug te keren naar zijn burgemeester rol. Om jullie een beetje op weg te helpen heeft Jones alvast gegevens overgenomen uit wat dossiers van de gemeente.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alice en Selena, beide 22 jaar, zijn hartsvriendinnen van Victoria. Selena kent Victoria al vanaf dat ze klein was en ze zijn dan ook naar dezelfde middelbare school gegaan. Alice leerde Victoria pas kennen tijdens haar 20e verjaardag toen Selena haar introduceerde aan Victoria. Deze drie zijn onafscheidelijk van elkaar, en doen alles samen. Tijdens haar werk heeft Victoria Freddie, Dom en George leren kennen. Freddie is een 35 jarige zakenman, die in schilderijen handelt. Hij heeft alle vele prijzen gewonnen door zijn prestiges. George, 24 jaar, is de conciërge van het museum en kent Victoria heel goed. Samen hebben ze al heel wat afgelachen. Dom (oftewel Dominique), 35 jaar, geeft rondleidingen in het museum en kent alle hoeken en gaten van het gebouw. Als je een vraag hebt over een bepaald schilderij moet je bij hem zijn. In haar vrije tijd heeft Victoria Claudia en Xi leren kennen. Victoria, 45 jaar, heeft een eigen pub in het dorpje en serveert vele drankjes aan toeristen en locals. Tijdens het uitgaan komt Victoria het liefst naar haar pub toe, want de muziek is altijd sfeervol. Victoria was ook nog eens heel artistiek aangelegen en ging vanaf haar 10e al op pianoles naar mevrouw Xi toe. Xi is een getalenteerde pianiste en heeft al meerdere prijzen gewonnen voor haar composities. De laatste paar jaren is ze met pensioen gegaan en stopte Victoria met het nemen van lessen. Mich en Daphne zijn de opa en oma van Victoria. Beide zitten al een aantal jaren in een tehuis, maar Victoria kwam desondanks nog heel vaak langs. Een echt familiemens was ze. Sarah, 17 jaar, en Chantal, 20 jaar, werken beiden in een kledingswinkel genaamd: ''Blue fashion''. Victoria hielt er wel van om er goed uit te zien en kwam geregelmatig langs bij de meiden voor kledingsadvies. Dit zijn de 12 mensen die Victoria voor het laatst heeft gesproken.

Jullie kunnen nu stemmen wie jullie willen lynchen voor 3 november 20:00.

Deelnemerslijst


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rollen


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #1 Gepost op: 2-11-2020, 20:08:40 »
Oke er zijn bij de vorige lynch rare dingen gebeurd. Ineens die massale switch op Mitch (dat rijmt)...  ::vergroot:: Laten we daar eerst eens naar kijken. En ook naar wat Swifty heeft gezegd.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #2 Gepost op: 2-11-2020, 20:19:11 »
Oke er zijn bij de vorige lynch rare dingen gebeurd. Ineens die massale switch op Mitch (dat rijmt)...  ::vergroot:: Laten we daar eerst eens naar kijken. En ook naar wat Swifty heeft gezegd.
Goed idee  ::ok::

Jij bent de burgemeester dus verzin jij maar waar we beginnen  ;D
Frankje Lapi

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #3 Gepost op: 2-11-2020, 20:21:12 »
1. LuchtManiak → Mrchipie
2. MollenvangR-Art → Daisy
3. D*N → Convans
4. Swifty → Miek1999
5. Nieky → Miek1999
6. FrankLapidus → monkeysuncle
7. Daisy → Ricardo
8. Hillo → Michael90
9. Mrchipie → monkeysuncle
10. Mitchkox → monkeysuncle
11. Robbieazerty → Mitchkox
12. Convans → Robbieazerty
13. Ricardo → Mitchkox
14. Michael90  → Hillo
15. DRenziboy → monkeysuncle → Mitchkox
16. Miek1999 → Nieky → Mitchkox
17. monkeysuncle → Convans → Mitchkox

De vraag is vooral of Monkeysuncle echt de detective is of dat het een laatste noodgreep van hem was om als wolf in het spel te blijven. De onderste 3 switchen op het laatste moment, maar of dat een goede zet is is echt volledig afhankelijk van zijn rol. Dus eigenlijk kan ik hier vrij weinig uithalen

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #4 Gepost op: 2-11-2020, 20:22:56 »
Ben dan ook wel benieuwd wie Monkeysuncle heeft gezien ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #5 Gepost op: 2-11-2020, 20:23:35 »
Yep ik wou net zeggen, het belangrijkste aanknopingpunt momenteel is: wie heeft monkeysuncle vannacht bekeken?

Edit: wat D*N zegt dus

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #6 Gepost op: 2-11-2020, 20:27:42 »
Hopelijk heeft hij iemand met een rol bekeken die dat dan kan bevestigen, want anders schieten we er nog weinig mee op ::jaja::
Dus Monkey kom er maar in

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #7 Gepost op: 2-11-2020, 20:28:01 »
Het is natuurlijk ook opvallend dat Monkeysuncle niet vermoord is.

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #8 Gepost op: 2-11-2020, 20:30:23 »
1. LuchtManiak → Mrchipie
2. MollenvangR-Art → Daisy
3. D*N → Convans
4. Swifty → Miek1999
5. Nieky → Miek1999
6. FrankLapidus → monkeysuncle
7. Daisy → Ricardo
8. Hillo → Michael90
9. Mrchipie → monkeysuncle
10. Mitchkox → monkeysuncle
11. Robbieazerty → Mitchkox
12. Convans → Robbieazerty
13. Ricardo → Mitchkox
14. Michael90  → Hillo
15. DRenziboy → monkeysuncle → Mitchkox
16. Miek1999 → Nieky → Mitchkox
17. monkeysuncle → Convans → Mitchkox

De vraag is vooral of Monkeysuncle echt de detective is of dat het een laatste noodgreep van hem was om als wolf in het spel te blijven. De onderste 3 switchen op het laatste moment, maar of dat een goede zet is is echt volledig afhankelijk van zijn rol. Dus eigenlijk kan ik hier vrij weinig uithalen
Op het eerste oog is dat misschien verdacht, maar wat ik verdachter vind is de aanloop naar de plotselinge switch naar Mitch. Kan best dat er 1 wolf tussen de 3 switchers zit, waarbij Monkeysuncle de meest verdachte is. Maar als hij echt de ziener is, waarom leeft hij dan nog?   ???

Edit: oh wat Niek hierboven zegt. Ga ik me even op Swifty richten.

Online mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2020, 20:34:59 »
ik denk het ook, Want het was een vrij aparte switch. Heeft iemand trouwens de hint? Monkey zou toch dood zijn als hij de ziener was?
chipsverslaafde <3

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #10 Gepost op: 2-11-2020, 20:35:01 »
Omdat we misschien slimme wolven hebben die door hebben dat de schapenhoeder zijn val bij Monkeysuncle heeft geplaatst afgelopen nacht? Tenminste, als we ook een slimme schapenhoeder hebben  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #11 Gepost op: 2-11-2020, 20:35:43 »
Dus alsnog Monkey?

Ik probeer even alles op een rijtje te krijgen en dan kom ik op twee scenario's

1. Robbie probeert een massaswitch te veroorzaken om zo een medewolf in het spel te houden.

2. Ze zijn allebei geen wolf, en de wolven zijn nu echt zwaar in hun voordeel aan het opereren.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #12 Gepost op: 2-11-2020, 20:39:42 »
Ik ben er trouwens weer, verlost van mijn lot als inactieve woordenverknipper   ::regenboog::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #13 Gepost op: 2-11-2020, 20:42:05 »
Mag ik dan nu over Pokémon praten? Gezien Con-vent mij dat niet liet doen toen het kon  ::hypocriet::

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #14 Gepost op: 2-11-2020, 20:42:52 »
 ::rofl::

Monkeysuncle, kan je aub reageren  ;D
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #15 Gepost op: 2-11-2020, 20:44:36 »
Dus alsnog Monkey?
Zouden we eerst niet gewoon afwachten wat monkey zegt? Voor hetzelfde geld is ie echt de ziener detective. Dan moeten wij gewone burgers rechercheurs hem niet liggen vermoorden.

Ik vermoed inderdaad ook dat de schapenhoeder monkey beschermd zal hebben, want als die écht de ziener was, kon de schapenhoeder dat risico moeilijk nemen om het niet te doen.


En toen iedereen plots switchte had ik al door dat ik er super verdacht uit zou zien als mitch vervolgens geen wolf zou zijn. Maar ik had ook niet verwacht dat ineens drie man zou switchen.  Dat kwam nadat monkey zich outte als detective. Dus ik ben heel benieuwd naar de reden waarom de switchers mee op mitchkox gingen en niet op iemand anders die ook al stemmen had. En dan vooral DRenziboy eigenlijk, want die heeft de toon gezet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #16 Gepost op: 2-11-2020, 20:44:47 »
Ik denk dat het ook goed is om te kijken wie er aansturen op die last minute switch.

Dank Robbie. Ik heb het ook ingestuurd. Ik weet niet of iemand anders me voor was.
Het lijkt me sterk day Swifty is vermoord uit angst dat zij de hint heeft. Als Swifty de waarheid heeft gesproken dat ze hetzelfde antwoord als Robbie heeft opgestuurd, dan had zij 2008 en zit het hem hier dus niet in.

Ik zie wat willekeurige stemmen die niet verder onderbouwd zijn. Ik ga daar ook een willekeurige stem plaatsen. We geven de laatsten die stemmen zo wel heel veel macht, maar ik weet het anders ook niet.
Dat is dus wel exact wat er is gebeurd...

Overigens als Monkeysuncle geen wolf blijkt, zijn de mensen die hem verdacht hebben gemaakt wel wolf verdachten voor mij.

Hoe denken we over deze uitspraak van Robbie
Als mitch geen wolf is zijn de mensen die plots met mij mee liften heel verdacht.

Mitch bleek inderdaad geen wolf te zijn...

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #17 Gepost op: 2-11-2020, 20:54:57 »
Hopelijk heeft hij iemand met een rol bekeken die dat dan kan bevestigen, want anders schieten we er nog weinig mee op ::jaja::
Dus Monkey kom er maar in
Oh ja Monkey als je de schapenhoeder hebt bekeken is het niet zo handig om dat te melden ;)
De dorpsgek of de jager zou de beste confirmation zijn

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #18 Gepost op: 2-11-2020, 20:56:30 »
Oh ja Monkey als je de schapenhoeder hebt bekeken is het niet zo handig om dat te melden ;)
De dorpsgek of de jager zou de beste confirmation zijn
De beste confirmation is nog altijd een wolf zien hoor ::vergroot:: ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 2 - Wie van de drie
« Reactie #19 Gepost op: 2-11-2020, 21:05:08 »
De beste confirmation is nog altijd een wolf zien hoor ::vergroot:: ::hypocriet::
Ah ja en die gaat bevestigen dat hij/zij een wolf is? ::rofl::
En als hij zelf wolf is dan is het makkelijk om iemand nu als wolf aan te wijzen die het niet is en zo toch nog een ronde verder te komen.
Eigenlijk heeft alles wel zo z'n nadelen denk ik, want monkey zal als hij echt de detective is dan komende nacht eruit gaan of de schapenhouder moet zo slim zijn dat hij verwacht had dat de wolven nu iemand anders zouden pakken en dan zijn val komende nacht alsnog bij hem plaatsen ;D