Auteur Topic: [MB] Dag 3 - Halvering  (gelezen 2330 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #20 Gepost op: 4-11-2020, 21:47:45 »
Maar in dit stadium van het spel is het sowieso meer een eenrichtingsverkeer naar een persoon toe. Dus dan kan de kroongetuige ook weinig meer doen. Als ze het tot een kleinere groep halen, dan kan het nog eens gevaarlijk zijn.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #21 Gepost op: 4-11-2020, 21:50:08 »
Volgens mij mag de burgemeester alleen switchen als hij sterft, dus denk dat we deze discussie kunnen stoppen  ::rofl::
Nieky grab a life vest!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #22 Gepost op: 4-11-2020, 21:52:33 »
Laat ons mss al eens zoeken naar de 3de wolf.

Ik zal eens alles bekijken wat Frank en Monkey gezegd hebben.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #23 Gepost op: 4-11-2020, 21:52:42 »
Volgens mij mag de burgemeester alleen switchen als hij sterft, dus denk dat we deze discussie kunnen stoppen  ::rofl::
Ja dacht ik ook, maar mocht het wel mogen, be my guest :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #24 Gepost op: 4-11-2020, 21:55:38 »
Volgens mij mag de burgemeester alleen switchen als hij sterft, dus denk dat we deze discussie kunnen stoppen  ::rofl::

Dit klopt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #25 Gepost op: 4-11-2020, 22:15:49 »
Volgens mij mag de burgemeester alleen switchen als hij sterft, dus denk dat we deze discussie kunnen stoppen  ::rofl::

Oh dat wist ik niet  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #26 Gepost op: 4-11-2020, 22:30:19 »
Laat ons mss al eens zoeken naar de 3de wolf.

Ik zal eens alles bekijken wat Frank en Monkey gezegd hebben.

Oh wacht, misschien heb ik weer niet goed gelezen, maar derde wolf? Wie was de tweede dan? Of bedoel je monkey die over het ziener zijn gelogen heeft?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #27 Gepost op: 4-11-2020, 22:31:31 »
Oh wacht, misschien heb ik weer niet goed gelezen, maar derde wolf? Wie was de tweede dan? Of bedoel je monkey die over het ziener zijn gelogen heeft?

Ja Monkey lijkt me wel een zekerheidje

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #28 Gepost op: 4-11-2020, 22:33:38 »
Oh haha ja never mind, ik had het stemtopic nog niet gezien.

Ja, wel mee eens hoor. Tenzij het zo'n speler is die liever liegt zodat ie niet dood gaat dan dat ie echt z'n medeburgers helpt. Maar dan nog verdient ie het om gelyncht te worden.  ;D

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #29 Gepost op: 4-11-2020, 23:08:14 »
Oh haha ja never mind, ik had het stemtopic nog niet gezien.

Ja, wel mee eens hoor. Tenzij het zo'n speler is die liever liegt zodat ie niet dood gaat dan dat ie echt z'n medeburgers helpt. Maar dan nog verdient ie het om gelyncht te worden.  ;D

Nounou ik heb toch mooi de detective uit de wind gehouden  ::jaja::

Maar ik zie dat ik jullie allemaal verenigd heb in een stemronde, dan vind ik het ook niet erg om rustig achterover te leunen. ;)
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #30 Gepost op: 4-11-2020, 23:09:21 »
Geen verdediging meer? Geen poging om nu de schapenhoeder te claimen en die uit te dagen zich bekend te maken? ;D
Nieky grab a life vest!

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #31 Gepost op: 4-11-2020, 23:11:27 »
Ja Hillo, heb je me die val niet zien zetten onder je welkomstmat?  ::tandpastasmiley::
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #32 Gepost op: 4-11-2020, 23:14:25 »
Monkey stemt op Convans. Om ons te laten denken dat Convans geen wolf is maar eigenlijk dus wel?  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #33 Gepost op: 4-11-2020, 23:15:31 »
Misschien kunnen we ook nog wat uit het stemgedrag van Frank halen? (en de mensen die o,a een D*N in het verdachtenhoekje probeerden te duwen?)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #34 Gepost op: 4-11-2020, 23:22:18 »
Berichten van Monkeysuncle

Dag 0

Vind het prima om die rol te hebben hoor, lijkt me wel wat. Maar als een ander echt heel graag wil, is dat ook goed.

Erhm....welke WW moet ik hiervoor doorlezen?  :-[

Ingewikkeld met al die artefacten. En veel  :o

Eerst maar even de aftermath doorgelezen, goede gok gemaakt dus  ::bravo::

Nou ja, ik ga sowieso niet op mezelf stemmen. LuchtManiak, ik wacht bij jou nog even af, want in het vorige potje heb je mij opgegeten en ik ben natuurlijk benieuwd waarom  ::vergroot::

Mijn motivatie voor het burgermeesterschap is simpel: it's a dirty job (want waarschijnlijk wat grotere kans op nachtelijk bezoek) but someone's gotta do it.

Ik snap dat ik als minder bekende forummer niet perse de meest aansprekende kandidaat ben, maar ik ben wel actief en niet bang om knopen door te hakken, mocht dat nodig zijn.

Niet zomaar opgeven. Hier, een stem. ::trots::

Opdracht Ricardo: in elke post de CapsLock even aanzetten  ::)

Niet iets maar iemand.

MrChipie  ::hypocriet::

Dank Sanmol voor het invullen van het stemoverzicht  ::bravo::

Nu alleen DRenziboy nog, en er kunnen natuurlijk nog stemmen switchen. ::vergroot::

Wat valt er op? Niet veel. Hij wil dus burgemeester zijn en is erg actief.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #35 Gepost op: 4-11-2020, 23:29:25 »
Berichten van Monkeysuncle

Dag 1

Ik zou je graag mijn Wikipedia geschiedenis laten zien, heb gezocht op Kees en Co cast (televisie serie uit 1997) en daar zat ze niet in.

Wat ik zie bij de burgemeester verkiezing is wat FrankLapidus nu weer doet. Balletjes opgooien en dan kijken wie er meeliften. Goeie tactiek, ik heb daardoor bv mrchipie en miek1999 in het vizier en ook Swifty mbt de burgemeester.

Verder valt D*N natuurlijk op door het niet opvallen  ::vergroot::

En kom op als ik de puzzel expres fout had willen doen dan was de rekensom veel makkelijker. Ik heb oprecht Georgina niet gevonden (en voel me daardoor ook best een kluns  ::schaam::)

Hij heeft best wat geweerwolfd, en je moet zelf beter lezen. Ik vind jou (nog) niet verdacht, jij gooit balletjes op en kijkt wat er gebeurt. Ik vind degenen die ze vangen interessanter en verdachter.

Ik neig nu een beetje naar een inactieveling. Convans, Hillo,....wolven hebben wat vaker een low profile die eerste dag.

Hillo en Convans zouden ook zomaar aangespoord kunnen zijn om te posten door de medewolven.

Ik ga voor Convans omdat ik D*N wel snap.

Zucht eruit op Georgina.

Hoop dat jullie mijn rol niet teveel gaan missen  ::trots::

Wolfs!! Let op Mitchkox! Er zijn massa's redenen om een rol niet te melden.

Dat jij anders speelt dan het vorige potje. En er is genoeg te doen rondom de quiz (oa mijn wiki-zoekkwaliteiten) en daar reageer je niet op.

Hier zitten veel mensen die elkaar al kennen, ik kan me echter alleen richten op het vorige potje en wat hier gebeurt. En dan heb ik bij jou andere vibes.

Ok ik ben de detective en heb D*N bekeken en die is gewoon rechercheur. Het was gezellig... :-[

Zou jij dat niet doen als goede speler?  ::oink::

Wat hier opvalt, is natuurlijk zijn heel erg vreemde move om zichzelf bekend te maken als ziener.
Ook maken Frank en Monkey elkaar wat verdacht, maar noemt Monkey voor de rest allemaal namen van burgers: Mitch, Hillo, Convans, Chipie en Swifty. Hij noemt ook Miek. Van Miek weten we niet of ze een burger is. Dit is wel interessant, meestal noemt een wolfje ook 1 andere wolf.

Waarom Monkey hier door de mand valt, is het feit dat hij D*N eerst als verdacht ziet en dan zegt dat hij D*N bekeken heeft als burger...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #36 Gepost op: 4-11-2020, 23:41:04 »
Berichten van Monkeysuncle

Dag 2

Hee hoi ik heb zeker wat gezien, namelijk een van de switchers.

DRenziboy is een lieve, gewone rechercheur. Niks bijzonders aan eigenlijk (tenzij hij de kroongetuige is natuurlijk en dat geldt ook voor D*N)

Ja goeie, laten we de ziener lynchen omdat-ie onverhoopt toch een wolf zou kunnen zijn  ::oink::

Zou twee dan een of andere geflipte piloot of astronaut zijn? Een LuchtManiak?

Even op een rijtje dan:

Onzekeren (waar 3 wolven tussen zitten):
  • Convans
  • Daisy
  • Hillo
  • FrankLapidus
  • Luchtmaniak
  • Michael90
  • Miek1999
  • MollenvangR-Art
  • Nieky
  • Robbieazerty

De eerste is die 1 april kikker, die vond ik vrij snel met . IK heb even in de kalender gekeken en vond daar niemand in april, wel is Robbieazerty op 31 maart jarig  ::vergroot:: Zou het ook nog kunnen wijzen op de burgemeester? MollenvangR-Art?

De tweede is een man? In bosjes? Of met een baard? Ik heb Google Lens gebruikt om te kijken of ik die afbeelding kon vinden, maar ik kwam hem niet tegen.

De derde afbeelding heb ik wel gevonden met Google Lens, als een afbeelding van PasLotte op Pinterest, geüpload door Judith Lopez. Kom ik ook niet veel verder mee, ik denk niet dat Sanmol er geen Klaashint van heeft willen maken  ::ohno::

Klopt maar D*N en DRenziboy zijn in ieder geval niet een van de drie leden van het geheime genootschap.

Sowieso, als de wolven er allemaal uit zijn, verliest de kroongetuige dan ook, of moet die ook nog ontmaskerd worden Sanmol?

Grapjas, ik zal het in de afvallersPM melden als Sanmol het mij nog meldt wanneer ik opgegeten word.  ::)

Ben even topic 1 aan het teruglezen, vooral vanaf het moment dat ik bekend maak de detective te zijn. Iedereen roept dat de switchers verdacht zijn, maar ik vind switchen eigenlijk heel logisch en vind vooral de niet-switchers verdacht. Ik postte het detectiveschap om 19:32:37, daarna stemde Convans op Robbieazerty en michael90 op Hillo. Ricardo (bewezen burger), DRenziboy (bewezen burger), Robbieazerty en miek1999 gingen mee naar Mitchkox, waar we op dat moment nog niet over wisten dat hij "goed" was, maar zijn poging om mij onder de bus te mikken leek wolfs.

FrankLapidus en Hillo doen ook nog een post en passen hun stem niet aan, dat is ook verdacht.

Convans, FrankLapidus, Hillo en michael90 zijn dus verdachter dan Robbieazerty en Miek1999 wat mij betreft.



Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #37 Gepost op: 4-11-2020, 23:41:15 »
Da's makkelijk achteraf praten, natuurlijk was het logischer om op Mitchkox te stemmen, om te zorgen dat in ieder geval de detective niet gelyncht wordt. Wolfse reactie!

Ja natuurlijk, lijntjes uitgooien, kijken wie er hapt en gaan meelopen. Ik wilde nu dat ik jou had bekeken vannacht ipv DRenziboy.

Lijkt me ook goed om zoveel mogelijk eenduidigheid te hebben qua stemmen. Zeker gezien de twee mogelijke aanwijzingen voor plaatjes neig ik nu wel naar LuchtManiak.

Ik vind Hillo ook verdacht en FrankLapidus probeert de hele tijd twijfel te zaaien over mijn detective-schap dus hou die straks ook in de gaten.

Jezus DRenziboy, had nou even een nachtje gewacht. Toegegeven ik raakte in paniek toen ik eruit ging (aangezien ik elk tempoverlies voor de boeren niet ok vind) maar door de zienerclaim kon ik je nog een nacht extra uit de wind houden. Zie wat er gebeurt, de wolven eten mij vannacht op en tadaaaa een gewone rechercheur. DAN kon je jezelf bekend maken als ziener en mij bedanken voor het uit de wind houden>:(

En als ik dan vannacht NIET was opgegeten was ik een wolf geweest, win win voor jou  :o

Gisteren kwam het bedrog aan het licht. Miek noemt trouwens ook nog eens de vreemde gedragingen van Monkey: gaat van D*N verdacht naar 'Ik heb D*N gezien'.

Monkey is erg actief en deelt ook wel wat van zijn verdenkingen. We zien dat hij vooral burgers verdenkt en daar toch ook subtiel Frank bij noemt. Ik vermoed niet dat hij de 3de wolf als verdachte zal noemen. Hierbij valt weer op dat hij Miek niet zo verdacht vindt. Toevallig was het ook Miek die snel switchte naar Mitchkox om zo Monkey te redden een paar dagen voordien...

Dus op basis van alles wat Monkey gepost heeft en dat is heel wat, dank daarvoor! Zou ik voor Miek als 3de wolf gaan.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #38 Gepost op: 4-11-2020, 23:47:19 »
Is het niet een aardige strategie om in te zetten op het lynchen van MV Monkey? Dan krijgen we in elk geval een nieuwe burgemeester, en kunnen we uit de burgemeesterskeuze wellicht wat afleiden :P En op basis van de informatie van Drenzi vind ik dat een aardige gok voor een wolf. Mede door de manier van spelen: combinatie van andere verdacht maken en zelf onopvallend door het spel proberen te manoeuvreren.

Edit: Ik ben echt niet goed wakker, ik haal MV en Monkeysuncle door elkaar  :o Volgens mij heb ik nu op de goede gestemd. Ik ga nu slapen, dan hebben jullie morgen weer iets aan mij (hopelijk). Aan de tweede zin uit mijn post kunnen jullie zien dat ik Monkey bedoelde.
« Laatst bewerkt op: 4-11-2020, 23:55:21 door LuchtManiak »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #39 Gepost op: 4-11-2020, 23:51:02 »
Het enige wat mij van Monkey als wolf houdt, is de aanvallen van Frank. Die zijn wel erg direct naar Monkey gericht.

Dus Monkey wat is je echte rol en waarom loog je over de ziener? Ik zou nu graag antwoorden willen, want anders haal je de volgende dag niet en als je een goodie bent, zou dit zonde zijn.