Auteur Topic: [MB] Dag 3 - Halvering  (gelezen 2331 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #40 Gepost op: 4-11-2020, 23:52:01 »
Is het niet een aardige strategie om in te zetten op het lynchen van MV? Dan krijgen we in elk geval een nieuwe burgemeester, en kunnen we uit de burgemeesterskeuze wellicht wat afleiden :P En op basis van de informatie van Drenzi vind ik dat een aardige gok voor een wolf. Mede door de manier van spelen: combinatie van andere verdacht maken en zelf onopvallend door het spel proberen te manoeuvreren.
Uhm, hallo, gaan we nou weer zo beginnen? :P een goodie lynchen? Je wilde eerder ook al bij wijze van test goodies laten lynchen, maar als je een wolf bent ik word gelyncht en ik blijk een goede te zijn, ben jij de volgende want extreem verdacht... maar ik vind het prima als alle burgers (en wolven) mij weg willen stemmen, dan offer ik me op. Hebben we in Hillo confirmed burgemeester (als die niet gekilled wordr..)
« Laatst bewerkt op: 4-11-2020, 23:54:57 door MollenvangR-Art »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #41 Gepost op: 4-11-2020, 23:56:39 »
Uhm, hallo, gaan we nou weer zo beginnen? :P een goodie lynchen? Je wilde eerder ook al bij wijze van test goodies laten lynchen, maar als je een wolf bent ik word gelyncht en ik blijk een goede te zijn, ben jij de volgende want extreem verdacht... maar ik vind het prima als alle burgers (en wolven) mij weg willen stemmen, dan offer ik me op. Hebben we in Hillo confirmed burgemeester (als die niet gekilled wordr..)

Zie mijn bericht, heb ge-edit. Heb afgelopen nacht de uitslagen van de Amerikaanse verkiezingen gevolgd, dus ben nogal stuk nu....

Desalniettemin: volgend mij ben jij nog geen confirmed goodie? Hoe weten we zeker dat jij geen wolf bent? (of had de ziener jou al gezien, dan heb ik dat gemist  :P)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #42 Gepost op: 5-11-2020, 00:01:44 »
Zie mijn bericht, heb ge-edit. Heb afgelopen nacht de uitslagen van de Amerikaanse verkiezingen gevolgd, dus ben nogal stuk nu....

Desalniettemin: volgend mij ben jij nog geen confirmed goodie? Hoe weten we zeker dat jij geen wolf bent? (of had de ziener jou al gezien, dan heb ik dat gemist  :P)
Ik had je gequote toen je nog niet ge-edit had ;) daar reageerde ik op haha. Nee ben nog niet bekeken, maar ik weet (en ik denk de meesten hier ook wel) van mezelf dat ik een goodie ben. Niet confirmed, maar daarom zei dat als ik weggestemd word, dan kan Hillo, (mits levend) als confirmed goodie mijn rol overnemen. Dus als iedereen denkt dat dat het beste is, dan zou ik bereid zijn me te offeren.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #43 Gepost op: 5-11-2020, 00:05:51 »
Nergens voor nodig wat mij betreft hoor  ::ohno:: ik ben confirmed dus ik zal niet heul lang meer in leven blijven gok ik. Neem aan dat ze vannacht drenzie eruit gooien, maar daarna ben ik aan de beurt. Wellicht slim trouwens als de schapenhoeder dan vannacht niet op mij gaat, maar morgen pas. Als ze dan een confirmed goodie willen killen kost het ze een eigen lid ;D en doen ze dat niet, dan hebben we langer iemand extra die dus confirmed is.
Nieky grab a life vest!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #44 Gepost op: 5-11-2020, 09:06:50 »
Het enige wat mij van Monkey als wolf houdt, is de aanvallen van Frank. Die zijn wel erg direct naar Monkey gericht.


Toen Frank en ik in hetzelfde potje wolf waren, viel hij ook regelmatig een medewolf aan. Dat was de reden dat hij als laatste wolf overbleef, hij had best veel onverdachte acties uitgehaald. Dus dat lijkt me geen reden om monkey af te schrijven.

Ik zou als burger nooit ziener claimen, kans is veel te groot dat de echte ziener zich dan onnodig bekend maakt. Als dat nu wel gebeurd is - ja dan lachen de wolven zich kapot - en zijn wij ondanks dat we door de ziener Frank hebben kunnen elimineren onze beste troef kwijt.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #45 Gepost op: 5-11-2020, 09:14:15 »
Ik zou als burger nooit ziener claimen, kans is veel te groot dat de echte ziener zich dan onnodig bekend maakt. Als dat nu wel gebeurd is - ja dan lachen de wolven zich kapot - en zijn wij ondanks dat we door de ziener Frank hebben kunnen elimineren onze beste troef kwijt.

Sorry, ik denk dat ik gewoon onhandig ben dan  ::schaam:: Maar het was juist mijn bedoeling om met de zienerclaim de echte ziener uit de wind te houden. In spellen die ik eerder gespeeld heb, werd er juist door burgers, soms vooral als "gespeelde" paniekactie, de ziener geclaimd, zodat de echte ziener een tijdje langer in de luwte kon blijven en meer informatie kon verzamelen. Met een relatief grote groep wil je de ziener met veel info hebben en wil je zoveel mogelijk de wolven op een dwaalspoor zetten. Burgers zoeken naar wolven, maar wolven zoeken naar de ziener. Daarom denk ik ook dat DRenziboy zich best nog een nachtje stil had kunnen houden, dan was het toch duidelijk geweest dat ik geen wolf maar rechercheur ben.

Nou ja, de meta is wat dat betreft in elke groep anders, ik denk dat ik dat hier verkeerd heb gezien.
My fall will be for you

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #46 Gepost op: 5-11-2020, 09:31:44 »
Maar je gaat hier dus onterecht personen vrijpleiten.. dat is toch gevaarlijk als fake ziener?

Indien je hier dus een wolf zou vrijpleiten, weten ze ook meteen dat je liegt.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #47 Gepost op: 5-11-2020, 09:39:54 »
Klopt maar daar haal je ook informatie uit. En ondertussen heeft de ziener nog steeds 1 per nacht aan goede info.
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #48 Gepost op: 5-11-2020, 09:45:23 »
Overigens vind ik het wel een erg coole setting, dit potje! Ook het moordmysterie en de bewijsstukken houden me wel bezig, ben ook benieuwd of de afleveringstitels nog wat betekenen. Ik verheug me op aflevering 10, thanks Sanmol  ::bravo::
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #49 Gepost op: 5-11-2020, 11:38:26 »
Ik begrijp je strategie op zich wel monkey, het houdt de echte ziener uit de wind.

Alleen als de echte ziener of de rest van de groep (zoals wij nu) die strategie nog niet helemaal door heeft , kan het wel averechts werken en verdenkingen oproepen. We zullen het straks weten of je goedbedoelde rechercheur was of evil (misschien niet superhandige door ziener te claimen) wolf.  :)

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #50 Gepost op: 5-11-2020, 11:42:52 »
Ik begrijp je strategie op zich wel monkey, het houdt de echte ziener uit de wind.

Alleen als de echte ziener of de rest van de groep (zoals wij nu) die strategie nog niet helemaal door heeft , kan het wel averechts werken en verdenkingen oproepen. We zullen het straks weten of je goedbedoelde rechercheur was of evil (misschien niet superhandige door ziener te claimen) wolf.  :)

Tja ik hoopte inderdaad met die collateral damage er wolven uit te krijgen. Ik dacht echt dat Mitchkox en LuchtManiak wolven waren.

Nou ja, in ieder geval gooien jullie er geen bijzondere burgerrol uit. En ik vond het best leuk om zo in de vuurlinie te staan  ::)
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #51 Gepost op: 5-11-2020, 11:51:00 »
Dus op basis van alles wat Monkey gepost heeft en dat is heel wat, dank daarvoor! Zou ik voor Miek als 3de wolf gaan.

Je bent best lief en hard aan het werk  ::hug::

Miek1999 zou ook best naast FrankLapidus de tweede wolf kunnen zijn. Alleen vond ik haar switch nog steeds niet verdacht, zie dat de rest van de switchers bewezen burgers zijn en Robbieazerty (als dat een wolf is, dan eet ik mijn hoed op, dan eet ik mijn hoed op).

My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #52 Gepost op: 5-11-2020, 12:23:22 »
Met welk sausje erbij?  ::heks::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #53 Gepost op: 5-11-2020, 12:37:24 »
combinatie van andere verdacht maken en zelf onopvallend door het spel proberen te manoeuvreren.

Ik speel altijd onopvallend, dat is mijn number 1 ding in zowel grote als kleine forumspellen. Het zou juist heel raar zijn als ik ineens enorm opvallend en hyperactief ga spelen :P en tuurlijk noem ik namen van anderen, maar dat doet iedereen en dat moet ook wel om de discussie aan te kunnen gaan.

Citaat
noemt Monkey voor de rest allemaal namen van burgers: Mitch, Hillo, Convans, Chipie en Swifty. Hij noemt ook Miek. Van Miek weten we niet of ze een burger is. Dit is wel interessant, meestal noemt een wolfje ook 1 andere wolf.

De aanleiding van waarom Monkey mij toen noemde was omdat ik 'meeliftte' op Frank, die daarvoor had gezegd dat het vreemd was dat monkey er niet uitkwam met Georgina Verbaan in de hintopdracht. Het enige wat ik daarop reageerde was dat ik zelf die oplossing snel had gevonden, dus ik zie niet in waarom dat meeloopgedrag/verdacht is? Dan is namelijk elk bericht waarbij je zegt dat je het ergens mee eens bent 'verdacht'  :P

MV opofferen zodat we een nieuwe burgemeester krijgen ben ik niet zo'n voorstander van, ik vind MV namelijk niet verdacht dus waarom zouden we een stemming verspillen aan iemand die grote kans heeft een goodie te zijn?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #54 Gepost op: 5-11-2020, 12:59:50 »
Met welk sausje erbij?  ::heks::

Oooooo...is dit een bekentenis?  ::oink:: ;)
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #55 Gepost op: 5-11-2020, 16:06:18 »
Kijk ik weet dat ik het achteraf allemaal niet handig heb gespeeld, rekenend op een groepsbegrip dat er niet is. Ik begrijp het natuurlijk wel dat jullie nu deze arme ome aap gaan lynchen en dat heb ik (wellicht) ook verdiend, maar qua tempo is het wel zo dat elke goede burger die jullie lynchen, de wolven extra speelruimte geeft.

Toegegeven, je moet kiezen als groep en ik snap dat ik nu de voor-de-hand-liggende keuze ben, maar de radiostilte is wel jammer en ik hoop dat het tempoverlies door mijn dood niet funest gaat zijn. Nogmaals, ik ben geen wolf!

Zelf laat ik mijn stem op Convans staan. Nadat je stevig verdacht wordt door bewezen boeren even heel hard werken met het kopiëren van quotes (ik post inderdaad wat veel  ::schaam::), maar tegelijkertijd niet zoveel nieuws toevoegen (behalve de verdachtmaking aan Miek1999), is voor mij nog steeds een wolvenactie. Misschien hebben we geluk en heeft de schapenhoeder de wolven eruit gebluft en gaat DRenziboy nog iemand vinden. Maar met de kroongetuige nog in het spel is zelfs een gevonden rechercheur niet een compleet veilige bet.

Ik hoop dat jullie voor 8 uur nog over jullie harten willen strijken en me willen geloven. Zo niet, dan no hard feelings, zal ik het volgende potje iets minder hard spelen  ;D
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #56 Gepost op: 5-11-2020, 17:01:29 »
Sorry monkey, maar er is geen enkele reden om niet op jou te stemmen nu. Niemand heeft meer verdachte acties gedaan ::ohno::
Nieky grab a life vest!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [MB] Dag 3 - Halvering
« Reactie #57 Gepost op: 5-11-2020, 21:11:14 »
Het moest wel Monkeysuncle zijn, dat was de conclusie van iedereen nadat DRenziboy als detective naar voren was gekomen. Echter, net zoals in Wie is de Mol is niets is wat het lijkt. Was Monkeysuncle gewoon een burger met een verkeerde tactiek of echt een weerwolf met lef. Zou hij als weerwolf het risico nemen om zo vroeg in het spel zich als een andere rol voor te doen? Hij moest het alsnog met de dood bekopen. Monkeysuncle was..

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Stemronde dag 3

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Monkeysuncle 10, Convans 1