Auteur Topic: [MB] Dag 4 - Symbolisch  (gelezen 5250 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #20 Gepost op: 7-11-2020, 16:46:53 »
Over flopperdeflop gesproken Convans... De laatste wolf wordt gewoon als wolf gezien. Dat betekent dat ik 100% niet die wolf ben. Kroongetuige: ja, kan. Maar die heeft geen macht verder, dus daar hoeven we niet actief op te jagen.

Oke, ik dacht dat de laatste wolf gewoon de kroongetuige was  ::ok::

Dan zou ik denken:
1. Michael
2. Nieky

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #21 Gepost op: 7-11-2020, 17:27:37 »


Dan durf ik wel mee te gaan in Convans.

Om mee te gaan, moet er wel eerst iemand op mij gestemd hebben he  ::rofl::

Goed, als ik de meeste stemmen krijg, dan heb ik wel nog iets als weerwoord. Ik zie het wel
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 17:29:44 door Convans »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #22 Gepost op: 7-11-2020, 17:46:36 »
Oh ik wacht de hele tijd op de uitslag en plots is ie er en is er al vanalles gepost.

Goed gedaan schapenhouder! Alleen beetje jammer dat de ziener niemand bekeken heeft...  :(

Verder geen idee. Ik vind Convans ook verdacht en luchtmaniak nog van in het begin met bevestigde goodies te willen stemmen en een mogelijke ziener.

Maar zal is gaan kijken wat er in het stemtopic al staat...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #23 Gepost op: 7-11-2020, 17:53:25 »
Oke, ik vroeg dus al dagen aan Drenzi om mij te screenen omdat ik dus geen burger ben.

Zo kon er duidelijk een verdachte geschrapt worden. Maarja Drenzi deed het dus niet  :P

Ik ben de jager! Het is dus wel tijd om me te outen aangezien mij lunchen een risico inhoudt voor de overgebleven wolf.

Robbie komt ook weer in het verdachtenlijstje terecht op deze manier.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #24 Gepost op: 7-11-2020, 18:22:54 »
Gefeliciteerd met 6 correcte namen ben jij de winnaar van deze hint!


Ik heb de hints gewonnen. Niet veel tijd vandaag dus ik post het zo maar even.

Als Convans jager is, verander ik mijn stem naar luchtmaniak.

Of naar Daisy, want eerst zat haar naam in die woordzoeker en nu zat het lied Daisies van Katy Perry erin....

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #25 Gepost op: 7-11-2020, 18:27:44 »
Weer dat kroontje dat terugkomt. Ik kan de hints niet koppelen aan Miek en Frank ???

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #26 Gepost op: 7-11-2020, 18:44:40 »
Nice, meer hints, snap er alleen nog niks van ::rofl::

...
Of naar Daisy, want eerst zat haar naam in die woordzoeker en nu zat het lied Daisies van Katy Perry erin....

Volgens mij heeft er inmiddels al in 10 verschillende berichten gestaan dat ik door de ziener ben bekeken en geen wolf ben ::)

Convans jager wil ik voorlopig wel geloven.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #27 Gepost op: 7-11-2020, 19:23:44 »
Omdat ik nooit lang boos kan blijven, wil ik het toch nog een keer proberen:  ::hypocriet::

We zijn het allemaal wel over eens dat de hints nog steeds bij dezelfde persoon horen.

ofwel:

Lid 1: heeft dus April's Fools kikker en een vlak met een roze/paarse kleurverloop.
Lid 2: heeft een man in het donker, met een oorring en een hand bij zijn keel, en een standbeeld van iemand die gekroond wordt, of zichzelf kroont.
Lid 3: Heeft een Bird's eye view van een "woeste" zee, en een lakenspook die roze lippenstift opdoet.

Als we ervan uitgaan dat de eerste Frank was, dan hoeven we daar ook geen hints meer van te krijgen en kan het dat die er ook niet meer zullen komen, vandaar een paars vlak.

Dan is nummer 2-3 Miek en de laatste is nog een discussie over te maken.

Het gene wat wel zou kunnen is dat Daisy de kroongetuige is.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 19:29:34 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #28 Gepost op: 7-11-2020, 19:31:48 »
Natuurlijk, ik noemde als eerste Frank en vond Miek ook openlijk  verdacht, klinkt echt als een kroongetuige   ???

Ik bedenk dat het vanuit wolven standpunt wel heel slecht zou zijn om in deze fase nog een rol te claimen - dus ik geloof Convans wel, past ook wel bij zijn manier van spelen deze ronde.

Met zulke vage hints zie ik een laatste wolf er wel vooraan deze te delen om vertrouwen te kweken dus ik ga Robbie nog niet afschrijven.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #29 Gepost op: 7-11-2020, 19:33:08 »
Oh ja, sorry met al die Daisies in die hints ook...  :-[

OK, voor mezelf dus even een overzicht gemaakt en dan maar posten want kan de rest ook helpen:
Deelnemerslijst


1. LuchtManiak -
7. MV -
8. Convans - jager
10. DRenziboy - detective (ziener)
11. michael90 -
13. Daisy - bevestigd goodie door ziener (of kroongetuige)
15. Robieazerty -
16. Nieky -
17. Hillo - bevestigd goodie door ziener (of kroongetuige)


Maar of Daisy of hillo mogelijk kroongetuige is, maakt op zich niet uit, als we de wolf maar killen.

Daar zit nog een wolf en een schapenhoeder tussen. En mogelijks een kroongetuige.
Als Convans, DRenziboy, Daisy en hillo te vertrouwen zijn, zou het dan een idee zijn dat de schapenhoeder zich ook out? Dan zijn er 5 goodies die de 4 waar we niet zeker van zijn kunnen afslachten. Volgens mij gaat het dan sowieso goed?

Stel: de 5 goodies stemmen een onbekende eruit. Dan zijn er nog 5 goodies versus 3 onbekenden.
De wolven killen een goodie waarschijnlijk. Dus de volgende dag is het 4 goodies vs 3 onbekenden.
De goodies stemmen weer een onbekende, etc. De goodies blijven dus aan de leiding.

En ok, hillo of Daisy kan de kroongetuige zijn, maar als 4 van de 5 goodies één manier stemmen, kunnen de gewone rechercheurs van de onbekenden de goodies volgen. Dus blijven de goodies altijd de overhand houden.

Geen idee of m'n uitleg duidelijk is :)
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 19:43:50 door Robbieazerty »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #30 Gepost op: 7-11-2020, 19:41:45 »
Je plan werkt alleen als Convans inderdaad de jager is. De enige die ik 100% confirmed is blijft DRenzi. Hillo en Daisy hebben ook een streepje voor op de rest, maar kunnen altijd nog de kroongetuige zijn. Ik zal nog eens naar die hints kijken, want met 2 hints per lid moet je toch in ieder geval Miek en Frank eruit kunnen halen zodat we weten welke 2 hints naar onze laatste wolf leiden

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #31 Gepost op: 7-11-2020, 19:45:16 »
Ja het wordt nog even afwachten of iemand Convans gaat tegenspreken omdat hij/zij de jager is. Maar voorlopig heeft nog niemand anders dat geclaimed.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #32 Gepost op: 7-11-2020, 19:45:39 »
Een ding waar ik aan dacht was dat lid 2 wel eens met Miek verbonden zou kunnen worden, dit doordat het karakter wat op foto 1 staat uit een film komt van 1999? Zou ik wel een goede hint vinden aangezien je daar niet zo snel op zou komen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #33 Gepost op: 7-11-2020, 19:49:29 »
Uit welke film? Of heb ik daarvoor weer overheen gelezen?  ::schaam::

Als lid 2 miek1999 moest voorstellen kan het “gekroond worden” op de hint naar lid 2 die ik heb gekregen slaan op miek1999 die als winnares van Survivor gekroond werd enkele Karen geleden.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #34 Gepost op: 7-11-2020, 19:52:09 »
Ik heb geen idee maar daar dacht ik ineens aan als mogelijkheid.

Dichtste bij dat ik kwam was ene Oded Fehr uit The Mummy.
::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 20:07:15 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #35 Gepost op: 7-11-2020, 20:03:06 »
Ik zie dat ik hier genoemd wordt als mogelijke wolf.

In mijn verdediging wil ik wel even zeggen dat ik tot 2x toe Miek1999 heb aangedragen bij een stemming. De eerste keer bleef m'n stem staan, de tweede keer ben ik gewisseld vanwege het zienerverhaal.
You'll never walk alone

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #36 Gepost op: 7-11-2020, 23:39:48 »
Oh wauw, ik heb er niet bij stilgestaan dat dit een van de mogelijkheden was, dus heb ik niemand meer bekeken.  ::rofl::  :-[ :-X

Ik heb ook niks vanuit Sanmol te horen gekregen dus tja. Ging er maar van uit dat ik eruit lag.

Dit vind ik trouwens wel echt erg onhandig.... Je zou het bijna verdacht gedrag gaan noemen. Beloof je ons alsjeblieft dat je komende ronde wel iemand gaat bekijken? We zijn al best ver als rechercheurs, zou heel zuur zijn als we nu last minute alsnog verliezen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #37 Gepost op: 7-11-2020, 23:45:10 »
Ik ben er de laatste 1,5 dag niet helemaal bij met mijn hoofd, maar op basis van die rare strategie van paar dagen geleden en ook bovenstaande reactie Drenzie (bijna) verdacht te noemen, neig ik nu naar Luchtmaniak als wolf...

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #38 Gepost op: 8-11-2020, 00:08:20 »
Dit vind ik trouwens wel echt erg onhandig.... Je zou het bijna verdacht gedrag gaan noemen. Beloof je ons alsjeblieft dat je komende ronde wel iemand gaat bekijken? We zijn al best ver als rechercheurs, zou heel zuur zijn als we nu last minute alsnog verliezen.

Ja sorry ik krijg niks te horen en ik vermoed zelf al dat ik eruit lig. Dan denk je er niet aan om een naam door te spelen.

Dit is het zoveelste potje waarbij dat ik weer iets niet goed doe.  :\'(
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #39 Gepost op: 8-11-2020, 00:20:24 »
Haha nooit ervan uit gaan dat je al dood bent. De schapenhoeder heeft waarschijnlijk speciaal de gok genomen om jou niet te beschermen vlak nadat je jezelf geout had, in de hoop dat de wolven ook iemand anders zouden kiezen (omdat zij dachten dat de ziener beschermd zou zijn).

Als dat inderdaad het uitgedoktert plannetje was, zal die hoeder nu wel balen dat die extra kans voor de ziener niet gegrepen is.  :-X Maar het zij zo, er is in ieder geval een wolf door geëlimineerd.


En Nieky, als je mijn bericht bedoelt: ik noem je niet per se als wolf, ik heb gewoon geclaimde en bevestigde rollen opgesomd. Bij jou is niets bevestigd of geclaimed, maar daarom vind ik je niet meteen een wolf. Anders zou ik mezelf dus ook een wolf vinden.