Auteur Topic: [MB] Dag 4 - Symbolisch  (gelezen 5241 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #60 Gepost op: 8-11-2020, 23:26:05 »
You’re welcome  8)

Ik vond het spannend want had echt de berekende gok genomen om Drenzi niet te beschermen nadat ie zich geout had als ziener. Ik hoopte al dat de wolven hem niet zouden kiezen, denkende dat ie beschermd zou zijn. Ik vond het dus heel spannend en toen duurde het ook zo lang eer het resultaat gepost werd en toen bleek de ziener die extra beurt niet eens gebruikt te hebben  ::rofl::

Nadat monkey zei dat ie de ziener was, had ik trouwens dezelfde gok genomen om hem niet te beschermen daarna. In de plaats daarvan koos ik miek, die achteraf wolf bleek te zijn  ;D
Ik dacht de hele tijd dat jij de kroongetuige was omdat je nooit meeging in verdenkingen op mij of Miek ::rofl:: ::rofl::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #61 Gepost op: 8-11-2020, 23:27:39 »
Nadat monkey zei dat ie de ziener was, had ik trouwens dezelfde gok genomen om hem niet te beschermen daarna. In de plaats daarvan koos ik miek, die achteraf wolf bleek te zijn  ;D

Gelukkig hoef ik mijn hoed niet op te eten  ;D

Maar echt goed gedaan  ::ok:: ::ok::
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #62 Gepost op: 8-11-2020, 23:32:45 »
Ik dacht de hele tijd dat jij de kroongetuige was omdat je nooit meeging in verdenkingen op mij of Miek ::rofl:: ::rofl::
Haha ja ik merkte dat ik door die valstrik die ook wolven kon elimineren heel erg met m’n eigen spel bezig was. Ik wou echt een wolf in de val lokken. Dus probeerde niet te verdacht over te komen voor de burgers, maar ook niet te gretig met de hints te zijn en niet te veel mensen als verdacht noemen, zodat de wolven me ook met rust zouden laten. Mijn hele missie werd: overleven en op het juiste moment die val leggen.

En ik vond luchtmaniak gewoon verdachter dan jullie.  ;D
Gelukkig hoef ik mijn hoed niet op te eten  ;D

Maar echt goed gedaan  ::ok:: ::ok::
Haha ja ik nog vragen met welk sausje terwijl jij al kroongetuige alles al wist!


En oh ja inderdaad: dank voor de organisatie, Sanmol! Was leuk met die raadsels erbij.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #63 Gepost op: 8-11-2020, 23:38:06 »
Victorie ::bravo::

Je weet niet hoe blij ik was eindelijk een normale burger te zijn, na al die speciale rollen  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #64 Gepost op: 8-11-2020, 23:39:34 »
Ik wilde net wel dat de wolven me zouden vermoorden  ::rofl::

Maar toen ik wat verdacht werd, wist ik dat dat niet zou gebeuren.

Miek was nr 1 verdachte voor mij als ze niet zo tot haar einde zijn gekomen (wel om de verkeerde redenen zo blijkt). En Michael was dan de volgende in het rijtje.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #65 Gepost op: 9-11-2020, 07:26:33 »
Hahah leuk om te horen hoe verdacht ik was, terwijl ik als doodgewone rechercheur gewoon het spel wilde opstoken zodat mensen hun kaarten moesten laten zien. Goed gespeeld teams burgers, met name Robbie!  ::ok::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #66 Gepost op: 9-11-2020, 09:31:05 »

Ik vond het spannend want had echt de berekende gok genomen om Drenzi niet te beschermen nadat ie zich geout had als ziener. Ik hoopte al dat de wolven hem niet zouden kiezen, denkende dat ie beschermd zou zijn. Ik vond het dus heel spannend en toen duurde het ook zo lang eer het resultaat gepost werd en toen bleek de ziener die extra beurt niet eens gebruikt te hebben  ::rofl::


Ik die dag:
'Hm ja we kunnen dus eigenlijk niet Drenzi vermoorden want hij wordt waarschijnlijk beschermd door de schapenhoeder maar het kan ook zijn dat de schapenhoeder Drenzi niet beschermd omdat ie denkt dat wij Drenzi niet vermoorden omdat ie beschermd wordt door de schapenhoeder maar het kan ook zijn dat de schapenhoeder Drenzi wel beschermd omdat...'  etc etc  ;D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #67 Gepost op: 9-11-2020, 09:52:02 »
Mijn doel was om zo onverdacht mogelijk over te komen, en dat bleek best aardig te gaan omdat ik (met wat geluk denk ik) direct Frank en Miek verdacht, in de hoop dat zodra de ziener eruit was de wolven mij weg wilde hebben en dat de schapenhoeder mij eventueel dan zou beschermen. Iig, ik kon beter s nachts dood, dan eventueel goede burgerrollen, dus ik wilde me wel opofferen als het nodig was. Maar goed zover is het nooit gekomen.

Ik vond de schapenhoeder een leuke rol, maar schapenhoeder en ziener, en maar 3 wolven, was dat niet wat overpowered? Of hadden we gewoon geluk dat de ziener al snel iemand pakte én de schapenhoeder snel toesloeg?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #68 Gepost op: 9-11-2020, 10:04:02 »
Ik die dag:
'Hm ja we kunnen dus eigenlijk niet Drenzi vermoorden want hij wordt waarschijnlijk beschermd door de schapenhoeder maar het kan ook zijn dat de schapenhoeder Drenzi niet beschermd omdat ie denkt dat wij Drenzi niet vermoorden omdat ie beschermd wordt door de schapenhoeder maar het kan ook zijn dat de schapenhoeder Drenzi wel beschermd omdat...'  etc etc  ;D

Ja naar die trapjespsychologie. De schapenhoeder stond op het juiste treetje  :\'(

Vond het als kroongetuige wel lastig dat ik (door die oprechte Georgina vergissing) direct in de spotlight kwam en nou juist door een wolf. Ik snapte het wel hoor en als gewone rechercheur had ik me natuurlijk wel verdedigd, maar was ik zeker niet gaan claimen. Ik had daarmee gelukkig wel de ziener uitgerookt, maar die had helaas wel een wolf te pakken. En knap hoe vervolgens de andere twee eruit gepakt werden, dat hebben de goeden echt goed gedaan (ook in de afvallers-PM hadden D*N en Ricardo het helemaal goed).  ::bravo::

Vond dit, ondanks dat het voor mijn partij niet best ging (en ik dat niet eens kon delen met mijn teamgenoten want die wisten niet dat ik bij ze hoorde), een veel leuker potje dan de vorige. Iedereen was wel (enigszins) actief en met het spel bezig. ::ok::
My fall will be for you

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #69 Gepost op: 9-11-2020, 10:20:50 »
Zoals gewoonlijk is er elk potje een kluns in de groep, en ik denk dat ik dat dit potje wel was.

Ik denk dat mijn irritatie bij sommige komt omdat ik de hele tijd al van de daken wilde schreeuwen dat ik de ziener was, maar dat is gewoonweg niet handig en soms echt klote. Toen Monkey deze rol claimde dacht ik in eerste instantie dat hij die opgeëist had gekregen door de groep. Daarnaast dacht ik dat dit nog eens interessant zou kunnen worden.

Toen ik uiteindelijk verontrustende berichten kreeg van Frank en Convans, die hinten naar mijn speciale rol, voelde ik me bedreigd en wilde ik hoe dan ook de ene wolf die ik zeker had gezien eruit werken. Dat Convans uiteindelijk aan onze kant stond was op een bepaald moment wel duidelijk, je legde het er te dik bovenop dat je een wolf zou kunnen zijn, dat je het in mijn ogen niet meer was. Dat was voor mij de rede om op Hillo te gaan, maar die was ook goed. Hiermee viel heel de theorie dus in diggelen.

Mijn insteek was om een willekeurig persoon te pakken als ik nog een nacht had mogen leven, dus wonder boven wonder was dit het geval, maar ja ik ging hier niet meer van uit. Stom! Balen, en dan wordt je een beetje boos, maar niet lang hoor. Dan kan ik vrij explosief zijn, maar daarna draai ik vrij snel bij. Daarvoor is dit spel te leuk.  :P
Zoals ik ook al aangaf zat ik door mijn lijstje te turen en wilde ik Miek bekijken, dus was het uiteindelijk ook voor nop geweest.

Ik heb misschien een beetje veel geklaagd over het spelverloop, maar ik vind dat dat er soms ook bij hoort, dit is enkel om mijn standpunt kenbaar te maken en ter overweging voor eventuele verbetering. Dit was nooit in kwaad bloed.

En waarom kom ik nooit af van het burgemeester-stigma? ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #70 Gepost op: 9-11-2020, 10:21:44 »
Nou ik vond de switch op mij ook wel een klunzige actie die op gang werd gezet door Robbie.

Ook klunzig van Ricardo dat hij dacht: ik stem maar random mee totdat iedereen switchte... en hij zichzelf elimineerde ::rofl::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #71 Gepost op: 9-11-2020, 10:33:06 »
Ik vond het allemaal best logisch hoor DRenziboy. Je timing van naar buiten komen was prima en zat mij enorm in de weg, je hebt me er zo netjes uitgewerkt. Dat je niet hebt gekeken is misschien onhandig, maar niet dodelijk omdat op dat moment, toen Convans zich bekend maakte als jager, er eigenlijk niet meer verloren kon worden door de burgers. Doordat je Daisy en Hillo veilig maakte was de groep "goeien" al te groot na de actie van de schapenhoeder.

En Mitchkox, dat jij eruit ging vond ik ook best logisch. Als ik de echte ziener was geweest (en dat kon best nog), dan had je me een trap na gegeven. Ik vond jou op dat moment het meest wolfs en ik was duidelijk niet de enige.
My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #72 Gepost op: 9-11-2020, 10:37:13 »
En Mitchkox, dat jij eruit ging vond ik ook best logisch. Als ik de echte ziener was geweest (en dat kon best nog), dan had je me een trap na gegeven. Ik vond jou op dat moment het meest wolfs en ik was duidelijk niet de enige.

Ik vond jouw zienerclaim heeeeel zwak. Daarnaast was ik duidelijk niet wolfs door zo actief voor het burgemeesterschap te gaan. Dat doe ik als wolf niet en dat deden de wolven dit potje ook eigenlijk niet

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #73 Gepost op: 9-11-2020, 10:39:00 »
Ik vond jouw zienerclaim heeeeel zwak. Daarnaast was ik duidelijk niet wolfs door zo actief voor het burgemeesterschap te gaan. Dat doe ik als wolf niet en dat deden de wolven dit potje ook eigenlijk niet

Haha, ik dacht ik ga me niet laten kennen, op dag 1 ga ik me niet bekend maken. Dat zou zo'n afgang zijn.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #74 Gepost op: 9-11-2020, 10:46:17 »
Ik vond jouw zienerclaim heeeeel zwak. Daarnaast was ik duidelijk niet wolfs door zo actief voor het burgemeesterschap te gaan. Dat doe ik als wolf niet en dat deden de wolven dit potje ook eigenlijk niet

Kijken naar "wat doen wolven normaal gesproken" vind ik een gevalletje tunnelvisie. Als je als wolf niet wil opvallen, moet je juist net zo spelen als normaal. Roepen "dat zou ik als wolf nooit doen" is m.i. een van de meest wolfse dingen die je kunt zeggen.

Dat mijn zienerclaim niet al te best was, daar heb je absoluut gelijk in. Want ik was er eigenlijk helemaal niet op voorbereid om direct zo in de schijnwerpers te staan, dat was ook niet wat mijn planning was. Maar ik denk dat je als groep weinig gelegenheid hebt om daarmee risico te nemen, de potjes die ik gespeeld heb en waarbij de ziener direct gelyncht werd, zijn zeldzaam en als je je daar als groep 1 keer aan brandt, dan gebeurt dat niet snel vaker.
My fall will be for you

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #75 Gepost op: 9-11-2020, 10:53:56 »
Monkey, waarom targette je mij en Frank zo openlijk? Is niet enorm handig als je deel uitmaakt van het wolventeam ;D
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #76 Gepost op: 9-11-2020, 11:08:27 »
Monkey, waarom targette je mij en Frank zo openlijk? Is niet enorm handig als je deel uitmaakt van het wolventeam ;D

Ik wist niet of ik als kroongetuige zou worden ontmaskerd als ik dood zou gaan, maar na dag 1 was het wel duidelijk dat ik het niet dagen zou volhouden. Dus als ik dan andere mensen verdacht maak en niet de wolven noem, dan is het voor wat slimme boeren makkelijk te herleiden wie ik niet noem.

Frank was degene die mij als eerste aanviel, dus het zou wel heel verdacht zijn als ik die juist niet noem. Ik probeerde de boel wat te vermengen, dus jou noemen in combinatie met Robbie, Hillo, Drenzi, die allemaal switchten. Ik heb nog overwogen om jou als boer aan te wijzen in nacht 2, maar dacht dat wanneer ik ontmaskerd zou worden, dat teveel voor de hand zou liggen. Maar ik moest wel een reden hebben voor DRenziboy.
My fall will be for you

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #77 Gepost op: 9-11-2020, 11:35:59 »
Monkey, waarom targette je mij en Frank zo openlijk? Is niet enorm handig als je deel uitmaakt van het wolventeam ;D
Inderdaad  :-X
Frankje Lapi

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #78 Gepost op: 9-11-2020, 11:43:24 »
Ik vind z’n uitleg wel ergens op slaan. Als inderdaad gepost zou worden “monkey was de kroongetuige” moest ie jullie wel eens verdacht noemen, want anders zouden wij meteen weten dat degenen die hij niet genoemd had wolven waren.

En eigenlijk achteraf gezien is het ook wel tactisch om ziener te claimen als kroongetuige. Daarmee lok je de echte ziener uit z’n tent waarmee je je wolven helpt.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MB] Dag 4 - Symbolisch
« Reactie #79 Gepost op: 9-11-2020, 11:46:16 »
Inderdaad  :-X

 :-X zie boven

Merk dat ik het ook een beetje vervelend begin te vinden, die kritiek achteraf. Was iets dat me ook al opviel het vorige potje, ergens maar goed dat Mitchkox de afvallers-PM niet heeft gepubliceerd want die was op z'n zachtst gezegd niet vriendelijk. Misschien is dat een groepsdynamiek die alleen ik niet zo kan waarderen, dat gehak op elkaar, en waarbij de rest zich wel senang voelt.

Natuurlijk is het prima om te vragen waarom iemand een bepaalde keuze heeft gemaakt, en je kunt het best heel hard oneens zijn met die keuze, maar ik vind de manier waarop niet altijd even lekker. Blijkbaar is het heel hard nodig om je eigen straatje schoon te vegen en om daarmee anderen af te fakkelen.

Wat dat betreft vond ik de reactie van DRenziboy in dit topic eigenlijk heel volwassen en als het nodig is dat ik zeg dat ik de kroongetuige-rol verprutst heb, hierbij.  >:(
My fall will be for you