Auteur Topic: [D] Nacht 9 - Rest in Peace  (gelezen 2291 keer)

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #40 Gepost op: 14-12-2020, 13:15:29 »
I've already won

Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #41 Gepost op: 14-12-2020, 13:27:18 »
I've already won



Nou gefeliciteerd dan.  ::)
My fall will be for you

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #42 Gepost op: 14-12-2020, 16:08:09 »
Even naast elkaar:



Onderste plaatje
Lucy -> wolf

Redenatie Brtdm

Als Lucy gelogen heeft, betekend dat voor die tijd de stoorwolf maar 1 keer in actie is geweest. Oftewel in groep Mariah. Dat betekend dat er 5 geldende stemmen zijn uitgebracht in die groep, wat meteen betekend dat er 5 geldige stemmen zijn uitgebracht in groep Marina. Deze won namelijk.

Het is mogelijk dat Lucy hiermee kon zorgen dat we stopten met zoeken als we 2 wolven hadden ontdekt in groep Billie. Daar zou dan een 3e moeten zitten. Anders zie ik het voordeel van deze tactiek niet. Dat zou betekenen dat HIDM (evt. Hautoa), Frank, Sanmol, Lucy en Bjorrn(?) wolf zijn.
Theoretisch tenminste mogelijk. Wel ingewikkeld.


Eerste deel ben ik het volledig mee eens. Dan moet het Mariah 5, Marina 5, Billie 6 zijn geweest. Het lijkt nu ook duidelijk door het gedrag deze nacht dat Bjorrn wolf is, dus het zou zomaar kunnen dat we na dag 10 gewonnen hebben. Past ook in Bjorrn's "ik geef het op" houding.

Als Bjorrn wel wolf is maar het spel is nog niet over, dan kan denk ik de theorie dat Lucy ook wolf was de prullenbak in. Want de stoorwolf heeft maar twee keer ingegrepen, minstens 1 keer in team Mariah (HIDM of Hautoa). Dus dan zijn Frank, Sanmol, Bjorrn, H*** (vul zelf in) wolf. Dan is er geen plek meer voor Lucy als wolf (spel over), want dan moet de stoorwolf én Lucy hebben veranderd én waarschijnlijk Frank én HIDM/Hautoa, anders kan die extra wolf niet meer passen.

Als Bjorrn ondanks het fatalistische spel géén wolf is, dan kan Lucy nog steeds wolf zijn, maar dan moet er nog eentje zitten tussen Molfreak Arno en mijzelf. Zelfs als jullie eerst mij lynchen, dan gaan we dat nog winnen als ik goed geteld heb:

Nacht 9 => Hillo en Molduck
Dag 10 => Bjorrn
Nacht 10 => Ycaris
Dag 11 => Monkeysuncle
Nacht 11 => SpacyColours

Dan blijven op dag 12 Michael90, Brtdm en Molfreak Arno over. Als de wolven ergens tussendoor voor Brtdm kiezen kan het nog sneller gaan.

TLDR: Als Lucy wolf was en Bjorrn ook en het spel is nog níet over, dat kan volgens mij niet. Of er is iets gruwelijk misgegaan in team Mariah of team Billie (of beide) waar de boeren toch op iets anders hebben gestemd.

Als Lucy geen wolf is en Bjorrn wel wolf, wat is er dan gebeurd in team Billie? Is dan Frank verstoord? Maar dan kunnen er geen twee meer verstoord zijn in de Mariah-club? Lijkt me dat dit een bijna onmogelijke combi is tenzij de boeren hebben lopen klooien met hun stemmen.

Kortom of Bjorrn is als goodie echt wat aan het rotzooien om de wolven uit te lokken (maar ik zie niet in waarom), of we zijn klaar na komende lynch (lijkt me de meest waarschijnlijke optie) of de hele theorie kan de prullenbak in en we moeten ongeacht de teams op zoek naar de meest verdachte mensen.

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Schiet hier vooral gaten in als het niet klopt. En na het spel schieten we wel gaten in de burgers die de stemming en groepjestheorie hebben verstoord  8)
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #43 Gepost op: 14-12-2020, 16:16:10 »
Ik heb ook even geen zin meer om ingewikkeld na te denken. Maar als we morgen Bjorrn stemmen en hij is wolf, is het mooi. Is hij dat niet en sprak hij de waarheid, dan kan hij nog iemand neerschieten. Als morgen de beschermer zich bekend maakt, dan is de kans dat hij goed schiet 1/3. (Met nog 1 resterende wolf)
In het ergste geval schiet hij mis. Maar dan zijn we toch nog met genoeg over om de anderen later eruit te stemmen? Of niet?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #44 Gepost op: 14-12-2020, 16:18:10 »
Ik heb ook even geen zin meer om ingewikkeld na te denken. Maar als we morgen Bjorrn stemmen en hij is wolf, is het mooi. Is hij dat niet en sprak hij de waarheid, dan kan hij nog iemand neerschieten. Als morgen de beschermer zich bekend maakt, dan is de kans dat hij goed schiet 1/3. (Met nog 1 resterende wolf)
In het ergste geval schiet hij mis. Maar dan zijn we toch nog met genoeg over om de anderen later eruit te stemmen? Of niet?

Als Bjorrn z'n rol maar geen wolvenrol is want dan schiet hij wel raak maar vanuit het wolvenstandpunt.
My fall will be for you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #45 Gepost op: 14-12-2020, 16:21:24 »
Nou, als die wolven ook nog een extra onbekende kracht hebben, dan schiet ik D*N wel neer.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #46 Gepost op: 14-12-2020, 16:22:10 »
Nou, als die wolven ook nog een extra onbekende kracht hebben, dan schiet ik D*N wel neer.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::bravo::
My fall will be for you

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #47 Gepost op: 14-12-2020, 17:50:16 »
Ik kan helemaal niemand neerschieten man, dat geloof je toch niet  ::rofl::

Ik wilde zien of de wolven mij zouden targetten als ik zo raar ging doen. En dat is deels gebeurd. Ik zet momenteel veel vraagtekens bij de loyaliteit van Brtdm en Monkeysuncle.

Ik kan nogsteeds in geen enkel scenario wolf zijn, dus ik had wel het gevoel dat dit een veilige tactiek was. Ik stel voor dat we morgen op Monkeysuncle stemmen, hij gaat er het fanatiekst op in dat jullie mij moeten lynchen, maar hopelijk zijn jullie slimmer dan dat  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #48 Gepost op: 14-12-2020, 17:59:06 »
Eh wat? Ik probeer het spel gewoon te snappen en begreep niks van jouw actie en dat maakt mij verdacht?
My fall will be for you

Online Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #49 Gepost op: 14-12-2020, 18:00:29 »
Eh wat? Ik probeer het spel gewoon te snappen en begreep niks van jouw actie en dat maakt mij verdacht?

Je dook er meteen op als de vuile wolf die je bent  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #50 Gepost op: 14-12-2020, 18:30:41 »
Bjorrn gedraagt zich vrij apart deze nacht.  ???
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #51 Gepost op: 14-12-2020, 19:29:53 »
Mogelijk mijn laatste bericht dit spel: volgens mij kunnen we nog maar één ding doen en dat is iedereen systematisch killen die géén (unieke) rol geclaimd heeft. Er bestaat altijd de kans dat iemand een KD’tje heeft gedaan (succesvol een rol geclaimed die er al uit was en verstoord was door de stoorwolf), maar die kans is heel klein.

Qua volgorde van lynchen kunnen we dan natuurlijk wel afgaan op wie raar gedaan heeft het afgelopen spel. Zo denk ik dus dat Monkey er echt eigenhandig voor heeft gezorgd dat Arno nog leeft en dat Sanmol dood is.  Totaal onverdacht w.m.b. Zelfde geldt in hoge mate voor Spacy.

Mocht Adele tussen Bjorrn/Ycaris/Arno zitten dan zou ik zeggen: claim ‘m morgen overdag. Zekerheid is nu meer waard dan de kans dat we iemand redden in de nacht.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #52 Gepost op: 14-12-2020, 19:31:45 »
Oh en nog één toevoeging (sorry dubbelpost): die nacht dat er niemand stierf kan Bjorrn geweest zijn die claimde onschendbaar te zijn voor x aantal dagen. Kan je daar meer over vertellen nu Bjorrn?

Maar het kan ook Adele zijn die iemand gered heeft. Als die persoon die gered is nog ih spel zit, dan is dat ook essentiele info
Nieky grab a life vest!

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [D] Nacht 9 - Rest in Peace
« Reactie #53 Gepost op: 14-12-2020, 20:02:55 »
Mogelijk mijn laatste bericht dit spel: volgens mij kunnen we nog maar één ding doen en dat is iedereen systematisch killen die géén (unieke) rol geclaimd heeft.
Bruh, dan krijg je een nutteloze rol en dan word je er ook nog eens door vermoord  ::rofl::