Auteur Topic: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging  (gelezen 2317 keer)

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2021, 19:40:05 »
Geachte voorzitter,

Ik wil graag een motie van vertrouwen indienen aan het adres van de heer Vermoljoen. Ik schuif hem graag naar voren voor deze positie.
Så hva gjør vi nå?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2021, 19:41:08 »
Voorzitter,

Vanuit mijn perspectief lijkt het onmogelijk de reputatie van de heer Brtdm te negeren. Als er nu al zo veel weerstand is wat betreft zijn aanvraag tot debat lijkt het me geen goed idee om daar verder op in te gaan. Ik herken me in de woorden van o.a. Mitchkox over de schandalen die eerder aan het licht zijn gekomen wat betreft de rol van Brtdm in deze kamer.

Voor kamerleden die recentelijk zijn toegetreden of die bij andere debatten afwezig zijn geweest, zoals bijvoorbeeld bij de heer P. yourHANSup! het geval is, lijkt het me een goed idee om foutieve keuzes van de heer Brtdm verder tie te lichten. Wegens gebrek aan tijd voor een goede voorbereiding lijkt het me een goed idee als iemand anders deze taak eventueel op zich wil nemen.

Mijn steun gaat momenteel dan ook uit naar de heer Mitchkox. Ik kandideer me niet voor indiening van debat, omdat in het verleden al is gebleken dat dat niet de meest geschikte positie voor mij is.
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2021, 19:42:34 »
Mijn excuses dat ik zo laat ben op deze hoorzitting, de lift was geblokkeerd door die mensen met hun zware camera.

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2021, 19:51:35 »
Meneer de voorzitter, Zou u Brent kunnen leren over de etiquette van deze kamer.

Daarnaast zou ik mocht de heer vermoljoen zich verkiesbaar willen stellen ook wel voor hem willen gaan als trouwe oud fractiegenoten.

Meneer de voorzitter ik zou ook nog aan Frank willen vragen of hij er zich van bewust is van de fouten die de heer kox heeft gemaakt sinds hij in deze kamer zit, en dan die van brtdm die dat hellemaal niet heeft.
chipsverslaafde <3

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2021, 19:52:04 »
Geachte voorzitter,

Laat mij als eerste zeggen dat ik het volste vertrouwen heb dat wij deze enorme crisis gezamenlijk zullen gaan bezweren! Ondanks dat sommige mede Kamerleden elkaar nu al lijken af te vallen, weet ik dat wij uiteindelijk één gezamenlijk doel hebben en dat wij uiteindelijk de juiste keuzes zullen maken. Voorlopig stel ik mij nog niet beschikbaar als eerste debatleider, aangezien ik denk dat hier betere kandidaten voor zijn. Een keuze heb ik nog niet gemaakt, ik verzoek daarom met mede Kamerleden met goede argumenten te komen, zodat ik een weloverwogen keuze kan maken.

Dank u wel.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #25 Gepost op: 16-04-2021, 20:07:28 »
Geachte voorzitter. Ik wil mij ook wel eventueel kandidaat stellen. Als anderen zich heel graag kandidaat willen stellen en de rest vertrouwt hun, dan hoef ik niet perse die taak te hebben. Maar ik zou het wel leuk en oké vinden.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #26 Gepost op: 16-04-2021, 20:11:13 »
Geachte voorzitter,

Op het moment heb ik zelf nog onvoldoende zicht op het type besluitvorming waarmee we de populisten het beste kunnen elimineren uit onze democratie. Wel hoor ik graag van mijn mede kamerleden die zich kandidaat stellen waarom zij een geschikte keuze in het type besluitvorming dat nodig is denken te kunnen te maken.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2021, 20:29:58 »
Geachte voorzitter,

Ik moet eerlijk toegeven dat dit voor mij allemaal nog nieuw is. Ik heb daarom nog geen behoefte om als debatleider te beginnen. Ik verneem graag van de kamerleden die wel debatleider willen zijn waarom ik wel op hen en niet op de andere kamerleden moet stemmen.

Dankuwel, voorzitter.
🜃

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #28 Gepost op: 16-04-2021, 20:33:34 »
Geachte meneer de voorzitter,

Bij deze stel ik mij ook kandidaat voor de functie "debatindiener". Als ervaren kamerlid heb ik laten zien dat ik op een neutrale manier naar situaties kan kijken. Ik zal ieder zijn mening respecteren en iedereen laten uitpraten. In mijn kabinet is iedereen zijn, haar of hun stem is geldig. In tegenstelling tot de andere twee kandidaten ga ik geen ruzie maken met andere kamerleden om ons zo van het padje te brengen naar de echte zoektocht. Ik leid jullie gelijk goed op weg door een strak plan aan te houden. Bovendien, zal ik voor diversiteit zorgen als eerste non-binaire gay kamerlid. Wat wil je nog meer? Precies deze drie woorden:

LIVE.

LAUGH.

LOVE.


Dankuwel meneer de voorzitter.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #29 Gepost op: 16-04-2021, 20:42:59 »
Geachte voorzitter,

Na het debacle van de heer Rutte, partijgenoot van Brtdm, kan ik niet anders dan mijn vertrouwen in de heer Brtdm opzeggen. Wij hebben eerder prettig samengewerkt, maar ik vind hem ongeschikt voor deze begeerde en belangrijke positie. Aangezien ik graag met argumenten kom en me wel goed voorbereid, hierbij mijn argumenten tegen de heer Brtdm:

1. Winst in het debat
In de afgelopen zeven debatten, heeft de heer Brtdm pas één keer gewonnen tegenover drie winsten van mij. Dit is eerste debat is een belangrijke, en zou daarom door de goede partij gewonnen dienen te worden.

2. Kamervoorzitter
In twee debatten was ik ook nog eens kamervoorzitter. Eenmaal zelfstandig en eenmaal gedeeld met de heer Convans. In deze debatten heb ik veel geleerd en ben ik een betrouwbaar kamerlid gebleken.

3. Deelnames aan debatten
De heer Brtdm heeft twee keer verstek laten gaan tijdens een van de zeven debatten. Dit laat zien dat de heer Brtdm niet betrouwbaar is op basis van zijn aanwezigheid.

4. Notulist
Ondanks dat ik de heer Brtdm niet geschikt acht voor deze functie, vind ik hem een zeer goede notulist. Dit betekent niet functie elders, maar ik zou de heer Brtdm graag met zijn scherpe analyses en overzichten lang in de Tweede Kamer willen houden.

5. De kiezers
Mijn belangrijkste en tevens laatste punt: De kiezers. Wanneer we naar de verkiezingsuitslag kijken, zien we dat ik veel stemmen heb gekregen. We zitten hier namens het volk en graag zou ik het volk dan ook vertegenwoordigen tijdens het eerste debat.

Uiteraard zal de heer Brtdm de hulp van Carolien inroepen om hem te helpen tijdens dit debat.



Bedankt meneer de voorzitter
« Laatst bewerkt op: 16-04-2021, 20:48:40 door MitchK »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2021, 21:02:12 »
Geachte voorzitter

Allereerst wil ik u mededelen dat ik ten zeerste geniet van het reeds lopende debat. Ik verheug me in wat mijn kamergenoten nog in petto hebben.
Ten tweede wil ik mededelend dat ik mij niet geroepen voel om een indiener te zijn.

Voorlopig ben ik geneigd om de kandidaatstelling van de heer Rtdm te steunen. Ik verwacht namelijk niet dat hij zich op de eerste dag in deze crisis al uit het raam zal storten. Als de crisis voortduurt neemt dat gevaar zeer toe, en dan kunnen we maar beter hem niet meer als indiener hebben.

Bedankt voorzitter.
Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2021, 21:17:18 »
beste voorzitter, ik ben het eens met mevrouw swifty. En vindt de blamage die de heer kox slaat echt raar.
vooral omdat het niet de eerste keer dat hij deze onzin uitkraamt. Ik stel wel voor om iemand te hebben die bijhoud wie zich geroepen voelt als eerste debater. Ik vindt naast heer Brtdm, onze vertrouwt kamerlid sanmol en nieuw kamerlid vermoljoen ook goeie opties om deze crisis weer in goeie banen te kunnen leiden.
dank u wel
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #32 Gepost op: 16-04-2021, 21:23:02 »
Meneer de voorzitter,

ik vrees dat de situatie erger is dan we dachten. Naast de populisten hebben we te maken met een groot beveiligingslek. Ik heb nog niet vermeld wat mijn alias is en bij welke partij ik zit, maar toch hoorde ik de heer Chipie al zeggen dat ik onderdeel ben van de grootste fractie en nu gooit de heer K. naar buiten dat ik Partijgenoot ben van de heer Rutte. Het meest beangstigende is nog eens dat beide heren nog gelijk hebben ook, terwijl er aan de hand van de informatie die ik heb ontvangen, niemand zou kunnen weten onder welke naam ik in deze kamer zit.

Verder wil ik graag ingaan op de punten die de heer K. heeft ingebracht.

Te beginnen met het eerste punt waar de heer K. zichzelf gelijk al tegenspreekt. Zo zouden er 7 debatten zijn geweest, maar noemt vervolgens het komende debat als eerste debat. Dat lijkt mij een rare tegenstrijdigheid en het lijkt me dan ook niet verstandig om de leiding te geven aan de heer K.

Betreft zijn 2e punt omtrent het kamervoorzitterschap, lijkt het me zeer onverstandig om aan de hand daarvan de heer K. belangrijke functies toe te eigenen. Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat hij destijds verantwoordelijk is geweest voor een bankoverval.

Daarnaast zou ik 2 keer verstek hebben laten gaan bij debatten. Sorry, door persoonlijke omstandigheden was het beter om dit over te laten aan anderen. Ik ga hier liever niet te diep op in.

Verder liet meneer K. weten dat hij meer stemmen heeft gekregen en daarom een belangrijkere rol zou moeten krijgen in het debat. Ten eerste: zoals de heer K. al gezegd heeft, maak ik deel uit van de grootste partij. ten tweede: Ik ben geen partijleider, dus ik het logisch dat minder stemmen heb gekregen. Maar volgens mij kan iemand met minder stemmen prima een debat aanvragen.

Wel wil ik de heer K. bedanken voor zijn vertrouwen in mij als notulist. Dat doet me deugd. Ik hoop dat we in de toekomst nog veel mogen samenwerken.

 
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #33 Gepost op: 16-04-2021, 21:30:40 »
Geachter voorziteer,

Uiteraard bedoelde ik met het eerste debat: het eerste debat in de nieuwe samenstelling. Excuses voor de verwarring.

Het is bekend dat er vanuit mijn partij twijfels zijn, om met de heer Brtdm samen te werken. Hopelijk kunnen we het vertrouwen in elkaar herstellen na het eerste debat. Die ik, zoals eerder besproken, het beste zou kunnen leiden.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #34 Gepost op: 16-04-2021, 21:42:43 »
Ja voorzitter, ik sluit mij aan bij de vraag die mevrouw Aaasje stelde aan hen die zich kandidaatstellen om debatleider te zijn: kunnen zij de methode van besluitvorming toelichten die zij beogen te hanteren?

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #35 Gepost op: 16-04-2021, 21:43:40 »
Geachte heer voorzitter,

Kunnen we een aparte ruimte reserveren voor de heer Dm en de heer Kx, waar zij hun polemiek kunnen voortzetten? Deze ruimte kunnen we dan ook wel het achterkamertje noemen.

M.N.K.S. Uncle
My fall will be for you

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #36 Gepost op: 16-04-2021, 21:52:24 »
Geachte meneer de voorzitter,

Om te beginnen wil ik de heren Ricardo en mrchipie bedanken voor het vertrouwen in mij. Het is tijd voor vernieuwing en verjonging in de kamer en daarom heb ik besloten me kandidaat te stellen. Zojuist heb ik de tijd genomen om de startnota's onder de loep te nemen en te bekijken hoe we deze crisis zo snel mogelijk en op een goede manier kunnen oplossen. Aan het begin van een politieke crisis, een crisis die men echt niet mag onderschatten, is er in de eerste plaats nood aan 3 zaken: (1) goede communicatie en structuur, (2) vertrouwen en (3) orde. Het land is in gevaar en dat moet zo snel mogelijk opgelost worden. Hoe gaan we dat doen?

(1) Wel, ik had het over goede communicatie en structuur. Het is heel belangrijk dat er over échte feiten worden gesproken, men eerlijk durft te zijn tijdens zijn of haar spreektijd, maar ook dat verwarring zoveel mogelijk wordt vermeden. Helaas merk ik dat dit al niet meteen goed verloopt en dat lijkt me in deze omstandigheden echt niet zo handig. We moeten streven naar een transparante en duidelijke communicatie van en naar iedereen toe. Daarvoor is een leider nodig. Een leider die we nu samen zullen moeten kiezen. Deze persoon moet durven het voortouw nemen en voor duidelijkheid zorgen in de communicatie en structuur.

(2) Ik had het ook over vertrouwen. Een aantal uitspraken over het verleden heb ik hier al de ronde zien doen. Hier mag rekening mee gehouden worden, maar het is ook belangrijk dit soms los te laten. We leven in een uitzonderlijke situatie waarin vertrouwen zeer welgekomen is. Dit vertrouwen hebben we nodig om op een zo goed mogelijke manier te kunnen samenwerken. Laten we proberen ons te focussen op het nu om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

(3) Ons doel is om zo snel mogelijk van deze crisis af te zijn en daarvoor is het belangrijk dat we alles stap voor stap aanpakken, maar dan moet dit ook vlekkeloos verlopen. Met een goede communicatie en vertrouwen in elkaar moet het ons lukken om te streven naar orde. Alles moet zo goed mogelijk verlopen zoals bewust wordt bedoeld.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #37 Gepost op: 16-04-2021, 22:08:41 »
Geachte meneer de voorzitter,

Ik zou graag mijn toelichting geven op de punten die mevrouw Kaaasje en meneer Up hebben gegeven. Allereerst wil ik verduidelijken dat ik mij aanbied als indiener van het eerste debat en niet als leider van dit debat.

Het allerliefste zou ik graag alles lekker democratisch doen á la het poldermodel, maar vanwege de krappe tijd én aangezien de beslissing via een persoonlijke notitie moet worden ingediend, kan ik dit niet volledig verwezenlijken. Wel hoor ik op voorhand graag van iedereen zijn of haar mening om tot een goed besluit te kunnen komen. Het definitieve besluit zal grotendeels op intuïtie plaatsvinden, aangezien we niemand kunnen vertrouwen en er de komende tijd risico's genomen zullen moeten worden. Het is niet anders.

Ik zal gedurende het hele proces zo transparant mogelijk zijn en u met een gezond geweten over de besluiten inlichten. Dit is ook goed voor de evaluatie achteraf, zodat de opvolgers weten wat ze te wachten staat en waar ze mogelijk op kunnen verbeteren.

dank u wel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #38 Gepost op: 16-04-2021, 22:32:20 »
Geachte meneer de voorzitter,

Zou ik de kamerleden mogen vragen mee te helpen aan een zo goed mogelijke communicatie en forumnamen in zijn geheel te gebruiken?

Dank u zeer
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 1 - Crisis en beraadslaging
« Reactie #39 Gepost op: 16-04-2021, 23:21:31 »
Voorzitter,

Ik wil graag mijn steun uitspreken aan Brtdm
Een keuze qua naam tussen Mitchflopz of deba(r)t lijkt me in deze kwestie al een duidelijke zaak ::ok::
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 13:42:05 door michael90 »