Auteur Topic: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe  (gelezen 1924 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #20 Gepost op: 20-04-2021, 22:14:41 »
Hallo,

Ik denk dat Vermoljoen een wolf is!

Groetjes

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #21 Gepost op: 20-04-2021, 22:24:19 »
Voorzitter,

Ik ben helemaal de draad kwijt door die ellendig lange toespraken van al deze mensen. Evenveel spreektijd lijkt me wel gepast, right?

Daarmee het verzoek aan de anderen om please wat minder lang te praten want ik heb geen tijd om alles aan te horen.

Dank
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #22 Gepost op: 20-04-2021, 22:45:12 »
Voorzitter,

Ik heb random.org gebruikt om mijn stem te bepalen. Hierdoor heb ik op Ricardo gestemd.


Bedankt voorzitter
klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #23 Gepost op: 20-04-2021, 23:12:14 »
Voorzitter,

Eens met Frank! Lange verhalen om de lange verhalen lijken me niet nodig ;D laten we to the point blijven en het lekker leesbaar houden!

Mijn stem op Hans was omdat hij me als enige opgevallen was omdat hij good will kweekte door mensen te benoemen die ‘goede argumenten hadden’. Maar dat kan ook prima oprecht geweest zijn.

Ben wel benieuwd: waarom ben ik een gevaarlijke speler Monkey? En wil je die niet juist aan je zijde als hij goed is?
Nieky grab a life vest!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #24 Gepost op: 20-04-2021, 23:34:09 »
Voorzitter,

Eens met de motie van heren Frank en Hillo. Like ik ga dat ook echt niet allemaal lezen. Ik vind het leuk voor je of sorry dat je dat hebt moeten meemaken, kies maar één van beide antwoorden!

Ik heb op Luchtmaniak gestemd omdat hij drie dagen geleden een hele populistische actie uithaalde met een zogenaamd driemaalsdikdrukken-broederschap wat bekend staat om z'n egoïstische denkbeelden die niet thuishoren in deze kamer volgens mijn fractie. Verder dan dat was ik niet gekomen met het inlezen van de ellenlange stukken die jullie allemaal hebben ingezonden. Ik wil graag meer tijd aanvragen om een goed overwogen besluit te kunnen nemen voor verdere actie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #25 Gepost op: 21-04-2021, 08:47:00 »
Voorzitter,

Eens met hetgeen eerder is vermeld over lange berichten. Mijn stem ging op Fabiann, omdat ik geen idee had en daarom random voor hem koos. Tot nu toe heb ik weinig aanknopingspunten en wacht ik eventuele beargumentering op andere kandidaten af.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #26 Gepost op: 21-04-2021, 08:48:18 »
Voorzitter,

Prima  ::)  Hillo: omdat je uitstekend in staat bent om lang onder de radar te blijven en je een slimme speler bent. Neem de stem als een compliment.

MNKSU
My fall will be for you

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #27 Gepost op: 21-04-2021, 09:17:23 »
Voorzitter,

Horende de beraadslaging wil ik graag ook toelichten waarom mijn stem naar monkeysuncle is gegaan. Ook al is dit net op sterke inhoudelijke argumenten gebaseerd omdat het lastig is om op 1 debat zonder overleg een afweging te maken.
Mijn fractie vond monkeysuncle erg benadrukken dat alle mede-kamerleden op tijd moeten stemmen. Kwam op mij een beetje over als goodwill kweken als populist om de belangen van de democratie te benadrukken, om er vervolgens zelf een slaatje uit te slaan. Wie weet wil hij zo wel nieuwe verkiezingen!
Desalniettemin vind ik dat we in deze barre tijd oog moeten hebben voor onze medemens en ons solidair moeten verklaren met de medemens. Ik ben dus bereid om mijn stem te heroverwegen voor komende nacht op basis van meer informatie. Mijn fractie is ook akkoord met de motie van dhr Lapidus.
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #28 Gepost op: 21-04-2021, 10:26:42 »
Geachte voorzitter,

Ik snap dat het vervelend is om lange berichten te lezen, maar tegelijkertijd wil ik benadrukken dat het niet mijn intentie was om een lang bericht te plaatsen, puur vanwege de lengte. Volgens mij hebben de heer Monkeysuncle en ik vooral een inhoudelijke discussie gevoerd, die voor een goede uitleg bovengemiddeld veel tekst kostte.

Daarnaast wil ik alvast melden dat mijn stem vandaag zal gaan richting iemand die relatief weinig actief is en alleen op iemand gestemd heeft. Ik weet nog niet exact wie dit zal zijn, maar voor verdere uitleg kunt u mijn eerdere geplaatste berichten teruglezen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #29 Gepost op: 21-04-2021, 11:12:02 »
Voorzitter,

Is er iemand die al 2 keer niet heeft gestemd? Dan ga ik liever daarop, anders kunnen we in 1 klap meerdere goede kamerleden kwijtraken.
Så hva gjør vi nå?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #30 Gepost op: 21-04-2021, 11:52:27 »
Voorzitter,
Heeft echt niemand iets van info of vermoedens?

Ik vind convans stil voor zijn doen maar dat kan ook te maken hebben met widmo.

Ik zeg ook niet veel maar ik vind het begin in dit spel zeer lastig.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #31 Gepost op: 21-04-2021, 12:19:58 »
Ik haat gewoon die hele voorzitter onzin  ::rofl::

Kunnen we niet gewoon spelen, dit leidt veel te veel af van het zoeken naar wolven

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #32 Gepost op: 21-04-2021, 12:40:22 »
Beste voorzitter,

Mag ik de heer Convans vragen waar zijn jasje is?


En als we het hebben over wolven. We hebben een nieuwe populatie wolven op de Veluwe. Dat is goed want dat houdt het natuurlijke ecosysteem in balans. Bent u daar dan niet voor?

U hoeft in ieder geval niet verder te zoeken, want er is een hele mooie site die ze in kaart brengt: https://www.wolveninnederland.nl/
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #33 Gepost op: 21-04-2021, 13:25:46 »
Voorzitter

de heer Ricardo brengt mij in verwarring. Als ik mij goed herinner hebben wij nog maar 1x gestemd toch? Dan kan er toch nog niemand twee keer zijn vergeten om te sfemmen?


Ik heb tot nu toe nog niet veel gedegen motivaties mbt de vorige stemming gehoord. Als we zo doorgaan wordt het een zelfde stemming als de vorige keer, gewoon maar wat gokken.  Fijn dat Sanmol wel een onderbouwing van de stem op Kaaasje heeft gegeven. Ik weet niet of ik me er helemaal in kan vinden, het lijkt wat stereotyperingen te bevatten.
Mag ik vragen waarom Convans Vermoljoen verdenkt? En waarom door mijn voorgangers nog niet op de beschuldigingen van Sanmol en Convans is ingegaan? Muv de post net voor deze dan  :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #34 Gepost op: 21-04-2021, 13:46:35 »
Voorzitter, Kamerlid Swifty heeft inderdaad pas één keer gestemd. We hebben echter ook al voor de debatindiener gestemd. Dus Kamerlid Ycaris heeft een motie van verwijdering aan haar jurk hangen. Dank u wel.
🜃

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #35 Gepost op: 21-04-2021, 13:52:43 »
Beste voorzitter,

Zou u aan Swifty aan kunnen geven dat er twee keer hebben gestemd, eenmaal op debatindiener en eenmaal om een populist eruit te werken.

Zou u ook een de volgende kamerleden willen vragen hun stem te verklaren, want volgens mij heb ik hier nog geen verklaring van gelezen: FrankLapidus, Vermoljoen, Molfreak, Convans, Chardo, Brent en Ycaris. Ondanks dat enkele van hen al wel spreektijd hebben gehad. Excuses als ik ergens overheen heb gelezen.

Verder ben ik het eens met Swifty dat er tot dusverre weinig goede redenen gegeven zijn waarvan enkele hebben toegegeven zelfs gestemd te hebben op dingen die niet eens lijken op het vangen van populisten (zoals random van Ricardo en Wouter en MitchK; gebeurtenissen in ander spel van D*N)

Verder vind ik het verdacht dat er zoveel mensen moties over lange berichten steunen. Al ben ik er natuurlijk wel mee eens dat je geen lange berichten moet plaatsen voor het plaatsen van lange berichten. Het debat voeren lijkt me toch de manier om de populisten te betrappen.

Zou u Sanmol aan kunnen geven dat ik aan het vorige spel waaraan ik meedeed (ultimate onder leiding van Lucy) zelfs slapeloze nachten had en ik in vorige edities dus zeker ook wel veel interesse had in het spel.

Dankuwel

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #36 Gepost op: 21-04-2021, 14:04:31 »
Voorzitter,

Als ik nog een verklaring moet geven voor mijn stem jegens kamerlid Chipie, dan zal ik die nu geven. Ik ken hem nu al enige tijd en weet dat hij af en aan zijn mantel kan laten vallen onder grote druk of vanwege negatieve emoties. Zo dacht ik hem dus wel te kunnen lezen, mochten er meer stemmen op hem vallen, ofschoon dat niet het geval was. Niettemin kunnen we dat wel nog steeds voor elkaar krijgen, maar ik ben ook bereid om mee te gaan in andere bevindingen van de kamer. Voorzitter, ik rond af.

Dank u wel.


Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #37 Gepost op: 21-04-2021, 15:14:23 »
Voorzitter,

Ik zet mijn stem voor deze ronde op kamerlid Y.Caris. Ik vind het een beetje zonde om sowieso 2 kamerleden kwijt te raken met stemmen en niet stemmen. Ik zou nog van mijn stem af kunnen zien als Mevrouw Y.Caris spoedig genoeg wat van haarzelf laat horen. Als we iemand anders eruit stemmen is de kans dat we morgen met 3 kamerleden minder starten op 1 nacht.
Så hva gjør vi nå?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #38 Gepost op: 21-04-2021, 15:17:28 »
Voorzitter,

Ik ga ook mee met de stemming op Y.Caris.  De redenen hiervoor zijn al genoemd
klaar voor de strijd

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RNA] Dag 3 - Wie zwijgt stemt toe
« Reactie #39 Gepost op: 21-04-2021, 15:18:09 »
Voorzitter, ik kan de redenatie van Kamerlid Ricardo goed volgen. We moeten voorkomen dat we de populisten een enorm plezier doen door een ander dan Kamerlid Ycaris vandaag weg te stemmen, als zij de motie van verwijdering toch niet zal overleven. Dank u wel.
🜃