Auteur Topic: [HP] Dag 4  (gelezen 2865 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #40 Gepost op: 9-07-2021, 13:11:06 »
Waar staat dat? ::vergroot::

hierzo:

Zwadderaars kunnen hun mede-Zwadderaars ‘s nachts niet verbannen. Als ze dit wel proberen mislukt dit.
Als swifty niet echt marcel was, kon ze dan een wolf zijn?
Dus nee dat kan niet want dan was ze er niet uitgezet vannacht. (Of het moet heel toevallig zijn dat de zwadderaars hun target mislukte en er nog een andere rol is die iemand eruit kan spelen en die Swifty heeft gekozen, maar dat zou wel heeeel toevallig zijn.)


Er zijn volgens mij 2 opties van vannacht:
- Swifty kreeg als rol Marcel toebedeeld maar heeft nooit z'n krachten gebruikt.
- Iemand anders had de rol Marcel in het begin en heeft nu de rol van Swifty (zoals Spacy ook zei)

Ik snapte het eerst ook niet en was super verward, maar volgens mij kan het haast niet anders dan dit toch?

Ik denk dat het voor mij verwarrend was omdat Marcel de personage redt (bv. Harry Potter, Hermelien, Loena) maar hij redt niet de speler (bv. Swifty, Molcrazy, SpacyColours).

« Laatst bewerkt op: 9-07-2021, 13:14:45 door Kaaasje »

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #41 Gepost op: 9-07-2021, 13:18:42 »
Ik lees het ook zoals kaaasje hierboven zegt.

En als het goed is moet er dus nog een rol zijn die dubbel kan stemmen?

Eindelijk...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #42 Gepost op: 9-07-2021, 14:06:26 »
Er zijn volgens mij 2 opties van vannacht:
- Swifty kreeg als rol Marcel toebedeeld maar heeft nooit z'n krachten gebruikt.
- Iemand anders had de rol Marcel in het begin en heeft nu de rol van Swifty (zoals Spacy ook zei)
Yep volgens mij zijn dat ook de enige 2 opties. Ik neig meer naar de 1e, want zoals MC al zegt waarom zou je je opofferen als je de rol niet eens weet? Maar you never know in dit spel.

En als het goed is moet er dus nog een rol zijn die dubbel kan stemmen?
Volgens mij ook, want we weten nu dat als Patty Park op Hermelien, Belinda of Parvati stemt, de stem dubbel telt. Maar zoals Sanmol al opmerkte telde er bij de stemming op mrchipie ook iemand's stem dubbel en we weten dat mrchipie niet 1 van die meiden was.
Niet dat ik daarmee weet op wie ik nu moet stemmen, maar het is wel handige info om te onthouden.


En na twee keer ViWiRu's post te lezen snap ik nu ook pas wat hillo bedoelde  ;D ::schaam::
Tja ofwel was het een onschuldige vergissing, ofwel inderdaad een indicatie voor z'n medewolven.

Misschien moeten we dan inderdaad op ViWiRu gaan om dat te testen...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #43 Gepost op: 9-07-2021, 14:14:13 »
Ik stem voor nu op ViWiRu
Het enige kleine aanknopingspuntje wat ik tot nu toe zie. Misschien ene goede test inderdaad.
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #44 Gepost op: 9-07-2021, 14:27:42 »
Yep volgens mij zijn dat ook de enige 2 opties. Ik neig meer naar de 1e, want zoals MC al zegt waarom zou je je opofferen als je de rol niet eens weet? Maar you never know in dit spel.
Diegene die Marcel was dacht waarschijnlijk dat Swifty een interessante rol had. Je wil toch een keer de Marcel spelen? En Marcel offert zichzelf op maar diegene die Marcel speelde, zit nog in het spel dus offert zichzelf niet echt op. Dus ik vind het niet gek als je dat doet.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #45 Gepost op: 9-07-2021, 14:41:17 »
En na twee keer ViWiRu's post te lezen snap ik nu ook pas wat hillo bedoelde  ;D ::schaam::
Tja ofwel was het een onschuldige vergissing, ofwel inderdaad een indicatie voor z'n medewolven.

Misschien moeten we dan inderdaad op ViWiRu gaan om dat te testen...

Geen vergissing en ook geen indicatie. Ik spreek gewoon de waarheid. Misschien dat ik met mijn dubbele stem mijn eigen vel kan redden, want ik snap niet wat ik fout doe
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #46 Gepost op: 9-07-2021, 14:47:03 »
Er zijn volgens mij 2 opties van vannacht:
- Swifty kreeg als rol Marcel toebedeeld maar heeft nooit z'n krachten gebruikt.
- Iemand anders had de rol Marcel in het begin en heeft nu de rol van Swifty (zoals Spacy ook zei)

Ik snapte het eerst ook niet en was super verward, maar volgens mij kan het haast niet anders dan dit toch?

Maar stel dat het nu optie 2 is: iemand krijgt de rol van Swifty door dan de krachten van Marcel te spelen op Swifty terwijl zij gedood wordt? Is dan inderdaad wel heel toevallig zoals je zegt.

Diegene die Marcel was dacht waarschijnlijk dat Swifty een interessante rol had. Je wil toch een keer de Marcel spelen? En Marcel offert zichzelf op maar diegene die Marcel speelde, zit nog in het spel dus offert zichzelf niet echt op. Dus ik vind het niet gek als je dat doet.

Dan moet die persoon toch weten welke rol Swifty was? En hoe dan?

Volgens mij ook, want we weten nu dat als Patty Park op Hermelien, Belinda of Parvati stemt, de stem dubbel telt. Maar zoals Sanmol al opmerkte telde er bij de stemming op mrchipie ook iemand's stem dubbel en we weten dat mrchipie niet 1 van die meiden was.
Niet dat ik daarmee weet op wie ik nu moet stemmen, maar het is wel handige info om te onthouden.

Handig om te onthouden idd ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #47 Gepost op: 9-07-2021, 14:50:41 »
Geen vergissing en ook geen indicatie. Ik spreek gewoon de waarheid. Misschien dat ik met mijn dubbele stem mijn eigen vel kan redden, want ik snap niet wat ik fout doe
Nog iemand met een dubbele stem? Want jij was in ieder geval niet de dubbele stem op mr chipie... Of verraad je jezelf nu als Patty Park? ::rofl::

Of zouden al deze vier rollen (Hermelien, Belinda, Parvati, en Patty) een dubbele stem hebben op elkaar? Maar Mr chipie was Benno Zabini dus dat matcht dan al niet.



Dan moet die persoon toch weten welke rol Swifty was? En hoe dan?
Na het opofferen komt diegene dat te weten:
Je krijgt in de nacht te horen welke speler er vermoord wordt, niet wat diens rol is. Dat weet je pas na het opofferen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #48 Gepost op: 9-07-2021, 14:56:43 »
- Swifty kreeg als rol Marcel toebedeeld maar heeft nooit z'n krachten gebruikt.
Dat zou kunnen, ervan uitgaande dat ze niet zichzelf kon redden, wat een soort Marcelception op zou leveren. ::rofl::

In elk geval; Swifty was dus een confirmed goodie (of Cho Chang), en dat maakt haar berichten wel interessant:

Van Michael90 en Giorgio weet ik ook dat ze geen Zwadderich zijn.

Sanmol, kun je wat verdenkingen delen? Ik vertrouw jou, dus ik doe graag met jouw verdenkingen mee.

Geen idee waar ze dit op baseerde en wat ze allemaal precies wist. Maar omdat ik Swifty vertrouw, en zij blijkbaar Sanmol vertrouwt, ga ik daar nu in mee. Nu weet ik niet of Sanmol meer info heeft of gewoon om de zoveel tijd een willekeurig persoon beschuldigt, maar laat ik eens zien wat het oplevert om mee te gaan op:

MitchK
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #49 Gepost op: 9-07-2021, 15:27:12 »
SpacyColours
You'll never walk alone

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #50 Gepost op: 9-07-2021, 15:41:24 »
Ik stem voor nu op ViWiRu
Het enige kleine aanknopingspuntje wat ik tot nu toe zie. Misschien ene goede test inderdaad.
Precies met deze logica ga ik ook op ViWiRu

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #51 Gepost op: 9-07-2021, 15:57:41 »
Nog een uur en dan maak ik iets bekend :-*.

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #52 Gepost op: 9-07-2021, 16:03:14 »
Ik snap de verdenkingen richting viwiru, zo zijn er nog een paar spelers die ik verdacht vind. Maar misschien is het beter om op een niet actieve speler te stemmen zoals bloodwolf, want als hij vanavond weer niet stemd verlaat hij sowieso het spel (3xnietgestemd) en dat zal betekenen in het meest ongunstige dat er 2 goodies het spel verlaten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #53 Gepost op: 9-07-2021, 16:07:51 »
De kans dat Bloodwolf een wolf is, is heel erg klein dus dat is eigenlijk helemaal niet slim. Deze stemming is het power element van de burgers om wolven te killen als je dat gaat verspillen aan een inactieve (waarschijnlijk) goodie dan verspeel je jouw powers.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #54 Gepost op: 9-07-2021, 16:14:35 »
De kans dat Bloodwolf een wolf is, is heel erg klein dus dat is eigenlijk helemaal niet slim. Deze stemming is het power element van de burgers om wolven te killen als je dat gaat verspillen aan een inactieve (waarschijnlijk) goodie dan verspeel je jouw powers.

 Maar zou het zonde vinden als we er langs zitten. En hij stemd niet en verlaat dan het spel, Maar je hebt idd gelijk!

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #55 Gepost op: 9-07-2021, 16:18:11 »
Dat zou kunnen, ervan uitgaande dat ze niet zichzelf kon redden, wat een soort Marcelception op zou leveren. ::rofl::

In elk geval; Swifty was dus een confirmed goodie (of Cho Chang), en dat maakt haar berichten wel interessant:

Geen idee waar ze dit op baseerde en wat ze allemaal precies wist. Maar omdat ik Swifty vertrouw, en zij blijkbaar Sanmol vertrouwt, ga ik daar nu in mee. Nu weet ik niet of Sanmol meer info heeft of gewoon om de zoveel tijd een willekeurig persoon beschuldigt, maar laat ik eens zien wat het oplevert om mee te gaan op:

MitchK

Ik vind dit eigenlijk best aannemelijk klinken en daarmee lijkt het me een beter plan om hier te volgen.
Ik verander naar MitchK
Eindelijk...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #56 Gepost op: 9-07-2021, 16:35:23 »
Nog een uur en dan maak ik iets bekend :-*.
Dan wacht ik hier nog even op voordat ik een naam vet ga drukken. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #57 Gepost op: 9-07-2021, 16:43:07 »
Maar zou het zonde vinden als we er langs zitten. En hij stemd niet en verlaat dan het spel, Maar je hebt idd gelijk!
Snelle les om te leren: Ik heb altijd gelijk
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #58 Gepost op: 9-07-2021, 16:57:03 »
Nog een uur en dan maak ik iets bekend :-*.
JJJJJAJ

Sky might be falling but remember you can fly

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 4
« Reactie #59 Gepost op: 9-07-2021, 17:00:58 »
Nog 3,5 uur en dan maak ik iets bekend.