Auteur Topic: [MY]Mysterium - De Tussengangen (BandietenPM)  (gelezen 168 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
[MY]Mysterium - De Tussengangen (BandietenPM)
« Gepost op: 28-10-2022, 21:19:54 »
Het openen van het topic, vond plaats voordat de vertrouwensstem klaar was, maar er mocht pas gepraat worden na de stemming:
"vanaf de geheime ruimtes van het Kasteel komen vele enge geluiden: Ratten, krakende en piepende balken, insecten. Maar misschien is het engste geluid wel die van de bandieten, die in het gehiem lopen te smoezen over wie ze willen vermoorden."

Dit is jullie nachtelijke overlegplaats.

::zwaai::



Oh ja jullie mogen met elkaar praten nu.  ;)

Gezellig hoor! Wat wordt de tactiek?

Kaaasje vroeg meteen, de meest cruciale vraag:
Het kasteel zo onopgemerkt mogelijk plunderen ;D

Mogen we elkaar ook helpen bij die foto's eigenlijk. En willen we dat we slagen?
We komen dan een rol te weten, wat dat ook in mogen houden.

Ik denk dat deze opdracht relatief makkelijk is en we deze zo goed mogelijk moeten doen. Anders valt het al op. Of jouw foto moet natuurlijk te moeilijk zijn en ook iemand anders kunnen zijn

Tja ik weet hem eerlijk gezegd niet.  :-X

Maar ik vind de rest ook een stuk makkelijker. Ik weet niet eens zeker wat voor dier het is.. ik dacht eerst misschien een buizerd, maar volgens mij is dat het niet. En ik ken überhaupt ook geen bekende buizerd. Waarschijnlijk ga ik dan maar voor een Vogel..

Ik zie nu ook dat er staat dat we elkaar niet mogen helpen. Goed om te weten ;)

Wie willen we vermoorden?

Hebben al een stem/stemde op zichzelf:
Deerbetah
Frank
Zitnie

Andere:
belg (stemde op mij)
PieterBasje! (Stemde Gerrit)
GerritDeBloempot (stemde Frank)
Giorgio (stemde Belg)
Shrekygirl (stemde pieterbasje)

Waarbij ik te laat kon reageren op Dennis
Halloo lieve bandietjes van mij, ik moet nog een beetje wennen aan de nieuwe rollen en spellen maar probeer goed te lezen.

Mijn foto was wel duidelijk (denk ik). Ik vermoed dat die van Kaaasje Ria Valk is. Maar die kan je best prima fout doen inderdaad.

Ik vind het heel erg lastig om strategisch te spelen want ik lees dat er een magiër onder ons kan zitten. Ik denk als die er in zit dat we hoe dan ook allemaal fucked zijn. En mocht één van jullie de magiër zijn... don't you even try want het gaat niet goed aflopen  ::vergroot::.

Ja die van jou dacht ik ook Maurice de hond, leek me vrij duidelijk  ::jaja::

Ooh een valk zou goed kunnen. Ik denk niet dat ik daar zelf opgekomen zou zijn.

Is een van jullie nog de voorbereide bandiet?  ::vergroot::

Er heerst een klein beetje sympathie voor die knul:
Pieterbasje was trouwens vorige keer als eerste opgegeten, dus mijn voorkeur zou zijn hem nog te laten leven. Verder maakt mij niet heel veel uit.

Een slimme meid...is altijd goed voorbereid



Er scheen toch ook een klein beetje argwaan te bestaan onder de bandieten:
Welke specifieke rollen hebben jullie? ::nieuwsgierig::

De Bandiet

Gewoon een slechte bandiet.

Wat houden de voorwerpen in? ::nieuwsgierig::

Iemand had zich niet helemaal goed ingelezen:
Voorwerpen?

Nou ja, met de potentie van een magiër hier heb ik besloten die niet te delen hier  :-X

Deze reactie was oprecht en niet gelogen:
Hmm snap ik. Jammer want ik ben ook gewoon nieuwsgierig (en niet de magiër).


We halen volgens mij de galerij wel, maar ik vind het niet eerlijk als ik hem nu goed ga doen omdat D*N het had gezegd en er stond dat overleggen niet mag. Of mogen we als bandieten hier wel over overleggen @Drenziboy?
(En wellicht is het ook voor ons wel voordelig als er genoeg antwoorden goed zijn...)


In ieder geval, wie gaan we vermoorden? Voorkeuren?

Want hillarisch genoeg stuurde Kaaasje mij pas 2 dagen later dit persoonlijke bericht:
Je gelooft het nooit maar ik had deze PM gemist en dacht oprecht dat ik gewone bandiet was  ::rofl::

Belg of Giorgio?

Ik zou dan denk ik voor Giorgio gaan.

Belg zegt vaak wel zinnige dingen. Er is geen beschermer of iets of wel die iemand zou kunnen beschermen tegen de dood. Hoewel die voorwerpen misschien wel iets dergelijks zouden kunnen doen..

@Drenziboy, kunnen de bandieten en de waarzegster samen winnen? Of moet de waarzegster er ook uit zijn voor ons om te winnen en wij dood voor de waarzegster om te winnen?

Ik vind het helemaal prima allemaal ::jaja::

Ik had eigenlijk hiervoor een zwarte stem moeten uitdelen, dan was er misschien een levenselixer uitgegaan, maar goed...
Ja dat was eigenlijk niet de bedoeling, maar ik laat het voor nu even gaan...

 waarzegster + burgers < dan bandieten, dan winnen de bandieten. Ze speelt voor haar eigen. De enige manier waarop de waarzegster kan winnen is als ze in het spel is, als de bandieten allemaal voor haar uit het spel zijn.

Giorgio dus?

Misbruik van de situatie, helaas voor mij was dit niet de bedoeling...
We kunnen ook Frank weer dood maken omdat hij nu opeens openbaar goed is!

Kan ook al

Frank vind ik ook prima nu hij idd confirmed goed is. Moet Mitch dan zn bericht aanpassen?

Dit bericht had beter gestaan met een huil-emoji:
Graag.  ;)

Aangezien ik toch een beetje paniekerig ben dat het niet goed gaat, blijven we bij Giorgio.

Met risico dat dan diegene die online zijn geweest tussen 6 en 8 verdacht zijn...


Edit: of zou er toch een addertje onder het gras zijn qua reveal van de rol van Frank?

Ik heb het toch weer terug aangepast, ik raakte even in paniek dat als er twee verschillende stemmen staan er niemand uit zou gaan oid. :P

Het is toch Frank gebleven, dat is ook okay ;D

Sorry voor mij last minute wijziging Drenziboy!

Oh ja ik had hier niet meer gekeken toen ik dag 2 begon te editen. Ik was al begonnen en had de naam nog even leeg gelaten. Ik had misschien nog een keertje hier moeten kijken.  :-X

Edit: En nu weer stil jullie ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY]Mysterium - De Tussengangen (BandietenPM)
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2022, 21:26:27 »
Nacht 2, een nacht waarop er vrijwel niks werd gezegd. Want het was nu eenmaal niet nodig.  ;D
Jullie mogen weer overleggen, maar het heeft misschien niet superveel nut. :P

Aah we mogen dus wel praten maar niemand vermoorden. Niet echt een lekker begin...

Jammer D*N dat je jezelf niet hebt gered door je stem te veranderen... Waarschijnlijk had je het niet op tijd door :/

Tijd vergeten inderdaad :( en vergeten dat we die stomme tegenstemmen hadden ook

En waarbij de een de tijd vergeet, vergeet iemand anders te lezen:
Oke lijkt me goed om Belg of Gerrit te vermoorden

Het zorgde in ieder geval wel weer voor wat nieuw opgewaaid stof:
Kunnen we dan nog iemand vermoorden? Heb ik iets gemist?

Of heeft dat te maken met wat in jouw kamer zat?


Edit: Dit extra topic en geheime bord is wel killing voor mijn gemoedsrust. Ik ben de hele tijd bang dat ik per ongeluk in het gewone topic iets schrijf dat ik hier had moeten zetten.  :-X

Edit2: Gerrit en Belg lijken me verder wel goede en logische keuzes om te vermoorden :)

Oh nee wacht… het was natuurlijk nacht maar we mogen niemand eruit stemmen. En voorwerpen mogen we ook niet inzetten. Ik dacht dat de nacht al voorbij was maar dan zou het dag zijn. Ik snap er niks meer van hahahaha

Ik heb een vergrootglas gevonden en mag iemand zijn/haar rol bekijken. Maar ja niet deze nacht. Voorkeur voor iemand?

Oh interessant! Ook goed om te weten wat voor soort voorwerpen er kunnen zijn. Al was deze natuurlijk ook in de lijn der verwachting. Hopelijk zijn die vergrootglassen er niet te veel :p
Mogelijk zijn er ook nog wat beschermvoorwerpen..

Nog niet echt een voorkeur op wie je hem in zou moeten zetten, maar daar kunnen we het volgende nacht natuurlijk ook nog over hebben. Wie weet wat de dag nog brengt.. En het is jouw voorwerp dus natuurlijk jouw beslissing :)

Ik heb trouwens een extra stem gevonden in de studieruimte.

Ja er zullen ook minstemmen of beschermdingen zijn denk ik. Ik vind dat vergrootglas wel fijn voor ons zodat we extra kunnen zoeken naar de ziener

Zeker fijn dat jij hem hebt!

En nu zal ik hier weer stil zijn  ;)

Is het weer dag?

Zucht...
Ja.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [MY]Mysterium - De Tussengangen (BandietenPM)
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2022, 21:29:09 »
Nacht 3, Alleen op de wereld:
Mitch, je zit hier nu nog alleen, maar goed als je de Opdracht hebt gelezen, dan snap je wat ik van je wil weten. überhaupt is het wel net zo leuk om je gedachtengang te weten voor het geval er mensen terug willen lezen. Dus blijf hier vooral delen. ;)

Nou doordat D*N geen Magiër was, en ik zelf ook niet: wist ik dat het Kaaasje moest zijn. Mijn voorwerp was een zakmes om iemand te vermoorden in de nacht ipv de lunch. Maar ik kan die lunch goed gebruiken. Vandaar dat ik pushte op Kaaasje. Dat komt me goed uit aangezien ik zo minder verdacht ben. Wel heb ik flinke angst voor de ziener dus die moet er zsm uit!

Ik ga overigens voor Gerrit. Mochten we twee kills hebben, dan ga ik voor belg als tweede kill

Wonderen bestaan en Nacht 4 dus ook. Het begint echter wel met een domper:
Gisteravond is er een goed iemand geweest die Het Ducktape heeft ingezet, hiermee kan deze persoon een slechte rol buitenspel zetten. Dit ben jij geworden. De schrale troost is dat deze opdracht anoniem gespeeld wordt.

Maar ik mag wel iemand eruit stemmen toch?

En eindigt met een best wel pijnlijke keuze in een potje weerwolven...
Giorgio
« Laatst bewerkt op: 28-10-2022, 23:28:31 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?