Auteur Topic: [LEG 3] Dag 1  (gelezen 1239 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 3] Dag 1
« Gepost op: 29-11-2022, 18:14:02 »

De zon komt op in het dorpje en alles leek heel vredig verlopen te zijn. Vele burgers hebben geen idee wat hen boven het hoofd hangt. De Ziener weet echter beter en heeft vannacht alvast gekeken. De Schildwacht werd ook ingelicht over de identiteit van de Ziener.
Maar… ook het kwaad heeft niet stil gezeten. De wolven hebben elkaar leren kennen en Cerberus heeft ook alvast iemand bekeken, op zoek naar de Ziener. Misschien zelfs al gevonden?

Ik kan niet online zijn om 20u, dus post dit nu alvast. Vanaf 20u kunnen jullie hier overleggen of jullie iemand willen ophangen of niet. Zo ja, dan post je de naam van die persoon vetgedrukt. Je mag nog aanpassen maar je moet dat in een nieuwe post doen. Gelieve niet je bestaande post te editten want dan zie ik het mogelijk niet.

In deze eerste ronde stemmen jullie in familieverband! De meerderheid van de stemmen binnen een familie telt mee. Als elk lid van de familie iets anders stemt en er dus geen meerderheid is, zal het lot bepalen welke stem geldt.
Er is tijd tot woensdag 20u om te stemmen!

Bij gelijkspel beslist Burgemeester Whatthefrank wie er moet gaan.

Zoals gezegd: de nacht duurt tot 20u. Jullie mogen op zich hier al wel posten als je wil maar de wolven mogen nog overleggen tot 20u. Dus misschien is het aan te raden om te wachten tot 20u.  ::vergroot::

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #1 Gepost op: 29-11-2022, 20:07:31 »
Hallo allemaal  ::zwaai::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #2 Gepost op: 29-11-2022, 20:16:02 »
Ik ben er ook weer bij  :D

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #3 Gepost op: 29-11-2022, 20:26:11 »
Goedenavond!  ::jaja::
Er is geen Mol meer...

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #4 Gepost op: 29-11-2022, 20:29:51 »
Avond!

Ik stel voor om lekker NIKS te doen aangezien dat een optie is. We weten precies niks, vorig potje hadden we nog een burgemeester stemming. Nu echt 0,0. Dan is het gokken en grote kans dat het dan mis gaat.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #5 Gepost op: 29-11-2022, 20:40:14 »
Hai!

Goed zeg Gerrit, dat je direct al actiever bent :D Ik kan het echter niet laten om iedereen even te wijzen op deze post van jou na je voorstel hier: https://www.realitynet.org/forum/spellen/weerwolven/?topic=72554.msg2490143#msg2490143 ;D
Keep calm and eat chocolates!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #6 Gepost op: 29-11-2022, 21:01:32 »
Hier gaan we weer... ::)

"We hebben niks en geven de wolven hiermee een voordeel"
Technisch waar alleen voor het feit dat je de wolven al gelijk op scherp zet, als zij dan iemand lunchen (Ik denk ik breng deze even terug) in de nacht dan kunnen wij daar misschien meer informaite uithalen dan door een schijnstemming op de eerste dag.

Maar... Anderszijds is het natuurlijk net zo goed, wat ook eerder al benoemd is, fijn om iemand eruit te hebben, maar puur omdat dit later in het spel je het voordeel op kan leveren als we stempatronen naast elkaar gaan leggen.

Al met al is er voor beide wat te zeggen, al ben ik voor optie twee, puur om het spel direct op gang te brengen. Het vorige potje was puur uit tijdsnood en onwetendheid dat ik niemand stemde. (Iets wat ik weer zou doen als er geen beter ideeën komen.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #7 Gepost op: 29-11-2022, 21:15:51 »
Ik ga mee met Drenzi hierin ::jaja:: De kans dat we op dag 2 heel veel meer weten is niet zo groot.

En het brengt het spel gewoon gelijk op gang. Als we toevallig wel iemand aanvallen die wolf is zal er een tegenbeweging gaan ontstaan. Zeker als er meerdere namen genoemd worden. Mijn voorstel is dus: wel stemmen, maar niet klakkeloos elkaar volgen en zorgen dat er meerdere mensen op het hakblok liggen.
Nieky grab a life vest!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #8 Gepost op: 29-11-2022, 21:33:32 »
En dan moet Frank kiezen dus?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2022, 21:41:39 »
Mijn voorstel is dus: wel stemmen, maar niet klakkeloos elkaar volgen en zorgen dat er meerdere mensen op het hakblok liggen.

Dat is wel een beetje lastig, want we moeten als familie stemmen dus er zijn maar 5 stemmen. Dus je kunt niet echt veel mensen gaan targetten ofzo :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #10 Gepost op: 29-11-2022, 22:00:59 »
Dat is wel een beetje lastig, want we moeten als familie stemmen dus er zijn maar 5 stemmen. Dus je kunt niet echt veel mensen gaan targetten ofzo :P

Oja oeps. Toptactiek voor dag 2 dit ::rofl:: Al kan ‘t nu ook werken binnen een familie. Als 2 op iemand stemmen en de derde moeilijk doet bijvoorbeeld.
Nieky grab a life vest!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #11 Gepost op: 29-11-2022, 22:10:14 »
 ::zwaai::

Ik vind niet stemmen gewoon niet leuk; dat hoort niet bij weerwolven.  ::ohno:: De kans dat je ook met minimale info in de eerste ronde een burger killt is nog steeds groot dus vind dat we er wel voor moeten gaan.  ::jaja::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #12 Gepost op: 29-11-2022, 22:15:43 »
Ik vind niet stemmen gewoon niet leuk; dat hoort niet bij weerwolven.  ::ohno:: De kans dat je ook met minimale info in de eerste ronde een burger killt is nog steeds groot dus vind dat we er wel voor moeten gaan.  ::jaja::
Je schrijft het wel alsof een burger killen goed is en de bedoeling is..  ::vergroot::

(Waarschijnlijk niet wat je bedoelt maar zo klinkt het wel.)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #13 Gepost op: 29-11-2022, 22:23:10 »
Ik snap ook niet wat je bedoelt te zeggen Daisy?

Ik ben wel voor een lynch. De kans dat we een wolf pakken is groter dan de kans dat we de ziener of schildwacht pakken. En ik weet dat statistieken niet zo werken, maar aangezien we het vorige potje al zo ongelukkig waren dat we direct de schildwacht en daarna de ziener lynchten lijkt de kans me niet zo groot dat dat nu weer gebeurt ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #14 Gepost op: 29-11-2022, 22:28:22 »
::zwaai::

Ik vind niet stemmen gewoon niet leuk; dat hoort niet bij weerwolven.  ::ohno:: De kans dat je ook met minimale info in de eerste ronde een burger killt is nog steeds groot dus vind dat we er wel voor moeten gaan.  ::jaja::

Nee uiteraard niet  ::rofl::
(Oh god ik ga gewoon verder met vreemde opmerkingen maken).

Wat ik bedoel is dat de kans groter is dat we fout zitten dan goed. Maar het is niet dat het nu een iniminie kans is. 3 op 15 (20%) of 4 op 15 (26,33%) , dus vind ik dat we het moeten proberen.

Als we niet stemmen gaat er sws geen wolf uit.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #15 Gepost op: 29-11-2022, 22:45:24 »
Plus de kans dat er in de eerste ronde subtiel door wolven op burgers word gestuurd is ook aanwezig. Lijkt mij dus prima om niks te doen, of af te wachten tot er een hoofdverdachte is en die persoon afstrepen  ;D
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #16 Gepost op: 29-11-2022, 22:50:56 »
Avond!

Ik stel voor om lekker NIKS te doen aangezien dat een optie is. We weten precies niks, vorig potje hadden we nog een burgemeester stemming. Nu echt 0,0. Dan is het gokken en grote kans dat het dan mis gaat.

Ik ben zeeeer benieuwd waarom je écht denkt dat niet stemmen beter is dan nú alvast het spel op gang brengen? Ik kan je verklappen dat als we nu niks doen en niks zeggen, we ook echt 0,0 hebben aan de informatie van de lunch. Kijk, als de insteek nu is, we gaan op zoek, we gaan mensen aan de tand voelen etc. Wordt er wellicht al iemand nerveus en kunnen we al wat informatie verkrijgen wat plausibel is om op te stemmen. Mocht er na heel veel effort écht niks zijn losgekomen, kunnen we altijd nog besluiten niet te stemmen. Maar nu al de spreekwoordelijke handdoek erin gooien vind ik zonde van de tijd. En ergens ook wel verdacht, want dat is gewoon een gratis-lunch voor de wolven.

::zwaai::

Ik vind niet stemmen gewoon niet leuk; dat hoort niet bij weerwolven.  ::ohno:: De kans dat je ook met minimale info in de eerste ronde een burger killt is nog steeds groot dus vind dat we er wel voor moeten gaan.  ::jaja::

Zoals al is aangegeven, erg spijtig verwoord. Nog geen zorgelijke versprekingen, maar wel iets om in de gaten te houden.


 ::zwaai:: Hoi allemaal,
Ik zal me ook even kort voorstellen. Ben Melkvin, ofwel de familie naam die ik toegekregen heb die ik nu alweer ben vergeten... Ik speel WvW ook op andere fora's, dus ben zeker niet wereldvreemd in het online spelen van dit spelletje. Daar gaat het soms best hard aan toe, dus mocht ik onverhoopt wat hard overkom, bij voorbaat excuses. Ik zal ook misschien de eerste paar momenten porren en prikken bij iedereen, en wellicht wat stiller worden in verloop van tijd. Dit heeft puur te maken met het leren kennen en ontdekken van jullie speelstijlen en karakters.

Mocht het maar een leuk potje worden! En Weerwolven beware!  ::joehoe::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #17 Gepost op: 29-11-2022, 23:02:58 »
Welkom, altijd leuk nieuwe gezichten  ::ok::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #18 Gepost op: 29-11-2022, 23:20:41 »
Leuk Melkvin! ::zwaai::
Nieky grab a life vest!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 3] Dag 1
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2022, 23:32:50 »
Zullen wij wel stemmen @mitch? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human