Auteur Topic: [LEG 3] Dag 2  (gelezen 618 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #20 Gepost op: 3-12-2022, 10:40:44 »
Hillo is een sterke en tactische speler. Ik vind het niet gek dat hij Melkvin, een nieuwe speler met voor ons nieuwe strategische inzichten, direct verdacht probeert te maken. Ik vertrouw hillo dus niet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #21 Gepost op: 3-12-2022, 10:55:22 »
Ter info: ik zit vanavond tijdens de deadline van 20u in de bioscoop en zal dus pas laat het resultaat kunnen posten.

Wolven mogen om 20u al beginnen overleggen en spelers met nachtacties mogen die ook al doen vanaf 20u.

Ik post het resultaat zodra ik kan!

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #22 Gepost op: 3-12-2022, 11:29:21 »
Oh Pieterbasje doet mee aan dit! Dan stem ik op PieterBasje!

 ::tandpastasmiley:: ::love::

Thanks Robbie!

Ik snap idd de keuze ergens wel, maar het is ergens toch raar. Dachten de wolven dat hij ziener was? Of dat hij iemand aan het beschermen was als schildwacht ofzo?
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #23 Gepost op: 3-12-2022, 12:18:09 »
Hillo is een sterke en tactische speler. Ik vind het niet gek dat hij Melkvin, een nieuwe speler met voor ons nieuwe strategische inzichten, direct verdacht probeert te maken. Ik vertrouw hillo dus niet.

Same old bullshit dit. Ik word er elke keer uit geknikkerd omdat ik zo sterk en tactisch ben. Kijk ook naar ronde 1 van legacy. Ook slim om dat als wolf aan te halen, want zo haal je me er tijdens de dag uit en hoeft dat niet meer in de nacht.

Mijn top 3 op dit moment: Kaaasje, Swifty en Melkvin.

Melkvin heb ik al uitgelegd. Swifty schat ik hoger in als ze burger is dan het gooien op hoe fantastisch goed ik wel niet in dit spel zou zijn en haar aanval op mij is veel te makkelijk. Kaaasje zou ik in dezelfde categorie als Swifty plaatsen, doet ook subtiele steekjes richting mij en eerder ook al richting Daisy (wat Swifty vervolgens ook deed).

Tot slot: kijk naar hoe aanvallend ik dit spel zelf speel. Ik hou niet van meta gaming en het aanhalen van vorige potjes, maar als wolf heb ik het nooit zo gespeeld en mensen die mij een beetje kennen kunnen dat misschien zelf ook wel inschatten. De reden: we hebben als burgers weinig in mij te verliezen dus ik haal met liefde de focus van onze ziener en schildwacht af.

Mijn stem gaat voorlopig even naar Kaaasje

Nieky grab a life vest!

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #24 Gepost op: 3-12-2022, 12:19:55 »
Aan de ene kant inderdaad een logische keuze vanwege wat Gerrit zegt. Aan de andere kant in deze beginfase niet per se handig voor de wolven omdat de burgers er in het geval van twijfel nog voor kunnen kiezen om een gelijkspel te forceren zodat er die dag niemand (en dus ook in ieder geval geen burger) uit gaat.

Mij valt nu op dat er wel erg snel naar hillo wordt gekeken. Hillo is inderdaad een slimme tactische speler maar is natuurlijk lang niet de enige die deze keuze gemaakt kan hebben. Ik houd Swifty in de gaten: die wilde gisteren overdag al Frank lynchen (maar heeft haar stem gewijzigd) en gaat nu mee met Kaaasje en D*N in het targetten van hillo (meeloopgedrag). Aan de andere kant zou het erg opvallend zijn voor Swifty (als zij een wolf is) om Frank eerst overdag te targetten en vervolgens meteen 's nachts te lunchen, maar het kan ook zijn dat de wolven juist willen dat we zo denken ('dat is te opvallend dus dat zal wel niet zo zijn').
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #25 Gepost op: 3-12-2022, 12:24:07 »
(Dit bericht heb ik getypt voordat ik het bericht van Hillo en Kaaasje hierboven las - ik kreeg zo'n rood streepje - dus mijn bericht is niet gebaseerd op dat van Hillo)

Ter info: ik zit vanavond tijdens de deadline van 20u in de bioscoop en zal dus pas laat het resultaat kunnen posten.

Ow gezellig gaan we naar dezelfde  ;D


Back to business - ik vind dat er nu vooral veel ruis in het spel wordt gebracht. We hebben het nu alleen maar waarom Frank eruit ligt, ipv op zoek te gaan naar de wolven. Misschien dat dat juist is wat de wolven wilden. Dan hebben ze een goede keuze gemaakt ::jaja::

Ik heb nog steeds een onderbuikgevoel bij Kaaasje als wolf.

Ik zie dat Giorgio nu online is en daar heb ik nog niet veel van gelezen, dus ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft  ::vergroot::

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #26 Gepost op: 3-12-2022, 12:58:06 »
Hillo is een sterke en tactische speler. Ik vind het niet gek dat hij Melkvin, een nieuwe speler met voor ons nieuwe strategische inzichten, direct verdacht probeert te maken. Ik vertrouw hillo dus niet.

Een wolf wil er ook graag sterke en tactische spelers uit... Dus dit maakt jou toch net zo goed verdacht dan?

Ik was nog even aan het kijken naar de niet-stemmers van de vorige dag. Ze hebben wel berichtjes geplaatst, zowel vandaag als de vorige dag, maar hebben niet gestemd. De stemmen die zij hadden kunnen geven, waren binnen de families ook niet nodig om er een burger uit te laten gaan. Dus een makkelijke manier om jezelf niet in de kijker te spelen. Zodoende blijft mijn buikgevoel op GerritdeBloempot. En gaat mijn stem voorlopig ook naar GerritdeBloempot.

Ik ben vooral benieuwd naar de ideeën van anderen.
Eindelijk...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #27 Gepost op: 3-12-2022, 13:41:45 »
Ik wilde eerst hillo stemmen deze ochtend omdat die post waarin hij naar Melkvin verwees, echt wolf schreeuwde naar mij. Maar tegelijkertijd weet ik dat dit soort onderbuikgevoelens net zo vaak niet kloppen.

Nu las ik de verschillende posts sinds mijn laatste bericht gisteren.

Ik snap bovendien hillo's frustratie, maar hij doet vervolgens wel deels hetzelfde als waar hij gefrustreerd over is... Dat neigt me eigenlijk toch wel weer om op hem te stemmen.

Toch doe ik het nog niet.

Het valt me sowieso op dat veel mensen andere namen noemen dan ze misschien bedoelen. Zo zegt Miek1999 dat de dood van Frank logisch is vanwege wat Gerrit zegt, maar eigenlijk zeiden veel mensen zoiets en was Gerrit niet eens de eerste.

Gisteren zei Deerbetah ook al iets over Daisy wat niet klopte en stemde daarna van die mensen ook op Daisy. Maar die stem klinkt al wat logischer verklaard dan haar verdachtmakingen in het laatste spel (waarin ze wolf was).

Maar goed, nou kan ik nog geen keuze maken voor wie ik ga.

Ik ga voorlopig voor Gerritdebloempot, waarom snap ik zelf nog niet helemaal. Maar elke keer als ik iemand bedenk voor mezelf dan lees ik diens posts terug en denk ik toch maar niet. Bij Gerrit had ik dat nu niet.
Niet echt een duidelijke reden, maar ik moet toch iets..

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #28 Gepost op: 3-12-2022, 14:07:36 »
Citaat
Het valt me sowieso op dat veel mensen andere namen noemen dan ze misschien bedoelen. Zo zegt Miek1999 dat de dood van Frank logisch is vanwege wat Gerrit zegt, maar eigenlijk zeiden veel mensen zoiets en was Gerrit niet eens de eerste.

Klopt sorry, o.a. Gerrit maar ook anderen inderdaad  ::jaja::

Ik stem voorlopig even op Swifty
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #29 Gepost op: 3-12-2022, 15:11:35 »
Ik ben het er inderdaad mee eens dat de keuze voor Frank als kill gedaan is door een ervaren iemand.

Ik kan mezelf niet echt verdedigen omdat ik een saaie normale burger... en idd niet veel in heb gebracht ofzo.

Maar ik ga mee op Swifty op gevoel en omdat ik je zie als sterke speler die keuze voor Frank zou kunnen maken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #30 Gepost op: 3-12-2022, 18:27:38 »
Voordat ik dit vergeet en naar de bioscoop ga zonder te stemmen ...
Dit wordt weer gokken.
Dus ik ga gewoon verder op mijn gevoel van de eerste ronde en stem op Kaaasje. Op had ze net wel een goede post, maar dat kan juist ook een bliksem afleiding zijn.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #31 Gepost op: 3-12-2022, 18:57:03 »
Het is nu 2-2-2, dat lijkt me niet wenselijk. Ik wil het liefst m’n stem op Kaaasje houden, zijn er meer die daarvoor open staan of willen switchen? Als niemand wil, kan ik als andere optie evt nog wisselen naar Swifty.
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #32 Gepost op: 3-12-2022, 19:00:46 »
Euhm...

Ik ben echt in de war nu...
Er zijn verschillende mensen waarbij ik heel erg twijfel en elk van die personen haalt een geweldig goed argument voor iemand anders naar voren. Wat mijn verwarring alleen maar verder helpt.

Er moet toch iemand uit en omdat ik het betoog iets te extreem (Klein beetje maar...  :P ) vindt voor de fase van het spel waarin we zitten, stem ik op Kaaasje
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #33 Gepost op: 3-12-2022, 19:05:06 »
Ik kan me(terwijl ik zelf ook niet gestemd heb, vergeten) goed vinden in wat Giorgio zegt.

GerritDeBloempot dus voor nu.
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #34 Gepost op: 3-12-2022, 19:42:30 »
Er missen nog een hoop stemmen...D*N? Mitch? Deerbetah? Melkvin?  ???
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #35 Gepost op: 3-12-2022, 19:51:09 »
Kaaasje

Ik was in Antwerpen de hele dag en even snel alles bijgelezen

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #36 Gepost op: 3-12-2022, 19:56:05 »
In ieder geval geen ziener of schildwacht. Maar ik ben gewoon een burger.

Dus als iemand die op mij zit nog wil switchen... Of nog iemand stemt die nog niet gestemd heeft...

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 3] Dag 2
« Reactie #37 Gepost op: 3-12-2022, 19:59:33 »
Ik kom net van werk. Dus niet veel tijd meer om alles te analyseren. Wel vind ik wat Swifty doet erg makkelijk. En juist vrij dom om te doen. Een goede speler is gevaarlijk als hij/zij wolf is. Maar een goede speler er dag 2 uit gooien op 'omdat een ervaren speler dit zou doen,' vind ik niet echt handig. Vandaar mijn stem. Verdere uitleg komt morgen.