Auteur Topic: [LEG 4] Dag 3  (gelezen 758 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2023, 12:47:31 »
Ik ben op dit moment vooral benieuwd naar de hoofdverdachte(n) van Swifty en naar de reden waarom DRenziboy HIDM niet afstreept maar Frank wel afstreept :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2023, 13:17:30 »
Ik denk in het kader van met een gelijkspel kan de burgemeester nog de verkeerde keuze maken. Nu is dit farfetched. Het is en blijft een bluf. Het zegt niet dat hidm hoog op mijn lijstje staat, maar dat ik hem nog niet vrij wil pleiten.

Als je als wolf en burgemeester de keuze hebt tussen wolf of burger, dan weet ik het wel. Daarom dat ik niet in kan zien dat Frank een wolf is.

Wie ik wel verdenk zijn Swifty, omdat ik haar niet helemaal kan peilen en Dennis omdat er nog niet echt iets is gebeurd dat hem vrijpleit.

Daarnaast moet het lot me wel heel erg ongezind zijn wil ik alle potjes van Legacy tot nu toe wolf zijn...  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2023, 13:56:59 »
Kaaasje, waarom zou je die switch verdacht vinden? Voor een wolf was het net zo makkelijk om de stemming de doorslag te geven naar Arno, of bij mij te blijven, hij had als wolf heel makkelijk Vermoljoen kunnen sparen.
Ja natuurlijk ben ik er blij mee dat hij switchte, dat is voor ons allemaal verstandiger, maar als speler is die switch gezien de rol van Vermoljoen juist onverdachtl.
Ik vind die switch ook niet verdacht. Ik wilde eigenlijk vooral een uitleg. ;)

Ik stem op Giorgio, maar ik twijfel nog wel.
Giorgio, kun jij uitleggen waarom jij gestemd hebt zoals je hebt gestemd?
Je eerste stem op dag 1 op mij voelt een beetje als een "terug-stem-stem" omdat ik op jou stemde. Maar je hebt hem eigenlijk niet verklaard, dus ik ben daar wel benieuwd naar.

Ik ben nu aan het werk en vanmiddag/vanavond plannen dus mogelijk niet meer zo actief, maar zal wel proberen te checken en mogelijk nog mijn stem wijzigen.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2023, 14:53:10 »
Ik vind die switch ook niet verdacht. Ik wilde eigenlijk vooral een uitleg. ;)

Ik stem op Giorgio, maar ik twijfel nog wel.
Giorgio, kun jij uitleggen waarom jij gestemd hebt zoals je hebt gestemd?
Je eerste stem op dag 1 op mij voelt een beetje als een "terug-stem-stem" omdat ik op jou stemde. Maar je hebt hem eigenlijk niet verklaard, dus ik ben daar wel benieuwd naar.

Ik ben nu aan het werk en vanmiddag/vanavond plannen dus mogelijk niet meer zo actief, maar zal wel proberen te checken en mogelijk nog mijn stem wijzigen.

Eerste dag was gewoon een terugstem inderdaad. Aangezien er ongeveer nul aanknopingspunten zijn, is iemand die op mij(een burger) stemt voor mij een prima persoon om op te stemmen.
Daarna stemde ik op Michael, puur op buikgevoel. Ik had die dag plotseling erg weinig tijd, dus vandaar.

Ik ben burger, dus lijkt me niet slim om op mij te stemmen. Verder lijkt het me handig om nog niet op iemand te stemmen die direct rond de gelunchde personen staat. Uiteraard zou het prima kunnen dat daar een wolf tussen staat, maar ik acht de kans groter van niet.
Eindelijk...

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2023, 15:00:53 »
Op dag 2 hadden we wat losse stemmen die weinig nut hadden.

Michael90 op mij, Swifty op Miek en Giorgio op Michael90.

Ik vind Giorgio wel alle kanten op gaan en zijn argumenten niet heel sterk. Voor nu ga ik ook op Giorgio

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2023, 15:51:04 »
Verder lijkt het me handig om nog niet op iemand te stemmen die direct rond de gelunchde personen staat. Uiteraard zou het prima kunnen dat daar een wolf tussen staat, maar ik acht de kans groter van niet.
Ik snap je, maar ik vind dit ook nog een aannemelijk scenario:

De wolven kiezen voor Mitch (want wordt genoemd als onverdacht door zijn stem op Vermoljoen). Mitch staat tussen Miek en hillo. Miek werd in de nacht ook als minder verdacht benoemd, dus het is niet gek dat de Leprechaun het verplaatst naar hillo. De wolven hadden dit mogelijk voorspeld bij hun keuze voor Mitch.

Vervolgens kun jij mooi zeggen dat je naast de vermoordde staat, en dus misschien minder verdacht bent, maar om feite ben je nooit in gevaar geweest.

Maar goed, dit is slecht een theorie en gedachtespinsel, dus het zou ook helemaal verkeerd kunnen zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2023, 15:53:50 »
Wie ik wel verdenk zijn Swifty, omdat ik haar niet helemaal kan peilen en Dennis omdat er nog niet echt iets is gebeurd dat hem vrijpleit.
Ah de classic "iemand noemt mij verdacht dus dan ga ik die persoon ook verdenken"  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2023, 16:21:33 »
Meh, van de mensen die zogezegd nog niet afgestreept zijn blijf jij mijns inziens het meest onder de rader.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2023, 17:07:57 »
Ik zou het niet echt slim vinden van Swifty als ze als wolf in de vorige ronde direct na Vermoljoen op Arno zou stemmen en ik schat haar slimmer in dan dat. HIDM, Mitch, Whatthefrank en Kaaasje staan bij mij voorlopig ook op safe door het stemmen op Vermoljoen. Arno voorlopig niet omdat Vermoljoen hem eruit wilde, dus een klein lijstje om uit te kiezen voor mij (Miek, Giorgio, D'N of DRenziboy).
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Giorgio En dan ga ik er ook vanuit dat Mitch het oorspronkelijke target was en ik de kans dat kleiner acht dat Miek een wolf is, anders had zij mn stem gekregen.



Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2023, 17:15:47 »
Citaat
Als je als wolf en burgemeester de keuze hebt tussen wolf of burger, dan weet ik het wel. Daarom dat ik niet in kan zien dat Frank een wolf is.

Ja, die conclusie had iedereen al getrokken :P
Maar als je zegt dat HIDM misschien een extreem gewaagde move heeft gemaakt kun je diezelfde redenering toepassen op Frank. Dus ik vind het gewoon nog steeds tegenstrijdig dat je Frank wel afstreept en HIDM niet (ook al staat hij laag op je lijstje). Maar wat mij betreft zijn ze het allebei niet.

Ik wacht nog even met het eventueel aanpassen van mijn stem totdat Swifty iets heeft laten horen  :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2023, 17:52:38 »
Ik snap je, maar ik vind dit ook nog een aannemelijk scenario:

De wolven kiezen voor Mitch (want wordt genoemd als onverdacht door zijn stem op Vermoljoen). Mitch staat tussen Miek en hillo. Miek werd in de nacht ook als minder verdacht benoemd, dus het is niet gek dat de Leprechaun het verplaatst naar hillo. De wolven hadden dit mogelijk voorspeld bij hun keuze voor Mitch.

Vervolgens kun jij mooi zeggen dat je naast de vermoordde staat, en dus misschien minder verdacht bent, maar om feite ben je nooit in gevaar geweest.

Maar goed, dit is slecht een theorie en gedachtespinsel, dus het zou ook helemaal verkeerd kunnen zijn.

Tja, zoals ik al zei, het kan natuurlijk altijd dat er een wolf tussen zit. Maar ik denk dat we zolang er waarschijnlijk nog 2 wolven inzitten altijd het best kunnen focussen op iemand die niet grenst aan een lunch-slachtoffer. Maarja jullie zullen het vanavond zien...
Eindelijk...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2023, 18:16:09 »
Ik had een drukke dag zonder lunchpauze dus nog geen tijd gehad voor een reactie Miek. In mijn eerste post vandaag had ik echter al een rijtje namen staan die niet afgestreept zijn:
Miek
Giorgio
D*N
Kaaasje
Drenziboy
Michael90

Ik vind D*n nogal onder de radar , Giorgio is wat zwalkend en ik ben blij dat Michael90 vandaag wat meer van zijn gedachtengang deelde.
Miek en Drenziboy zijn heel fanatiek bezig en Kaaasje druk met overzichten terwijl Frank had gezegd dat te doen. K ik zou zelf op Kaaasje willen stemmen maar ik kan me ook goed vinden in alle stemmen op Giorgio.


Ik zie overigens dat er gezegd wordt dat ik op Miek zou hebben gestemd maar dat is niet zo.
 
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2023, 18:37:31 »
Citaat
Ik had een drukke dag zonder lunchpauze dus nog geen tijd gehad voor een reactie Miek.

Geeft niet! Ik ging er inderdaad vanuit dat je aan het werk was en pas in de avond zou reageren :).

Citaat
In mijn eerste post vandaag had ik echter al een rijtje namen staan die niet afgestreept zijn:

Ja gezien, maar die kunnen niet allemaal je hoofdverdachte zijn dus daarom vroeg ik meer specifiek naar je hoofdverdachte ;)

Citaat
ik zou zelf op Kaaasje willen stemmen maar ik kan me ook goed vinden in alle stemmen op Giorgio.

Maar de vorige dag zei je juist als eerste dat je ervan uitging dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn. Dus waarom is Kaaasje nu dan wel je hoofdverdachte?
En het is toch juist handig dat Kaaasje een overzicht maakt?  Je hebt haar er zelf nog voor bedankt in je vorige post :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2023, 18:51:38 »
Ik benoemde Kaaasje en Vermoljoen in 1 adem als 'geen wolf', vanwege de wolvenkeuze op Syd. Van Vermoljoen is inmiddels het tegendeel bewezen, dus Kaaasje is wat mij betreft niet meer onverdacht.

Een overzicht is handig, maar ik vind het wel wolfs gedrag, zeker als iemand anders al had aangegeven zich bezig te houden met stemoverzichten. 'Zie mij eens inzet tonen, ze moeten nu wel denken dat ik een burger ben die goed mee wil denken'. Terwijl je met een overzicht an sich niets bewijst.


Waarom ben jij zo gespitst op mij Miek?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2023, 19:02:02 »
Citaat
Waarom ben jij zo gespitst op mij Miek?

Omdat ik Kaaasje op dit moment totaal niet verdenk en jou wel  ::rofl::

8. Kaaasje
9. Syd/Zitnie
10. Vermoljoen

Syd is in nacht 1 vermoord. Vermoljoen was een wolf. Stel Kaaasje is ook een wolf: dan hebben de wolven dus ofwel zichzelf aangevallen (zonder enige kennis over wie de leprechaun zou kunnen zijn, dus ze kunnen ook niet echt concreet anticiperen op of de leprechaun wel of niet zou gaan verschuiven) ofwel iemand aangevallen die tussen 2 wolven in staat. En either way is er dan dus een groot risico dat er een wolf uit zou gaan. Dat is toch totaal onlogisch? (zie ook de eerdere post van HIDM en die van hillo in het nachttopic). Al helemaal omdat er dit potje maar 3 wolven zijn in plaats van 4. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat risico zouden nemen.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2023, 19:03:29 »
Om toch maar gestemd te hebben...
D*N
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2023, 19:52:49 »
Ik ben gewoon hier hoor ::zwaai::. Het grote roze punt op de radar :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human