Auteur Topic: [LEG 4] Dag 3  (gelezen 760 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Dag 3
« Gepost op: 18-01-2023, 21:06:52 »

Een nieuwe ochtend brak aan. En een nieuw slachtoffer werd ontdekt. Aan flarden verscheurd en half opgevreten lagen daar de nog halfwarme stukjes lichaam van…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het dorp is razend! Er moeten schuldigen gevonden worden. Tijd om weer te stemmen!

Het stemmen is dus voor de rest van het spel individueel. Nog altijd vet drukken. En niet editten maar een nieuwe post maken als je van stem wil veranderen.

Jullie hebben tot donderdag 21u!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #1 Gepost op: 18-01-2023, 21:11:31 »
Dus Hillo, Mitch of Giorgio was het oorspronkelijke target.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2023, 21:27:04 »
Er zijn in het nachttopic allerlei theorieën gepost. Ik ben het zelf erg eens met Drenziboy:
Sterker nog,
Mijn aannames:
Molfreak is geen wolf, aangezien je als Wolf niet het schot op een andere wolf opent.
En Frank is geen wolf, aangezien je een wolf niet uit het spel zet als je de keuze hebt.

en deze van Miek:
Eens ::jaja:: plus Molfreak heeft nu twee keer niet gestemd, dat is ook niet handig als je wolf bent. Dus ik haal Molfreak Arno van mijn lijstje (en whatthefrank ook, lijkt me duidelijk).

Ik denk dat MitchK en Hadewychisdemol ook geen wolven zijn vanwege hun stemmen op Vermoljoen. Als zij wel wolf waren hadden ze makkelijk mee kunnen gaan op Molfreak Arno namelijk.

Dan blijft het volgende lijstje over:
Swifty (ik ben geen wolf maar ja je kunt mij niet wegstrepen op grond van bovenstaande)
Miek
Giorgio
D*N
Kaaasje
Drenziboy
Michael90

En ik bedacht me nog wat anders mbt de sekteleider: er zijn nu nog maar maximaal 2 wolven (1 als Deerbetah of hillo een wolf was). Er moeten dus heel veel mensen dood voordat de wolven kunnen winnen. Hoe meer er dood gaan hoe groter de kans dat de sekteleider eerder wint dan de wolven. De sekteleider zal vooral stemmen willen sturen naar mensen die (nog) niet door hem zijn gekozen. Dat kan het zoeken naar een wolf nogal doorkruizen.
Als we snel de laatste wolven vinden hoeven we ons niet druk te maken om de sekteleider. Maar als het langer duurt wel. Stel dat de ziener de sekteleider heeft gezien dan is dat toch wel handige info straks. Voor nu hoop ik vooral dat de ziener 1 of 2 wolven heeft gezien natuurlijk.

En ik wil nog even terugkomen op mijn eerste post gisteren.
Ik zou denken dat de Leprechaun vooral gaat verschuiven als hij/zij/hen enig idee heeft wie een goede rol heeft en wie een slechte, in de hoop zo iemand te sparen of te pakken.
Ik denk dat de wolven een veilige keuze hebben gemaakt. Er zijn er maar 3 van de 15, er zijn in de rij nu nog rijtjes van 3 te vinden zonder 1 wolf daarin. Ik denk daarom dat Kaaasje en Vermoljoen geen wolven zijn.

(of het zijn heel slimme wolven die dit direct de eerste nacht al zo bedenken en zichzelf zo vrijgepleit hebben)
Ik denk dat we te maken hebben met slimme wolven.
Keep calm and eat chocolates!

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2023, 21:34:01 »
De ziener krijgt geen specifieke rollen te zien, dus we komen er niet achter of de ziener de sekteleider heeft gezien
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2023, 21:44:09 »
Wat ziet de ziener dan bij sekteleider? Dir is toch neutraal? Of ziet de ziener dan slecht?

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2023, 21:52:16 »
Geen idee, misschien kan Robbie dat beantwoorden?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2023, 21:59:39 »
Voor ik HIDM onverdacht ga noemen, ben ik eigenlijk nog wel benieuwd waarom hij gewisseld is van Swifty naar Vermoljoen. Kun je dat toelichten?

Ik heb net ook nog even de posts van Vermoljoen terug gekeken. Hij ging de eerste dag niet mee in de random stem van Mitch op HIDM, maar volgde D*N in Deerbetah, waardoor zijn familie op Deerbetah (burger) stemde.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2023, 22:06:41 »
Dit bericht heeft de ziener ontvangen:

De Sekteleider en Leprechaun tellen beiden als GOED. De Sekteleider speelt enkel voor zichzelf en niet samen met de burgers, maar is geen slechte weerwolf, dus daarom krijg je GOED als je hem zou zien.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2023, 22:11:45 »
Dank voor de opheldering robbie :)

Ik heb ook de stemmen voor mezelf bij elkaar gezet. Controleer vooral of ik foutjes heb gemaakt, want ik kan zomaar wat gemist hebben :)
Weerwolf
Burger
Dood maar we weten de rol niet

DeelnemerDag 1Dag 2
SwiftyXArno
MiekDeerbetahArno
MitchHIDMVermoljoen
DeerbetahX
HilloXSwifty
GiorgioKaaasje Michael90
D*NDeerbetahSwifty
KaaasjeGiorgioVermoljoen
Sydx
VermoljoenDeerbetahArno
ArnoXX
DrenziboyXMiek
Michaelhillo --> GiorgioMitch
WhatthefrankDeerbetahX --> Vermoljoen (als Burgemeester)
HIDMKaaasjeSwifty --> Vermoljoen
« Laatst bewerkt op: 19-01-2023, 06:55:28 door Kaaasje »

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2023, 22:23:38 »
Citaat
Voor ik HIDM onverdacht ga noemen, ben ik eigenlijk nog wel benieuwd waarom hij gewisseld is van Swifty naar Vermoljoen

Ik ook, maar ik vind HIDM alsnog wel onverdacht: waarom zou hij als wolf switchen naar Vermoljoen (wolf) en niet naar Arno (die waarschijnlijk geen wolf is en op dat moment ook twee stemmen had)?
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2023, 22:31:43 »
Hillo :(

Voor ik HIDM onverdacht ga noemen, ben ik eigenlijk nog wel benieuwd waarom hij gewisseld is van Swifty naar Vermoljoen. Kun je dat toelichten?
Ik was het met hillo eens dat de Arno-stemmers verdachter waren dan Arno zelf, dus in eerste instantie ging ik mee op Swifty maar toen Vermoljoen 2 stemmen had en Swifty maar 1 naast mezelf switchte ik naar Vermoljoen zodat we nog op tijd een andere meerderheid dan Arno konden krijgen. Het had van mij net zo goed Swifty of Miek mogen zijn. Ik kreeg wel de indruk dat Swifty Vermoljoen er niet uit wilde en ze was volgens mij ook de eerste die noemde dat jij en Vermoljoen onwaarschijnlijk waren als wolf. Dus voor nu ga ik weer op Swifty.

Dank voor de opheldering robbie :)

Ik heb ook de stemmen voor mezelf bij elkaar gezet. Controleer vooral of ik foutjes heb gemaakt, want ik kan zomaar wat gemist hebben :)
Weerwolf
Burger
Dood maar we weten de rol niet

DeelnemerDag 1Dag 2
SwiftyXArno
MiekDeerbetahArno
MitchHIDMVermoljoen
DeerbetahX
HilloXSwifty
GiorgioXMichael90
D*NDeerbetahSwifty
KaaasjeGiorgioVermoljoen
Sydx
VermoljoenDeerbetahArno
ArnoXX
DrenziboyXMiek
Michaelhillo --> GiorgioMitch
WhatthefrankDeerbetahX --> Vermoljoen (als Burgemeester)
HIDMKaaasjeSwifty --> Vermoljoen

Giorgio stemde ook op jou Dag 1. Inmiddels vind ik jou onverdacht, want Nacht 1 iemand proberen te vermoorden die tussen 2 van de 3 wolven in zit zou wel een heel riskante strategie zijn.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2023, 22:41:56 »
Ik ga dus ook op Swifty, zie mijn vorige post in het nachttopic.

Ik ben morgen wat minder actief maar ik kan wel af en toe kijken en eventueel mijn stem nog aanpassen als daar een goede reden voor is. Maar ik heb morgen helaas geen tijd om hele theorieën uit te zoeken :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2023, 22:55:37 »
Dus Hillo, Mitch of Giorgio was het oorspronkelijke target.

Ik gok dat ik als vrij onverdachte speler mogelijk het slachtoffer was en hield daar eigenlijk rekening mee.

Ik ga morgen eens kijken qua stem en wie ik nu echt verdacht vind

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #13 Gepost op: 19-01-2023, 00:15:54 »
Mijn lijstje met mensen die ik vertrouw is heel gering.

Ik wil HIDM niet uitsluiten... Kan een extreem gewaagde move zijn van een wolf om goede sier te maken.

Daarnaast durf ik Kaaasje ook nog niet helemaal los te laten, al voelt het al wat beter. Echter is het nu wel makkelijk om mee te vieren op Swifty. Bijna weer te makkelijk.
Weet niet of ik moet geloven in haar argument of niet, want in principe heeft ze wel een punt.

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #14 Gepost op: 19-01-2023, 00:57:47 »
Ik wil HIDM niet uitsluiten... Kan een extreem gewaagde move zijn van een wolf om goede sier te maken.

Ik vind het dan wel opvallend dat je in een eerder bericht hebt gezegd dat je wel Frank afstreept, want hij zou dan net zo goed een wolf kunnen zijn die een extreem gewaagde move maakt.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #15 Gepost op: 19-01-2023, 08:02:50 »
Op mij stemmen is een grote fout, gewoon niet doen. Mij niet lynchen, ik ben absoluut geen weerwolf.

Dat ik Vermoljoen verdedigde was vooral ook een verdediging van mezelf. En ik meende het wel: als we direct verdenkingen gaan uiten tegen mensen die vroeg een stem uitbrengen, durft niemand dat meer te doen. Terwijl juist vroege stemmen de discussie goed op gang helpen. Anders krijgen we weer wat in eerdere potjes ook wel gebeurde, dat we de hele dag amper iets bespreken en dat er dan (ondoordachte) haaststemmen worden uitgebracht in het laatste uur.

Mooi overzicht Kaaasje, dankjewel!


Kaaasje, waarom zou je die switch verdacht vinden? Voor een wolf was het net zo makkelijk om de stemming de doorslag te geven naar Arno, of bij mij te blijven, hij had als wolf heel makkelijk Vermoljoen kunnen sparen.
Ja natuurlijk ben ik er blij mee dat hij switchte, dat is voor ons allemaal verstandiger, maar als speler is die switch gezien de rol van Vermoljoen juist onverdachtl.
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2023, 10:21:51 »
Niet hillo  :\'( , die probeert altijd nog goeie inbreng te hebben. Ergens heb ik het idee dat de lepre-Ierse dwerg deze keer wel iets heeft verplaatst. Zeker nadat is gebleken dat de wolven wel risico nemen (met Vermoljoen).

Ik moet ook toegeven dat mijn stem vorige keer een beetje zo'n haast stem was die Swifty omschrijft. Ik had niet eens door dat het een gelijke stand was. Gelukkig maar, anders had ik hem nog per ongeluk verkeerd gebroken wsl  ::rofl::.

Nu ik de afgelopen posts zie ga ik toch kijken naar de strepers op dit moment. Goed moment in het spel om heel sneaky een medewolf weg te strepen met wat anderen. Dan ga ik voor nu voor: Drenziboy
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2023, 11:09:22 »
Ik wou het ook nog doen, maar was er helaas nog even niet aan toegekomen. Bedankt voor het overzicht Kaaasje!  ::bravo::

Wat Hillo betreft heb ik eventueel een andere theorie die niet overeen komt met die van Dennis. Ik kan me voorstellen dat de leppie namelijk zou proberen om de lunch van Hillo af te sturen. Hillo is doorgaans namelijk een slimme speler en volgensmij was hij niet echt verdacht, waarom dan de lunch op hem door laten gaan? Zou het dan kunnen dat deze rol er al uit is en dat Deerbetah of Syd dit misschien was? De bewering van Mitch waarbij hij mogelijk het slachtoffer was vind ik echter ook een aannemelijke!

Giorgio stemde ook op jou Dag 1. Inmiddels vind ik jou onverdacht, want Nacht 1 iemand proberen te vermoorden die tussen 2 van de 3 wolven in zit zou wel een heel riskante strategie zijn.

Eens met HIDM, daarom verdenk ik Kaaasje nu ook een stuk minder!

Verder wil ik ook nog even het stemgedrag van Michael90 benoemen. Die lijkt tot nu toe redelijk alles op zijn eigen houtje te doen en zich niks aan te trekken van de algemene verdenkingen en ik kan dat soort dingen altijd wel waarderen, vooral ook omdat ik er zelf een vleugje van heb wanneer ik een goede rol heb. Daarom ben ik bij hem ook geneigd om hem minder te verdenken!

Voor mij blijven er dus wel wat minder mensen over om op te stemmen, maar ik moet er nog wel even over nadenken naar wie m'n stem gaat!  ::vergroot::
Er is geen Mol meer...

Online Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2023, 11:41:53 »
Mijn gevoel blijft giorgio zeggen en er is nog niets die hem kan laten afstrepen.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 4] Dag 3
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2023, 12:20:40 »
Hillo :(

Het blijft moeilijk, zeker aangezien niet alle rollen bekend worden als er spelers uitgaan. En Alles wat er gezegd wordt, klinkt zo logisch. Ik twijfel nu tussen Swifty en Drenziboy...

Zoals eerder in dit topic en in het nachttopic, lijkt het er inderdaad op dat we vrij veel mensen kunnen "afstrepen".

Nu ik de afgelopen posts zie ga ik toch kijken naar de strepers op dit moment. Goed moment in het spel om heel sneaky een medewolf weg te strepen met wat anderen. Dan ga ik voor nu voor: Drenziboy

Mijn stem gaat nu ook naar Drenziboy
Eindelijk...