Auteur Topic: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)  (gelezen 1429 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Gepost op: 15-05-2023, 21:01:18 »


Previously on...
Ultimate Werewolf: Legacy

Vijf families meren aan in Massachusetts en besluiten hun dorpje te stichten op de ruïnes van een oud dorp. Ze vinden een boek met een mysterieuze spreuk en besluiten na een stemming deze spreuk hardop voor te lezen. Daarmee roepen ze de Cerberus op, die het dorp wil afmaken en zelf zijn wolven kiest. Cerberus en de wolven blijven het dorp jaren teisteren en hebben jaar na jaar de overhand.

Het dorp probeert zich te weren. Zo verkiezen ze bvb een burgemeester, Robert Poorman, die bij gelijkspel de stemming hopelijk in het voordeel van de burgers kan draaien.
Bovendien vinden ze een mysterieuze doos met de afbeelding van een komeet erop. In 1691 wordt Alice Beinroth ervan beschuldigd een weerwolf te zijn en daarbij ontdekt ze plots een sleutel in haar jaszak die de geheimzinnige doos kan openen. Ze twijfelde echter te lang, zodat de doos uit zichzelf openbarstte en drie nare figuren in het dorp vrij liet. Figuren die de komende jaren het nog moeilijk zouden maken voor de burgers. Bovendien kon de sleutel die Alice vond de burgers beschermen, maar door hem niet te gebruiken, loste de Sleutel der Bescherming in het niets op.

Na drie jaar werd gekeken welke familie het meest waardevol was voor het dorp. Dat bleek de familie Poorman. Elk lid van de Poorman familie kreeg als gevolg de titel Graaf of Gravin. Hiermee kunnen ze de overblijvende kaart bekijken die niet mee speelt. Hopelijk helpt dit de burgers om het tij te keren!

In 1692 bleek het dorp inderdaad al beter weerstand te kunnen bieden, maar uiteindelijk zegevierden de geheime wolven onder hen toch weer! Een oude kluizenaar gaf de enige twee overlevenden een Protective Charm. Zouden ze hiermee eindelijk de wolven in hun midden kunnen verslaan?



Hoofdstuk 2 - 1694: Uitgewekene
Jullie zijn met 10 spelers, opgedeeld in 5 families. Dit betekent dat sommigen niet hun gewoonlijke familierol hebben, omdat de families evenredig verdeeld moeten zijn.

Dit is de familie indeling:

De Eyzburg Familie

Gunther Eyzburg - Freak123
Samantha Eyzburg - Deerbetah (Ivoren Toren)



De BeinrothFamilie

Alice Beinroth - Syd
Harold Beinroth - Kaaasje



De Poorman Familie
Daniel Poorman - Pieterbasje (Graaf)
Robert Poorman - Whatthefrank (Graaf & Burgemeester)



De Ulmer Familie
Elmer Ulmer - MitchK
Annie Ulmer - D*N (Protective Charm)



De Heathrow Familie

Mary Heathrow - Giorgio
Aldus Heathrow - GerritDeBloempot


Bij de eerste lynch stemming zal er in familieverband moeten worden gestemd! Er zullen dus maar 5 stemmen in totaal zijn. De meerderheid van de stemmen binnen één familie zal tellen. Als er geen meerderheid is, zal het lot beslissen welke van de stemmen geldt.



Sommige familieleden hebben reeds een voordeel uit vorige potjes. Dat zijn:
- Deerbetah heeft de Ivoren Toren waarmee je niet als eerste weggestemd kan worden. Als Deerbetah niet mee doet, heeft niemand de Ivoren Toren.
- Robert Poorman is burgemeester van het dorp. Dat is Whatthefrank. Als hij niet mee doet, zal iemand anders de rol van Robert Poorman en dus burgemeester vervullen.
- De hele familie Poorman zijn graven en gravinnen. Zij mogen de overgebleven kaart bekijken die niet in het spel zit.
- Fodius Poorman en Annie Ulmer hebben een Protective Charm. Als zij aangevallen worden door een wolf, zijn ze niet dood, maar verdijnt het protective charm. Dit kan maar één keer per potje gebeuren. (Dus als Annie aangevallen wordt, blijft ze leven en verdwijnt haar charm. De charm van Fodius werkt vanaf dan echter ook niet meer. In het volgende potje werkt de charm van Fodius weer wel)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #1 Gepost op: 15-05-2023, 21:02:25 »
Ik ga zo meteen de rollen verdelen. Jullie zijn met 10 spelers, maar er zijn 11 kaartjes. Eén van deze rollen zal dus niet mee doen. Is het een zoveelste burger? Of hebben de burgers geluk en is het een weerwolf die niet mee doet? Of zit één van de unieke rollen er niet bij?

In dit potje zitten de volgende rollen:
Burger (goed)
De standaard burger rol. Je hebt geen speciale krachten, je wint als alle Weerwolven dood zijn.

Ziener (goed)
De Ziener krijgt in dit spel enkel te zien of iemand goed of slecht is. Je komt niet de exacte rol van iemand te weten.

Leprechaun (goed)
De Leprechaun hoorde dat het dorp zijn hulp nodig heeft na drie keer te verliezen van de weerwolven. Elke nacht komt hij te weten wie het doelwit van de wolven was die nacht. Hij mag vervolgens beslissen of het doelwit van de wolven één plaats naar boven of onder verplaatst mag worden. Hij mag niet twee keer hetzelfde doelwit veranderen. Bvb: Als de wolven persoon A aanvallen en hij besluit het doelwit naar B te verschuiven en in een volgende nacht vallen de wolven weer A aan, kan de Leprechaun het doelwit van A niet meer veranderen omdat ie dat al eens gedaan heeft. Hij kan het nog wel bij andere spelers doen waarvan hij het doelwit nog niet eerder veranderd heeft.
Voor de volgorde om te kunnen bepalen of een doelwit naar boven of onder moet, wordt de volgorde van inschrijvingen gebruikt:
1. D*N
2. Giorgio
3. Syd
4. Pieterbasje
5. Arno
6. MitchK
7. GerritDeBloempot
8. Deerbetah
9. Whatthefrank
10. Kaaasje
(en van D*N gaat het terug naar Kaaasje)

Wolven (SLECHT!)
Wolven winnen als het aantal nog in het spel zittende weerwolven gelijk is aan of meer is dan de andere rollen die nog in het spel zitten.

Zombie (Neutraal)
Verschillende figuren vrijgelaten uit de mysterieuze doos, komen het dorp bezoeken. Dit jaar is het de Zombie. Elke nacht moet de Zombie iemand kiezen wiens brein hij opeet. Die speler weet zelf niet meer dat ie geen brein meer heeft (want... hij heeft geen brein) en blijft dus gewoon meespelen. De Zombie wint als hij/zij zelf nog leeft en alle andere nog levende spelers geen brein meer hebben.



Einde spel
Het spel is gedaan als:
Alle weerwolven werden geëlimineerd (de goeden winnen)
Het aantal weerwolven hetzelfde of meer is dan de andere spelers (goed en neutraal)
Alle nog levende spelers breinloos zijn en de zombie nog leeft (zombie wint)




Een tovenares is in het dorp komen wonen, maar ze is vaak weg, maandenlang wandelend door de bossen. Soms steelt ze voedsel als ze weer vertrekt. Ze keert altijd terug naar het dorp tijdens een storm, ongezien binnen sluipend. De voorbije maand raakte het dorp geïrriteerd door haar gepraat over de komst van een komeet die alles en iedereen zou vernietigen. Ze staart iedereen met één oog na en zelfs de koeien hebben de laatste tijd geen melk meer geproduceerd. En het regent ook niet meer zo vaak als zou moeten...

De vraag voor het dorp is nu echter: wat te doen met deze tovenares? Iedereen kwam samen om te stemmen over het lot van de tovenares. Iedereen die haar dood wil hebben heeft tot 21u morgenavond om dat hier in het vet gedrukt te posten. Jullie mogen uiteraard overleggen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #2 Gepost op: 15-05-2023, 21:20:29 »
De rollen zijn verdeeld. Laat het me weten als je niets ontvangen hebt.

Graag wijs ik nog naar het laatste tekstje in bruin hierboven. Jullie moeten dus gaan stemmen of jullie de tovenares vertrouwen (en dus sparen) of niet (en dus vermoorden). Uiteraard zal de beslissing gevolgen hebben voor het dorp.

Er kan gestemd worden tot dinsdag 21u en je moet je stemmen vet drukken. Sparen of dood?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #3 Gepost op: 15-05-2023, 21:23:08 »
Ik zou voor leven willen kiezen!
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2023, 21:27:52 »
Ja laat maar leven joh ::rofl::

Online GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2023, 21:58:30 »
Ik zou ook niet weten waarom ze dood moet!

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2023, 22:02:02 »
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat we hiermee moeten  ::rofl:: maar volgensmij kan laten leven geen kwaad
Er is geen Mol meer...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #7 Gepost op: 15-05-2023, 22:10:13 »
Normaal ben ik zeer moordlustig, maar ik denk dat we met al die zombies, wolven en ander gespuis best een fairy-godmother kunnen gebruiken ;D. Daarnaast hou ik ook niet zo van geld uitgeven dus ik zeg SPAREN
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #8 Gepost op: 15-05-2023, 23:02:21 »
Wat zijn we eensgezind zeg! Mijn eerste gevoel zegt ook sparen.

Offline Syd

  • Winnaar Mol Online 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #9 Gepost op: 15-05-2023, 23:13:25 »
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat we hiermee moeten  ::rofl:: maar volgensmij kan laten leven geen kwaad


Ja dit heb ik dus ook, dus voor nu sparen tenzij iemand met betere ideeën komt
Ik hoef geen geld, ik wil jokers!

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #10 Gepost op: 15-05-2023, 23:16:02 »
Sparen!
Er is geen Mol meer...

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #11 Gepost op: 16-05-2023, 02:32:08 »
Ik doe gezellig mee met Sparen
Eindelijk...

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #12 Gepost op: 16-05-2023, 08:42:23 »
Dood, laat ik eens wat voer voor discussie geven ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #13 Gepost op: 16-05-2023, 10:27:37 »
Je moet zelf dood!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Deerbetah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #14 Gepost op: 16-05-2023, 15:37:52 »
Ik kies ook voor Sparen

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #15 Gepost op: 16-05-2023, 16:46:02 »
Je moet zelf dood!

Pardon! ::oink::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [LEG 5] Nacht 1 (+speluitleg)
« Reactie #16 Gepost op: 16-05-2023, 22:41:52 »
Drie mensen hebben niet gestemd. Als je 3 keer niet gestemd hebt lig je helaas uit het spel. Laten we dat voorkomen.
Freak123, PieterBasje en GerritDeBloempot krijgen hierbij 1 streepje achter hun naam.


Voor de rest heeft de meerderheid van het dorp besloten om het leven van de tovenares te sparen.

De tovenares kijkt jullie opgelucht aan en zegt:"Ik dank jullie om het leven van deze vriendelijke oude dame te sparen. Ik heb jullie al eerder geholpen, maar zal mijn best blijven doen om jullie veilig te stellen van de monsters die hier 's nachts heersen."

Iemand had reeds de rol van Tovenares, maar wist zelf nog niet of die rol goed of slecht was. Bij deze: de tovenares is GOED.
Gedurende dit potje mag de tovenares 's nachts één keer iemand elimineren.