Auteur Topic: [ST] Dag 2 - De jacht begint  (gelezen 741 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
[ST] Dag 2 - De jacht begint
« Gepost op: 1-08-2026, 09:11:02 »

Een koude ochtend breekt aan boven Hawkins.

De mist hangt dik tussen de bomen en de straten zijn angstvallig stil. Winkels blijven gesloten, fietsen staan verlaten tegen lantaarnpalen en nergens klinkt het gelach van spelende kinderen. Alsof het hele dorp zijn adem inhoudt. De gebeurtenissen van gisteren hebben diepe sporen achtergelaten. Terwijl de inwoners zich verzamelen op het dorpsplein, staat burgemeester D*N nog altijd voor de mysterieuze keuze die de vloek van Vecna hem heeft opgelegd. Het oude stemhok staat onaangeroerd in de gymzaal, wachtend op zijn besluit.

Maar Hawkins kan niet langer wachten. Er zijn opnieuw mensen vermist. En zolang de monsters van de Upside Down zich tussen de inwoners verschuilen, is niemand veilig. Het politiekorps kijkt de menigte ernstig aan.

“Gisteren hebben we vooral geluisterd. Vandaag moeten we handelen.”

Vanaf dit moment is er geen weg meer terug. Vandaag zal de eerste inwoner uit Hawkins worden verbannen. Is het iemand die in het geheim voor Vecna werkt? Of sturen jullie een onschuldige de mist in, terwijl het echte kwaad ongezien toekijkt?

Iedere opmerking kan een aanwijzing zijn. Iedere verdediging kan gespeeld zijn. Iedere stem kan het verschil maken tussen redding en ondergang.

En vergeet niet…

De tijd van waarschuwingen is voorbij. Wie niet stemt, laat Hawkins in de steek. Terwijl de inwoners elkaar argwanend aankijken, beweegt ergens diep onder het stadje een donkere schaduw langzaam dichter naar de oppervlakte.

Vecna heeft geduld.

Maar Hawkins niet meer.

Jullie hebben tot vanavond 23:59 uur de tijd om te discussiëren, theorieën te delen en je stem uit te brengen. Daarna begint de tweede nacht. Deze zal lopen tot zondag 2 augustus 23:59 uur.

Vergeet niet te stemmen. 2x niet stemmen bij het verbannen is verwijdering uit het spel! Deadline = deadline!
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ST] Dag 2 - De jacht begint
« Reactie #1 Gepost op: 1-08-2026, 09:25:08 »
Het valt me vooral op dat er een paar mensen zijn die we überhaupt nog gewoon niet gehoord hebben... Paarseorka, Molduck, M90 (die wel ergens anders, lees: op Discord reageerde met "ah we zijn begonnen zie ik..."). Je weet toch dat als je je inschrijft, wanneer het spel begint?

Ik zou die deelnemers van harte uitnodigen om eens hun visies te delen.. of überhaupt een eerste bijdrage aan het spel te leveren en als ze blijven zwijgen? Ja dan zou ik dat een laffe tactiek vinden als wolf. Wat mij dan eerder doet vermoeden dat ze zich bevinden onder de mensen die minimaal 1 keer iets van zich hebben laten horen...
« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 09:28:16 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 1-08-2026, 09:52:03 »
Tja ik was ook bijna te laat, want ben op vakantie en heb dan nog amper besef van welke dag het is, laat staan welke datum.

Maar ik wil inderdaad wel graag van hen horen. Ik gooi ook maar het ontzettend oud en versleten balletje op om op non-actieve spelers te stemmen. Als in iemand die we letterlijk nog niet gezien hebben aan het eind van de dag.

Ik snap wat je bedoelt dat een wolf wss bij degenen zit die al wel actief gepost hebben, maar als sommigen bvb nog niet eens hier online zijn geweest, dan weten ze niet eens dat ze wolf zijn.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #3 Gepost op: 1-08-2026, 10:00:00 »
Maar ik wil inderdaad wel graag van hen horen. Ik gooi ook maar het ontzettend oud en versleten balletje op om op non-actieve spelers te stemmen. Als in iemand die we letterlijk nog niet gezien hebben aan het eind van de dag.
Ja die snap ik ergens wel ja, maar laten we toch nog maar even wachten of ze niet eens over een paar uur het hele topic hebben volgespamd met berichten met hun theorieën :P Zo niet, aan wie denk je dan vooralsnog? Of nog geen naam?

Ik snap wat je bedoelt dat een wolf wss bij degenen zit die al wel actief gepost hebben, maar als sommigen bvb nog niet eens hier online zijn geweest, dan weten ze niet eens dat ze wolf zijn.
Nee inderdaad, dat zou trouwens wel kwalijk zijn (even los van de inhoudelijke discussie, maar meer voor het spel zelf is dat niet leuk als dat zo zou zijn :( ).

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 1-08-2026, 10:18:09 »
Het valt me vooral op dat er een paar mensen zijn die we überhaupt nog gewoon niet gehoord hebben... Paarseorka, Molduck, M90 (die wel ergens anders, lees: op Discord reageerde met "ah we zijn begonnen zie ik..."). Je weet toch dat als je je inschrijft, wanneer het spel begint?

Een spel dat op een doordeweekse werkdag om 9 uur in de ochtend begint is wel iets dat je makkelijk vergeet. Ik had ook verzocht om me even te taggen op Discord als het zou beginnen, maar dat had niemand gedaan helaas :-\\ Dus ik zag pas na de deadline van 10 uur dat we begonnen waren.

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 1-08-2026, 10:27:20 »
Maar tot nu toe zie ik niemand die iets zinnigs heeft gedeeld en op een eerste dag kan dat ook eigenlijk niet. Je hebt informatie nodig uit de stemmingen en de nachtelijke acties om je stemmen op te kunnen bepalen.
Er zijn in elk wolvenspel een paar mensen heel actief en er zijn er een aantal die amper wat zeggen, dus daar valt weinig uit af te leiden in mijn ogen.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #6 Gepost op: 1-08-2026, 10:37:46 »
Een spel dat op een doordeweekse werkdag om 9 uur in de ochtend begint is wel iets dat je makkelijk vergeet. Ik had ook verzocht om me even te taggen op Discord als het zou beginnen, maar dat had niemand gedaan helaas :-\\ Dus ik zag pas na de deadline van 10 uur dat we begonnen waren.
Maar je kent de datum toch wel? Als je je inschrijft weet je o, dan beginnen we? En of dat nou om 9 of om 13 is, maakt niet uit. Je kunt dan ook om 18 of 20 je zegje doen toch? :P

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-08-2026, 11:13:09 »
Maar je kent de datum toch wel? Als je je inschrijft weet je o, dan beginnen we? En of dat nou om 9 of om 13 is, maakt niet uit. Je kunt dan ook om 18 of 20 je zegje doen toch? :P
Als je vooraf zou weten dat de deadline om 22:00 uur zou liggen misschien wel ja, maar dat kon ik niet weten he ::ohno::

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #8 Gepost op: 1-08-2026, 11:15:32 »
Goedemorgen! Ik snap de argumentatie richting stille mensen, dat is nou eenmaal de bekende weg, ik wil eigenlijk een andere open deur intrappen. Ik vind het interessant om te kijken naar mensen die geen burgemeester wilden worden, gezien er imo altijd een reële kans is dat wolven dit niet willen
Verliezend finalist WIDMO22 + De Code
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #9 Gepost op: 1-08-2026, 11:23:03 »
Geen BM willen zijn voor evil kan inderdaad kloppen omdat een ziener iets vaker de BM snel checkt op goed of slecht zijn. Daarvan willen veel spelers vaak weten of die goed is omdat zo'n tiebreaker toch nog best belangrijk kan worden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #10 Gepost op: 1-08-2026, 11:41:52 »
Goedemorgen! Ik snap de argumentatie richting stille mensen, dat is nou eenmaal de bekende weg, ik wil eigenlijk een andere open deur intrappen. Ik vind het interessant om te kijken naar mensen die geen burgemeester wilden worden, gezien er imo altijd een reële kans is dat wolven dit niet willen
Ik het daar wel mee eens, dat is ook de gemakkelijkste weg inderdaad. Maarrr... het is leuk dat je wil kijken naar mensen die geen BM willen worden en nu kijkt wie er gaat happen (ja hoi, ik en ik ben niet bang het spel te spelen), maar voor team evil kan het ook net zo voordelig zijn de BM in je team te hebben. Hey maaruh... jij wilde burgemeester zijn, maar je kwam niet verder dan dit argument:

Ik wil ook wel! Ik ben onwijs betrouwbaar!  ;D
Stel dat D*N niet gekozen was en je dit echt zou moeten onderbouwen, wat zou je dan zeggen op deze vraag? Want dit klinkt een beetje als: ik laat horen dat ik het wil zijn, maar ik doe het op een dusdanige manier onderbouwen dat ik het toch niet word...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #11 Gepost op: 1-08-2026, 12:10:52 »
Ja Frank, dat is toch best wel low effort voor een BM poging!

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #12 Gepost op: 1-08-2026, 12:15:11 »
Stemmen op degene die je wil verbannen moet dus openbaar in dit topic! Graag met een dikgedrukte naam
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: 1-08-2026, 12:18:59 »
Voor beide kampen valt er wel iets te zeggen om wel of juist geen burgemeester te willen zijn.

Op dit moment neig ik wel het meeste naar Paarseorka, die is al een paar dagen niet online dus als dat zo zou blijven zijn er anders meteen twee mensen weg. Voor het spel is dat gewoon minder leuk.
I will follow my inner gold

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #14 Gepost op: 1-08-2026, 12:21:17 »
Dus BM stemming is als ik het goed begrijp:

D*N: D*N, Robbie en Frenkie
MV: Miek
Molduck: MV
Drenziboy: Drenziboy
Spacy: Frenkie

Niet: Molduck, Michael90 en Paarseorka.

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #15 Gepost op: 1-08-2026, 12:25:17 »
Ik vind "doe ik ook weer eens iets" nou niet bepaald een sterkere onderbouwing D sterretje N! Maar goed, ik heb me inderdaad niet uitgebreid gepresenteerd omdat ik het idee heb dat een aanzienlijk deel mij en m'n speelstijl toch wel kent. In alle eerlijkheid zou ik daarom ook niet weten wat ik zou moeten zeggen, men weet toch wel dat ik actief ben
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #16 Gepost op: 1-08-2026, 12:32:29 »
Waarom wordt er in 2 topics tegelijk gepraat? :(

Dus BM stemming is als ik het goed begrijp:

D*N: D*N, Robbie en Frenkie
MV: Miek
Molduck: MV
Drenziboy: Drenziboy
Spacy: Frenkie

Niet: Molduck, Michael90 en Paarseorka.
Nope, ik heb op jou gestemd.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #17 Gepost op: 1-08-2026, 12:57:28 »
Ik vind "doe ik ook weer eens iets" nou niet bepaald een sterkere onderbouwing D sterretje N! Maar goed, ik heb me inderdaad niet uitgebreid gepresenteerd omdat ik het idee heb dat een aanzienlijk deel mij en m'n speelstijl toch wel kent. In alle eerlijkheid zou ik daarom ook niet weten wat ik zou moeten zeggen, men weet toch wel dat ik actief ben
Ik heb meer dan één bericht gepost aan onderbouwing Whatthefrank!

Nope, ik heb op jou gestemd.

Aaah kijk! Dus Frenkie was gewoon interessant aan het doen toen hij zich hardop afvroeg wie er op hem had gestemd! Die doerak heeft gewoon keihard op zichzelf gestemd!

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #18 Gepost op: 1-08-2026, 13:02:51 »
Natuurlijk heb ik dat! Ik wou het immers worden!  ::bravo::
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #19 Gepost op: 1-08-2026, 13:18:35 »
 ::)