Auteur Topic: [ST] Dag 2 - De jacht begint  (gelezen 739 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ST] Dag 2 - De jacht begint
« Reactie #40 Gepost op: 1-08-2026, 19:04:02 »
Dan vooral niet op Paarseorka stemmen. ::hypocriet::
Waarom niet?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #41 Gepost op: 1-08-2026, 20:03:25 »
Ik ben een koppel met Paarseorka. Dus stem je hem weg, ben je mij ook kwijt.

Ik heb dus sowieso een houdbaarheidsdatum. Al kan Paarseorka morgen nog reageren/stemmen.

Maar nu ik dit heb gezegd ben ik wss ook een prooi voor de wolven
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #42 Gepost op: 1-08-2026, 20:07:42 »
Interessant...

Ik neig voor nu ook even naar het iets meer vertrouwen van BM kandidaten. Er is ook geen wolf in schaapskleren of zo dus is best risky business.

DRenziboy, waarom heb jij op jezelf gestemd?

Mag je trouwens je stem nog aanpassen dat deze geplaatst is?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #43 Gepost op: 1-08-2026, 20:24:58 »
Ik ben een koppel met Paarseorka. Dus stem je hem weg, ben je mij ook kwijt.

Ik heb dus sowieso een houdbaarheidsdatum. Al kan Paarseorka morgen nog reageren/stemmen.

Maar nu ik dit heb gezegd ben ik wss ook een prooi voor de wolven
Oke, dat maakt de situatie wel anders natuurlijk. De kans bestaat natuurlijk nog steeds dat je een wolf bent en dan is het met Paarseorka een verloren zaak voor jou als hij niet online komt. Knullig, dus zou je als verweer alleen nog kunnen proberen dit te rekken. (maar daar ga ik niet vanuit nu).

We moeten wel even overleggen wat we hiermee gaan doen. Want stemmen we Orka weg, dan zijn we dus ook 2 man kwijt volgens Renzie (en waarom zou je daarover liegen, want je ligt verder niet onder vuur of zo..) en staan we morgen ook met 7 man.

- Orka wegstemmen: Renzie en Orka out, één gegeten is 7 over. Stemmen we morgen iemand weg, staan we op 6.

- Deelnemer X wegstemmen: die ligt eruit (kans is groter dat het een burger is), de Orka pakt zn eerste strike. Eentje gegeten, zijn we met 8 over. Maar dan als de orka de volgende dag wéér er niet is én een strike neemt, zijn we Renzie en Orka kwijt (die sterven samen) en dan ook nog iemand die we wegstemmen kwijt tijdens de stemming en zijn we ineens met 5...

- We laten Orka leven en Renzie ook. Wolven eten Renz na deze bekentenis... dan zijn we ook 1 speler bij de stemming en dit duo kwijt. Zijn we met 7 over bij de volgende dag.

Klopt dit? Of heeft Mitch hier ook nog wat voor? Dat als Orka niet op komt dagen, morgen en Orka nog leeft en 2e strike krijgt, zij dan met zn tweeën eruit liggen? En verder niks.
« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 20:30:36 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #44 Gepost op: 1-08-2026, 20:29:37 »
Ik neem aan dat als Paarseorka eruit striked dat Drenziboy niet automatisch dood zal gaan

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #45 Gepost op: 1-08-2026, 20:30:57 »
Ook bijzondere move van cupido ::rofl::

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #46 Gepost op: 1-08-2026, 20:31:29 »
Waarom zou je nu al delen dat je in een koppel zit?  ::)
Verliezend finalist WIDMO22 + De Code
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #47 Gepost op: 1-08-2026, 20:31:39 »
Ik neem aan dat als Paarseorka eruit striked dat Drenziboy niet automatisch dood zal gaan
Dat zou wel lullig zijn, en dit zeg ik even speltechnisch, want dit is natuurlijk overmacht voor Renz...

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #48 Gepost op: 1-08-2026, 20:36:50 »
Waarom zou je nu al delen dat je in een koppel zit?  ::)
Een heleboel bijzondere moves :P

Dat zou wel lullig zijn, en dit zeg ik even speltechnisch, want dit is natuurlijk overmacht voor Renz...
Het is wel eens eerder voorgekomen op Discord en toen hebben we het, als ik het mij goed herinner, zo aangepakt.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #49 Gepost op: 1-08-2026, 20:39:40 »
 ::ok:: Ah oké, kijken wat de spelleider zegt. Ik wil trouwens wel zo mijn stem vast uitbrengen (en onderbouwen) voor als we niet op de Orka gaan.

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 1-08-2026, 20:54:27 »
We hebben nu iets van info over Drenzi/Orka. Ik zou sowieso vandaag nog niet op Orka willen stemmen.

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 1-08-2026, 20:58:39 »
Om de keuze voor de eerste stemming nog wat ingewikkelder te maken komt Drenziboy ineens met deze onthulling. Zelf zou ik dat misschien pas onthullen op het moment dat Orka echt op het punt stond om eruit gestemd te worden, maar gezien wat eerdere berichten was het wel een optie die door velen werd overwogen. Het probleem dat we nu krijgen is dat ik verwacht dat de wolven sowieso op het koppel zullen gaan in de nacht waardoor we daar sowieso 2 mensen kwijtraken of zie ik dat verkeerd? Dus op het moment dat we op iemand anders stemmen zijn we op de volgende dag al 3 man kwijt. Als daar dan geen wolf bij heeft gezeten is het daarna 3 wolven tegen 4 burgers of 2 wolven tegen 5 burgers. Het is niet bekendgemaakt hoeveel wolven er zijn toch of heb ik weer wat niet goed gelezen? :P

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #52 Gepost op: 1-08-2026, 21:00:31 »
Lastig...we weten verder natuurlijk ook niets over de rol van Orka. Hij zou ook wolf kunnen zijn en dan is het wel beter om hem weg te stemmen, maar dat is dan dus een pure gok. Maar dat is het ook met het wegstemmen van elke andere deelnemer op dag 2  ::)
I will follow my inner gold

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #53 Gepost op: 1-08-2026, 21:05:21 »
Om de keuze voor de eerste stemming nog wat ingewikkelder te maken komt Drenziboy ineens met deze onthulling. Zelf zou ik dat misschien pas onthullen op het moment dat Orka echt op het punt stond om eruit gestemd te worden, maar gezien wat eerdere berichten was het wel een optie die door velen werd overwogen. Het probleem dat we nu krijgen is dat ik verwacht dat de wolven sowieso op het koppel zullen gaan in de nacht waardoor we daar sowieso 2 mensen kwijtraken of zie ik dat verkeerd? Dus op het moment dat we op iemand anders stemmen zijn we op de volgende dag al 3 man kwijt. Als daar dan geen wolf bij heeft gezeten is het daarna 3 wolven tegen 4 burgers of 2 wolven tegen 5 burgers. Het is niet bekendgemaakt hoeveel wolven er zijn toch of heb ik weer wat niet goed gelezen? :P

Het is niet bekend hoeveel wolven er in het spel zitten, maar gezien we maar ik zou zeggen 2 wolven op 10 mensen. Drie is absoluut teveel

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #54 Gepost op: 1-08-2026, 21:32:38 »
Het is letterlijk volgens mij wat ik hierboven heb geschetst. Maar er zou ook nog wat anders kunnen gebeuren. Dat de wolf of wolven (ik ga ook uit van 2 op 10), Orka en Renz laten leven als wij iemand anders aanwijzen. Hapje voor later. Plus er kan ook nog een Dr. Sam Owens (heks) zijn die iemand redt. En als dat  Renz zelf is.. Stel dat wij Orka laten leven en de wolven dan Renz vermoorden en Renz is gered, is dat voor de wolven toch ook niet voordelig?

En met hapje voor later bedoel ik:
- vanavond stemming -1 = 9
- wolven eten - 1 = 8
- stemming - 1 (of 2) = 6/7
 - in geval van -1, doen zij de kill dan sta je ineens 3 tegen 2 nog maar...

« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 21:34:40 door MollenvangR »

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #55 Gepost op: 1-08-2026, 21:43:40 »
Je mag je stem wijzigen. Ik kijk naar de laatste dikgedrukte stem in dit topic per persoon.

Over orka doe ik (nog) geen uitspraken aangezien er nog geen twee strikes zijn.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 1-08-2026, 21:53:12 »
Sorry mensen, ik weet echt niet op wie ik moet stemmen dus ik doe maar wat zodat er iets op gang komt. Ik wil ook gewoon graag naar bed. ::hypocriet::

Robbie

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #57 Gepost op: 1-08-2026, 21:54:15 »
Interessant...

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #58 Gepost op: 1-08-2026, 21:54:35 »
Ik stem op Paarseorka wegens inactiviteit en ik hoop dat hij wolf is. Best case scenario is een inactieve wolf eruit
Het blijft toch een gok vandaag.

I will follow my inner gold

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 1-08-2026, 21:57:45 »
Het is letterlijk volgens mij wat ik hierboven heb geschetst. Maar er zou ook nog wat anders kunnen gebeuren. Dat de wolf of wolven (ik ga ook uit van 2 op 10), Orka en Renz laten leven als wij iemand anders aanwijzen. Hapje voor later. Plus er kan ook nog een Dr. Sam Owens (heks) zijn die iemand redt. En als dat  Renz zelf is.. Stel dat wij Orka laten leven en de wolven dan Renz vermoorden en Renz is gered, is dat voor de wolven toch ook niet voordelig?

En met hapje voor later bedoel ik:
- vanavond stemming -1 = 9
- wolven eten - 1 = 8
- stemming - 1 (of 2) = 6/7
 - in geval van -1, doen zij de kill dan sta je ineens 3 tegen 2 nog maar...
Ja jij zei ook zoiets, maar jouw uitleg was wat aan de lange kant. Ik moest denken aan meneer mandje ::rofl::

Maar ok ik ga even mee in je scenario. We stemmen niet op Orka en Drenzi. Maar wie van de 2 moet de heks dan uitkiezen om te beschermen? Want de heks krijgt maar 1x de kans om iemand te redden.