Auteur Topic: [ST] Dag 2 - De jacht begint  (gelezen 737 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ST] Dag 2 - De jacht begint
« Reactie #60 Gepost op: 1-08-2026, 22:03:16 »
Ik denk dat het niet eens heel veel uitmaakt wat we doen. Beide scenario's zijn gewoon vervelend. Als ik zo besluit om niet op Orka te stemmen ga ik voor Frank. De reden daarvoor is de manier waarop hij met de hele situatie rondom de BM stemming is omgegaan (wat ik ook eerder heb betoogd dat ik dat raar vond). Verder heb ik niks. Ja, dingen als ik ben met vakantie, werkdagen weet ik veel vind ik ook raar hoor, maar dit is het meest concrete dat ik enigszins serieus kan onderbouwen.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #61 Gepost op: 1-08-2026, 22:05:22 »
Ja jij zei ook zoiets, maar jouw uitleg was wat aan de lange kant. Ik moest denken aan meneer mandje ::rofl::

Maar ok ik ga even mee in je scenario. We stemmen niet op Orka en Drenzi. Maar wie van de 2 moet de heks dan uitkiezen om te beschermen? Want de heks krijgt maar 1x de kans om iemand te redden.
MAND!

Ja goede vraag... laten we de wolf of wolven niet wijzer maken dan ze zijn. Die gaan ALS ze dit al (kunnen) doen (hangt af van wat wij stemmen), het misschien wel bewaren ook. Dus ja lastig.. driedubbele psychologie hier.

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 1-08-2026, 22:39:53 »
Ik begin toch de neigen naar de optie waarin we niet op Orka gaan stemmen. Als we het wel doen zijn we namelijk 100 procent zeker 2 mensen kwijt. Doen we het niet is de kans wel enorm dat de wolven voor Drenzi of Orka gaan, maar misschien heeft de heks toch een afschrikkende werking of kiezen ze voor iemand anders. Dit is puur op basis van aantallen beredeneerd want qua rollen kan ik in elk geval nog weinig zinnigs zeggen nu.

Edit: dan ga ik er wel even vanuit dat Drenzi de waarheid spreekt dat hij in een koppel zit, maar welke reden heeft hij om te doen alsof?

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #63 Gepost op: 1-08-2026, 22:41:07 »
En aan wie denk je dan? Als je dat niet doet, spreek je uit zou ik zeggen!

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 1-08-2026, 22:45:21 »
En aan wie denk je dan? Als je dat niet doet, spreek je uit zou ik zeggen!
Ja dat is dus het probleem. Er zijn nog geen aanknopingspunten. Dan kun je gaan voor iemand die vrij inactief is (Molduck bijvoorbeeld) omdat je daar op deze manier weinig aan hebt, maar ja eigenlijk is dat ook niet echt op iets gebaseerd. Aan wie zit jij te denken dan als we even Orka niet meenemen?

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #65 Gepost op: 1-08-2026, 22:46:25 »
Ik ga er vanuit dat de wolven voor het outed koppel gaan dus om volgens die logica mezelf in de nacht te redden ga ik voor Robbie
Verliezend finalist WIDMO22 + De Code
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #66 Gepost op: 1-08-2026, 22:47:37 »
Ja dat is dus het probleem. Er zijn nog geen aanknopingspunten. Dan kun je gaan voor iemand die vrij inactief is (Molduck bijvoorbeeld) omdat je daar op deze manier weinig aan hebt, maar ja eigenlijk is dat ook niet echt op iets gebaseerd. Aan wie zit jij te denken dan als we even Orka niet meenemen?
Ik citeer Dennis even, lezen is moeilijk :P (nee geeft niet hoor!) zie paar posts hierboven!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 1-08-2026, 22:47:41 »
Als DRenzi zou liegen, zou Cupido nu naar voren kunnen stappen en zeggen dat het fout is, toch?

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 1-08-2026, 22:49:04 »
Ik citeer Dennis even, lezen is moeilijk :P (nee geeft niet hoor!) zie paar posts hierboven!
Ik voel me echt dom nu ::rofl::

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 1-08-2026, 22:50:14 »
Als DRenzi zou liegen, zou Cupido nu naar voren kunnen stappen en zeggen dat het fout is, toch?
Maar welke reden zou hij kunnen hebben om te liegen hierover? Dat ik het niet kan bedenken zegt momenteel niks want ik mis wel meer dingen :-X

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #70 Gepost op: 1-08-2026, 22:50:42 »
Dat zou wel logisch zijn, maar tot op heden nog niks gehoord (de Orka is iig niet Cupido, want er is gekoppeld en Orka is niet online geweest, dat weten we zeker). Maakt misschien wel een makkelijk target voor de nacht van Cupido ook, maar toch. Aan de andere kant, in het geval Renz een wolf is (en er 2 zijn), zal hij proberen te rekken om uit het spel gestemd te worden. Dat is het enige dat ik kan bedenken daarbij zou kunnen bedenken qua tactiek.

Maar Robbie jij bent nu 2 keer genoemd. Heb je wat daarop te zeggen?

Offline Molduck

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
« Reactie #71 Gepost op: 1-08-2026, 22:52:00 »

Waarom gaan we niet voor orka die heeft nog helemaal niks gezegd. Ik ben overdag druk met mijn kuikentjes. Dus reageer altijd iets later
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 1-08-2026, 22:52:48 »
Ik denk ook niet dat ie liegt.

Reden om te liegen zou kunnen zijn dat ze beiden wolven zijn. En zichzelf wil redden nu zij medewolf inactief is en dreigt weggestemd te worden (dan is ie mss nog maar als enige wolf over) Maar dat is ontzettend opzichtig.

Reden dat ie het al wel vertelt kan ook zijn dat hij wolf is en paardenkracht EDIT: paarseorka (autocorrect :) ) niet en ze dan sowieso als enige twee moeten overblijven.

Ik zie trouwens twee stemmen op mij. Ik ben geen wolf maar ook geen gewone burger, dus best niet op mij gaan.
« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 23:07:09 door Robbieazerty »

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #73 Gepost op: 1-08-2026, 22:53:06 »
Ik voel me echt dom nu ::rofl::
Maakt niet uit, stel ik de vraag nog een keer: aan wie denk je dan als je niet op Orka gaat?

Offline Molduck

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
« Reactie #74 Gepost op: 1-08-2026, 22:54:15 »
Bij Paarseorka's profiel kun je gewoon zien dat die het laatst online is geweest op 28 juli. Dus we kunnen er gewoon 100% vanuit gaan dat Paarseorka niet heeft gestemd hoor  :P.

@Molduck je zegt dat je gisteren niet de mogelijkheid had om online te komen en dat je daarom niet hebt gestemd. Maar je hebt gisteren gewoon in het topic gemeld dat je geen burgemeester wilde worden. Dan had je ook gewoon kunnen stemmen, toch?

Ik was er gisteren nog niet over uit op wie ik ging stemmen.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 1-08-2026, 22:59:17 »
Ik weet even vanbuiten niet of we 's nachts mogen praten, dus daarom nu alvast de oproep aan de dokter om vannacht je kracht al in te zetten, want ofwel gaan de wolven voor orka/Drenzi ofwel nu op mij na mijn bekentenis.
In het ene geval zouden we meteen twee mensen kwijt zijn, in het andere geval een kracht minder hebben.

Om mijn eigen hachje voorlopig te redden, maak ik er nu even een tiebreaker van door op paarseorka te stemmen.
« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 23:07:25 door Robbieazerty »

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #76 Gepost op: 1-08-2026, 23:01:45 »
Ik blijf voorlopig bij mijn stem op Frank. En als hij denkt dat hij vannacht de Sjaak is én dat ook echt gebeurt, dan is het natuurlijk een truc om mij de volgende te laten zijn. Lekker zo'n uitgesproken type ;D

Grappig is dat nu zowel Robbie als Frank denken vannacht in de problemen te zitten. Terwijl Robbie ook al 2 tegen tegen heeft...
« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 23:03:31 door MollenvangR »

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #77 Gepost op: 1-08-2026, 23:03:27 »
Voor geeft Frank ook de meest verdachte vibes, dus ik ga voor Frenkie

Op het koppel gaan lijkt mij voor nu niet verstandig, Robbie heeft ook een goede reden gegeven om niet op hem te gaan. Dus dan kijk ik nu vooral naar Frank.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #78 Gepost op: 1-08-2026, 23:04:53 »
Ik durf verder nog niet echt te vingerwijzen, ook vanwege het feit dat ik me flink genaaid voel. (Al mijn energie en fun die ik had, boem weggezogen.)
Ik weet dat met een uur te gaan dat echt een beetje zwak en verdacht kan zijn.
P.S ik kreeg pas na de burgemeesterstemming te horen dat ik een koppeltje was.

Mijn gutfeeling zit dus tussen MV(Sorry, maar contolerende mensen kan ik niet peilen.) Frank en Michael
Robbie eerst ook nog, maar die wil ik, zeker omdat hij ook met een confessie komt het voordeel van de twijfel geven.
« Laatst bewerkt op: 1-08-2026, 23:07:51 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 1-08-2026, 23:05:26 »
Ik switch mee naar Frank dan. Omdat hij ook vrij snel mee lift op Spacy's random ( ? ) stem.