Auteur Topic: [ST] Nacht 2 - Tijd voor een revolutie?  (gelezen 210 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
[ST] Nacht 2 - Tijd voor een revolutie?
« Gepost op: 2-08-2026, 00:22:55 »
Een gespannen stilte hangt in de gymzaal van Hawkins.

Na lang twijfelen heeft burgemeester D*N zijn besluit genomen. De oude stembus uit de Upside Down blijft gesloten.

Vanaf vandaag wordt er openbaar gestemd.

Eén voor één worden de inwoners naar voren geroepen. Iedere stem galmt door de zaal, terwijl de rest aandachtig luistert. Er is geen plek meer om je achter geheimen te verschuilen. Elke keuze wordt gezien. Elke verandering wordt onthouden.

En al snel blijkt dat niet iedereen bij zijn eerste verdenking blijft…

Spacy wijst direct naar Robbie.

Miek1999 verdenkt Paarseorka.

WhattheFrank opent met een stem op Robbie, maar verandert later van gedachten en kiest uiteindelijk voor D*N.

Robbie stemt eerst op Paarseorka, maar besluit uiteindelijk zijn pijlen te richten op WhattheFrank.

MollenvangR verdenkt aanvankelijk WhattheFrank, maar sluit zich later aan bij de groeiende groep die D*N aanwijst.

Ook Michael90 draait op het laatste moment bij. Zijn stem verschuift van WhattheFrank naar D*N.

Ondertussen blijven DRenziboy en Molduck overtuigd van hun verdenking richting WhattheFrank.

Terwijl de stemmen op het bord verschijnen, klinkt buiten plotseling een onheilspellend gerommel. De lampen flikkeren. Heel even lijkt de vloer te trillen.

Alsof Vecna met belangstelling meekijkt naar de verdeeldheid die ontstaat.

Maar niet iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid genomen.

Paarseorka is niet komen opdagen om zijn stem uit te brengen.

“In tijden als deze kunnen we ons geen stilzwijgen veroorloven. Iedereen draagt verantwoordelijkheid voor het lot van Hawkins.”

Paarseorka ontvangt hierbij een eerste én laatste waarschuwing. Bij de volgende gemiste stem volgt onherroepelijk verbanning uit Hawkins.

Over verbanning gesproken. WhattheFrank ontving de meeste stemmen. Hij moet helaas Hawkins verlaten. Hij was…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De klok tikt onverbiddelijk verder richting 23:59 uur voor alle nachtacties!
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ST] Nacht 2 - Tijd voor een revolutie?
« Reactie #1 Gepost op: 2-08-2026, 00:25:14 »
Oei, dan toch maar even rectificeren, MollenvangR komt hier toch iets minder verdacht uit dan ik dacht  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #2 Gepost op: 2-08-2026, 00:26:01 »
1. Frenkie - Ziener
2. DRenziboy
3. MV
4. D*N
5. Robbie
6. Miek1999
7. Paarseorka
8. michael90
9. SpacyColours
10. Molduck

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #3 Gepost op: 2-08-2026, 00:30:32 »
Even in het juiste nieuwe topic verder:
Prima Dennis. Als jij goed bent, zijn de mensen die meegingen verdachter. De switch die ik maakte is als volgt, heb ik ook kort uitgelegd toen ik het deed. Ik drop mn gedachte over Frank terwijl alles neigt naar Orka.  Ik ga voor Frank en jij was de eerste die mijn redenatie volgde.

Vervolgens gaf Frank een kneiter van een hint naar zijn rol, waardoor ik inzie dat ik een fout gemaakt heb. Dan ga ik denken... wie gingen er mee met Frank? Molduckie die doet nauwelijks iets, maar geeft ook een random Frank stem nadat ze eerder over Orka begon. Spacy met zn random Robbie stem, die ertoe leidt dat Robbie ook mee gaat op Frank. M90 die meegaat in mijn Dennis switch. Dennis ALS wij toch in hetzelfde kamp zitten, kijk dan aub verder. Ook als ik er morgen niet meer ben!

Als Frank een wolf blijkt, stem me dan morgen maar weg! (Verrader stijl, ik ben hier om mn nek uit te steken en de wolf of wolven te pakken).

Ik snap het nu en neem dat bericht ook terug nu Frank heel erg goed blijkt te zijn!

Je redenatie klopt alleen niet, onze berichten kruisten elkaar namelijk. Mijn stem op Frenkie was ik al aan het typen toen jouw bericht er nog niet stond.

Anyways, dit maakt jou mega onverdacht dus ik vertrouw je vanaf dit moment.

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 2-08-2026, 00:35:20 »
Die hint die MV dacht te zien was er dus wel degelijk, maar het was alleen jammer dat het allemaal op het laatste moment moest gebeuren waardoor we niet meer met genoeg mensen de switch konden maken naar iemand anders. Niet dat we dan op zeker een wolf hadden gehad, maar dan hadden we in elk geval niet één van de belangrijkste rollen verloren.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #5 Gepost op: 2-08-2026, 00:38:23 »
Ik bleef niet overtuigd(Zoals de tekst doet beweren), ik zat ook keihard te twijfelen op het moment dat de 2e stem oversloeg. Maar Michael gaat pas op het allerlaatst, waardoor, als ik al was gegaan, niet meer mee kon.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #6 Gepost op: 2-08-2026, 00:39:28 »
Even in het juiste nieuwe topic verder:
Ik snap het nu en neem dat bericht ook terug nu Frank heel erg goed blijkt te zijn!

Je redenatie klopt alleen niet, onze berichten kruisten elkaar namelijk. Mijn stem op Frenkie was ik al aan het typen toen jouw bericht er nog niet stond.

Anyways, dit maakt jou mega onverdacht dus ik vertrouw je vanaf dit moment.
Ah oke, dan is dat duidelijk, maar thanks! Dat maakt me dus ook wel een prooi voor de nacht, zeker als de wolf of wolven besluiten om niet het koppeltje te nemen (want stel je voor dat de heks toeslaat). Dan is het veel makkelijker iemand te nemen die zn mond opentrekt over personen die vreemd handelen... als ik er niet meer ben morgen, dan weet je op wie je in ieder geval letten moet.

Die hint die MV dacht te zien was er dus wel degelijk, maar het was alleen jammer dat het allemaal op het laatste moment moest gebeuren waardoor we niet meer met genoeg mensen de switch konden maken naar iemand anders. Niet dat we dan op zeker een wolf hadden gehad, maar dan hadden we in elk geval niet één van de belangrijkste rollen verloren.
Frank zei: ik wens jullie veel WIJSHEID... wie is er wijs? De ziener!

Daarom was dit het eerste dat ik zei na zijn bericht:
Heb jij toevallig iemands rol mogen bekijken dan?
« Laatst bewerkt op: 2-08-2026, 00:42:03 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #7 Gepost op: 2-08-2026, 00:42:02 »
Haha, niet ik die hem dan weer twee stappen verder trok... ::rofl::

Iemand die uit het programma wordt gehaald(ontzettend cryptish) is een kijker.
Ziener is een synoniem.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 2-08-2026, 00:45:25 »
Frank zei: ik wens jullie veel WIJSHEID... wie is er wijs? De ziener!
Daarom was dit het eerste dat ik zei na zijn bericht:
Dat jij naar de ziener hebt gehint zag ik wel, daarom ook mijn last minute switch.
Ik zag het alleen zelf niet terug in de posts van Frank, maar ja het had ook niets uitgemaakt want Molduck stemde ineens nog op Frank en dan had alsnog Dennis zn stem dubbel geteld

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 2-08-2026, 07:51:01 »
Daarnaast zei Frank ook “ik zou naar de mensen KIJKEN die geen BM wilden zijn”. Daardoor dacht ik dat ie ziener was en wilde ik mijn stem veranderen.

Maar toen kwam M90 last minute met “haha iedereen ZIET dingen die ik niet ZIE en ik ZIE dan weer dingen die anderen niet ZIEN”. Dat vond ik 100 keer harder wijzen naar een ziener waardoor ik ben gaan twijfelen.

Maar goed, is het handig om nu nog te overleggen want dat geeft de wolven ook info op wie ze moeten gaan?

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #10 Gepost op: 2-08-2026, 09:09:29 »
Terwijl de discussies steeds feller worden en de spanning in Hawkins met het uur toeneemt, klinkt plotseling het piepen van de deuren van de gymzaal.

Iedereen draait zich om.

Daar staat Paarseorka.

Vermoeid. Onrustig. Alsof de afgelopen dagen een zware tol hebben geëist. Zijn blik glijdt langs de verzamelde inwoners, waarna hij diep ademhaalt.

Op datzelfde moment gebeurt er iets opmerkelijks.

Aan de andere kant van de zaal kijkt één van de aanwezigen Paarseorka aan met een blik die niet past bij alle angst en wantrouwen. Waar de meesten slechts een dorpsgenoot zien, lijkt deze persoon iets veel meer te voelen. De ogen verzachten, er verschijnt een kleine glimlach… alsof alle onrust voor een seconde verdwijnt.

Niemand lijkt het echt op te merken.

Of misschien doet iedereen alsof.

Paarseorka verbreekt de stilte.

“Het spijt me… maar ik red het niet meer.”

Er valt een stilte.

“Er gebeurt op dit moment te veel buiten Hawkins. Ik heb simpelweg niet genoeg tijd om de strijd tegen Vecna voort te zetten.”

Paarseorka zet nog één stap naar voren.

“Daarom trek ik me terug. Ik verlaat Hawkins en doe niet langer mee aan deze zoektocht.”

Hij was
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Een koude wind waait door de gymzaal. Alsof de vloek van Vecna zelfs dit besluit heeft voorzien.

Terwijl Paarseorka zich omdraait om Hawkins te verlaten, lijkt die ene persoon een stap naar voren te willen zetten. Heel even twijfelt hij… of zij.

Meegaan.

Alles achterlaten.

De strijd opgeven.

Met zichtbaar tegenzin blijft de mysterieuze inwoner staan.

Vanaf dat moment is er iets veranderd.

Waar diegene eerder actief deelnam aan de gesprekken, oogt hij of zij nu afwezig. De energie lijkt verdwenen. Antwoorden komen trager, de blik dwaalt regelmatig af naar de deur waardoor Paarseorka zojuist is verdwenen.

De strijd gaat verder…

Maar voor één inwoner zal Hawkins vanaf vandaag nooit meer hetzelfde voelen.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 2-08-2026, 09:31:48 »
Waar ik gisteren al niet mn beste dag had begint het vandaag niet veel beter. Hoe kan Orka ineens uit het spel liggen? Was Drenziboy toch geen koppeltje met hem dan? Eindigt hiermee de nacht?  ???

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 2-08-2026, 09:49:22 »
Waar ik gisteren al niet mn beste dag had begint het vandaag niet veel beter. Hoe kan Orka ineens uit het spel liggen? Was Drenziboy toch geen koppeltje met hem dan? Eindigt hiermee de nacht?  ???

Zoals ik het lees heeft Orka zelf bij Mitch aangegeven uit het spel te willen stappen. En het laatste gedeelte (vanaf 'terwijl PaarseOrka zich omdraait') gaat dan over DRenzi die eigenlijk ook zou sterven maar toch in het spel blijft.

Hopelijk betekent dit wel dat de lunch niet doorgaat in deze nacht, want zo gaat het wel hard...

I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #13 Gepost op: 2-08-2026, 10:16:57 »
Wat heb jij toch de hele tijd met ik heb mn beste dag niet? Ben jij soms bezeten of zo?  ???

Ik denk inderdaad dat Orka zelf gevraagd heeft om eruit te stappen.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #14 Gepost op: 2-08-2026, 11:20:50 »
Ja, hij is vanochtend online geweest dus dat is het meest logisch

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #15 Gepost op: 2-08-2026, 13:10:16 »
Daarnaast zei Frank ook “ik zou naar de mensen KIJKEN die geen BM wilden zijn”. Daardoor dacht ik dat ie ziener was en wilde ik mijn stem veranderen.
Betekent dat dan dat hij Dennis heeft gezien als goed?

Ik vind het wel verdacht dat Drenziboy al zo snel zijn koppel bekend maakte.

Maar idd heeft het in de nacht niet veel zin om te praten.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2026, 13:12:45 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #16 Gepost op: 2-08-2026, 13:29:16 »
Betekent dat dan dat hij Dennis heeft gezien als goed?
Ik denk het niet, gezien hij op mij heeft gestemd ::rofl::