Auteur Topic: [ST] Dag 3 - Het was een nacht…  (gelezen 580 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
[ST] Dag 3 - Het was een nacht…
« Gepost op: 3-08-2026, 00:00:28 »
De eerste zonnestralen banen zich moeizaam een weg door de dichte mist die als een deken over Hawkins hangt.

Normaal gesproken zou het dorp langzaam tot leven komen. Auto’s zouden starten, kinderen zouden op hun fiets springen en de deuren van de winkels zouden opengaan.

Maar vandaag blijft het angstvallig stil.

Wanneer de inwoners zich opnieuw verzamelen in de gymzaal, valt het al snel op dat er iemand ontbreekt.

Aanvankelijk denkt iedereen dat hij zich heeft verslapen. Misschien is hij onderweg. Misschien heeft hij zich ergens verscholen.

Een politieagent besluit samen met enkele inwoners een kijkje te nemen bij zijn huis.

De voordeur staat op een kier. Binnen is alles overhoop gehaald. Een stoel ligt omver, een lamp flikkert onafgebroken en de klok aan de muur staat stil op 03:00 uur. Op de vloer zijn vreemde, donkere sporen zichtbaar. Geen bloed. Geen voetafdrukken. Alleen een slijmerig, zwart residu dat langzaam lijkt te verdwijnen. Aan het plafond zijn diepe scheuren ontstaan, alsof de werkelijkheid zelf is opengebroken. De politieagent zucht en doet zijn pet af.

“We zijn te laat…”

Er is geen spoor meer van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Iedereen begrijpt onmiddellijk wat er is gebeurd. De monsters uit de Upside Down hebben vannacht toegeslagen. Hij is hun eerste slachtoffer geworden. Een beklemmende stilte vult de ruimte. De dreiging is niet langer een verhaal of een vermoeden. Ze is werkelijkheid geworden.

De monsters lopen nog altijd vrij rond…

Misschien zelfs tussen de mensen die nu naast elkaar staan.

“We kunnen blijven rouwen… of we kunnen ervoor zorgen dat hij niet voor niets is verdwenen.”

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vanaf dit moment is de discussie opnieuw geopend.

Jullie mogen weer stemmen op de persoon die volgens jullie een dienaar van Vecna is.

De stemming sluit vanavond om 23:59 uur.

Kies verstandig.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ST] Dag 3 - Het was een nacht…
« Reactie #1 Gepost op: 3-08-2026, 00:11:13 »
Hmm Robbie... er was 1 iemand die op Robbie stemde (naast Frank) en dat is Spacy... maar ja dat doet de wolf of wolven natuurlijk om hem verdacht te maken (of omgekeerde psychologie van hem, maar heel aanwezig vind ik hem ook niet). Nee, we moeten toch een andere kant op kijken denk ik...  ::vergroot::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #2 Gepost op: 3-08-2026, 00:26:27 »
Oh... Dit is wel echt zwaar klote.

Zou het kunnen dat de wolven een beetje ons naar elkaar laten wijzen en dan zelf op de achtergrond blijven?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #3 Gepost op: 3-08-2026, 00:31:39 »
Oh... Dit is wel echt zwaar klote.

Zou het kunnen dat de wolven een beetje ons naar elkaar laten wijzen en dan zelf op de achtergrond blijven?
Dat zou mij niet verbazen. En er is 1 iemand van wie ik sowieso heel graag een uitleg wil (zonder te wijzen!)

Molduck, waarom wilde jij eerst op PaarseOrka stemmen en toen alles naar Frank neeg, stemde jij ineens zonder inhoudelijke deelname aan de discussie op Frank. Waarom was dat?

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #4 Gepost op: 3-08-2026, 08:14:14 »
Hoezo heeft Robbie zichzelf niet gered?  ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #5 Gepost op: 3-08-2026, 08:16:15 »
Frenkie - Ziener
Robbie - Heks

DRenziboy
MV
D*N
Miek1999
Paarseorka
michael90
SpacyColours
Molduck

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #6 Gepost op: 3-08-2026, 08:17:02 »
Tot zover onze informatierollen, nu gaat het gewoon vibes en gokken worden ::rofl::

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #7 Gepost op: 3-08-2026, 09:11:53 »
Maar kunnen we nog info uit de berichten van Frank halen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #8 Gepost op: 3-08-2026, 09:27:29 »
Nouja hij heeft denk ik geen wolf gezien en hamerde verder alleen op de spelers die geen BM wilden worden. Zou hij Drenziboy bekeken kunnen hebben? Gezien hij daarna nog op Robbie en mij stemde lijkt het mij niet dat hij één van ons twee heeft gezien. En Drenziboy was de enige andere BM kandidaat naast ik en hijzelf.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 3-08-2026, 09:47:44 »
Nouja hij heeft denk ik geen wolf gezien en hamerde verder alleen op de spelers die geen BM wilden worden. Zou hij Drenziboy bekeken kunnen hebben? Gezien hij daarna nog op Robbie en mij stemde lijkt het mij niet dat hij één van ons twee heeft gezien. En Drenziboy was de enige andere BM kandidaat naast ik en hijzelf.

Is het dan niet logischer dat hij iemand heeft bekeken die juist geen BM wilde worden?

Citaat
Molduck, waarom wilde jij eerst op PaarseOrka stemmen en toen alles naar Frank neeg, stemde jij ineens zonder inhoudelijke deelname aan de discussie op Frank. Waarom was dat?

Hier ben ik ook heel benieuwd naar.
I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #10 Gepost op: 3-08-2026, 11:51:25 »
Goed ik heb nog wel meer vragen...

Sorry mensen, ik weet echt niet op wie ik moet stemmen dus ik doe maar wat zodat er iets op gang komt. Ik wil ook gewoon graag naar bed. ::hypocriet::

Robbie
Spacy, ik vermoed dat de wolf of wolven dit doen om alles naar jou te wijzen, maar ik vind je in het spel ook nogal op de achtergrond. Los van het feit dat Robbie dus burger bleek en dat je op tijd naar bed wilde, waarom besloot je op dat moment naar Robbie te wijzen? Robbie bleek een goedzak te zijn, maar je bracht daarmee wel de stemming in gang. Zaadje geplant, zou je zeggen. Je zei in je bericht dat je het echt niet weet op wie te stemmen, maar Robbie moet toch ergens op gebaseerd zijn?

Ik durf verder nog niet echt te vingerwijzen, ook vanwege het feit dat ik me flink genaaid voel. (Al mijn energie en fun die ik had, boem weggezogen.)
Ik weet dat met een uur te gaan dat echt een beetje zwak en verdacht kan zijn.
P.S ik kreeg pas na de burgemeesterstemming te horen dat ik een koppeltje was.

Mijn gutfeeling zit dus tussen MV(Sorry, maar contolerende mensen kan ik niet peilen.) Frank en Michael
Robbie eerst ook nog, maar die wil ik, zeker omdat hij ook met een confessie komt het voordeel van de twijfel geven.
Je durft niet vingerwijzen, maar dropt toch even 3 namen op gevoel. Waarom dacht je hier aan mij? Omdat ik nét iets te veel lastige vragen stel? Bedoel je dat met controlerend? En wat is jouw redenatie bij M90? (die ik overigens ook nog steeds raar vind doen, hij is veel slimmer dan de chaoot die hij nu speelt die het allemaal niet snap). Alleen we hebben wij bij Robbie ook gezien dat je de dag kunt vergeten... dus ja..

Ik heb me echt zelden zo dom in een spel gevoeld als vandaag. Ik weet ook nog steeds niet waar die switch naar Dennis nu op gebaseerd was, maar als ik denk dat het Robbie niet is en jullie zien iets bij Frank waardoor hij het niet kan zijn toch maar last minute de switch dan
Heb je jezelf hier mooi ingedekt? Door te zeggen dat je denkt dat het Robbie niet is, om hem dan vervolgens keihard in de nacht op te peuzelen... daarmee heb je je straatje mooi schoongeveegd. Je gaf ook aan hints naar Robbie te zien dat hij Cupido was, maar dat bleek hij niet te zijn weten we nu. Dus ergens denk ik, is dit onderdeel van je strategie? Alleen kan ik dat laat komen (werkdag geneuzel) niet rijmen met een wolf. Dat zou ik nogmaals een beetje slap vinden. Bij Robbie bleek dat ook niet zo te zijn gelukkig.

Ik snap dat mijn nek uitsteken mij vannacht de kop (kan) gaan kosten, omdat ik net iets te dichtbij kom. Dat ik deze vragen stel, betekent overigens geen directe verdenking. Of ja, mijn meest concrete naam is nu Molduck en dat kan ik onderbouwen door de rare switch. Eerst op PO aansturen en dan nét als alles naar Frank leidt, op Frank stemmen vlak voor tijd zonder onderbouwing. Misschien is het te makkelijk, maar het is wel het meest concreet. En ik zou sowieso iedereen uitnodigen om eens concreet uit te spreken aan wie ze denken.
« Laatst bewerkt op: 3-08-2026, 11:56:15 door MollenvangR »

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 3-08-2026, 12:45:56 »
Goed ik heb nog wel meer vragen...
Spacy, ik vermoed dat de wolf of wolven dit doen om alles naar jou te wijzen, maar ik vind je in het spel ook nogal op de achtergrond. Los van het feit dat Robbie dus burger bleek en dat je op tijd naar bed wilde, waarom besloot je op dat moment naar Robbie te wijzen? Robbie bleek een goedzak te zijn, maar je bracht daarmee wel de stemming in gang. Zaadje geplant, zou je zeggen. Je zei in je bericht dat je het echt niet weet op wie te stemmen, maar Robbie moet toch ergens op gebaseerd zijn?
Er waren wel een paar dingen waar ik rekening mee heb gehouden. Orka/Renz wilde ik nog even in leven houden. Ik had liever dat de wolven een nacht aan het koppel zouden verspillen. Verder gaf ik de BM kandidaten nog even het voordeel van de twijfel. Ik dacht ook aan Molduck omdat ze nog weinig had gezegd. Maar ik denk ook dat ze misschien het spel nog niet goed snapte en nog even in moest komen. En ja verder was het echt random. Ik had ook jouw naam, of Miek of Michael kunnen zeggen bijvoorbeeld.

Ik blijf er wel bij dat ik vind dat Drenziboy erg snel zijn koppel bekend maakte. Terwijl hij nog niet in acuut gevaar was. Hij is daarom wel gestegen op mijn verdachtenlijst.

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #12 Gepost op: 3-08-2026, 12:50:51 »
Molduck staat bovenaan mijn lijstje vanwege vreemd en ononderbouwd stemgedrag.

Spacy vind ik een twijfelgeval, jammer dat de stem op Robbie op dat moment niet onderbouwd werd. Aan de andere kant is dag 1 ook een beetje een loterij.

Ik denk op dit moment niet dat D*N wolf is, aan de andere kant wordt het wel verdacht als hij steeds de nacht blijft overleven (vanwege zijn power als burgemeester). Dat is wel iets om in de gaten te houden.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #13 Gepost op: 3-08-2026, 13:10:29 »
Je durft niet vingerwijzen, maar dropt toch even 3 namen op gevoel. Waarom dacht je hier aan mij? Omdat ik nét iets te veel lastige vragen stel? Bedoel je dat met controlerend? En wat is jouw redenatie bij M90? (die ik overigens ook nog steeds raar vind doen, hij is veel slimmer dan de chaoot die hij nu speelt die het allemaal niet snap).

Al vrij snel pak je het initiatief, ik weet niet of dit over het algemeen jouw speelstijl is, maar het viel me op. Misschien een betere onderbouwing dan "controlerend."
Dit was wel voor heel het Frank gebeuren natuurlijk... Sindsdien ben je voor mij geen wolf meer.
M90 is vanwege zijn chaotische berichten, ook waarin hij regelmatig jou eigen redeneringen onnodig herhaalt. Wat voor verwarring kan zorgen.

Als ik een concrete uitspraak moet doen op dit moment, dan is het toch Molduck. Vanwege het aparte stemgedrag, zoals hierboven ook al wat vaker is aangehaald.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 3-08-2026, 14:32:11 »
DRenziboy

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #15 Gepost op: 3-08-2026, 16:22:57 »
Ik ga voorlopig op Molduck.

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #16 Gepost op: 3-08-2026, 16:37:21 »
Ik vind het wel grappig dat nu er gestemd moet worden jullie weer in dezelfde volgorde stemmen  ::rofl:: (is waarschijnlijk niks, maar wel een detail). Ik wil eerst ook antwoord van Molduck voor ik uberhaupt stem. En ook horen wat Dennis en M90 vinden...

Offline Molduck

• Forumlid
  • keep calm and be happy’s
« Reactie #17 Gepost op: 3-08-2026, 16:53:42 »
Omdat ik weinig online ben. Ben ik dus nu ook meteen hoofdverdachte. Ik mag toch gewoon Switchen vlak voor tijd er zijn meerdere die dat gedaan hebben.  Ik ga mijn stem niet onderbouwen.  Je stemt toch op gevoel. Of snap ik het spel nu niet. 

Ik ga met spacycolours mee op DRenziboy. En nee daar heb ik geen onderbouwing voor.

Laten we een beetje lief zijn voor elkaar.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #18 Gepost op: 3-08-2026, 17:03:38 »
Omdat ik weinig online ben. Ben ik dus nu ook meteen hoofdverdachte. Ik mag toch gewoon Switchen vlak voor tijd er zijn meerdere die dat gedaan hebben.  Ik ga mijn stem niet onderbouwen.  Je stemt toch op gevoel. Of snap ik het spel nu niet. 

Ik ga met spacycolours mee op DRenziboy. En nee daar heb ik geen onderbouwing voor.

Laten we een beetje lief zijn voor elkaar.
Dat zeggen we niet dat je verdacht bent omdat je weinig online bent. Wat je verdacht maakt is random stemgedrag. Dat wil zeggen dat je eerst roept: kunnen we niet voor... a gaan, vervolgens niks meer laat horen en dan nét als de stemming de verkeerde kant op gaat, even toeslaan met je daadwerkelijke stem vlak voor tijd.

Bovendien lief duckie, je had nog niet gestemd. Je bent niet geswitcht zoals Frank, M90 en ik deden. Je opperde alleen PaarseOrka en vervolgens gaat het gesprek verder. Om dan, als er al meerdere stemmen op Frank zijn gegeven en er een kentering in stemmen plaatsvindt, de genadeklap te geven aan Frank, wat een burger bleek. Waarom ging je mee op Frank? Je had daar op zijn minst toch even bij kunnen zeggen dat het je gevoel was of zo? Het was nu boem... Frank. Snap je dat dat raar is? Als jij een wolf bent, probeer je vgm heel erg onder de radar te spelen. 

Ik vind je ook erg aangevallen reageren (zou bijna zeggen als een wolf in het nauw, maar ergens denk ik dat het niet kan...) terwijl niemand je persoonlijk aanvalt, enkel op hoe je het spel tot nu toe gespeeld hebt. Dat je minder tijd hebt, alle respect voor. Maar please, neem het niet te persoonlijk!  ::hug::

O ja, je kunt mij ook niet wijs  maken dat je het spel niet snapt, want je hebt al aan eerdere edities deelgenomen. Je weet volgens mij heel goed dat mensen ook vragen gaan stellen op bepaald gedrag om de wolven te vinden of uit te sluiten. En jouw stem was voor mij een aanleiding om dat te vragen. Niets meer, niks minder.
« Laatst bewerkt op: 3-08-2026, 17:08:07 door MollenvangR »

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 3-08-2026, 17:18:58 »
Ik vind het wel grappig dat nu er gestemd moet worden jullie weer in dezelfde volgorde stemmen  ::rofl:: (is waarschijnlijk niks, maar wel een detail). Ik wil eerst ook antwoord van Molduck voor ik uberhaupt stem. En ook horen wat Dennis en M90 vinden...
Ja het is bij mij meer de angst dat ik anders vergeet te stemmen waar ik onrustig van word dus zet ik graag alvast iets neer.  ;D Ik ben altijd nog bereid om te switchen als ik daar reden voor zie. Maar in dit geval heb ik mijn argumenten al een paar keer benoemd en heeft DRenzi de kans gehad om erop te reageren. Dat deed hij niet, dus dan blijf ik voor nu bij mijn keuze.