Auteur Topic: [ST] Dag 3 - Het was een nacht…  (gelezen 579 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ST] Dag 3 - Het was een nacht…
« Reactie #20 Gepost op: 3-08-2026, 17:32:06 »
Ik vind het wel grappig dat nu er gestemd moet worden jullie weer in dezelfde volgorde stemmen  ::rofl:: (is waarschijnlijk niks, maar wel een detail). Ik wil eerst ook antwoord van Molduck voor ik uberhaupt stem. En ook horen wat Dennis en M90 vinden...

Hahaha, ja zelfde als Spacy eigenlijk, en door vroeg te stemmen probeer ik ook Molduck aan te moedigen/tijd te geven om zichzelf echt te gaan verdedigen en met alternatieven te komen om me op andere gedachten te brengen. Ik ben ook zeker nog bereid te switchen.

@Molduck, gevoel speelt natuurlijk mee (zeker nu we de ziener en de heks al kwijt zijn  ::)) maar uiteindelijk is het toch het beste om elkaar met argumenten te overtuigen (zoals stemgedrag) en niet zomaar wat te doen. Verder sluit ik me helemaal aan bij wat MV al zei, neem het niet persoonlijk  ::hug::
I will follow my inner gold

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #21 Gepost op: 3-08-2026, 18:13:07 »
Ik denk op dit moment niet dat D*N wolf is, aan de andere kant wordt het wel verdacht als hij steeds de nacht blijft overleven (vanwege zijn power als burgemeester). Dat is wel iets om in de gaten te houden.

We zijn pas één nacht ver, dus een beetje voorbarig ;). Juist door nu al te zeggen dat je mij verdacht gaat vinden als ik blijf leven, gaan de wolven mij dus niet pakken zodat ik verdacht ga worden down the line  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #22 Gepost op: 3-08-2026, 18:16:19 »
Is het dan niet logischer dat hij iemand heeft bekeken die juist geen BM wilde worden?
Waarom?

Ik deel trouwens de mening van Spacy wel dat zo vroeg jezelf bekend maken raar is en misschien wel verdacht. Hoewel het natuurlijk ook zo is dat mocht Drenziboy slecht zijn, dan zou het hoe dan ook erg onhandig zijn. De andere wolf weet dan namelijk ook gelijk dat Drenziboy & Paarseorka neutraal waren geworden. Hmm....

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #23 Gepost op: 3-08-2026, 18:32:41 »
We zijn pas één nacht ver, dus een beetje voorbarig ;). Juist door nu al te zeggen dat je mij verdacht gaat vinden als ik blijf leven, gaan de wolven mij dus niet pakken zodat ik verdacht ga worden down the line  ::rofl::

Het is niet alsof er nog 100 mensen in het spel zitten en we dus nog heel veel nachten gaan hebben though  :P. En ja fair punt, maar ik bedoelde alleen maar aan te geven dat je niet per se automatisch bent vrijgepleit doordat je burgemeester bent. Maar like I said, ik verdenk jou dus niet momenteel  ;)

Waarom?

Omdat de consensus was dat geen BM willen worden meer past bij wolven omdat de BM vaak snel wordt gecheckt door de ziener. Als ik ziener was, zou ik dus waarschijnlijk juist iemand bekijken die geen BM wilde worden in de hoop dat dat dus een wolf is (waarbij je er dus vanuit gaat dat de BM goed is, zeker in de eerste nacht kun je die gok nog wel nemen denk ik)

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 3-08-2026, 18:40:29 »
die ik overigens ook nog steeds raar vind doen, hij is veel slimmer dan de chaoot die hij nu speelt die het allemaal niet snap). Alleen we hebben wij bij Robbie ook gezien dat je de dag kunt vergeten... dus ja..
Heb je jezelf hier mooi ingedekt? Door te zeggen dat je denkt dat het Robbie niet is, om hem dan vervolgens keihard in de nacht op te peuzelen... daarmee heb je je straatje mooi schoongeveegd. Je gaf ook aan hints naar Robbie te zien dat hij Cupido was, maar dat bleek hij niet te zijn weten we nu.
Veel slimmer nog wel? Dan had ik me niet in de rol van Robbie vergist denk ik. Het helpt gewoon niet zo mee dat ik het druk heb op mn werk en ook thuis weinig rust krijg. Dan ontbreekt de scherpte die je nodig hebt voor spellen als dit. Ik kan je wel zeggen dat als ik een wolf was geweest er nu iemand uit het spel was wiens naam begint met een M en eindigt op ollenvangR.

Als wolf denk ik niet dat je de rol van Burgemeester wilt hebben omdat het zoals Dennis terecht zegt op een gegeven moment ook tegen je gaat werken als je maar in het spel blijft. Om die reden zet ik even een streep door Dennis en Drenziboy. MV probeerde de ziener te redden, dus die pleit ik voor nu ook even veilig. Ik weet dat ik het zelf niet ben dus dan blijven er nog 3 namen over waarbij Molduck het meest vreemde stemgedrag vertoont door die late stem op Frank van gisteren. Tegen Miek en Spacy heb ik nog niet echt iets concreets kunnen vinden

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #25 Gepost op: 3-08-2026, 18:47:02 »
Omdat de consensus was dat geen BM willen worden meer past bij wolven omdat de BM vaak snel wordt gecheckt door de ziener. Als ik ziener was, zou ik dus waarschijnlijk juist iemand bekijken die geen BM wilde worden in de hoop dat dat dus een wolf is (waarbij je er dus vanuit gaat dat de BM goed is, zeker in de eerste nacht kun je die gok nog wel nemen denk ik)
Nou ja consensus weet ik niet, maar waarom wilde jij dan geen burgemeester worden Miek? Want als we die lijn volgen ben jij ook verdacht aangezien je natuurlijk niet wilt dat je als BM gecheckt gaat worden. Idem voor Spacy, Molduck en M90 (en mezelf, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat ik het niet ben). 

Ik kan je wel zeggen dat als ik een wolf was geweest er nu iemand uit het spel was wiens naam begint met een M en eindigt op ollenvangR.
O ja, waarom dan? Je snapt nu dat als ik vannacht de sigaar ben en jij geen wolf bent, de wolf of wolven deze uitspraak gaan gebruiken om jou zwart te maken...
« Laatst bewerkt op: 3-08-2026, 18:49:29 door MollenvangR »
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 3-08-2026, 18:49:23 »
Ik blijf er wel bij dat ik vind dat Drenziboy erg snel zijn koppel bekend maakte. Terwijl hij nog niet in acuut gevaar was. Hij is daarom wel gestegen op mijn verdachtenlijst.
Ja hier wil ik eigenlijk ook nog wel een antwoord op zien, want het was eigenlijk een vreemd moment om dat al te doen.

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 3-08-2026, 18:55:55 »
O ja, waarom dan? Je snapt nu dat als ik vannacht de sigaar ben en jij geen wolf bent, de wolf of wolven deze uitspraak gaan gebruiken om jou zwart te maken...
Omdat jij een gevaarlijke speler bent (niets ten nadele van de rest overigens).

Ach ja zo kun je alles draaien zoals je het wilt he. Jij die op het allerlaatste moment nog een poging doet om Frank te redden terwijl er nog zo weinig tijd was dat het bijna niet meer zou kunnen lukken zou ook een mooie zet zijn. (Al probeerde ik het zelf ook ::rofl::)

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #28 Gepost op: 3-08-2026, 19:02:04 »
Nou ja consensus weet ik niet, maar waarom wilde jij dan geen burgemeester worden Miek? Want als we die lijn volgen ben jij ook verdacht aangezien je natuurlijk niet wilt dat je als BM gecheckt gaat worden. Idem voor Spacy, Molduck en M90 (en mezelf, maar ik denk dat het wel duidelijk is dat ik het niet ben). 

Ja weet ik eigenlijk ook niet, ik heb gewoon nooit de ambitie om burgemeester te zijn in dit spel. Volgens mij ben ik het ook nooit eerder geweest. Ik heb al genoeg verantwoordelijk in het echte leven I guess?  ::rofl::

Edit: en toch ook wel een beetje 'het is een soort populariteitsstemming en mensen kiezen mij dan toch niet'
« Laatst bewerkt op: 3-08-2026, 19:07:33 door Miek1999 »

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #29 Gepost op: 3-08-2026, 19:13:58 »
Er waren wel een paar dingen waar ik rekening mee heb gehouden. Orka/Renz wilde ik nog even in leven houden. Ik had liever dat de wolven een nacht aan het koppel zouden verspillen. Verder gaf ik de BM kandidaten nog even het voordeel van de twijfel. Ik dacht ook aan Molduck omdat ze nog weinig had gezegd. Maar ik denk ook dat ze misschien het spel nog niet goed snapte en nog even in moest komen. En ja verder was het echt random. Ik had ook jouw naam, of Miek of Michael kunnen zeggen bijvoorbeeld.

Ik blijf er wel bij dat ik vind dat Drenziboy erg snel zijn koppel bekend maakte. Terwijl hij nog niet in acuut gevaar was. Hij is daarom wel gestegen op mijn verdachtenlijst.

Als ik niet had gereageerd, dan hadden jullie weldegelijk op paarseorka gestemd, althans rond die tijd ging het wel die kant op.
Daarnaast had ik het net als Frank een uur van tevoren kunnen doen, maar dan was men misschien niet meer op tijd geweest om het te lezen en dan ook nog te wisselen.
« Laatst bewerkt op: 3-08-2026, 19:17:19 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #30 Gepost op: 3-08-2026, 19:32:09 »
Omdat jij een gevaarlijke speler bent (niets ten nadele van de rest overigens).
Ik wil gewoon het spel lekker spelen en de wolf of wolven vinden en ja, dan ga ik ook vervelende vragen stellen ;D

Ja weet ik eigenlijk ook niet, ik heb gewoon nooit de ambitie om burgemeester te zijn in dit spel. Volgens mij ben ik het ook nooit eerder geweest. Ik heb al genoeg verantwoordelijk in het echte leven I guess?  ::rofl::

Edit: en toch ook wel een beetje 'het is een soort populariteitsstemming en mensen kiezen mij dan toch niet'
Haha ja dat heb je sowieso en doe je vgm hartstikke goed!  ::hug:: ::ok:: maar ja populariteitsstemming, ik heb juist geprobeerd hem een beetje open te maken door echt naar argumenten te vragen. En met een goed argument had ik misschien wel op je gestemd hoor. Net als bij Molduck niet te persoonlijk nemen.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #31 Gepost op: 3-08-2026, 19:39:37 »
Ik zat er net nog even over na te denken en toen kwam ineens het besef ook in mij op dat DRenzi eigenlijk juist geen wolf kan zijn. Want als hij zijn relatie had geout dan zou hij gelijk door de mand zijn gevallen bij zijn medewolf idd.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #32 Gepost op: 3-08-2026, 19:43:17 »

Daarnaast had ik het net als Frank een uur van tevoren kunnen doen, maar dan was men misschien niet meer op tijd geweest om het te lezen en dan ook nog te wisselen.

Ik vind dit inderdaad wel een goed argument  ::jaja::

Haha ja dat heb je sowieso en doe je vgm hartstikke goed!  ::hug:: ::ok:: maar ja populariteitsstemming, ik heb juist geprobeerd hem een beetje open te maken door echt naar argumenten te vragen. En met een goed argument had ik misschien wel op je gestemd hoor. Net als bij Molduck niet te persoonlijk nemen.

Lief  ::hug:: en doe ik ook niet hoor  :)

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #33 Gepost op: 3-08-2026, 19:54:25 »
Ik zat er net nog even over na te denken en toen kwam ineens het besef ook in mij op dat DRenzi eigenlijk juist geen wolf kan zijn. Want als hij zijn relatie had geout dan zou hij gelijk door de mand zijn gevallen bij zijn medewolf idd.
Dat betekent wel dat je je stem moet herzien.

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #34 Gepost op: 3-08-2026, 20:02:41 »
Klopt, alleen nu weet ik niet op wie ik moet stemmen. :(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #35 Gepost op: 3-08-2026, 20:25:14 »
Dan weet ik het niet! Want er is verder geen hint naar wie hij dan gecheckt zou hebben. Ik bekeek hem juist andersom, dat als hij weet dat hijzelf geen wolf is en hij heeft Drenziboy gecheckt, dan is de kans heel groot dat de wolven bij de niet BM kandidaten zit.

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #36 Gepost op: 3-08-2026, 20:26:26 »
DAT ZEG IK  ::hypocriet:: ::rofl::

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #37 Gepost op: 3-08-2026, 20:26:50 »
Gamma? :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #38 Gepost op: 3-08-2026, 20:29:21 »
Ik twijfel op dit moment tussen Miek en Molduck. Waarbij Molduck op dit moment mijn voorkeur heeft omdat die wat lastiger te lezen gaat zijn op de lange termijn.

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #39 Gepost op: 3-08-2026, 20:29:27 »
Dan weet ik het niet! Want er is verder geen hint naar wie hij dan gecheckt zou hebben. Ik bekeek hem juist andersom, dat als hij weet dat hijzelf geen wolf is en hij heeft Drenziboy gecheckt, dan is de kans heel groot dat de wolven bij de niet BM kandidaten zit.

Yes snap ik ook inderdaad, we hebben gewoon geen idee wie hij heeft bekeken en je kunt het van twee kanten beredeneren  :)

Edit: waarom twijfel je aan mij dan Dennis?

Edit 2: mijn wekker gaat om 5 uur dus ik log zo uit  :). Ik denk dat ik mijn keuzes tot dusverre voldoende heb onderbouwd, daarnaast is mijn speelstijl als wolf echt anders (minder actief) en dat weten jullie ook wel denk ik.
« Laatst bewerkt op: 3-08-2026, 20:43:53 door Miek1999 »