Auteur Topic: [ST] Dag 4 - Tijd voor wat liefde  (gelezen 435 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
[ST] Dag 4 - Tijd voor wat liefde
« Gepost op: 4-08-2026, 23:18:05 »
De nacht is onrustig geweest.

Boven Hawkins hangt een bloedrode lucht. De scheuren die de afgelopen dagen door de stad zijn ontstaan, zijn groter geworden. Niet alleen muren en wegen beginnen open te splijten, maar zelfs de tijd lijkt zijn grip te verliezen.

Klokken lopen niet meer gelijk.

De ene slaat zes uur, terwijl de andere nog midden in de nacht lijkt te staan. Horloges springen minuten vooruit en achteruit. Cassettebandjes spelen versneld af om vervolgens ineens stil te vallen. Alsof iemand aan de tijd zelf zit te draaien.

In het midden van de gymzaal verschijnt opnieuw een donkere scheur. De grond begint te trillen en uit de diepte klinkt een bekende stem.

Vecna.

“Jullie denken dat de tijd aan jullie kant staat…”

Een koude rilling trekt door iedere aanwezige heen.

“Maar de tijd… is van mij.”

Op hetzelfde moment slaan alle klokken in Hawkins tegelijkertijd aan.

Niet om 23:59 uur.

Maar twee uur eerder.

De wijzers springen vooruit.

Vanaf vandaag buigt zelfs de tijd zich naar de wil van Vecna.

Voortaan sluit iedere stemming om 21:59 uur.

Alsof dat nieuws nog niet zwaar genoeg is, merkt de groep iets anders op.

Er ontbreekt opnieuw iemand.

Een stoel in de gymzaal blijft leeg.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Samen met enkele inwoners wordt gezocht, maar al snel wordt duidelijk dat de zoektocht te laat komt. Aan de rand van Lover’s Lake ligt een verlaten spijkerjack. Ernaast ligt een gebroken honkbalknuppel, besmeurd met het zwarte slijm uit de Upside Down.

Er is geen twijfel mogelijk.

De monsters hebben opnieuw toegeslagen.

Wanneer men zijn gevonden spullen doorzoekt, ontdekt hij iets wat niemand had verwacht.

Tussen de spullen zit een klein, zorgvuldig opgevouwen briefje met twee hartjes erop getekend.

Dan valt het kwartje.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De persoon die, nog vóór alle ellende begon, twee inwoners van Hawkins door Cupido’s pijl met elkaar had verbonden.

Een aantal inwoners kijkt elkaar geschrokken aan.

Plotseling valt het gedrag van de afgelopen dagen op zijn plaats. Die ene mysterieuze blik. De twijfel toen Paarseorka vertrok. Het verdriet dat sindsdien als een schaduw over één van de aanwezigen hing.

Steve had zijn werk al gedaan…

Maar nu is hij er niet meer.

En terwijl de inwoners elkaar opnieuw wantrouwend aankijken, glimlacht Vecna ergens diep in de Upside Down.

Zijn invloed groeit. Zijn spel wordt gevaarlijker.

En de tijd… die tikt vanaf nu sneller dan ooit.

De stemming voor vandaag is geopend en sluit woensdag 5 augustus om 21:59 uur.
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ST] Dag 4 - Tijd voor wat liefde
« Reactie #1 Gepost op: 4-08-2026, 23:25:37 »
Je verwacht het niet, stelletje kolerelijers ::rofl:: nou ja ik ga niks zeggen natuurlijk verder, behalve nog even een algemeen bedankje aan iedereen!

Vond het leuk om weer een paar dagen te mogen spelen en heb dat naar hartelust (snap je Cupido..) en bloedfanatiek gedaan. Succes en pak die monsters!  ::bravo::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #2 Gepost op: 4-08-2026, 23:53:03 »
Chapeau voor het zoveel spanning brengen in een tijdswijziging Mitch. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-08-2026, 08:16:32 »
Dit was wel te verwachten natuurlijk  :(
Ik zal na mn werk even wat uitgebreider kijken of we nog wat uit het stemgedrag kunnen halen, want vandaag moeten we een wolf eruit krijgen om nog enige kans te maken. Maar hopen dat het er 2 zijn ipv 3, want anders maken we alleen met de jager nog kans.
De deadline is trouwens 2 uur naar voren gehaald zie ik >:(

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 5-08-2026, 12:12:27 »
Als er iemand geconvert is dan is dat waarschijnlijk Dennis. Maar het is wel een risico op nu op hem te gaan.

Miek, wat stel jij voor?

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 5-08-2026, 12:44:05 »
Hi all, kleine heads up dat ik me vandaag niet zo goed voel, maar ik ga mijn best doen  ::sorry::

Ik geloof eigenlijk niet dat er is geconvert, simpelweg omdat het spel dan had moeten starten met 1 wolf (want er zijn er nu niet 3, want dan was het al afgelopen). Die kan dan ook toevallig in de eerste nacht worden bekeken of worden weggestemd en dan is het spel klaar. Dennis noemt nog dat er ook in nacht 1 al geconvert kon worden, maar dat klopt niet: (citaat uit de spelregels).

Citaat
Vecna (conversiewolf): Vecna heeft ontzettend veel power. Hij kan vanaf dag 3 iemand hersenspoelen. Diegene verandert dan ongeacht zijn/haar/hen rol in een Demogorgon.

Dit kan dus vanaf dag 3, en dan was MV een veel logischere optie omdat we eigenlijk zeker wisten dat hij Cupido was. En anders was DRenzi converten ook nog logischer dan Dennis omdat we ook tot de conclusie waren gekomen dat DRenzi het niet kan zijn.

Ik denk dus niet dat D*N is geconvert, en vanwege het argument dat de burgemeester snel wordt bekeken door de ziener geloof ik ook wel dat hij geen wolf is. Ik noemde zelf nog dat het verdacht zou worden als hij er steeds maar in bleef, maar MV was zo obvious Cupido dat ik deze moord wel snap.

Ik wil ook nog wel alvast uitleggen waarom ik mezelf misschien wat te enthousiast heb verdedigd de vorige dag: ik ging dus rond die tijd offline en D*N was toen ook net weer offline waardoor ik niet wist wat zijn argument was waarom hij aan mij twijfelde. Dus toen wilde ik toch alvast iets neerzetten omdat ik verder dus ook niet meer mezelf ging kunnen verdedigen later op de avond.

Mijn theorie voor nu is dat D*N, DRenzi en ik dus goed zijn...but what do I know, het is echt gokken en vibes zonder info ::)

I will follow my inner gold

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 5-08-2026, 16:48:22 »
Wat vindt de rest?

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #7 Gepost op: 5-08-2026, 16:53:04 »
Sorry voor de afwezigheid. Mijn neefje was vandaag op bezoek, dus dat vraagt een heleboel aandacht. ;D

Het meest logische is dat we inderdaad met of 2 standaard wolven zaten, of met 1 conversiewolf.
Waarbij ik het risico om het spel na 1 dag te laten eindigen persoonlijk niet zo leuk zou vinden.

Wie zijn dan de wolven... Het wordt nu langzamerhand inderdaad meer schieten op hagel dan daadwerkelijk gegronde beweegredenen vinden.
Al vind ik het wel opmerkelijk dat voor de tweede dag op rij eigenlijk iemand eruit wordt gehaald waar een ander zijn verdenking op afriep.
Spacy -> Robbie;  Renz -> MV

Dit is natuurlijk inherent aan het spel, maar wel een dingetje waar we ook naar moeten kijken, nu we verder bijna niks meer hebben.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, of jullie patronen of opmerkelijkheden hebben.

Als ik nu hardop moet gaan speculeren dan zou ik zeggen dat de wolven tussen Spacy Miek of M90 zitten.

PS. Voor de verandering ga ik al vroeg stemmen, want ik zit vanavond in de bioscoop. (Dit had geen probleem geweest, als de stemming gewoon tot 23:59 was. :P)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #8 Gepost op: 5-08-2026, 17:23:45 »
Spacy, wat vind je zelf?

Edit:
Citaat
. Maar hopen dat het er 2 zijn ipv 3, want anders maken we alleen met de jager nog kans.

Ik volg dit niet, we zijn toch nog met 5 dus als er 3 wolven zijn hebben ze toch gewoon de meerderheid en hoeft deze dag niet meer uitgespeeld te worden? Dus dat kan niet  ???

Edit2: nevermind, het kan inderdaad nog wel met de jager maar het lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk
« Laatst bewerkt op: 5-08-2026, 17:33:55 door Miek1999 »

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 5-08-2026, 17:43:49 »
Michael90

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #10 Gepost op: 5-08-2026, 18:06:55 »
Kun je dat ook toelichten? Gisteren stemde je op mij terwijl daar ook niet echt een concreet argument voor was, in je eerste post van vandaag gooi je een lijntje uit naar Dennis en nu stem je op Michael. Het voelt een beetje random zo

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 5-08-2026, 18:16:20 »
Nou ja, D*N en Drenziboy zijn bij mij iets minder verdacht om eerder genoemde redenen, dus blijven Michael90 en jij over.

Wie van jullie we nu wegstemmen maakt me niet echt uit. Als diens naam maar begint met Mi- en eindigt op -negentig! ::vergroot::

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 5-08-2026, 18:16:57 »
Edit2: nevermind, het kan inderdaad nog wel met de jager maar het lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk

Het is inderdaad erg onwaarschijnlijk omdat dan bij deze stemming een wolf eruit moet en dan in de nacht de jager, maar theoretisch gezien kan het wel.

Michael90

Bedankt voor je stem, hier kunnen we wat mee ::rofl::

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-08-2026, 18:18:25 »
Nou ja, D*N en Drenziboy zijn bij mij iets minder verdacht om eerder genoemde redenen, dus blijven Michael90 en jij over.

Wie van jullie we nu wegstemmen maakt me niet echt uit. Als diens naam maar begint met Mi- en eindigt op -negentig! ::vergroot::
Weet je nu nog niet dat er GO staat? :o

Offline michael90

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 5-08-2026, 18:48:22 »
Ik sluit eigenlijk nog niemand uit van de resterende deelnemers. Ik dacht alles even op een rijtje te zetten, maar veel wijzer word ik daar ook nog niet van :P

Burgemeester
Aan de ene kant hebben we Drenziboy en Dennis die beiden wel burgemeester wilden worden. Kan natuurlijk een tactiek zijn dat ze vooraf hebben afgesproken om hier wel voor de gaan omdat in zo’n korte variant van het spel de burgemeesterrol belangrijker is.

Miek en Spacy wilden beiden geen burgemeester worden en ik had nog niet door dat het spel al begonnen was en miste zo de eerste deadline.

Miek stemde op MV, Dennis stemde op zichzelf, Drenziboy stemde op zichzelf en Spacy stemde op Dennis.

Dag 2:
Drenziboy roept al vroeg op de dag dat hij een koppeltje is met Orka.

Spacy stemt op Robbie omdat hij graag naar bed wil en om wat los te krijgen.
Miek gaat voor Orka wegens inactiviteit en in de hoop dat het een wolf is.
Dennis stemt op Frank vanwege verdachte vibes
Drenziboy twijfelde tussen Frank, MV en mij. Stemt op Frank om zichzelf in leven te houden.
En zelf stem ik eerst op Frank (omdat ik dacht dat Robbie naar Cupido had gehint wat niet zo was) maar kom ik na advies van MV uit bij Dennis (om nog een poging te doen om de ziener te redden).

Dag 3:
Spacy stemt op Drenziboy omdat hij snel zn koppel bekendmaakte. Maar heeft dan een ingeving waardoor Drenziboy geen wolf meer kan zijn en gaat dan maar mee op Miek.
Miek, Dennis, Drenziboy en ikzelf stemmen allemaal op Molduck

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #15 Gepost op: 5-08-2026, 18:56:01 »
Halloo, ik heb echt geen idee meer wie het zijn, gaat echt blinde gok zijn.  Miek geeft nu juist weer wat betere vibes.

Ik neig nu een beetje naar Spacy. Ook gewoon op vibes
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #16 Gepost op: 5-08-2026, 18:57:43 »
Omdat ik zo wegmoet en er geen schot in de zaak lijkt te komen. Ga ik nu alvast maar stemmen.

Mijn stem gaat naar. Spacy

Hij heeft vreemd stemgedrag, ofwel hij opent de stemming met een stem die anders lijkt dan wat hij van tevoren aangeeft. Tot twee keer toe. en een keer wisselt hij naar een compleet irrelevante stem.
Lijkt vrij onopvallend door de groep te bewegen. Ideale positie om toch achteraf de rest tegen elkaar uit te spelen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 5-08-2026, 19:12:03 »
Het is misschien wel handig om op dit punt van het spel een beetje vooruit te denken. Als ik een wolf ben, wie is dan mijn medewolf? Ik heb gisteren op Miek gestemd en ga nu op Michael...

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #18 Gepost op: 5-08-2026, 19:24:00 »
Ik ga mee op Spacy. De stem op mij van gisteren terwijl ik weet dat ik het niet ben speelt daar ook een rol in. Maar wat D*N ook al zegt, het is een blinde gok.

Offline SpacyColours

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 5-08-2026, 19:30:06 »
En daar is Miek die dankbaar meelift op mij. Als mijn medeburgers nu nog niet beseffen dat deze situatie nooit kan kloppen dan verdienen we de winst ook niet. :)