Auteur Topic: [ST] Nacht 4 - Een monsterlijk besluit  (gelezen 175 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
[ST] Nacht 4 - Een monsterlijk besluit
« Gepost op: 5-08-2026, 22:51:50 »
De lucht boven Hawkins is zwart. Niet door wolken. Maar door de schaduw van de Upside Down die zich als een deken over het dorp heeft gelegd. De scheuren in de grond zijn inmiddels zo groot geworden dat rood gloeiende bliksem er voortdurend uit omhoog schiet. Bomen sterven af, huizen trillen op hun fundamenten en overal klinkt hetzelfde zware, dreunende geluid. Alsof het hart van Vecna zelf onder Hawkins klopt. De overgebleven inwoners verzamelen zich voor een laatste keer in de gymzaal van Hawkins High. Niemand spreekt. Iedereen beseft dat het moment waarop het lot van het dorp wordt bepaald steeds dichterbij komt.

Burgemeester D*N loopt langzaam naar voren. Met een vermoeide blik kijkt hij naar de stembriefjes. Zijn handen trillen. Niet van angst. Maar van de verantwoordelijkheid. Hij haalt diep adem.

“De stemmen zijn geteld.”

De uitslag verschijnt op het krijtbord.

* Spacy stemt op Miek1999
* Michael90 stemt op Miek1999
* D*N stemt op Michael90
* Miek1999 stemt op Spacy
* DRenziboy stemt op Spacy

Een doodse stilte volgt.

Twee namen.

Twee stemmen voor Miek1999.

Twee stemmen voor Spacy.

Alle ogen richten zich op burgemeester D*N. Hij bezit als burgemeester de beslissende stem. Langzaam sluit hij zijn ogen. Hij denkt terug aan alles wat Hawkins heeft doorstaan. De verdwenen kinderen. Robbie. Molduck. MollenvangR. Alle verkeerde keuzes. Alle twijfel. Wanneer hij zijn ogen weer opent, klinkt zijn stem vastberaden.

“Ik gebruik mijn beslissende stem…”

Een paar seconden lijken uren te duren.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De gymzaal verstilt. D*N opent de grote deuren. Een gure wind vult de zaal. De verbanneling loopt zonder zich nog één keer om te draaien de mist tegemoet. Pas wanneer de deuren achter hem dichtvallen, verschijnt de waarheid. Een fel licht vult de ruimte.

De stilte die volgt is oorverdovend. Dan…

Begint de vloer te beven. Niet een beetje. De complete gymzaal schudt op haar fundamenten. De muren scheuren open. Rode bliksem schiet dwars door het plafond. De klok slaat tegelijk twaalf, drie en negen uur. De tijd bestaat niet meer. Een enorme scheur splijt de sportvloer doormidden. Uit de duisternis klinkt langzaam applaus.

Eén…

Twee…

Drie klappen.

Een bekende stem galmt door de zaal.

“Jullie hebben precies gedaan wat ik hoopte.”

Iedereen draait zich om. Één persoon begint te lachen. Zijn lichaam schokt. Zijn armen rekken uit. Zijn huid scheurt open. Botten kraken. Uit zijn rug groeien lange, bloederige stekels terwijl zijn mond opensplijt in een angstaanjagende bek vol messcherpe tanden. Binnen enkele seconden staat er geen mens meer. Alleen een monster.

Een Demogorgon.

Nog voordat iemand kan reageren, begint er nog iemand te veranderen. Niet lichamelijk. Maar de lucht om hem heen wordt donker. De schaduwen kruipen over de muren. Iedere lamp dooft tegelijk. Wanneer het noodlicht aanspringt, zweeft hij meters boven de grond. Zijn ogen worden bloedrood. Zwarte ranken kronkelen langs zijn armen. Iedereen voelt dezelfde verlammende angst. De angst die maar één wezen kan oproepen.

Vecna.

Hij kijkt de laatste inwoners glimlachend aan.

“Jullie zochten monsters…”

Hij spreidt langzaam zijn armen.

“…terwijl ze al die tijd naast jullie stonden.”

Heel even stokt zijn glimlach.

“Steve’s pijl heeft mij ooit geraakt.”

Zijn blik dwaalt een moment af.

“Daardoor verloor ik een deel van mijn kracht. Liefde maakte mij zwakker dan ik ooit had durven toegeven.”

Zijn stem wordt weer ijskoud.

“Maar niet zwak genoeg.”

Met één handgebaar schieten tientallen zwarte ranken uit de grond.

Burgemeester D*N probeert de anderen nog achter zich te houden.

“REN!”

Te laat. De ranken grijpen hem vast. Hij wordt langzaam de lucht in getild. Iedere lamp in de gymzaal ontploft. Met een doffe dreun valt D*N levenloos neer. Miek1999 probeert nog de uitgang te bereiken. De Demogorgon is sneller. Met één vernietigende sprong verdwijnt hij in de schaduw. Een ijzige schreeuw vult de nacht.

En daarna…

Niets meer.

Alleen stilte. Vecna landt langzaam weer op de grond. Hij kijkt naar het verlaten dorp. Naar de open scheuren. Naar de rode hemel. Langzaam begint hij te glimlachen. Achter hem komen tientallen Demodogs en Demogorgons uit de Upside Down tevoorschijn. Niemand houdt hen nog tegen. De poort tussen beide werelden staat wagenwijd open.

Hawkins is gevallen.

De mensen zullen nooit meer veilig zijn. De inwoners hebben dapper gevochten. Ze hebben gezocht. Getwijfeld. Geofferd.

Maar uiteindelijk…

…waren de monsters hen steeds één stap voor.

Spoiler: Einde (klik om te tonen/verbergen)

Morgen volgt een feedback-topic. Ik hoor graag, ook voor toekomstige hosts wat beter kan. Denk hierbij aan meer / minder deelnemers, meer / minder speciale rollen, hoe om te gaan met inactiviteit etcetera. Alle feedback is welkom!

Rest me nu niets anders dan iedereen te bedanken voor het meedoen! ::bravo::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [ST] Nacht 4 - Een monsterlijk besluit
« Reactie #1 Gepost op: 5-08-2026, 22:56:47 »
Ugh, net te laat op het juiste pad gekomen ::rofl:: Niemand wou mee op Drenziboy en Spacy wisselde naar last minute van Michael af anders was Michael dood geweest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #2 Gepost op: 5-08-2026, 22:58:08 »
Dit was precies de reden waarom ik Renz gekoppeld had... ik vertrouwde hem vanaf het begin niet en hoopte van hem af te komen door hem als koppeltje te koppelen...

En zie nou dat die m90 slimmer is dan we dachten...
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-08-2026, 22:59:30 »
Bij deze een grote dank aan Spacy die nog naar Miek wisselde, want anders waren die 5 seconden die ik te laat was ons nog duur komen te staan ::schaam::

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #4 Gepost op: 5-08-2026, 23:05:09 »

Dit moet ik even gaan verwerken. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #5 Gepost op: 5-08-2026, 23:18:09 »
Dit was precies de reden waarom ik Renz gekoppeld had... ik vertrouwde hem vanaf het begin niet en hoopte van hem af te komen door hem als koppeltje te koppelen...
Ja, dat Paarseorka eruit is gestapt heeft ons wel echt genaaid uiteindelijk

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #6 Gepost op: 5-08-2026, 23:20:51 »
En DRenziboy werd minder verdacht doordat hij op een of andere manier dacht dat hij samen met Michael90 én Paarseorka kon winnen ::rofl::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #7 Gepost op: 5-08-2026, 23:23:22 »
Ja, dat Paarseorka eruit is gestapt heeft ons wel echt genaaid uiteindelijk
Als we die stemming toch gewoon Orka gedaan hadden... had M90 er in zn eentje voor gestaan vanaf dag 1...
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #8 Gepost op: 5-08-2026, 23:45:49 »
En DRenziboy werd minder verdacht doordat hij op een of andere manier dacht dat hij samen met Michael90 én Paarseorka kon winnen ::rofl::

Ik ben bijna nooit onderdeel van een koppeltje, dus ik wist niet dat er speciale regels aan verbonden waren.
Mijn onwetendheid is mijn redding geweest.

Het supervroeg bekendmaken van het koppeltje was geen meesterstrategie ofzo, echt dom geluk. ::rofl::

DIT GEBEURT ALTIJD... Ben ik dan echt zo ongeloofwaardig...? :\'( (Ik zweer in het echte leven ben ik echt niet zo.)

Ben het er dus mee eens dat de afwezigheid van Paarseorka als een soort van vlek langzaam het hele spel heeft bepaald. :(
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 6-08-2026, 06:35:28 »
Bij deze een grote dank aan Spacy die nog naar Miek wisselde, want anders waren die 5 seconden die ik te laat was ons nog duur komen te staan ::schaam::

Hahaha ja ik twijfelde nog om ook last minute naar jou te wisselen maar toen ging Spacy ineens op mij en wist ik het ook niet meer  ::rofl::

Het was weer leuk, gefeliciteerd DRenzi en Michael  ::ok::
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-08-2026, 07:07:23 »
Ik had mijn rol niet goed gelezen. Iedereen was van “oh, dokter is heks”, maar ik las dat je het al moest zeggen VOORDAT je verteld werd wie dood was.

Dus ik wachtte netjes tot het nacht was en stuurde na middernacht dat ik mijn kracht wou inzetten. Toen vertelde Mitch me dat ik te laat was. Terwijl ik dacht, huh de nacht is net 10 minuten bezig.

Dus ik ging terug lezen en las toen dat ik het een dag op voorhand al moest laten weten.  :-[

Zo, dat verklaart het hele “waarom heeft Robbie zichzelf niet gered”.

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Frenkie 🍻
« Reactie #11 Gepost op: 6-08-2026, 12:50:51 »
Ik denk dat het goede team het zichzelf veel te moeilijk gemaakt heeft en zoals Spacy ergens al zei, dan verdienen we de winst inderdaad niet. Gefeliciteerd wolven!  ::ok::
Verliezend finalist WIDMO22 + De Code
Winnaar RSC 26 + Z4P

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 6-08-2026, 13:06:09 »

DIT GEBEURT ALTIJD... Ben ik dan echt zo ongeloofwaardig...? :\'( (Ik zweer in het echte leven ben ik echt niet zo.)

Als MV je echt vanaf het begin zo verdacht vond had hij wel wat meer moeite kunnen doen voor een Orka-stemming op dag 1 of een stemming op jou op dag 3 (toen ging Molduck ook op jou ::vergroot::), dus ik denk dat dat allemaal wel meevalt  ;) je hebt het gewoon goed uitgespeeld  :)
I will follow my inner gold

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-08-2026, 13:34:52 »
Ja, well played door te bekennen dat je koppeltje bent. Dat geeft al iets van vertrouwen.

Ik zeg "iets", want het zegt natuurlijk niets over of je wolf bent of niet. Maar in zo'n eerste dag waarop niemand iets weet, is zo'n greintje eerlijkheid meteen groots genoeg om je wat vertrouwen te gunnen.

Offline D*N

• Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #14 Gepost op: 6-08-2026, 18:47:59 »
Ik denk dat het goede team het zichzelf veel te moeilijk gemaakt heeft en zoals Spacy ergens al zei, dan verdienen we de winst inderdaad niet. Gefeliciteerd wolven!  ::ok::
Nouja niet helemaal eens,  we hebben sowieso een hele speler minder gehad en een ronde minder door het vertrek van Orka en de blunder van Robbie.  Verder had de rest van de burgers ook gewoon geen informatie en hadden we een wolf afgestreept op een fout van die wolf zelf. 

We hadden misschien vooral jouw hints eerder moeten zien en dan voor iemand anders moeten gaan, dat is de grootste fout die de burgers hebben gemaakt.  Dan alsnog was je diezelfde nacht wsl dood gegaan omdat je dan ook niet gered zou worden door Robbie.