Auteur Topic: [ST] Feedback  (gelezen 175 keer)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
[ST] Feedback
« Gepost op: 6-08-2026, 07:45:26 »
Zoals gisteren aangegeven ben ik erg benieuwd naar de feedback. Ik wil dit gewoon openbaar doen in plaats van een form, omdat we met weinig deelnemers waren en dat mogelijk een gesprek op gang brengt. Ook mensen die niet mee hebben gedaan mogen uiteraard feedback geven.

- Waarom deed je wel/niet mee?
- Was het aantal deelnemers te weinig voor een editie? Wat zou eventueel een goed minimum zijn?
- Was de teamverdeling eerlijk?
- Wat te doen met mensen die inactief zijn / niet online komen?
- Kan de voorbereiding en/of uitleg voor of tijdens het spel beter en uitgebreider?
- Andere tips / verbeterpunten / dingen die juist goed waren?

Al met al hoop ik dat dit iets heeft aangewakkerd en we vaker nieuwe potjes kunnen verwachten! ::bravo::
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
Re: [ST] Feedback
« Reactie #1 Gepost op: 6-08-2026, 13:42:52 »
- Waarom deed je wel/niet mee? Leuk en Stranger Things thema was leuk (ookal is het uiteindelijk maar een sausje natuurlijk, zo'n thema)
- Was het aantal deelnemers te weinig voor een editie? Wat zou eventueel een goed minimum zijn? 10 is wel een minimum denk ik. Hoe meer hoe beter.
- Was de teamverdeling eerlijk? Volgens mij wel, 2 wolven op 10 is goede verdeling. Hangt ook af van de extra rollen.
- Wat te doen met mensen die inactief zijn / niet online komen? Tja, blijft moeilijk he. Daarom ben ik ook voorstander van die mensen eerst weg te stemmen.
- Kan de voorbereiding en/of uitleg voor of tijdens het spel beter en uitgebreider? Nee was goed. Mijn eigen schuld dat ik het niet goed had gelezen.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 6-08-2026, 16:21:55 »

Het is een leuk en laagdrempelig spel om aan mee te doen  :)

- Was het aantal deelnemers te weinig voor een editie? Wat zou eventueel een goed minimum zijn?

10 is een goed minimum  ::ok::

Ja, met drie wolven waren de wolven te overpowered en 1 wolf is te weinig. Het wegnemen van de power van Vecna was ook een goede oplossing bij het uitvallen van Orka  ::ok::

Tja...als je al weet dat je eigenlijk geen tijd gaat hebben kun je je het beste gewoon niet inschrijven, maar er kunnen altijd onvoorziene omstandigheden tussenkomen dus dat is lastig. Eruit gegooid worden bij 2x niet stemmen is in ieder geval al een goede maatregel.

- Kan de voorbereiding en/of uitleg voor of tijdens het spel beter en uitgebreider?

Nee, de spelregels waren duidelijk.

Voor mij persoonlijk was het in ieder geval erg fijn dat de deadline naar voren werd gehaald op de laatste dag, want ik ben niet zo'n avondmens en zeker niet doordeweeks. Daardoor kon ik er gisteren wel tot de deadline bij zijn, wat eigenlijk ook wel nodig is omdat er heel vaak nog veel gebeurd in het laatste halfuur. In eerste instantie had ik eroverheen gelezen dat de deadline rond middernacht ging zijn, ik denk dat dat me had tegengehouden om me in te schrijven als ik dat wel had gelezen. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk, ik snap ook dat voor sommigen middernacht wel goed uitkomt. Maar van vorige potjes herinner ik me ook wel dat de deadline meestal rond 21u/22u lag.

Ik ben er ook nog steeds wel een voorstander van om eens een keer een potje te proberen met stemmen in PM, omdat je dan wat minder de 'laatste minuut chaos' hebt. Dit is niet per se een verbeterpunt, vooral een hersenspinsel om eens over na te denken voor een volgende keer  :)
I will follow my inner gold

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #3 Gepost op: 6-08-2026, 20:19:25 »
PM stemmen is volgens mij al eens geweest in eerdere edities.

Maar bij mij zat de hoofdpijn hem in het feit dat mijn liefje inactief was.

Ik zou zelf zeggen, dat we afspreken dat een inactieve speler bij 2x niet stemmen uit het spel wordt verwijderd i.p.v. Vermoord of Verbannen. Hiermee voorkom je ook verwarring im de toekomst.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #4 Gepost op: 6-08-2026, 20:33:55 »
Ik zou zelf zeggen, dat we afspreken dat een inactieve speler bij 2x niet stemmen uit het spel wordt verwijderd i.p.v. Vermoord of Verbannen. Hiermee voorkom je ook verwarring im de toekomst.

Dat staat toch ook al letterlijk in de regels?  :P

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 6-08-2026, 21:11:59 »
Ah oke, maar zijn we het er dan mee eens dat het verder geen gevolgen heeft voor de rest van het spel?

Offline michael90

• winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 6-08-2026, 22:17:26 »
Omdat er nog te weinig deelnemers waren en ik het me wel weer eens leuk leek om mee te doen.
Voor mij was het voor deze editie wel genoeg omdat ik niet al te veel tijd heb momenteel, maar het is uiteraard leuker met meer deelnemers zodat er meer verschillende rollen in het spel kunnen komen.
2 gewone wolven zoals we uiteindelijk eindigden was prima. Dat we er op dag 3 nog een wolf bij hadden kunnen halen als Drenzi die rol niet was ontnomen was te veel van het goede geweest misschien.
Dat ligt ook een beetje aan de reden. Ik had ook pas na de eerste deadline bijvoorbeeld door dat we begonnen waren :-X
Nee, was prima verzorgd.
Ik heb me prima vermaakt de afgelopen dagen, dus bedankt aan iedereen die heefr meegespeeld en aan Mitch voor de organisatie! ::jaja::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #7 Gepost op: 7-08-2026, 12:44:03 »
Omdat er mensen nodig waren en ik het wel een goed initiatief vond om dit weer eens te proberen. Sinds de laatste edities hier wat minder spannend en inactief waren is het een beetje gestopt en ben ik zelf ook meer verplaatst naar Discord. Nu was ik blij dat dit uiteindelijk best een beweeglijk en leuk potje was!

Tien is denk ik wel een goed geschat minimum, iets meer zou uiteraard beter zijn. Het werkte nu vooral iets minder omdat we uiteindelijk alsnog maar met 9 spelers waren in plaats van 10. Misschien volgende keer toch op 12 inzetten voor wat speling?

Ik denk het wel, hoewel drie mogelijke wolven op tien spelers wel erg veel is. Nu is dit niet gebeurd en zat er ook een wolf in een koppel dus dat balanceert normaal wel weer uit.

Ik denk nog steeds dat dit een prima oplossing was, dat het uiteindelijk heel erg spelbepalend was is pure pech.

Nee, zag er goed uit. Ook leuk met verhaaltjes gedaan!  ::bravo::

Bedankt voor het hosten!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

• Actief Lid
« Reactie #8 Gepost op: 7-08-2026, 17:01:35 »
Ah oke, maar zijn we het er dan mee eens dat het verder geen gevolgen heeft voor de rest van het spel?

Ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat we het gewoon met elkaar eens zijn dat inactiviteit ongewenst is en dat het goed is dat er een regel is die activiteit aanmoedigt (verwijderd worden uit het spel als je niet stemt dus). En dat het in dit potje helaas wel spelbepalend is geweest doordat Orka in het koppel zat, maar Mitch heeft dit wel op de juiste manier aangepakt  :)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #9 Gepost op: 7-08-2026, 17:57:41 »
Ik weet niet zeker of ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat we het gewoon met elkaar eens zijn dat inactiviteit ongewenst is en dat het goed is dat er een regel is die activiteit aanmoedigt (verwijderd worden uit het spel als je niet stemt dus). En dat het in dit potje helaas wel spelbepalend is geweest doordat Orka in het koppel zat, maar Mitch heeft dit wel op de juiste manier aangepakt  :)

Ik baalde echt enorm. Hoeveel potentie had een goed-slecht koppel waarbij de slechte kant ook nog eens een power had, die hem heel erg kon helpen (om wel of juist niet in te zetten vanuit koppelperspectief)
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Offline DRenziboy

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 7-08-2026, 22:44:26 »

Ik bedoel dat als iemand uit het spel gaat wegens inactiviteit, dat geen van de effecten uit het dorp activeren. De persoon is immers niet verbannen of vermoord in de nacht.