Realitynet - Realitynet.org
Oudere seizoenen => Online spellen => Z4p! => Topic gestart door: monkeysuncle op 12-02-2022, 10:30:37
-
(https://i.ibb.co/nCYkW24/tug-of-war-swifty-vs-bjorn.png) (https://ibb.co/FVy7Pvc)
Omdat Bjorn een niet verborgen valsspeler heeft, wint Swifty het spel.
-
Ronde 1
Swifty vs Bjorn
(https://i.ibb.co/LQW1TJj/deelnemer-199-l.png) vs (https://i.ibb.co/L5wTmrh/deelnemer-278-r.png)
De kaart van Bjorn gaat eerst en Bjorn speelt direct vals. Hij pakt de bovenste kaart bij Swifty en die gaat uit het spel. Dat is:
(https://i.ibb.co/ZHJBJQg/deelnemer-276-l.png)
De kaart van Swifty doet niks behalve een hoop trekkracht leveren. Netto schuift de vlag 2 plekken op in de richting van Swifty.
Ik pas het bord alleen aan in de openingspost.
-
(https://i.ibb.co/BCftSfg/deelnemer-245-l.png) vs (https://i.ibb.co/1zkLxKh/deelnemer-021-r.png)
Bjorns kaart gaat eerder af, maar beide kaarten hebben een positieve trekkracht en zorgen dus dat de acties nu niet triggeren.
Netto gaat de vlag 3 stappen in de richting van Swifty.
-
(https://i.ibb.co/wshHcDm/deelnemer-021-l.png) vs (https://i.ibb.co/4NMnKmh/deelnemer-199-r.png)
Swifty's kaart mag eerst, maar het maakt eigenlijk niet uit. Ook speelt geen van beide spelers een kaart die 0 of een negatieve trekkracht heeft, dus netto schuift de vlag nog 1 stapje in de richting van Swifty.
-
(https://i.ibb.co/82hFBCw/deelnemer-303-l.png) vs (https://i.ibb.co/tMwV5HY/deelnemer-069-r.png)
Swifty mag eerst, maar beide acties op de kaarten maken niet uit. Netto weer 1 stapje in de richting van Swifty
-
(https://i.ibb.co/R05XvzK/deelnemer-111-l.png) vs (https://i.ibb.co/HBZPK00/deelnemer-070-r.png)
Swifty's 111 was eerst en koos ervoor 69 weg te halen. Dat betekent dat de kaart van Bjorn niet die extra trekkracht krijgt. Twee stapjes in de richting van Swifty.
-
Damn
-
(https://i.ibb.co/R05XvzK/deelnemer-111-l.png) vs (https://i.ibb.co/HBZPK00/deelnemer-070-r.png)
Swifty's 111 was eerst en koos ervoor 69 weg te halen. Dat betekent dat de kaart van Bjorn niet die extra trekkracht krijgt. Twee stapjes in de richting van Swifty.
Oeps, ik moet mijn eigen regels beter lezen!
- Deelnemer plaatsen aan het touw. De eerste 5 deelnemers moeten op positie 1, dan 2, t/m 5. Daarna mag een deelnemerkaart bovenop andere deelnemers gelegd worden (deze worden van de toren gegooid), tot een stapel van maximaal 3 hoog.
- Vergelijken wie het hoogste initiatief heeft. Die wordt deze beurt speler 1.
- Voor speler 1: de trekkracht bepalen en de vlag bewegen
- Voor speler 1: kijken wat de extra acties tot gevolg hebben
- Voor speler 2: de trekkracht bepalen en de vlag bewegen
- Voor speler 2: kijken wat de extra acties tot gevolg hebben
gecombineerd met
Einde van het spel
Het spel kan op 2 manieren eindigen.
1 De vlag komt helemaal tot aan stapje 10 aan 1 kant, bij de 50 dus. Dan stopt het spel direct, ook al is de andere speler nog niet geweest.
2 Beide spelers hebben alle deelnemerkaarten gespeeld (laatste drie rondes krijg je alle kaarten op handen)
Dit betekent dat stap 3 er al voor heeft gezorgd dat de vlag bij Swifty op en over de 50 is gegaan. En dat het spel is geëindigd nog voor de beurt van Bjorn.
En aangezien Bjorn een valsspeler heeft liggen die niet is "verborgen" wint Swifty automatisch het spel.
Swifty had anders ook het spel gewonnen omdat ze de vlag helemaal naar zich toe had getrokken.
En dan tot slot nog even ter voorbeeld de puntentelling, die telt hier alleen niet mee.
Swifty:
Plek van de vlag: 50
Mentale punten: 35
Trekkracht (zonder acties): 8
TOTAAL: 93
Bjorn:
Plek van de vlag: 0
Mentale punten: 32
Trekkracht (zonder acties, wel met speler 69, want de actie was nog niet uitgevoerd): 7
TOTAAL: 39