Auteur Topic: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)  (gelezen 2299 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #20 Gepost op: 31-12-2020, 13:50:34 »
Ik sluit mijn computer af voor dit jaar. Dus ik zal vandaag geen nieuwe landen meer sturen. Volgend jaar weer verder!

Fijne jaarwisseling allemaal!


Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #21 Gepost op: 31-12-2020, 14:25:37 »
Idem Robbie, dank voor de tot nu toe vlekkeloze organisatie! Roll on 2021!!!  ::bravo::
My fall will be for you

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #22 Gepost op: 31-12-2020, 18:54:05 »
Voor iedereen fijne jaarwisseling! Hopelijk een mooie, goede en gezonde start van een nieuw jaar !

Tot volgend jaar ::hug::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #23 Gepost op: 31-12-2020, 19:05:43 »
Indd, Fijna jaarwisseling iedereen! En mogen de beste Dit spel winnen ;D
chipsverslaafde <3

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #24 Gepost op: 1-01-2021, 22:39:40 »
Ik ben er weer en ga zo weer verder met kaartjes sturen.  ::zwaai::

Nog een vraag gekregen:
Citaat
Stel ik heb een complete reeks, moet ik dat direct roepen na mijn laatste actie, of pas bij de volgende beurt? En wordt de ronde zodra iemand klaar is afgemaakt (zodat iedereen evenveel beurten heeft)?
Als je een complete reeks hebt, mag je dat aan het einde van je beurt direct laten weten.
In het echte spel is het dan meteen gedaan, maar omdat er hier wat meer vanaf hangt, krijgt iedereen evenveel beurten, dus spelers die nog na jou aan de beurt zijn krijgen dan nog 1 beurt. Zo kan het dus gebeuren dat er meerdere spelers in een groep een volledige reeks hebben en dus 3 punten winnen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2021, 12:28:59 »
Vraag gekregen of er nog gewisseld mocht worden zoals in het filmpje, of dit wat jullie nu aan het doen zijn het hele spel is.

Antwoord: Nee, wat jullie nu aan het doen zijn is de voorbereiding. Op 6 januari start het eigenlijke spel en trek je dus kaarten die je mag wisselen met de kaarten die je nu reeds geplaatst hebt. Of je mag ervoor kiezen om geen kaart te trekken en in plaats daarvan 2 kaarten in je route te wisselen met elkaar.
In het echte spel zou iedereen nu ook tegelijkertijd 1 voor 1 kaartjes pakken en zijn route vullen, tot iedereen daarmee klaar is, omdan het echte spel te beginnen.

7 spelers zijn intussen klaar met deze voorbereiding. 2 moeten nog maar 1 kaartje plaatsen dus zijn zo goed als klaar.
2 moeten echter nog starten. Er is nog tijd en we kunnen eventueel zelfs een dag/tijdstip afspreken waarbij we het meteen afhandelen, maar let op dat je 6 januari klaar moet zijn met de voorbereiding!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2021, 12:56:16 »
Ik stond nog niet helemaal aan ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2021, 14:29:40 »
Ik ben helemaal goed voorbereid en ready!
...
...
...
Oh wacht, hoe werkt die kaart?


Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2021, 11:14:01 »
 ::rofl::

Nog een vraag ontvangen: stel het spel is gedaan want iemand in jouw groep heeft een volledige route correct. Dan wordt er gekeken naar de langste route die anderen hebben gemaakt. Zo'n route mag eindigen met een vliegtuig of auto, zolang dat niet op Dag 1 of Dag 8 is.

In de regels staat dat je MOET starten en eindigen met een land, maar dat is in het geval je een volledige route van 8 dagen hebt. Als het spel gedaan is en jouw uiteindelijke route start op Dag 3 en eindigt op Dag 7 met bvb een groen vliegtuig (en daarna een oranje land, dus fout), dan tel ik Dag 3 t/m Dag 7 correct, als je tenminste op Dag 6 een groen land hebt staan en vervolgens op Dag 7 een groen vliegtuig. Je hebt dan het juiste vliegtuig "geboekt" om vanaf een groen land te vertrekken, dus dat is correct. Je hebt alleen je eindbestemming op Dag 8 nog niet.


Overigens: iedereen is klaar met de voorbereiding!  ::bravo:: ::bravo::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #29 Gepost op: 5-01-2021, 18:26:19 »


Om in de stemming te komen  ::boogie::
My fall will be for you

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2021, 00:46:24 »
Mijn kaartenvolgorde ziet er uit als mijn leven: complete chaos :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2021, 13:56:55 »
In de categorie "iksnappetniemeer"

Moeten we nou wel of niet vertellen waar we de kaart neerzetten? Er staat dat je openbaar moet posten wat je pakt, maar dat je in een PM vermeld waar je die neerzet. Dat is dan toch anders dan in het reguliere spel, waar iedereen wel kan zien waar je hem neerzet?
My fall will be for you

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2021, 14:47:33 »
Na nogmaals de uitleg te lezen lijkt het me dat Robbie telkens de foto moet updaten, in het geval dat er een kaart wordt gewisseld met de stapels? Dus je post "ik pak van stapel 1/2/3/gedekte" of "ik wissel 2 dagen om", vervolgens PM je naar Robbie op welke dag je de kaart legt en op welke stapel je je oude kaart terug legt OF welke 2 dagen je wilt wisselen? Zo vat ik het op!
Talk less, smile more

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2021, 14:54:09 »
Ik vraag me dus af of de "plek" waar je de kaart plaatst openbaar is. Dat is het in het spel waar het op gebaseerd is wel dacht ik
.
My fall will be for you

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2021, 15:03:00 »
Hoe speel je het spel?
Wanneer je aan de beurt bent, heb je 2 opties:
1) Kies een kaart. Er zijn drie open aflegstapels en 1 gedekte stapel kaarten. Je mag 1 van de drie open kaarten kiezen, of een gedekte kaart. Je post openbaar wat je kiest (welke open kaart of dat je een gedekte kaart trekt) en geeft me vervolgens via pm door op welke dag je die kaart plaatst. Je vervangt hiermee de kaart die al op die dag lag. Je geeft me vervolgens ook door op welke van de 3 aflegstapels je de kaart die je vervangen hebt legt.
::nieuwsgierig::
Je kunt in het echte spel natuurlijk niet zo goed anoniem de kaart terugleggen! Wat de toegevoegde waarde van het via PM sturen nu is weet ik niet, of wellicht omdat je dan toch al PMt dat Robbie het daarom in die stap heeft toegevoegd?  ???
Talk less, smile more

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2021, 15:30:23 »
Als iedereen gewoon post wat hij/zij teruglegt en van welke plek het komt hebben we Robbie alleen nodig als we een kaart van de gesloten stapel willen hebben...

Maakt het spel wel sneller
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2021, 15:35:05 »
Lijkt mij ook, maar misschien wil Robbie voorkomen dat we van iedereen alles kunnen bijhouden. Dat gaat irl een stuk lastiger.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2021, 15:45:32 »
Ah shit, ik bedenk mij nu pas dat als je via PM de kaart terug legt, er een kans is dat er '2' nieuwe kaarten verdwijnen als ik het goed begrijp? Helaas is dit kwartje net te laat gevallen nadat ik mijn post heb gemaakt, en mag natuurlijk niet veranderen. :') nouja, nu heeft in onze groep in ieder geval iedereen een keer een "open beurt" gespeeld!


- Edit: het terugleggen via PM heeft natuurlijk alleen maar zin wanneer je een gesloten kaart pakt. Zo, volgensmij ben ik er nu uit hoe het werkt  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2021, 15:49:22 door Susdus »
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2021, 16:04:01 »
Ik snap het ineens. Volgens mij staan er in dit topic en in de groepstopics andere regels (zie hieronder) Ik heb de regels uit het groepsopdrachten gevolgd. Ik denk dat Robbie maar even moet aangeven wat juist is. Ik vind het niet erg om via PM verder te gaan, een open wissel gaat voor mij niet de doorslag geven .


Dit algemene topic


Hoe speel je het spel?
Wanneer je aan de beurt bent, heb je 2 opties:
1) Kies een kaart. Er zijn drie open aflegstapels en 1 gedekte stapel kaarten. Je mag 1 van de drie open kaarten kiezen, of een gedekte kaart. Je post openbaar wat je kiest (welke open kaart of dat je een gedekte kaart trekt) en geeft me vervolgens via pm door op welke dag je die kaart plaatst. Je vervangt hiermee de kaart die al op die dag lag. Je geeft me vervolgens ook door op welke van de 3 aflegstapels je de kaart die je vervangen hebt legt.



Groepstopic
Je kan 1 van de volgende 2 acties doen:
Kaart trekken
Trek één van de 3 open liggende kaarten óf neem een gedekte kaart van de stapel. Dit doe je door in dit topic te posten wélke van de 3 kaarten je trekt óf dat je een gedekte kaart wil (die stuur ik je vervolgens via pm).
Daarna post je op welke plaats (Dag 1 t/m 8) je die kaart wil zetten. Je mag er ook voor kiezen om de kaart nergens te zetten en gewoon af te leggen.
Als je een kaart op een bepaalde dag wisselt, leg je de oude kaart die daar al stond af op één van de 3 open aflegstapels. Je post of je hem op stapel 1, 2 of 3 legt. Daarmee leg je de kaart dus bovenop de reeds open liggende kaart, waardoor de kaart die daaronder ligt, niet meer gekozen kan worden.


Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2021, 16:07:50 »
Ohhhhhh....je mag dus ook gaten in je route hebben tijdens het spel  ::oink::
My fall will be for you