Auteur Topic: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)  (gelezen 2325 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2021, 16:09:13 »
Nu ben ik het helemaal kwijt ;D ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #41 Gepost op: 6-01-2021, 16:26:13 »
Nee nee, het gaat over de kaart die je pakt. Je kan ervoor kiezen om diezelfde kaart terug te leggen (in plaats van te verwisselen met één van je eigen 8 kaarten), dus dan behoud je gewoon jouw 8 kaarten op dat moment.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #42 Gepost op: 6-01-2021, 16:41:54 »
Ik zie nu ook dat voor ruilen de regels anders zijn, hier staat dat je per PM moet sturen, en volgens het groepstopic moet je in het topic plaatsen welke kaartjes je ruilt.

Waar is dat plaatje van Nieky als je m nodig hebt. ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2021, 16:47:15 »
Oh God, it's escalating quickly!

Nee ik heb het aanvankelijk inderdaad anders gezet in dit topic.

Dus hierbij het correct en zal ik ook in de regels verduidelijken/aanpassen:
Eigenlijk speel je alles gewoon openbaar in het topic. Enkel als je post dat je een gedekte kaart trekt, stuur ik jou een pm om je te vertellen welke kaart je hebt getrokken.

Verder post je alles openbaar: welke kaart je trekt, welke je wisselt (dus op welke dag je de getrokken kaart zet) en op welke stapel je de oude kaart aflegt. Allemaal openbaar.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2021, 16:49:09 »
Ohhhhhh....je mag dus ook gaten in je route hebben tijdens het spel  ::oink::

Nee, je hebt nooit gaten. Er staat dat je de getrokken kaart ook gewoon mag afleggen. Dus stel dat je een gedekte kaart trekt en je kan daar totaal niks mee aanvangen, mag je die kaart ook gewoon afleggen, je MOET hem niet perse verwisselen met 1 van de kaarten die je al had.
Dat mag overigens ook als je een open kaart pakt, maar waarom zou je een open kaart pakken waar je niks mee kan doen. :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2021, 17:26:42 »
Dag 7 is wel ontzettend populair om te wisselen ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2021, 15:52:30 »
Nog een vraag ontvangen: stel het spel is gedaan want iemand in jouw groep heeft een volledige route correct. Dan wordt er gekeken naar de langste route die anderen hebben gemaakt. Zo'n route mag eindigen met een vliegtuig of auto, zolang dat niet op Dag 1 of Dag 8 is.
Ik kreeg een aanvullende vraag op bovenstaande:
Als je langste route (dus geen complete van Dag 1 t/m Dag 8) begint met een auto of vliegtuig, is dit ook geldig, omdat het wel in het rijtje past.

Reden: je was nog midden in de planning bezig toen het spel stopte. De auto of het vliegtuig is al een correct onderdeel van de route. Enkel het land ervoor of erachter ontbreekt nog.

MAAR als je de volledige score van 8 dagen wil halen, moet het wel met een land beginnen en eindigen!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afl 1 - 8 Dagen in Afrika
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2021, 23:50:56 »
Ik kreeg een vraag over twee kaarten met hetzelfde land en of daar een vliegtuig tussen mag zitten (bvb Egypte - Roze Vliegtuig - Egypte)

In de regels staat:
- Sommige landen hebben twee kaarten. Deze hebben op de kaart van Afrika een * achter de naam. Het zijn Chad, Mali, Niger, Sudan en de Democratic Republic of the Congo. Deze mogen allebei in je route zitten, zolang ze niet vlak naast elkaar staan. Er moet minstens één kaart tussen.

Er moet dus minstens één kaart tussen, dus ja een vliegtuig tussen 2 dezelfde landen mag, zolang het vliegtuig maar overeen komt met de kleur.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2021, 00:09:26 »
een binnenlandse vlucht... interessant ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: NatGeo - 8 Dagen in Afrika (++)
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2021, 00:10:09 »
Of het vliegtuig moet omkeren vanwege een noodlanding. :-X