Auteur Topic: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)  (gelezen 6561 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2021, 17:44:48 »
Dus daarmee bedoel je dat Ezekiel die 2 boeken uitgerust heeft, right? Want dan is het in orde en staan we op dezelfde golflengte. Maar anders ben ik niet helemaal mee.  ;D
Ja, perfect! Ezekiel heeft dus 2 boeken uitgerust  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2021, 17:59:25 »
"Oh, dus daar komen al die mensen vandaan!" Andrea is helemaal verrukt als ze Glenn het luik uit ziet kruipen. Jammer dat hij meteen weer weggaat, maar wie weet zitten er nog meer. Voorzichtig opent ze het luik een klein stukje. En ja hoor: daar schuilen nog 2 outsiders: de ene draagt de ander over de schouder. Dat zal wel een redelijk hulpeloos sujet zijn. Maar de drager.........

Bring it on, Robbie!
Een hulpeloze erbij en die wordt gedragen door.....




Ik heb een foutje gemaakt. Andrea stak de rifle bij zich en leverde die dus niet in. Het ging hier om de shotgun die ze inleverde. Die ging namelijk naar Glenn. Al die wapens ook  ::)

En de volgende acties ben je denk vergeten, want ik heb Glenn niet in het ziekenhuis kunnen vinden en er zijn ook geen 2 zombies doodgegaan.
Ik was het ook een beetje kwijt met de wapens ja.  :-[ :-X

Ik heb Glenn's update gedaan. Er zij ndus geen zombies bij de kolonie. En in het ziekenhuis blijven er 3 zombies (2 gekilled en 2 erbij)

Michonne zat te balen in de kolonie. Ze wilde erg graag weer naar haar vrienden Jerry en Daryl, maar die slinkse Gabriel was haar net voor! Vol goede moed gaat ze als alternatief maar op pad naar het ziekenhuis. in de hoop daar een bekend gezicht te zien.
Ze overleeft het!

Gabriel gaat naar het ziekenhuis
Hij krijgt een wonde! Dat is volgens mij zijn 2e?
Gabriel (2W)

The Governor bouwt twee nieuwe barricades in de kolonie bij kamer 1 en 2

Ruimte 1: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 2: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 3: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 4: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 5: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 6: 0 zombies en 2 barricade

Ondertussen in de supermarkt voelt Jerry zich onoverwinnelijk. Hij heeft al meerdere zombies verslagen zonder zelf ook maar 1 wonde op te lopen. Hij zoekt in zijn zakken, en vindt daar een megafoon. Hij aarzelt niet, en zet deze meteen aan zijn mond:
::megafoon:: HA HA ZOMBIES, jullie gaan niet winnen! Wij hebben dit spel gehackt, dus jullie maken geen schijn van kans! Kom hier dan, als je durft!  ::megafoon::
Vergeten te zeggen, maar die megafoon was eenmalig bruikbaar (je mag nog annuleren als je wil)
Door te gillen, mag je 4 zombies van één locatie kiezen die naar jouw locatie komen.

Yumiko vindt het heel gezellig dat Glenn is gekomen, maar nu ze Michonne en Gabriel ruziend binnenkomen, raakt ze geirriteerd. Eerst doet ze nog of ze slaapt, maar als de operatiemessen in het rond beginnen te vliegen pakt ze snel een jerrycan met benzine en gaat er op haar scooter vandoor naar de veilige kolonie.
Yumiko in kolonie  ::ok::

Met zijn shotgun in handen loopt Glenn dreigend op het vechtende stel af. "Beseffen jullie dan niet dat het hier vol zit met zombies?" schreeuwt hij ze toe. "Het kan niet anders dan dat ze op dat lawaai afkomen." Hij wil een schot lossen, maar beseft dat ook dat lawaai maakt. Daarom loopt hij op Gabriel af en geeft hem niet 1, niet 2, maar 3 karatetrappen. De derde raakt Gabriel's adamsappel en Gabriel zakt stikkend ter aarde.

OMG Gabriel is dood!



Lori: "Even mijn hersenpan erbij pakken hoor, dan bak ik weer wat lekkers voor jullie hulpeloze wezens". En ze tovert twee voedselblikken tevoorschijn.
2 voedsel toegevoegd  ::ok::


Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2021, 18:05:04 »

Vergeten te zeggen, maar die megafoon was eenmalig bruikbaar (je mag nog annuleren als je wil)
Door te gillen, mag je 4 zombies van één locatie kiezen die naar jouw locatie komen.
Annuleren? Wat is dat? Nee, laat ze maar komen! Ik lust ze rauw! Het liefst vanuit het ziekenhuis!  ::bravo::
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #183 Gepost op: 31-01-2021, 19:27:32 »
Hierdoor is de supermarkt overrun door zombies. Daryl en Jerry zijn daar (als ik het goed heb). Maar ze zijn weg bij het ziekenhuis!  ::ok::
Daryl heeft het laagste getal en sterft dus. De beet spreidt mogelijks naar Jerry. Susdus, je mag beslissen of je Jerry laat sterven en daarmee het verspreiden stopt (hoewel hij de enige is, dus niet nodig want het stopt na hem sowieso) of dat een gokje wil wagen en i kde dobbelsteen moet gooien. Bij een symbool sterft ie alsnog.

Door de 2 doden is de dealine verschoven naar straks 22u. Als Jerry ook sterft, is het spel meteen gedaan en ga ik de laatste avondfase posten.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 19:39:23 door Robbieazerty »

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2021, 19:35:18 »
In dat geval bouw ik eerst nog even 4 barricades bij de kolonie (zodat er overal 3 zitten), want volgensmij heb ik hier nog actiepunten voor na het alleen de megafoon gebruikt te hebben vandaag).


Je bedoelde de supermarkt, daar zitten inderdaad Jerry en Daryl. Aangezien Jerry altijd zo onoverwinnelijk doet, ben ik benieuwd of de dobbelsteen nu eindelijk eens tegen hem werkt!


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2021, 19:43:42 »
Gosh in elke post maak ik voortaan wel een fout.  ;D

Heb m'n post aangepast. Ze zijn wég bij het ziekenhuis en de supermarkt is overrun.


En de teerling is geworpen....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #186 Gepost op: 31-01-2021, 19:47:40 »
 ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2021, 19:48:54 »
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2021, 19:56:38 »
Game over - laatste update:


Enid, Lori, The Governor, Ezekiel, Shane, Andrea (jazzercise & colt) en Yumiko zijn hier. Plus 5 hulpeloze Survivors, waar er deze dag nog 1 hulpeloze en Magna bij komen.
Er waren 17 blikken voedsel. Lori levert er 2, dus 19. Er zijn 14 personen om te voeden, dus 7 blikken voedsel worden ingeleverd.
The Governor bouwt 2 barri's
Er komen 7 zombies
Ruimte 1: 1 zombie en 2 barricade
Ruimte 2: 0 zombie en 2 barricade
Ruimte 3: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 4: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 5: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 6: 1 zombies en 2 barricade

De overige locaties in de stad:

Er waren: 3 zombies en 1 barri


Er was: 2 zombies & 1 barri
Jerry en Daryl zijn hier. Jerry gilt door een megafoon, waardoor de zombies in het nabijgelegen ziekenhuis naar hier schuifelen. Dat waren er eigenlijk 3, dus eigenlijk was deze locatie (nog) niet overrun.
Maar door de 2 zombies die er bij zouden komen, zou het wél overrun zijn en kennen we het gevolg: een dode Daryl en Jerry


Er zijn 2 Zombies & 2 Barricades


Er waren: 1 Zombie & 1 barri
Anne komt hier aan en bouwt een barri.



Er waren 3 Zombies
Michonne komt hier aan.
Gabriel komt hier, maar krijgt er nog een wonde bij. Nu heeft ie er 2.
Glenn killt Gabriel.
Alle zombies slenteren naar de supermarkt.
Er zijn: 2 zombies


Er waren en zijn 3 Zombies
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 19:58:12 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2021, 19:57:32 »
Anyway, dus eigenlijk was de supermarkt nog niet overrun, maar zou dat straks om 22u zijn. Dus moest iemand voor zijn/hjaar doel nog iets willen/moeten dan, mag dat op zich nog wel tot 22u, want ik heb het spel vroeger laten stoppen dan nodig, achteraf gezien.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #190 Gepost op: 31-01-2021, 20:05:00 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #191 Gepost op: 31-01-2021, 20:05:52 »
Van mij mogen we afronden  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2021, 20:07:19 »
Ja akkoord ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2021, 20:14:01 »
Same, I'm okay!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2021, 20:25:26 »


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2021, 20:46:13 »
Ik gok dat Daisy er ook wel mee akkoord is, aangezien haar doel was:
Safety: de kolonie moet minstens 4 barricades hebben als het spel gedaan is

En er zijn duizend barricades, dus dat zit wel goed.  ::ok::



D*N moest een Killing Zombie Robot bouwen door 2 tool items en 1 wapen in zijn handen te hebben aan het einde van het spel.

Dit is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Susdus was een Hypochonder en moest minstens 4 medicijnen op handen hebben aan het einde van het spel.

Dit is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Vermoljoen wou boeken, boeken, boeken, want met met het doel All you Need is Books moest hij minstens 2 boeken bij 1 Survivor uitgerust hebben.
Vandaar heel de discussie of ik wel door had dat Ezekiel 2 boeken had uitgerust.  ;D

Dit is dus
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Ycaris wou Protected zijn, wat wil zeggen dat ze minstens 2 wapens uitgerust moest hebben.

En dat is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #196 Gepost op: 31-01-2021, 20:47:04 »
Ja akkoord ::jaja::

Ik vond het helemaal goed hoor Robbie ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #197 Gepost op: 31-01-2021, 20:48:50 »
Oh ja sorry nee iedereen behalve Susdus had officieel bevestigd inderdaad. Maar aangezien zij het einde bewust ingezet heeft door met de megafoon te roepen, ging ik er van uit dat zij ook wel akkoord was. :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #198 Gepost op: 31-01-2021, 23:42:21 »
Ik ben toch nog wel een beetje in verwarring hoor. Nu hebben we allemaal onze doelen gehaald, maar de apocolyps is wel gekomen. Wat betekent dat voor mijn geliefde survivors
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?