Auteur Topic: Dead of Winter - Groep 2 (de_witte, LuchtManiak, Michael, Mitch & monkeysuncle)  (gelezen 5682 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Zet maar op 6

Daarna loop ik met The Governor naar de bibliotheek en ga ik zoeken
Ook met Lori maak ik nog eens geluid en kijk ik of ik wat beters kan vinden
Kolonie:
Kamer 6: barricade

The Governor krijgt 1 wonde
BIBLIOTHEEK (Max 3 S - Max 3 Z):
S: Carol, Lydia & The Governor (VOL)
Z: 1


Ik pm wat The Governor vindt en wat Lori vindt.

TANKSTATION (Max 2 S - Max 3 Z) 3 GELUID
S: Lori & Magna (VOL!)
Z: 1 (+ 1 barricade)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik speel 1 rommel.
Met Magna ga ik nog een keer zoeken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
done

En nu moet ik helaas weer weg.  :-X :\'(

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Ik geef aan de_witte Het boek A Journey in Jazzercise

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Ik bouw een barricade met Carol in de bibliotheek en een barricade met Ezekiel op de school

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik geef aan de_witte Het boek A Journey in Jazzercise

Als het klopt wat Michael me over het boek verteld heeft moet het een interessant boek zijn. Lydia pakt het in en stuurt het naar Daryl die het bij zich steekt om op saaie momenten wat wijze levenslessen tot zich te nemen.

En als de informatie klopt gaat Lydia nog een keer op zoek naar twee items in de bibliotheek de ze alletwee wil houden (speciale eigenschap)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 20:19:25 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Ik ga met The Governor zoeken bij de bieb en ga daarna geluid maken tot ik het vijfde item in handen krijg

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Abraham zoekt nog een keer bij het politiebureau
My fall will be for you

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Daryl plaatst een barricade in de kolonie op plek 1
Lydia gaat in de bibliotheek nog een keer op zoek naar 2 items (en als dat niet meer kan plaatst Daryl nog een barricade in de kolonie op plek 1)

Mocht ik nog items vinden waar ik deze ronde iets mee kan dan  hoop ik dat ik dat ze nog mag gebruiken voor de volgende ronde start

Verder geef ik Michael een medicijn
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Als het klopt wat Michael me over het boek verteld heeft moet het een interessant boek zijn. Lydia pakt het in en stuurt het naar Daryl die het bij zich steekt om op saaie momenten wat wijze levenslessen tot zich te nemen.

En als de informatie klopt gaat Lydia nog een keer op zoek naar twee items in de bibliotheek de ze alletwee wil houden (speciale eigenschap)
Nu het boek uitgerust is kan iedereen het zien, dus maak ik het openbaar:
A Journey of Jazzercise - als je deze uitrust bij een Survivor mag die speler telkens een extra actiepunt besteden.

Daryl plaatst een barricade in de kolonie op plek 1
Lydia gaat in de bibliotheek nog een keer op zoek naar 2 items (en als dat niet meer kan plaatst Daryl nog een barricade in de kolonie op plek 1)

Mocht ik nog items vinden waar ik deze ronde iets mee kan dan  hoop ik dat ik dat ze nog mag gebruiken voor de volgende ronde start

Verder geef ik Michael een medicijn
Lydia kan nog zoeken ja. Ik pm wat ze vindt.

Ik ga nu de andere groep updaten en dan kom ik posten wat er allemaal gebeurd is in de nacht.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Daryl & Morgen (met Tikka T3) zijn hier.
Er zijn 2 blikken voedsel ingeleverd (denk ik). Ze eten er eentje, dus nog 1 blik voedsel over.
Per 2 Survivors komt er 1 zombie, dus er komt nu 1 zombie naar de kolonie en die komt bij ruimte 1:
Ruimte 1: 1 zombie en 1 barricade (barricade gaat pas kapot als er een 3e zombie komt)
Ruimte 2: 0 zombies
Ruimte 3: 0 zombies
Ruimte 4: 0 zombies
Ruimte 5: 0 zombies
Ruimte 6: 0 zombies en 1 barricade

De overige locaties in de stad:

Er waren: 0 Zombies + 1 Barricade
Abraham (1 wonde & Colt) & Denise zijn hier.
Per Survivor komt er 1 Zombie bij, dus hier komen er 2. Dat maakt nu dus:
2 Zombies + 1 Barricade


Er was: 1 Zombie
Komt niks bij (nog plaats voor 3 Zombies)


Er was: 1 Zombie
Ezekiel (1 wonde) en Shiva zijn hier. Dus er komen 2 Zombies bij:
3 Zombies +1 Barricade


Er was: 1 Zombie + 1 Barricade
Carol, Lydia en The Governor (1 wonde) zijn hier. Dus er komen 3 Zombies bij.
Daarmee staat deze plaats vol. Maar The Governor had nog een hoop lawaai gemaakt, dus moet ik vier keer rollen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Er was 1 Zombie en dat blijft zo


Er was 1 Zombie en 1 Barricade
Lori & Magna zijn hier dus er komen 2 zombies bij:
1 zombie breekt de barricade, waardoor er nu 2 zombies en nog 1 plaats voor een zombie is.

Lori heeft echter veel geluid gemaakt. 3 keer. Dus ik gooi 3 keer de dobbelsteen en voeg een zombie toe als ik 1 to 3 gooi.
Eerste worp: 2
Er zijn 3 Zombies

Tweede worp: 1
Deze plaats is ook overrun
Lori sterft! De beet spreidt zich naar Magna. LuchtManiak moet dus ook een keuze maken. Aangezien Magna de enige andere Survivor is, hoef je niet per se te beslissen dat ze dood moet om iemand te redden, dus ik neem aan dat je de 12-zijdige dobbelsteen wil werpen. Ik zal dat alvast doen. Mocht je haar toch dood willen, let me know.
Ik rol.... een leeg vlak. Dus Magna blijft leven, tenzij je haar laat verkommeren.

Jullie deadline is: Woensdag 3 februari 10u

Michael heeft nog maar één Survivor over, dus nog maar 2 actiepunten.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 07:43:26 door Robbieazerty »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik laat Magna leven.
Denise gaat naar het bezinestation.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
er lag toch een barricade in de Bibliotheek?
en in kamer 6 in de kolonie ook toch?
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
er lag toch een barricade in de Bibliotheek?
en in kamer 6 in de kolonie ook toch?
Oeps, die van de kolonie had ik wel genoteerd, maar niet mee gepost.
Die van de barricade had ik gemist.

En WAT een verschil heeft dat gemaakt!!!!!!!
Ik heb letterlijk vier keer meer dan 3 gegooid. The Governor gaat dus niet doos. Mitchkoc hoeft geen verschuerende keuze meer te maken. Michael krijgt geen nieuwe Survivor, want hij heeft The Governog nog.

Ik laat Magna leven.
Denise gaat naar het bezinestation.
Ze overleeft de tocht!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Ik ga maar weer op zoek naar items in de bieb tot ik 4 maal geluid heb. Dan zit er deze keer misschien wel wat voor me tussen ::ok::

EDIT: En ik jat ook gelijk een random item van Mitch met The Governor >:D
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 01:07:11 door michael90 »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ga maar weer op zoek naar items in de bieb tot ik 4 maal geluid heb. Dan zit er deze keer misschien wel wat voor me tussen ::ok::

loop nou niet steeds tegen die piano aan  ::oink::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik bouw een barricade met Carol in de bibliotheek en een barricade met Ezekiel op de school
Ik had hier helemaal overheen gelezen. Vandaar de ontbrekende barricade bij de bib, maar er ontbrak er ook nog eentje op school.
Intussen aangepast in het overzicht.

Ik heb gepm'd wat de Governor vindt.

BIB: 4 GELUID

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Ik ga met Carol naar de supermarkt ::rofl::
En graag zoek ik daar en de drie extra items.

Ezekiel en Shiva gaan zoeken in de school ::bravo::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik rust Magna uit met de lighter.

Het is een lighter. Als je die bij een survivor uitrust en een actiepunt voor een aanval met die survivor gebruikt mag je een benzine inleveren om meteen 4 zombies te killen. Je hoeft dan ook niet de dobbelsteen te rollen.

Vervolgens gebruik ik 1 actiepunt en 1 benzine om alle zombies in het bezinestation te killen.

Daarna bouwt Magna 1 gratis barricade (special ability van de survivor) en 1 barricade met een actiepunt.

Mijn derde en laatste actiepunt gebruik ik om met Denise te gaan zoeken.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Morgan klimt op de zojuist gebouwde barricade, kijkt door het vizier van zijn nieuwe geweer en ziet dat Abraham en Denise bij het politiebureau wat veel bezoek hebben. Hij richt en knalt een zombie neer. (geen actiepunt, geen dobbelsteen)

Terwijl Denise schrikt van het onverwacht neervallen van de zombie, blijft Abraham onbewogen staan. Hij trekt zijn colt, wandelt op de overgebleven zombie af en vuurt het wapen op anderhalve meter afstand recht in de snufferd van de "walker". Daarna graait hij wat hout en zombieledematen bij elkaar en bouwt een tweede barricade op het politiebureau om daar vervolgens nog een keertje te gaan zoeken.

EDIT Dat zijn dus 3 actiepunten, aanval Abraham, barricade bouwen en zoeken.
My fall will be for you