Auteur Topic: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)  (gelezen 6072 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #80 Gepost op: 19-02-2021, 18:38:13 »
Ziet er een stuk lastiger uit dan de vorige. Vooral de bewijsstukken kan ik nog niet zo veel mee. Op basis van de wapens zou ik enkel Ycaris af durven schrijven. De rest heeft allemaal wel minimaal 1 wapen bij zich staan wat tot bloedverlies kan leiden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #81 Gepost op: 19-02-2021, 18:57:08 »
Michael90 is me net voor zie ik, ik was bezig met een lijstje maken, was de vorige keer best handig. ::ok::
Voor het overzicht heb ik mezelf netjes meegenomen. ::jaja::

de_witte
operatie: onwaarschijnlijk
machette: ja
rook: nee
trap: nee

Susdus
assault rifle: ja
infectie: nee
killer robot: twijfelachtig
touw: nee

Ycaris
dynamiet: nee
giftige paddestoel: nee
plastic folie: nee
trapladder: nee

Ycaris durf ik wel af te schrijven  ::jaja::

Vermoljoen
bankkluis: nee
vuile naald: nee
nanobots: nee
sluipschutter: ja

michael90
baksteen: ja
kwik: nee
kapotte parachute: onwaarschijnlijk
schimmel: nee

Daisy
dolk: ja
giftig pijltje: nee
haak: ja
pil: nee

D*N
Arsenicum: nee
Boks: onwaarschijnlijk
Pistool: ja
Zwaard: ja

Kunnen we al iets met ie andere steekwoorden? Met hand en machines zou je aan een wapen kunnen denken? Maar dat is nog vrij breed qua begrip. :-\\ Ik ben verder nog even inspiratieloos.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #82 Gepost op: 19-02-2021, 20:22:02 »
oh... dit keer moet ik hier ook posten ::hypocriet::

Bloedverlies in een publiek gebouw

Daisy heeft al naar de wapens gekeken... hier de bewijsstukken:

de_witte:

peuk: mogelijk
appel: onwaarschijnlijk
pizza: onwaarschijnlijk
verfborstel: mogelijk

Susdus:

kakkerlak: onwaarschijnlijk
lippenstift: onwaarschijnlijk
ring: mogelijk
as van sigaretten: mogelijk

Ycaris:

gereedschapskist: mogelijk
rat: onwaarschijnlijk
jus d'orange: onwaarschijnlijk
parfum: onwaarschijnlijk

Vermoljoen:

frisdrank: onwaarschijnlijk
maatpak: nee (want eerder voor managar dan voor arbeider)
olievlek: kan zeker
veiligheidsspeld: onwaarschijnlijk

Michael:

chips: mogelijk
eierschalen: onwaarschijnlijk
jurk: mogelijk
pop: onwaarschijnlijk

Daisy:

fiets: onwaarschijnlijk
fotofilm: mogelijk
knoop: mogelijk
sok: onwaarschijnlijk

D*N:

cassetebandje: onwaarschijnlijk
cowboyhoed: onwaarschijnlijk
laars: onwaarschijnlijk
lolly: mogelijk


Ik vind de olievlek het best passen bij de combinatie arbeider/machines/wanorde/

Dus ik neig naar Vermoljoen, waarbij een olievlek het bewijs is en een vuile injectienaald wellicht het wapen (al hoort die wellicht meer bij vergiftiging)


Wit is ook een kleur!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #83 Gepost op: 19-02-2021, 20:59:52 »
Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij de lijstjes van Daisy en De_witte. Ycaris durf ik al voorzichtig uit te sluiten, maar een hoofdverdachte heb ik nog niet.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #84 Gepost op: 19-02-2021, 21:11:09 »

Hm, ik wilde bij het lezen van 'aanwijzing gevonden op de hand' mezelf al bijna naar voren schuiven met de ring en een infectie, maar ik zie dat het niet bij de andere tips past  ::rofl::


Ik ben het wel redelijk met bovenstaande lijstjes eens. Qua bewijsstukken vind ik weinig echt bij arbeider/machines passen, dus ik vraag me af of die hints wel naar het bewijsstuk staan of meer naar de wapens. Mijn hoofd denkt aan een bouwplaats als locatie nu, en dan zou ik bijvoorbeeld denken aan de haak van Daisy. Verder vind ik het nog lastig, en hoop dat LM ons morgen met een nieuw thema iets meer een richting op kan sturen (vooral met welk thema vervangen wordt).
Talk less, smile more

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #85 Gepost op: 19-02-2021, 23:56:57 »
Oh ik moet nog reageren volgens mij, dus ik ben het helemaal eens met de voorgangers. Ycaris vind ik inderdaad niet zo verdacht.

Even snel posten, ik zal zo even aanvullen maar middernacht is bijna ::zweet::

edit: Misschien moeten we bij machines het heel letterlijk nemen en kijken welke voorwerpen echt machines zijn? Of wapens die machines zijn?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 00:02:33 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #86 Gepost op: 20-02-2021, 09:45:59 »
Een ding weet ik al wel... Als Eleven vond ik het spel een stuk makkelijker  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #87 Gepost op: 20-02-2021, 10:32:35 »
Doodsoorzaak
Verstikking
Zwaar letsel
Bloedverlies
Ziekte
Vergiftiging
Ongeluk

Location of Crime
Publiek gebouw
Zakelijk gebouw
Woonplaats
Publiekelijk plaats buiten
Afgelegen plaats buiten
Onbekend

Beroep van het slachtoffer
Manager/Baas
Bediende
Arbeider
Student
Werkloos
Op pensioen

Aanwijzing aangetroffen op het lijk
Hoofd
Borst
Hand
Been
Gedeeltelijk
Overal

Achtergrond geluid
Natuur
Verkeer
Mensen
Machines
Energie
Stilte

Bewijsmateriaal dat werd achtergelaten
Natuurlijk
Artistiek
Geschreven
Synthetisch
Persoonlijk
Niet gerelateerd

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #88 Gepost op: 20-02-2021, 10:49:06 »
Hmm artistiek ipv wanorde.
Bij iedereen (op Ycaris na) kan ik wel een bewijsstuk aanwijzen wat in die categorie valt, dus ik schiet er weinig mee op :-[

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #89 Gepost op: 20-02-2021, 10:59:06 »
Toch handig dat ik de bewijsstukken al op een rijtje heb staan  ::hypocriet::

bewijsstukken die iets met artistiek te maken hebben heb ik een JA of MISSCHIEN gegeven
bewijsstukken die een van de andere 4 mogelijkheden zijn heb ik een NEE gegeven (niet gerelateerd heb ik buiten beschouwing gelaten omdat we nog niet weten wat het wapen is). Ook heb ik de reden van de NEE aangegeven.
bewijsstukken die met geen van de 6 dingen te maken hebben krijgen een vraagteken

de_witte:

peuk: ?
appel: NEE (natuurlijk)
pizza: ?
verfborstel: JA

Susdus:

kakkerlak: NEE (natuurlijk)
lippenstift: NEE (synthetisch)
ring: NEE (persoonlijk)
as van sigaretten: ?

Ycaris:

gereedschapskist: NEE (persoonlijk)
rat: NEE (natuurlijk)
jus d'orange: NEE (natuurlijk)
parfum: NEE (synthetisch)

Vermoljoen:

frisdrank: NEE (synthetisch)
maatpak: NEE (synthetisch)
olievlek: NEE (natuurlijk of synthetisch)
veiligheidsspeld: MISSCHIEN (in geval van bijv. een mode-ontwerper)

Michael:

chips: NEE (synthetisch)
eierschalen: NEE (natuurlijk)
jurk: MISSCHIEN
pop: NEE (persoonlijk)

Daisy:

fiets: NEE (persoonlijk)
fotofilm: JA
knoop: ?
sok: NEE (synthetisch)

D*N:

cassetebandje: JA (al zijn er tegenwoordig andere manieren om muziek op te nemen)
cowboyhoed: NEE (synthetisch)
laars: MISSCHIEN (voor een modeontwerper, maar is vaak ook synthetisch)
lolly: ?

Wanorde is het dus misschien toch niet...

Met dit lijstje verwacht ik Susdus en Ycaris niet.
Vermoljoen en Michael zijn mogelijkheden
Daisy zou zeker kunnen, de artiest is dan fotograaf
Dennis heeft als enige twee bewijsstukken die het kunnen zijn wat mij betreft
En van mezelf weet ik al dat ik het niet ben... maar voor jullie: de verborstel hoort natuurlijk wel bij een artiest (al was een kwast beter geweest).

Later nog maar eens kijken of het een beetje te combineren is met de moordwapens
Wit is ook een kleur!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #90 Gepost op: 20-02-2021, 15:44:15 »
Hé, is nou de tweede ronde al begonnen? Ik hoop niet dat ik een punt aftrek heb gekregen, omdat ik de eerste ronde niets heb gepsot. Ik ging er van uit dat we nog tot vanavond hadden, omdat de eerste ronde ook pas 's avonds inging.

Prachtig overzicht de_witte  ::ok::

Dat geeft mij de kans om mijn verdenking tegen jou te uiten  ;D
Niet gemeen bedoeld, maar ik vind het wel opvallend hoe je jezelf in dat laatste zinnetje probeert vrij te pleiten met: "de verborstel hoort natuurlijk wel bij een artiest (al was een kwast beter geweest)."
Als het bewijsmiddel inderdaad een verfborstel is, dan zou ik als Eleven beslist voor 'artistiek' hebben gekozen!
Als ik het hele rijtje zo afloop dan zou het prima kunnen dat jij de moord tijdens een operatie hebt gepleegd.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #91 Gepost op: 20-02-2021, 16:39:03 »
Hé, is nou de tweede ronde al begonnen? Ik hoop niet dat ik een punt aftrek heb gekregen, omdat ik de eerste ronde niets heb gepsot. Ik ging er van uit dat we nog tot vanavond hadden, omdat de eerste ronde ook pas 's avonds inging.

Prachtig overzicht de_witte  ::ok::

Dat geeft mij de kans om mijn verdenking tegen jou te uiten  ;D
Niet gemeen bedoeld, maar ik vind het wel opvallend hoe je jezelf in dat laatste zinnetje probeert vrij te pleiten met: "de verborstel hoort natuurlijk wel bij een artiest (al was een kwast beter geweest)."
Als het bewijsmiddel inderdaad een verfborstel is, dan zou ik als Eleven beslist voor 'artistiek' hebben gekozen!
Als ik het hele rijtje zo afloop dan zou het prima kunnen dat jij de moord tijdens een operatie hebt gepleegd.
Ja ik heb te vroeg gehandeld... Post anders maar 2 keer een theorie dan  ::hypocriet::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #92 Gepost op: 20-02-2021, 20:01:06 »
Ik wilde vandaag iets uitgebreider alles gaan bekijken maar toen bleek schoonmaken toch iets meer tijd te kosten  ;D


Als ik denk aan een artistiek bewijsstuk, vind ik de verfborstel ook wel naar voren springen, vooral omdat het bewijsstuk op/in/bij de hand is aangetroffen. Een fotofilm en veiligheidsspel zouden ook nog kunnen!


Morgen wil ik dan écht even de wapens met bewijsstukken per persoon naast elkaar leggen voor mogelijke combinaties die kunnen passen, of wellicht nog na Wie is de Mol!
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #93 Gepost op: 20-02-2021, 20:37:41 »
Ow oeps, ik was iets te druk met een een plan voor voor monster op een speelboard. En nu is WIDM bezig. Nou nog even snel dan ...  :-[

Ehm artistiek. Dan zou ik denken aan kunst, aan een verfborstel? Past ook zeker bij hand en ardbeider. We zouden nog richting mode kunnen denken (jurk, veiligheidsspeld). Machines - wellicht naaimachine?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #94 Gepost op: 20-02-2021, 20:51:25 »
Zoeken naar de juiste combinatie is duidelijk moeilijker dan een poging doen tot anderen te misleiden  ::rofl::

Ik durf op basis van artistiek (en daarin volg ik anderen in gedachte van mode) en bloedverlies Ycaris, Susdus en D*N af te strepen als verdachten. Mijn hoofdverdachte is de_witte. Zijn verfborstel en machette zouden een goede combinatie kunnen zijn. Dat kan ik ook zeggen van Daisy (dolk en fotofilm).

Michael90 durf ik ook wel uit te sluiten. De jurk past mooi bij het mode-idee maar als wapen past er niets bij bloedverlies. Bij baksteen had ik zwaar letsel gekozen en de andere 3 wapens (kwik, kapotte parachute en schimmel) komen niet in aanmerking.

Straks of morgen bekijk ik alles even nog meer in detail, maar ik neig nu het meest naar De_witte.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #95 Gepost op: 20-02-2021, 22:49:35 »
Ja ik heb te vroeg gehandeld... Post anders maar 2 keer een theorie dan  ::hypocriet::

Komt die dan. Ik ben maar gewoon naar nummer twee gegaan voor een theorie: Susdus dus. Zij zou de moord gepleegd kunnen hebben met haar assault rifle, wat natuurlijk tot bloedverlies leidt. Dit soort moordacties vinden vaak plaats in publieke gebouwen zoals scholen  :-\\  :\'(
De as van sigaretten deed Eleven denken aan een arbeider, want lager opgeleide mensen roken nou eenmaal meer dan hoger opgeleiden. 

Hand hoef ik denk niet toe te lichten.
De machines koppel ik dan maar weer aan die arbeider. Zou bij deze combi in ieder geval geen geschikter achtergrondgeluid weten.

En tja, bij sigarettenas denk ik niet alleen aan arbeiders, maar ook aan artistieke figuren.

Al met al zou dit verhaal volgens mij best kunnen kloppen, maar ik vind de_witte nog steeds verdachter. Vanavond maar eens voor iedereen (behalve mezelf natuurlijk) zo een verhaaltje proberen te maken en dan de knoop doorhakken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #96 Gepost op: 20-02-2021, 23:19:03 »
De_witte met machete en verfkwast lijkt mij op dit moment het meest waarschijnlijk denk ik!

Maar ik wacht graag de extra hint af en kijk nog even rond wie er hier raar doet. Op dit moment vind ik o.a. Ycaris wel raar beredeneren dus die zou voor het slechte team kunnen spelen. Beetje zoals Michael vorige ronde ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #97 Gepost op: 21-02-2021, 00:05:19 »
Op deze manier helpen jullie me niet echt he...
Moet ik het helemaal alleen gaan oplossen?
Ik ga maar eens kijken wie er een combinatie heeft die het meest overeenkomst met een combinatie die ik zelf heb liggen.

De as bij Susdus komt wel overeen met de peuk bij mij... maar we zijn in een publiek gebouw en daar mag je niet roken...

Het bewijsstuk lijkt me iets wat je in de hand kan houden en bij een artiest hoort:


Daisy met een dolk of een haak en als bewijsstuk een fotofilm
Dennis met de boks (hand) of pistool en als bewijsstuk een cassetebandje
Vermoljoen de sluipschutter (waarbij het slachtoffer binnen staat) met als bewijsstuk de veiligheidsspeld of het maatpak (mode idee)
Ycaris... heel onwaarschijnlijk... trapladder is nog een mogelijkheid (kan je vast hard mee slaan en is wel iets wat een arbeider heeft en dan kan het ook wel dat je machines hoort) maar zie niet echt een bewijsstuk dat daarbij past.
Michael heeft buiten de baksteen niet echt wapens die voor bloedverlies zorgen, maar de baksteen zou ik eerder bij zwaar letsel plaatsen. Wel een jurk die als bewijsstuk kan dienen
Susdus heeft niet echt bewijsstukken die ik vind passen. Wel een assault rifle om de moord mee te plegen. van de vier bewijsstukken heeft is de lippenstift nog een heel klein beetje met artistiek te linken... de rest totaal niet

Voor mij dus Vermoljoen, Daisy (kan een hele slimme tactiek zijn van een bad guy om als eerste met een lijstje te komen) en Dennis de grootste verdachten
Wit is ook een kleur!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #98 Gepost op: 21-02-2021, 00:14:43 »
De_witte met machete en verfkwast



Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #99 Gepost op: 21-02-2021, 00:20:45 »
Bewijsmateriaal dat werd achtergelaten
Natuurlijk
Artistiek
Geschreven
Synthetisch
Persoonlijk
Niet gerelateerd


Ik bedenk mij net, zou een verfkwast niet beter bij "geschreven" passen als die het zou zijn?  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human