Auteur Topic: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)  (gelezen 5957 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #20 Gepost op: 16-02-2021, 20:56:03 »
Grappig spel dit!
Wel meteen iets wat ik me afvraag: weten we welke clues naar het moordwapen en welke naar het bewijsmiddel wijzen? De doodsoorzaak verwijst sowieso naar het moordwapen, maar de rest?
Is dit een vraag voor mij of algemeen aan de medespelers?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #21 Gepost op: 16-02-2021, 21:12:12 »
Omdat ik het niet heel duidelijk gemeld had: elke ronde duurt 1 dag.

En iedereen moet in elke ronde een theorie posten. Doe je dat niet, dan krijg je een minpunt!

Vandaag kijk ik het nog door de vingers omdat ik nu pas post dat je er een minpunt van krijgt. Maar probeer het toch nog te doen. ;) Vandaag hebben jullie daarvoor tot middernacht. Vanaf morgen tot 21u.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #22 Gepost op: 16-02-2021, 21:27:56 »
Is dit een vraag voor mij of algemeen aan de medespelers?

HIj was eigenlijk bedoeld voor de medespelers, omdat ik denk dat het op allebei kan slaan, maar dat het aan onze witte Eleven is om daar slimme beslissingen te nemen. Maar als er een vaste regel is, dan hoor ik het graag van jou!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2021, 21:34:17 »
Nee ja je weet het inderdaad niet en moet het zelf interpreteren. :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #24 Gepost op: 16-02-2021, 23:05:24 »
Theorie gepost:
Daisy, Susdus, michael90 & Ycaris


Moeten nog posten:
LuchtManiak, D*n & Vermoljoen


Het gaat dus om een theorie. Dit is nog geen gok, want die moet je in het vet drukken.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #25 Gepost op: 16-02-2021, 23:51:37 »
Mijn gedachten:

Ik sluit me aan bij Susdus dat de moordwapens van Daisy niet lijken te passen bij bloedverlies, hoewel de slang daar uiteraard voor zou hebben kunnen zorgen. Vermoljoen lijkt me qua moordwapens niet passen bij zakelijk gebouw (wat doet een grasmaaier daar?, of hoe zou een aansteker tot bloedverlies leiden?). Ook bij Ycaris zie ik het niet zo, aangezien begraven, diepvries en auto niet echt bij een zakelijk gebouw passen. De schaar en het notitieboekje dan weer wel.

Mijn theorie:

De punaise, schaar, bezem, hoed, klok of sigaar is het bewijsmateriaal (in verband met het zakelijke gebouw). Daarmee wordt Michael verdachter, aangezien al zijn 4 bewijsmaterialen in het rijtje staan. Ook heeft hij 2 wapens die bloedverlies op kunnen leveren (koevoet en bbq-vork). Dit is dus nog niet mijn gok, maar mijn theorie.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2021, 00:15:17 »
Oh ja, dit was ik even helemaal vergeten, excuses!  ::schaam::

De doodsoorzaak (bloedverlies) is voor mij toch al meteen een belangrijk thema. We zoeken dus naar een wapen waardoor je bloed kan verliezen en, ruim genomen, kijk ik dan naar de volgende wapens: blender (Susdus), kabel (Susdus), schaar (Ycaris) - , grasmachine (Vermoljoen), hamer (Vermoljoen), - , BBQ Vork (Michael90), kettingzaag (D*N). Er zijn ook enkele andere wapens die bloedverlies kunnen opleveren, maar in dat geval had De_Witte beter een ander antwoord gegeven (auto, diepvries, brandstichting, etc.). Koevoet weet ik niet goed te plaatsen aangezien daar ook bloedverlies aan te pas komt, maar het ook zeker bij een ander (en misschien ook beter) antwoord had gepast. Zou dus een goede keuze van Michael90 kunnen zijn als hij de moordenaar is.
Op basis van dit thema en de mogelijke wapens streep ik LuchtManiak en Daisy al vrij zeker af.

We zitten dus in een zakelijk gebouw waar een bijeenkomst gaande is. Dan is het eerste waar ik aan moet denken een soort van bedrijfsfeestje waar een BBQ bij hoort en dat kan gelinkt worden met de BBQ Vork. Ik kan me ook voorstellen dat er in een zakelijk gebouw genoeg kabels zijn, dus dat kan dan ook weer gelinkt worden aan Susdus... Het is nog niet gemakkelijk aangezien er ook nog wel andere mogelijkheden zijn, maar dat moeten de komende 2 rondes dan nog even verduidelijken denk ik.

Voorlopig weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik met de bewijsstukken moet. Daar komen we hopelijk in een volgende ronde wat meer over te weten? Ik moet wel zeggen dat ik het zonder de bewijsstukken al een vrij bijzondere moord vind!  :o
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Leuk spel, Robbie!  ::bravo::

EDIT: okeee ik ga toch eens even kijken naar de bewijsstukken, want er zullen waarschijnlijk toch een aantal bewijsstukken zijn die niet bij een zakelijk gebouw passen. Dus bewijsstukken die, ruim genomen, mogelijk zijn in een zakelijk gebouw: punaise (Susdus), notitieboekje (Ycaris) - , doos (Vermoljoen, kalender (Vermoljoen) - , klok (Michael90), koekjes (LuchtManiak), plant (LuchtManiak), gordijnen (Daisy), jas (Daisy), servet gezien dit een bijeenkomst is (D*N).

Ik moet zeggen dat ik de combinatie BBQ vork, klok, bloedverlies en zakelijk gebouw -> Michael90 best goed bij elkaar kan koppelen, maar dat kunnen we ook zeggen over de kabel, punaise, bloedverlies en zakelijk gebouw -> Susdus. Waarschijnlijk zijn er nog meer opties, maar deze 2 vielen me nu zo even snel op.

Nu ga ik maar eens slapen  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 00:32:02 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2021, 01:15:57 »
Hallooo ik leef nog hoor, die regel had ik niet gezien want ik zat in een D&D sessie met onze spelleider en ik kende het spel al dus de regels niet zo goed doorgelezen ::schaam::

Hierbij mijn gedachten:

Bloedverlies ruim genomen
Susdus
Blender - Ja
Gesloten kamer - Nee, eerder verhongering/uitdroging dan
Kabel - Nee, dat is elektrocutie
Verdronken - Nee

Ycaris
Auto - Ja, kan best iemand hard aanrijden
Begraven - Nee
Diepvries - Nee
Schaar - Ja

Vermoljoen
Aansteker - Nee
Grasmachine - Ja
Hamer - Ja
Plakband - Nee

Michael90
BBQ vork - Ja
Brandstichting - Nee
Koevoet - Ja
Net - Nee

Luchtmaniak
Giftig gas - Nee
Kussen - Nee, verstikking
Potplant - Ja, zou kunnen
Uitdroging - Nee

Daisy
Bus - Ja, die kan hard aankomen
Chemicaliën - Nee
Slang - Nee, een beet zal nauwelijks bloeden je gaat echt dood aan de gif
Plastic zak - Nee, verstikking

Met de combinaties haat en wreed erbij, denk ik dan toch ook dat de potplant van Luchtmaniak iets te gezellig is, dus die streep ik wel door als verdachte.

Wat mij betreft is ook Michael hoofdverdachte. Ik zie al zijn items wel bij een bijeenkomst/zakelijk gebouw passen. Bezem om op te ruimen, klok hangt op ieder kantoor en de combinatie van hoed en sigaar doet mij denken aan rijke zakenmannen. Dat zouden ook best mannen kunnen zijn die lekker aan het pokeren zijn waar spellen dan bij aansluit.

De emmer van Daisy is toch wel een item wat hier echt niet in past en met haar minimale opties bij voorgaande woorden zie ik haar ook niet als erg verdacht.

Ycaris heeft de duidelijkste verwijzing naar spellen met een hockeymasker. De rest iets minder overtuigend.

Vermoljoen heeft wel ook allemaal dingen die goed bij het bijeenkomst/zakelijk gebouw aansluiten. Muggen leven daar uiteraard, kalender ja, dozen ja, theeblaadjes ja er moet thee en koffie gedronken worden dus ja. Grasmachine is zeker erg wreed dus die optie houden we zeker nog open.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2021, 07:38:02 »
Thanks allemaal!

Feel free om te blijven discussiëren als er nog bevindingen zijn. Ik stuur de_witte een nieuw thema. Hij mag een bestaand thema verwijderen en vervangen door dit nieuwe thema.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2021, 08:08:16 »
Doodsoorzaak
Verstikking
Zwaar letsel
Bloedverlies
Ziekte
Vergiftiging
Ongeluk

Locatie

Publiek gebouw
Zakelijk gebouw
Woonplaats
Publiekelijk plaats buiten
Afgelegen plaats buiten
Onbekend

Wat was er gaande tijdens de moord?
Entertainment
Relaxatie
Bijeenkomst
Handel
Bezoek
Diner

Hobbies van het slachtoffer
Wetenschappen
Spellen
Avontuur
Voedsel
Kunst
Mode

Algemene indruk
Gewoon
Creatief
Verdacht
Wreed
Verschrikkelijk
Spannend

Moordwapen
Makkelijk om aan te geraken
Moeilijk om aan te geraken
Was reeds aanwezig op de plaats delict
Was eigendom van de moordenaar
Onverwacht
Kwijt/Weg
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2021, 14:01:11 »
Motief haat verdwijnt. Als extra bewijsstuk krijgen we dat het moordwapen al aanwezig was op de plaats delict.
Dus iets wat ergens op een werkplek te vinden is en zorgt voor bloed. Schaar, Hamer, Koevoet, Kettingzaag? Misschien heeft het bewijsstuk dan wel niets met kantoor te maken?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2021, 18:47:58 »
Ik denk dan nog steeds het meest aan de schaar (Ycaris), hamer (Vermoljoen), BBQ vork (Michael90) en Koevoet (Michael90)

Misschien heeft het bewijsstuk dan wel niets met kantoor te maken?
Dat vind ik een rare conclusie om jezelf vrij te pleiten ::).

Het woord dat weg is, is haat. Haat had sowieso niets met de kantoor sfeer te maken dus waarom zou dat hierdoor veranderd zijn? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #32 Gepost op: 17-02-2021, 19:00:02 »
Mijn theorie is hoewel Michael nog steeds de meeste bewijsmaterialen heeft, Ycaris nu voor mij verdachter is. Moordwapens zoals de grasmaaier of bus zijn niet natuurlijkerwijze in een zakelijk gebouw. Als ik alle moordwapens afspeur lijkt de schaar van Ycaris mij het meest logische moordwapen. Met het notitieboekje of het hockeymasker als bewijsmateriaal. Het notitieboekje past meer bij de zakelijke locatie, maar het hockeymasker past meer bij de hobby 'Spellen'. Die heeft de witte immers niet weggehaald.

Maar ik wacht nog even met gokken.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #33 Gepost op: 17-02-2021, 19:02:06 »
Jij hebt zelf volgens mij speelgoed als bewijsstuk ::hypocriet::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2021, 19:07:29 »
Als mensen met speelgoed bezig waren denk ik dat de witte 'Entertainment' gekozen had. Hockeymasker kan ik me nog voorstellen, een misdadiger die het als vermomming gebruikt.

Maar gok vooral op mijn speelgoed als je wilt, zou alleen zonde zijn als je er daardoor uit ligt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #35 Gepost op: 17-02-2021, 19:25:31 »
Lijkt mij duidelijk dat Michael in ieder geval slecht is! :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #36 Gepost op: 17-02-2021, 19:33:23 »
Lijkt mij duidelijk dat Michael in ieder geval slecht is! :-*
Slecht in dit spel misschien wel ja ::hug::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #37 Gepost op: 17-02-2021, 19:34:36 »
Lijkt mij duidelijk dat Michael in ieder geval slecht is! :-*
Ja, maar dat is ongerelateerd aan dit spel toch?  ::brunette::  (jk).



Bloedverlies ruim genomen
Susdus
Blender - Ja
Gesloten kamer - Nee, eerder verhongering/uitdroging dan
Kabel - Nee, dat is elektrocutie
Verdronken - Nee

Ycaris
Auto - Ja, kan best iemand hard aanrijden
Begraven - Nee
Diepvries - Nee
Schaar - Ja

Vermoljoen
Aansteker - Nee
Grasmachine - Ja
Hamer - Ja
Plakband - Nee

Michael90
BBQ vork - Ja
Brandstichting - Nee
Koevoet - Ja
Net - Nee

Luchtmaniak
Giftig gas - Nee
Kussen - Nee, verstikking
Potplant - Ja, zou kunnen
Uitdroging - Nee

Daisy
Bus - Ja, die kan hard aankomen
Chemicaliën - Nee
Slang - Nee, een beet zal nauwelijks bloeden je gaat echt dood aan de gif
Plastic zak - Nee, verstikking
Ik vond dit overzicht wel fijn, alleen jammer dat je jezelf meteen eruit haalt D'N! Door het aanpassen van het thema 'motief' naar 'moordwapen' komen we in ieder geval dichter bij het antwoord, thanks de_witte! Als we kijken naar een zakelijk gebouw, dan zou ik de volgende wapens over houden (hierboven even groen gemaakt): Blender (nouja, als het een gebouw is met fancy keuken), Schaar (spreekt voor zich), Hamer (als er een klusjesman/"Janitor" is), Potplant (is er sowieso en de scherven geven bloed). Bij D'N zelf was er nog een kettingzaag, maar net als een grasmaaier en koevoet vind ik dat eerlijk gezegd niet per se logisch voor in een zakelijk gebouw? Tenzij ze er een hele tuin bij hebben? Wat vinden jullie?


@de_witte: voor de bewijsstukken vind ik het nog lastig oordelen. Mocht je een mogelijkheid zien, zou ik daarop focussen in de volgende ronde!
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #38 Gepost op: 17-02-2021, 19:51:52 »
Michael en Ycaris zijn ook mijn hoofdverdachten.

Ik kan me grotendeels in Luchtmaniak's statement vinden, alhoewel ik notitie blok beter vind passen dan hockeymasker. Als het schaar/hockeymasker zou zijn, dan zou ik als de_witte echt een andere locatie hebben gekozen, namelijk een buitenplaats, hockey is een buitensport. Als we er vanuit gaan, dat schaar goed is, met een schaar kan je overal iemand vermoorden, dus lijkt mij dat zakelijk gebouw meer iets verteld over het item. (Uiteraard zal je in zakelijke gebouwen ook scharen vinden.)

Ik ga ook nog niet gokken, ik wil die laatste hint van de_witte wel eerst hebben. Ik wil waken voor tunnelvisie, elke extra hint is meegenomen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #39 Gepost op: 17-02-2021, 20:27:14 »
Ja, maar dat is ongerelateerd aan dit spel toch?  ::brunette::  (jk).


Citaat
Ik vond dit overzicht wel fijn, alleen jammer dat je jezelf meteen eruit haalt D'N!

Ik weet toch wie ik zelf ben, dus dat hoef ik niet bij te houden ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human