Auteur Topic: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)  (gelezen 6042 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #120 Gepost op: 22-02-2021, 06:14:51 »
Jij staat bovenaan mijn lijstje hoor Dennis ::bravo:: Moet alleen na m'n werk vanavond nog ff kijken  welke combinatie ik ga gokken. Je manier van spelen deze ronde hebben mij overtuigd dat je aan de slechte kant staat. Welke van de drie rollen is dan de vraag, maar gezien je wapens/bewijsstukken zou je het zomaar kunnen zijn.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #121 Gepost op: 22-02-2021, 07:05:38 »
Hoezo in dezelfde richting als de Rus? Die kan toch geen gok doen, want hoort bij slecht dus wil juist dat het niet geraden wordt?
Ter info: de slechten kunnen wel een gok doen, maar zullen uiteraard proberen om niet juist te gokken, want dan verliezen ze.

Vanavond 21u is dus de deadline en moeten alle gokken binnen zijn!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #122 Gepost op: 22-02-2021, 08:36:00 »
Wow, krijg ik ineens een flinke beschuldiging naar mijn hoofd geslingerd. ::rofl::

Losse beschuldigingen, ja, omdat ik het duidelijk lastiger vindt dan de vorige ronde. Maar goed, nu D*N ineens zo fel van leer trekt, wordt hij nu echt hoofdverdachte nr één bij mij. Ik vind zwaard / cassettebandje beter passen, dan alles wat bij mij staat.

Stel we zitten allebei fout (dat zou wel heel erg zijn), ik sluit michael nog niet helemaal uit. Die naaimachine blijft door mijn hoofd spoken. Maar bloed verlies en baksteen is niet echt logisch, zeker nu er weer op gehamerd (poor choice of words sorry) wordt. Mmm ...

Ik ga even nadenken over wat ik ga gokken.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #123 Gepost op: 22-02-2021, 09:58:17 »
Ik vind het heel moeilijk.

Als Eleven was het spel een stuk makkelijker. Zeker toen ik las dat jullie op de goede weg zaten.
De moordenaar heeft duidelijk geleerd van het eerste spel en een moeilijkere combinatie gekozen.

Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #124 Gepost op: 22-02-2021, 15:40:59 »
Nou bedankt voor jullie feedback, heb er ... bar weinig aan ;D. Maargoed, dan ga ik gewoon een gok wagen. De haak doet mij toch vooral denken aan kapitein haak en zeerovers dus op basis van dat het in een publiekelijk gebouw is ga ik dan toch voor de dolk:

Daisy met dolk en fotofilm

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #125 Gepost op: 22-02-2021, 16:33:15 »
Doodsoorzaak
Verstikking
Zwaar letsel
Bloedverlies
Ziekte
Vergiftiging
Ongeluk

Location of Crime
Publiek gebouw
Zakelijk gebouw
Woonplaats
Publiekelijk plaats buiten
Afgelegen plaats buiten
Onbekend

Beroep van het slachtoffer
Manager/Baas
Bediende
Arbeider
Student
Werkloos
Op pensioen

Achtergrond geluid
Natuur
Verkeer
Mensen
Machines
Energie
Stilte

Bewijsmateriaal dat werd achtergelaten
Natuurlijk
Artistiek
Geschreven
Synthetisch
Persoonlijk
Niet gerelateerd

Spoor op plaats delict
Vingerafdruk
Voetafdruk
Kneuzing
Bloed vlek
Lichaamssappen
Lidteken
Oké, nog 1 laatste theorie waardoor ik hopelijk nog wel mijn mede-goeden kan helpen aan een punt:


Door de bloed vlek op het plaats delict i.t.t. de andere opties, denk ik wel dat het om een 'geweldadig' wapen zal gaan zoals een geweer of steekwapen.


De_witte: technisch gezien kan er bij een operatie nog opzet in het spel zijn waardoor iemand leeg bloedt, en machines (zoals beademing) kunnen daarbij het omgevingsgeluid geven. Een ziekenhuis is een publiek gebouw ook, en eventueel zou artistiek nog kunnen slaan op plastische chirurgie. Kanttekening: bij een operatie zou je eerder 'ongeluk' zeggen. Machete is al uitgesloten icm de verfkwast.


Susdus: hier lijken alleen een assault rifle en lippenstift bij de themas te horen, maar hoe en wat verder zou ik niet weten. En aangezien ik het niet ben, ga ik hier niet verder over nadenken  ;D


Ycaris: deze wapens lijken mij allemaal niet bij bloedverlies te passen dus ook hier ga ik snel verder.


Vermoljoen: In dit geval zou een sluipschutter nog kunnen, die vanaf een afstand iemand heeft vermoord. Eventueel tijdens een bruiloft (in publiek gebouw) waar iemand een maatpak droeg of waar het slachtoffer werkte als stylist en een veiligheidsspeld in de handen had. Het machine-geluid op de achtergrond kan een naaimachine zijn geweest. Dit past ook bij het beroep 'arbeider'.


Michael90: De enige optie zou een baksteen kunnen zijn met bewijsstuk een jurk (dat bijvoorbeeld het slachtoffer deze vast had), maar ik zou een baksteen toch eerder bij letsel plaatsen.


Daisy: Hier zijn 2 wapens die wellicht wat bloed kunnen achterlaten, al denk ik dat bij een haak er niet genoeg bloedverlies zou plaatsvinden dat je daadwerkelijk sterft (tenzij je ergens 24u ligt te creperen zonder hulp) (oeps, iets te veel NCIS/Criminal Minds gekeken misschien). Bij bewijsstukken kan de fotofilm nog, zoals D'N al gegokt heeft. Een knoop zou wellicht nog kunnen, net als bij Vermoljoen met de veiligheidsspeld.


D'N: Hier kunnen zowel het pistool als het zwaard nog, met als bewijsstuk het casettebandje. Een uitgebreide storyline weet ik zo snel niet.




Zoals jullie zien nog genoeg opties, dus succes ermee!  ::bravo::  (en OH WEE als wederom Robbie inmiddels al heeft bevestigd dat de gok goed is, en ik weer voor niks iets heb zitten typen)
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #126 Gepost op: 22-02-2021, 17:30:03 »
Nou bedankt voor jullie feedback, heb er ... bar weinig aan ;D. Maargoed, dan ga ik gewoon een gok wagen. De haak doet mij toch vooral denken aan kapitein haak en zeerovers dus op basis van dat het in een publiekelijk gebouw is ga ik dan toch voor de dolk:

Daisy met dolk en fotofilm


Dat is fout.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #127 Gepost op: 22-02-2021, 17:31:03 »
Even voor de zekerheid een vraagje aan Robbie:

Dit
De_witte met machete en verfkwast
is toch niet alleen maar fout gerekend omdat Vermoljoen het over een verfkwast ipv verfborstel heeft, toch?
Zou wel een heel goede mollenstreek zijn  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #128 Gepost op: 22-02-2021, 17:32:02 »
Even voor de zekerheid een vraagje aan Robbie:

Ditis toch niet alleen maar fout gerekend omdat Vermoljoen het over een verfkwast ipv verfborstel heeft, toch?
Zou wel een heel goede mollenstreek zijn  ::rofl::

Haha nee zó streng ben ik ook weer niet. ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #129 Gepost op: 22-02-2021, 17:44:20 »
Dat is fout.
riiiiperdepip ::regenboog::

Dan kan het ook nog Vermoljoen zijn als ik de aanwijzingen gewoon verkeerd heb geïnterpreteerd. Of toch dan wel de haak bij Daisy, want de aanwijzing in Ycaris haar posts vind ik wel echt heel sterk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #130 Gepost op: 22-02-2021, 18:09:32 »
Dacht het al, maar wilde het voor de zekerheid toch even checken. Zou me toch wat zijn als Vermoljoen me op die manier het spel uit zou werken.

Als ik het lijstje van Susdus eens bekijk (en die vind ik buitengewoon onverdacht, nu ze door de Rus is uitgeschakeld) vind ik de volgende 2 opties het meest waarschijnljik:
- de_Witte tijdens een operatie met verfborstel als bewijsstuk;
- Vermoljoen als sluipschutter met veiligheidsspeld als bewijsstuk

Ik weet nog niet of Vermoljoen nou verdachter is geworden of juist minder verdacht door zijn gok al vroeg te plaatsen. Hij voorkwam hier natuurlijk wel mee dat hij de derde aanwijzing in zijn gok moest betrekken. En daarmee dus een kansrijke optie voor een ander zou wegkapen.  En er dus meer kans zou zijn dat iemand wél het goede gokt. Kortom: ik vind het eigenlijk wel verdacht. Vermoljoen kon niet weten dat de derde aanwijzing flut zou zijn.

Mijn gok is: Vemoljoen heeft zich in de scoutingorganisatie opgwerkt van padvinder tot sluipschutter en daarbij een bloederige moord gepleegd. Hij prikte zich daarbij aan de veiligheidsspeld van het slachtoffer.


The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #131 Gepost op: 22-02-2021, 18:16:32 »
Oh nou als Ycaris het verdacht vind dan is Vermoljoen het niet ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #132 Gepost op: 22-02-2021, 18:40:28 »
Oh nou als Ycaris het verdacht vind dan is Vermoljoen het niet ::hypocriet::

Begrijp ik hieruit dat je denkt dat Ycaris slecht is?
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #133 Gepost op: 22-02-2021, 18:46:42 »
Begrijp ik hieruit dat je denkt dat Ycaris slecht is?
Heb jij mijn vorige posts niet gelezen meneer de_witte?!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #134 Gepost op: 22-02-2021, 18:56:24 »
Jawel, maar ik zie je niet echt uitsluiten dat Vermoljoen slecht is...
Wel dat Daisy jouw hoofdverdachte is.

Zelf zat ik vandaag ook het meest aan Vermoljoen te denken
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #135 Gepost op: 22-02-2021, 20:08:08 »
Dan gok je dat toch ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #136 Gepost op: 22-02-2021, 20:11:04 »
Als dat nog nodig is... eerst even afwachten of de gok van Ycaris juist is... (of was dat nog slechts een theorie?)
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #137 Gepost op: 22-02-2021, 20:16:44 »
Als het een echte gok is, dan graag even vetgedrukt zetten, zodat ik weet dat het een echte gok is.  :)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #138 Gepost op: 22-02-2021, 20:20:01 »
Ik kan niet echt iets anders doen dan zeggen dat ik niet de Demogorgon ben, maar dat zal vast niet veel helpen  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #139 Gepost op: 22-02-2021, 20:23:54 »
Nou eens ff kijken wat de meest voor de hand liggende combinatie bij Dennis is :)