Auteur Topic: Stranger Things - Lights (+)  (gelezen 2146 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Stranger Things - Lights (+)
« Gepost op: 14-02-2021, 22:22:24 »
Deze opdracht is mogelijk een kleine spoiler (maar het komt vrij snel in het eerste seizoen aan bod, dus niet zo huge).

In de zoektocht naar haar zoon Will merkt Joyce dat de lampen in haar huis beginnen te flikkeren. Ze vermoedt dat hij haar een boodschap wil sturen en bouwt met kerstverlichting een heel alfabet om de berichten te kunnen ontcijferen.


In dit topic zullen de komende dagen lichtjes beginnen te flikkeren. Die vormen een mini-opdracht die je uit moet voeren. Helaas hangen bij sommige letters dezelfde kleur lampjes. Het zal dus niet super makkelijk worden om te ontcijferen (of wel, I don't know) ::)

Bvb:
Geel - Roze - Blauw - Blauw - Blauw - Lichtig Blauw

Dat spelt ROBBIE. Geen nood, ik ga echte lampjes posten die meer matchen met de kleuren, zodat we de hele "ik vind dat meer groen dan blauw" discussie kunnen skippen. ;)

Bij sommige opdrachten zal je weer ergens op het forum iets moeten doen. PM me in dat geval een link naar waar je het hebt gedaan.

De eerste 3 die het uitvoeren, krijgen 3 punten, de volgende 2 krijgen 2 punten, de volgende 1 punt en de laatste 2 0 punten. Dit is per opdracht.

Deze opdrachten zijn individueel! Iedereen moet ZELF vinden wat ie moet doen. Je mag dus niet aan medespelers laten weten welke opdracht ze moeten doen!


Het idee is om op het einde te kijken wie de meeste punten heeft behaald en die 5 punten voor de Zap puntentelling te geven. De volgende twee met de meeste punten krijgen elk 4 punten enzovoorts, om tot de volgende puntenverdeling te komen: 5-4-4-3-2-2-1-0
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 13:41:47 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2021, 19:29:43 »
Om al een idee te geven, dit zijn de lampjes die ik zal gebruiken:
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 13:16:53 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2021, 08:15:54 »



























Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2021, 13:23:37 »
Vraag gekregen:
Of de berichten ook op andere tijdstippen komen?

Antwoord: Ja. Je weet nooit wanneer er een bericht van The Upside Down doorkomt. ;)




En dan nog iets: er is toch twijfel bij sommige kleuren, is het nu licht of donker, geel of oranje, of nog een andere tint?

Het is sommige mensen nu al gelukt om het op te lossen zondere verdere uitleg daarover, dus ik wacht nu nog even af zodat het voor iedereen gelijk is. Maar: hebben jullie graag dat ik een overzicht post van welke lampen ik voor welke kleur gebruik, om het ietsje doenbaarder te maken?

Ik ben geen actief lid meer, dus kan mijn eerste post in het topic niet meer in een poll veranderen, maar stem anders hier maar, dan is het anoniem, mochten mensen dat liever niet bekend maken: Poll: Wil je uitleg over de kleuren?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 20:25:00 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2021, 23:12:54 »
Loos alarm! Geen lichtjes!

Maar ik wil ook even melden dat ik niet 's nachts zal posten.
We hebben allemaal onze nachtrust nodig, dus het wordt geen nachtgebraak. ;)

Overigens is de poll duidelijk: 82 % wil geen verdere uitleg over de kleuren. Dus het blijft even moeilijk voor iedereen. :)

En ik ga nu ook naar bed, dus verwacht vandaag ook geen lichtjes meer.  ::zwaai::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2021, 18:16:47 »














Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #6 Gepost op: 17-02-2021, 23:04:17 »



























Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2021, 19:36:56 »
De eerste 3 die het uitvoeren, krijgen 3 punten, de volgende 2 krijgen 2 punten, de volgende 1 punt en de laatste 2 0 punten. Dit is per opdracht.

Ik werd er (terecht) op gewezen dat door deze puntentelling de rest van de opdrachten niets meer uitmaakt vanwege het gigantische puntenverschil dat hiermee opgebouwd kan worden en de schamele punten die bij de andere opdrachten te verdienen zijn. Stel dat er bvb 5 lichtjes opdrachten zijn dan zou iemand die altijd bij de eerste 3 was 15 punten hebben iemand die altijd bij de laatste 2 was 0. Dat is een gigantisch verschil waarbij alle andere opdrachten voor piet snot waren.

Het idee is dan ook om op het einde te kijken wie de meeste punten heeft behaald en die 5 punten voor de Zap puntentelling te geven. De volgende twee met de meeste punten krijgen elk 4 punten enzovoorts, om tot de volgende puntenverdeling te komen: 5-4-4-3-2-2-1-0

Maar een wijziging van de regels mid-game heeft er al eerder voor gezorgd dat de hel los brak, wat ik ook wel begrijp. Dus ik gooi bij deze het voorstel voorzichtig in de groep en kom straks wel naar de brokstukken kijken die nog over zijn.  ::fluit::

The thing is gewoon dat we de andere opdrachten anders wel gewoon stop kunnen zetten omdat die weinig tot niets meer uit gaan maken.
Sorry, speltechnisch niet goed over nagedacht!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2021, 19:38:38 »
Eens.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2021, 19:41:33 »
Nou ja, dan doe ik het eens zo goed en dan krijg ik er minder punten voor!  ;D  Nee, ik vond het ook al vreemd, dus ik snap het zeker: eens  ::jaja::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #10 Gepost op: 18-02-2021, 19:42:51 »
Ik kan me ook wel in de aanpassing vinden, het aantal punten wat je hier kan halen is wel erg veel naar verhouding.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #11 Gepost op: 18-02-2021, 19:51:41 »
Gezien het feit dat ik tot nu toe steeds in de onderste regionen scoor, ben ik het hier volmondig mee eens! En als dat niet zo was, denk ik dat ik er ook wel de redelijkheid van in had gezien.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #12 Gepost op: 18-02-2021, 20:57:14 »
Ik zal ook maar akkoord gaan, want anders zijn de verhoudingen inderdaad zoek.
Ik snap dat Robbie had gehoopt op tegenstribbelende meningen, dus speciaal voor jou dan nog een klein puntje van kritiek ;D
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #13 Gepost op: 18-02-2021, 21:08:11 »
Ik zal ook maar akkoord gaan, want anders zijn de verhoudingen inderdaad zoek.
Ik snap dat Robbie had gehoopt op tegenstribbelende meningen, dus speciaal voor jou dan nog een klein puntje van kritiek ;D
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ja saai hoor...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #14 Gepost op: 18-02-2021, 21:12:50 »
Ja priem, vond het al raar. Hoewel die punten wel lekker opstapelden zo  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2021, 21:15:10 »
Ja, ik vind dit eigenlijk een heel leuk bedachte opdracht die een beetje wordt ‘verpest’ door de vrij duidelijke mini-opdrachten. Ik zou meer fan zijn van opdrachten die minder opvallen (zoals post een bericht waarin de eerste letter van iedere zin het woord x vormt of zoiets) ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2021, 21:16:15 »
Of misschien iets dat we naar robbie moeten PMen?
Dat zien we ook niet van elkaar.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #17 Gepost op: 18-02-2021, 21:17:14 »
De opdracht is ook nog niet klaar he ;)

Ik had er een paar van volgorde gewisseld omdat ik eerst nog iets moest regelen. Maar daardoor zijn de heel openbare wel allemaal eerst gekomen. Maar er zijn nog andere.


Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #18 Gepost op: 18-02-2021, 21:28:22 »
Dat zou leuker en wellicht ook eerlijker zijn. De eerste twee keer heb ik netjes eerst opgelost en toen gepost. De derde keer heb ik eerst gepost en toen opgelost. Maar alsnog was ik één van de laatsten 


Oplossen is trouwens ook veel makkelijker als je al weet in welke richting je de oplossing moet zoeken.

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Lights (+)
« Reactie #19 Gepost op: 18-02-2021, 21:28:23 »