Auteur Topic: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)  (gelezen 1816 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Gepost op: 14-02-2021, 22:43:15 »

Jullie gaan in 2 teams tegen de Demogorgon vechten. Jullie spelen dus samen tegen mij.
Hier hoort uiteraard weer heel veel uitleg bij en ik ben redelijk moe (nadat ik vannacht om 3u ging slapen, moest ik er weer op tijd uit, omdat mijn moeder me had uitgenodigd voor een brunch) en ik moet morgen weer werken. Dus de uitleg komt morgen.

Ik kan alvast verklappen dat:
- Jullie binnen je team samenwerken tegen de Demogorgon
- Jullie elk 4 aanvallen/moves hebben met symbolen erop. Die symbolen staan op dobbelstenen die ik voor jullie gooi en je kan ze dan vrij verdelen over je kaarten en/of andere acties.
- Alles speelt zich af in een arena:
Je ziet de 4 karakters (2 boven (Dustin en Eleven) 2 links (Lucas en Mike). De Demogorgon zie je rechts.
De bliksemschichten zijn randen van de arena. Als iemand daarin stapt of geduwd wordt, krijgt hij 1 schade. Idem met de spikes en bommen die je ziet.
En onderaan in het midden zie je de Fountain of Life, waar 5 levenspunten te halen zijn (Health die je verliest kan daar dus maximum 5 keer met 1 aangevuld worden)

De teams zijn:
Team 1:
Daisy, D*N, Susdus & Vermoljoen

Team 2:
de_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #1 Gepost op: 15-02-2021, 09:24:21 »
Dit spel spelen we in 7 ronden. Jullie hebben elk 10 Health en de Demogorgon heeft 40 Health. Als iemand's Health op 0 komt, is die persoon dood en ligt uit het spel. Jullie moeten dus proberen de Health van de Demogorgon op 0 krijgen.

Elke ronde start de Demogorgon met twee beurten. Daarna hebben jullie elk nog een beurt en jullie mogen iedere ronde zelf beslissen in welke volgorde jullie willen spelen om zo misschien een strategie uit te werken.

Een ronde werkt als volgt
Ik gooi voor iedereen 7 dobbelstenen. Daarop staan 4 verschillende symbolen:
2x
2x
1x
1x

Je kan deze geworpen symbolen combineren om acties uit te voeren. De volgende acties zijn standaard voor iedereen:
Geef 1 schade aan iemand naast je.
Beweeg 1 vakje
Duw iemand naast je.
Geef 1 schade aan iemand naar keuze (jullie kiezen best de Demogorgon uiteraard ;) )

Stel je hebt 4 pootjes, 2 zwaarden en een schild gerold. Dan kan je 2 keer 2 pootjes inzetten om 2 stappen te doen. Daarmee kom je bvb naast de Demogorgon te staan en die geef je dan 1 schade door je 2 zwaarden in te zetten.
Je schild blijft dan over en kan je niks mee doen.


MAAR! Elk karakter (en ook de Demogorgon) heeft vier eigen kaartjes (wapens/moves/magic) waarmee je nog andere combinaties kan maken. Dit zijn bvb die van Eleven:

Hiermee kan je iemand dus duwen. Als je hem daarmee op een bom, in spikes of tegen de rand van de arena duwt, verliest dat karakter 1 Health. Als je hem tegen een ander karakter duwt, verliezen beide karakters 1 Health.


Hiermee steel je 1 Health van iemand naast je. Die verliest dus 1 Health en jij krijgt er eentje bij. (LET OP: je kan nooit over je max van 10 gaan en de Demogorgon nooit over zijn max van 40)


Iedereen moet een dobbelsteen minder gooien als ze aan de beurt zijn. Dit stapelt op, dus als andere karakters ook zo'n kaart spelen, kan het zij ndat je een beurt start met 5 dobbelstenen ipv 7. Dit geldt enkel voor je volgende ronde.


Je krijgt er 1 Health bij en mag 2 vakjes verplaatsen.

Ik post de kaartjes van de andere karakters en van de Demogorgon in jullie eigen team topic, zodat je ze snel terug kan vinden.

Laten we proberen 2 ronden per dag te doen. Maar ik weet niet of dat realistisch is, we zien gaandeweg wel. Elk team moet in ieder geval evenveel ronden kunnen spelen.

Line of sight
Om iemand "ver weg" aan te vallen mag die persoon dus niet naast je staan en moet je line of sight hebben: je moet dus een rechte lijn kunnen trekken over de vakjes naar je tegenstander.
Dit is een voorbeeld van de line of sight die de Demogorgon in deze situatie heeft:


Nog even de dingen in de arena herhalen:
- als je tegen de rand loopt of geduwd wordt verlies je 1 Health
- als je tegen spikes of de bom loopt, verlies je 1 Health
- Onderaan is de Fountain of Life. Als je daar op gaat staan of over loopt, krijg je 1 Health terug. Er kan max 5 Health uit de Fountain of Life gehaald worden.

Puntentelling
Er zijn verschillende scenario's mogelijk:
- Beide teams hebben de Demogorgon verslagen: Het team dat dat het snelst deed wint 4 punten per persoon. Het andere 3 per persoon. Hebben beide teams de Demogorgon in dezelfde ronde verslagen, dan krijgt iedereen 4 punten.
- Een team versloeg hem wel, het andere niet: Het winnende team krijgt elk 4 punten, het tweede team krijgt elk 1 punt omdat ze nog leven (of minsts één iemand nog leeft)
- Beide teams versloegen hem niet: Het team dat de meeste schade deed krijgt elk 2 punten, het andere elk 1 punt.
-Een team versloeg hem niet, het andere team ook niet maar alle karakters zijn dood: Het team dat nog wel schade uitdeelde krijgt elk 2 punten. Het team dat dood is krijgt niks.
- Beide teams dood: niemand krijgt punten.

Heb je vragen? Stel ze hier! :)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 18:29:45 door Robbieazerty »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #2 Gepost op: 15-02-2021, 10:47:34 »
als jouw team de demogorgon doodt, maar jij leeft op dat moment zelf niet meer, krijg je dan wel de punten?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #3 Gepost op: 15-02-2021, 11:03:59 »
als jouw team de demogorgon doodt, maar jij leeft op dat moment zelf niet meer, krijg je dan wel de punten?
Dan krijg je nog wel punten ja. Want jullie hebben samen gestreden en de demogorgon is mede dood door jouw inzet.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #4 Gepost op: 15-02-2021, 12:51:08 »
1. Kan de Demogorgon ook punten uit de fountain of life halen?

2. Die kaartjes, liggen die allemaal vanaf het begin van het spel open op tafel en kun je die spelen wanneer je maar wil?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #5 Gepost op: 15-02-2021, 12:55:08 »
1. Kan de Demogorgon ook punten uit de fountain of life halen?
Ja  ::jaja::

Citaat
2. Die kaartjes, liggen die allemaal vanaf het begin van het spel open op tafel en kun je die spelen wanneer je maar wil?
Ja, die hebben jullie van begin af aan tot jullie beschikking. Ik heb ze intussen gepost en ga zo meteen als Demogorgon de eerste 2 beurten spelen om al een voorbeeld te geven.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #6 Gepost op: 15-02-2021, 13:39:07 »
ik ben even in een vragenbui hoor. Vergeef me.
- mag je die kaartjes meerdere keren gebruiken, of worden ze afgelegd na gebruik?
- waar moet het overleg plaatsvinden: in het topic zelf, of in pm's
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #7 Gepost op: 15-02-2021, 13:46:25 »
moet je voor een "ver weg" actie op dezelfde lijn staan of mag je overal staan?
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #8 Gepost op: 15-02-2021, 18:24:27 »
ik ben even in een vragenbui hoor. Vergeef me.
- mag je die kaartjes meerdere keren gebruiken, of worden ze afgelegd na gebruik?
- waar moet het overleg plaatsvinden: in het topic zelf, of in pm's
Je blijft je kaartjes houden, dus je kan ze altijd gebruiken.
Je mag overleggen waar je wil. Misschien best in pm zodat ik (de Demogorgon) niet weet wat jullie plannen zijn. :)

moet je voor een "ver weg" actie op dezelfde lijn staan of mag je overal staan?
Oeps, ja hele goede vraag! Je moet inderdaad "line of sight" hebben. Dus één rechte lijn naar trekken naar degene die je aanvalt. Daar mag geen obstakel of ander persoon tussen staan.

Dit geldt niet voor deze actie, die mag wel om het even van waaruit afgevuurd worden.:


Intusse ntoegevoegd mét voorbeeld hierboven.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 18:30:05 door Robbieazerty »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #9 Gepost op: 15-02-2021, 21:41:30 »
Is die max. 5 health die te verkrijgen is per persoon of in totaal? :-[

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #10 Gepost op: 16-02-2021, 07:26:00 »
In totaal.  :-[

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #11 Gepost op: 17-02-2021, 11:18:41 »
Vraag! In een ronde, mogen we elkaar afwisselen of moet je per persoon al je gewenste zetten doen, en als de volgende persoon begint ben jij klaar voor die ronde?
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #12 Gepost op: 17-02-2021, 15:13:39 »
Volgens de regels van het spel waar ik dit op gebaseerd heb (Arena for the Gods) moet iedereen zijn volledige beurt afhandelen. Normaal gezien met de klok mee, maar ik heb jullie het voordeel gegeven dat jullie die volgorde zelf mogen bepalen.

Dus je moet je volledige beurt wel afhandelen. Anders mag ik als Demogorgon ook acties opsparen en tussendoor aanvallen. ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #13 Gepost op: 17-02-2021, 15:52:28 »
Als iemand tegen de rand geduwd wordt,blijft diegene wel op het zelfde vakje staan neem ik aan?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #14 Gepost op: 17-02-2021, 15:59:40 »
 ::jaja::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2021, 08:23:47 »
Hoe werken die bommen en spikes precies?

Hetzelfde als de rand? (Je wordt teruggezet op het vakje waar je vandaan komt) of kun je er blijven staan (of iemand laten staan)
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2021, 10:24:38 »
Als ik een duw uitdeel, kan ik diegene elke kant op duwen dat ik wil? Of stel, ik duw iemand die schuin rechts onder mij staat, gaat die dan automatisch schuin rechts naar beneden?

Edit: bij nader inzien denk ik dat ik het antwoord wel weet, nl dat ik diegene dan ook naar schuin rechtsonder duw, voor dat andere is de 'move' optie.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 12:24:44 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #17 Gepost op: 18-02-2021, 18:51:59 »
Hoe werken die bommen en spikes precies?

Hetzelfde als de rand? (Je wordt teruggezet op het vakje waar je vandaan komt) of kun je er blijven staan (of iemand laten staan)

Volgens mij heeft Susdus Robbie bij ons 1 ronde 1 tegen de bom gespeeld, dus hetzelfde als de rand. Want toen Robbie weer mocht, en hij 2 stappen deed, stond hij in de fonteijn, en dat had volgens mij niet gekund, als hij op de bom had gestaan.

Maar ik kan ook niet goed gerekend hebben hoor.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #18 Gepost op: 18-02-2021, 18:55:19 »
Volgens mij heeft Susdus Robbie bij ons 1 ronde 1 tegen de bom gespeeld, dus hetzelfde als de rand. Want toen Robbie weer mocht, en hij 2 stappen deed, stond hij in de fonteijn, en dat had volgens mij niet gekund, als hij op de bom had gestaan.

Maar ik kan ook niet goed gerekend hebben hoor.
Robbie zei dit eerder in ons topic (met dank aan Ycaris voor het terugzoeken):

Het was misschien niet duidelijk, maar de rand van de arena is een soort muur/force field. Daar kan geen pion staan. Idem voor de spikes.
Enkel de "bom" kan je op staan, maar krijg je dan ook wel schade voor. De bom blijft actief, ook nadat er iemand op gestaan heeft.
Je hebt me in ieder geval wel tegen de rand geramd en ik loop dus de schade op, maar ik sta nog wel op dezelfde plaats.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Fight the Demogorgon (++)
« Reactie #19 Gepost op: 18-02-2021, 19:05:12 »
Volgens mij zie ik al waar mijn denkfout ligt, ik keek op het voorbeeld plaatje mbt de line of sight, ipv ons eigen bord. Dus ik keek naar de verkeerde bom.  ::schaam::


Dit is iig duidelijk nu, hopelijk kan Robbie ook de vraag van de vriend van Susdus beantwoorden dan kunnen wij ook weer verder.  ::jaja::