Auteur Topic: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris  (gelezen 2608 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man

Op basis van D*N's indeling zijn jullie de volgende karakters:
de_witte-> Dustin (bruine cirkel)
LuchtManiak -> Eleven (paarse cirkel)
Michael90 -> Lucas (rode cirkel)
Ycaris -> Mike (groene cirkel)

Ik zet jullie kaarten in spoilers, zodat het overzichtelijker is om terug te vinden als je later naar je eigen kaarten wil kijken.

Kaarten van de_witte/Dustin:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kaarten van LuchtManiak/Eleven:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kaarten van Michael90/Lucas:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kaarten van Ycaris/Mike:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


En dit zijn de kaarten van de Demogorgon:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ook nog even de standaard acties die iedereen kan doen:
Geef 1 schade aan iemand naast je.
Beweeg 1 vakje
Duw iemand naast je.
Geef 1 schade aan iemand naar keuze
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 07:53:33 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ronde 1
Demogorgon krijgt 2 beurten.
Beurt 1:


Ik pak de 2 groene pootjes om 1 stap te doen en stap daarmee naar beneden, naar het enige veilige vakje.
Ik pak een rood zwaard en groen pootje om Ram te doen. Ik zet 1 stap en kan vervolgens niemand rammen want er staat niemand naast mij.
Ik pak de 2 gele sterren om iemand naar keuze 1 schade aan te doen en val daarmee Dustin aan (ik heb een 4 zijdige dobbelsteen gegooid om dit te bepalen. Later zal de Demogorgon zich hiermee waarschijnlijk eerder op de zwakken richten, maar nu had iedereen nog 10 Health)
Dan blijft er 1 zwaard over waarmee ik niks kan.

Health:
Demogorgon: 40
de_witte/Dustin: 9
LuchtManiak/Eleven: 10
Michael90/Lucas: 10
Ycaris/Mike: 10


Beurt 2:


Hier kan ik helemaal niets mee, want er staan niemand naast me en ik kan alleen iemand aanvallen die naast mij staat. En ik kan niet moven.

Health:
Demogorgon: 40
de_witte/Dustin: 9
LuchtManiak/Eleven: 10
Michael90/Lucas: 10
Ycaris/Mike: 10


En dan is het aan jullie!
Ik post hier wat jullie gegooid hebben en waarmee je dus moet werken. Maar jullie mogen zelf de volgorde bepalen waarin jullie willen spelen.
de_witte/Dustin:


LuchtManiak/Eleven:


Michael90/Lucas:


Ycaris/Mike:


Veel succes!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik kan deze beurt niet zo veel.

Ik kan twee groene inzetten om een stapje te lopen, twee rode om Demo -1 te geven en te duwen en twee gele om Demo -1 te geven.

Maar doe nog even niks want er staan nog wat vragen open

Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik was de line of sight regel vergeten bij een aanval van iemand "ver weg":
Line of sight
Om iemand "ver weg" aan te vallen mag die persoon dus niet naast je staan en moet je line of sight hebben: je moet dus een rechte lijn kunnen trekken over de vakjes naar je tegenstander.
Dit is een voorbeeld van de line of sight die de Demogorgon in deze situatie heeft:

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Michael jij kan catapult gebruiken. Als je eerst 1 stap zet kom je in de view van Robbie. Dan kun je hem hitten en meteen weer een plek naar achter moven, zodat ie niet dichterbij de Fountain of Life komt.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Jullie staan intussen een dag achter op het andere team he ;)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Niet iedereen is nog akkoord met het plan dus we wachten rustig af ;)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Ik pak 2 groene pootjes en doe een stapje naar rechts
Dan gebruik ik het sterretje en move ik de_witte 1 plaats naar voren (derde vakje, tweede rij)
Tot slot switch ik van plek met Robbie door een groen pootje ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ah... dan staat Robbie naast me

Ik gebruik 2 gele sterretjes voor een Punch Kick op Robbie (-3)
Dan gebruik ik 2 groene pootjes om een stap naar rechts te doen 2e rij, meest rechter vakje
En tenslotte gebruik ik twee rode zwaarden om mijn Airzooka te activeren op Robbie (-1), die daarmee een vakje naar links verplaatst.
Hij staat nu op de tweede rij, meest linker vakje (waar Michael begon)

met mijn laatste groene pootje kan ik helaas niks
Wit is ook een kleur!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Dan Punch ik die vuile Demogorgon vol in de buik, waardoor hij 1 schade oploopt en een dobbelsteen verliest. Dan move ik snel weg, eerst naar rechts (C2) en dan move ik nog een keer naar onder (D3).
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #10 Gepost op: 16-02-2021, 22:58:21 »
Dan staat het voorlopig zo:

Health:
Demogorgon: 35 -1 Dobbelsteen!
de_witte/Dustin: 9
LuchtManiak/Eleven: 10
Michael90/Lucas: 10
Ycaris/Mike: 10



Ik ga pas verder als jullie zeggen dat de ronde gedaan is.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2021, 23:27:33 »
Ronde is nog niet klaar: Luchtmaniak moet nog. Ik weet wat hij wil zetten,maar weet niet of toegestaan/wenselijk is dat spelers voor elkaar de zetten posten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2021, 23:37:36 »
Hier zijn mijn zetten voor deze ronde.

Ik gebruik protect (voor 2 van mijn blauwe schildjes) om twee stappen te lopen. In mijn vrolijke wandeling loop ik 1x naar links. En dan 1x naar linksonder (zodat ik rechts van Robbie de Demorgorgon sta). Hem begroet ik hartelijk, waarna ik leech gebruik (een rode en een gele blubbie) om 1 leven van Robmonster te stelen. Nadat ik Demorgorobbie daarvoor vriendelijk bedank, gebruik ik force (2 groene handjes) aangezien ik goed kan merken dat hij al even niet gedouched heeft. Door mijn force valt Robmonster naar achter in de bliksemschichten. Terwijl Robmonster geëlektrocuteerd wordt haal ik opgelucht adem door de afstand die tussen ons ontstaan is. Om de stank helemaal kwijt te staan gebruik ik mijn 'move' (uit de gebruikte force) om een stapje naar rechtsonder te doen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #13 Gepost op: 17-02-2021, 08:35:33 »
Het was misschien niet duidelijk, maar de rand van de arena is een soort muur/force field. Daar kan geen pion staan. Idem voor de spikes.
Enkel de "bom" kan je op staan, maar krijg je dan ook wel schade voor. De bom blijft actief, ook nadat er iemand op gestaan heeft.
Je hebt me in ieder geval wel tegen de rand geramd en ik loop dus de schade op, maar ik sta nog wel op dezelfde plaats.

Health:
Demogorgon: 33 -1 Dobbelsteen!
de_witte/Dustin: 9
LuchtManiak/Eleven: 10
Michael90/Lucas: 10
Ycaris/Mike: 10

Ronde 2
Demogorgon krijgt 2 beurten.
Beurt 1 (met 1 dobbelsteen minder)


Zonder zwaard kan de Demogorgon vrijwel niets. Hij zet een stap naar Eleven en Mike in de hoop hierna beter te gooien.


Ik gebruik een Mass Attack met zwaard en ster. Daarmee geef ik 2 schade aan Eleven en aan alle helden die naast haar staan, dus ook Mike.
Vervolgens gebruik ik Rage met zwaard en schild. Hierdoor krijgt iedereen die naast me staat 1 schade, -1 dobbelsteen én wordt geduwd. Eleven wordt in de spikes geduwd en krijgt nog eens 1 schade. Mike wordt zuid oost geduwd.
Dan move ik met 2 groene poten nog naar links.


Health:
Demogorgon: 33
de_witte/Dustin: 9
LuchtManiak/Eleven: 6 -1 Dobbelsteen!
Michael90/Lucas: 10
Ycaris/Mike: 8 -1 Dobbelsteen!

En dan is het aan jullie!
de_witte/Dustin:


LuchtManiak/Eleven -1 Dobbelsteen!:


Michael90/Lucas:


Ycaris/Mike -1 Dobbelsteen!:

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #14 Gepost op: 17-02-2021, 16:05:24 »
Even een vraagje over mijn tegel "Force". Het klopt toch dat ik zelf de volgorde mag kiezen van lopen/duwen? Dus ik mag eerst 1 move doen en dan 1 duw?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2021, 19:24:51 »
Nee het moet van boven naar onder afgehandeld worden. Die Force is een soort van duwen en dan weglopen.

Idem bij mijn Ram, ik moet eerst stappen en dan duwen, omdat ik dus kom aanlopen en dan iemand ram. Dat mag ik ook niet andersom uitvoeren.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2021, 21:49:05 »
We zijn er uit!
Ik begin met een stukje wandelen (walk = 2groene pootjes). Eerst loop ik naar D3 en dan naar C2.
Ik maak mijn zet af met een gemene trap (kick = 1 gele ster) in de ribben, waardoor De Demogorgon 1 health verliest en ook nog een dobbelsteen  >:D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2021, 21:55:15 »
Op magische wijze switch ik met Mike van positie (groen pootje), daarna gebruik ik 2x twee zwaarden op Robbie en voordat hij ook maar tijd heeft om aan een tegenaanval te denken switch ik snel van positie met Dustin (groen pootje)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #18 Gepost op: 17-02-2021, 22:01:35 »
Ja maar... dan sta ik ineens naast Robbie

ik gebruik een rood zwaard en een blauw schild om Robbie tegen de rand te duwen (scatter)
vervolgens is het tijd om weg te rennen, daarvoor gebruik ik knock over (groen pootje en blauw schild) en loop naar rechtsboven waardoor Luchtmaniak naar rechtsonder wordt geduwd (tot vlak boven Ycaris)
Mijn laatste twee groene pootjes gebruik ik om nogmaals naar rechtsboven te lopen. Ik eindig mijn beurt dus op het middelste vakje van de bovenste rij
Wit is ook een kleur!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fight the Demogorgon - Groep 2: De_witte, Luchtmaniak, Michael90 & Ycaris
« Reactie #19 Gepost op: 17-02-2021, 22:29:24 »
Ik gebruik protect (2 smurfenschildjes) om 1 health te krijgen. Vervolgens gebruik ik force (2 groene pootjes) om Mike een plek naar achter te duwen. Dan ga ik op de plek staan waar Ycaris net stond #opgestaanplaatsvergaan