Auteur Topic: PotC - Dé Strijd!  (gelezen 4008 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
PotC - Dé Strijd!
« Gepost op: 22-02-2021, 23:07:30 »

Het spookschip en het Zapschip gaan de strijd tegen elkaar aan en deze keer speelt iedereen wél mee én kan iedereen er ook punten mee verdienen!

Jullie gaan naar elkaar's schip schieten. Maar dan aan de hand van een simpel flash game (of twee).

Het werkt zo
Jullie spelen een flash game, maar in duels tegen elkaar. Voor het eerste spel (een bubble shoot game) zijn de duels tussen de spookschipkandidaten en de Zap kandidaten die zij eerder in dit topic hebben uitgedaagd:
Vermoljoen vs Ycaris
Swifty vs Susdus
monkeysuncle vs Daisy
Molfreak Arno vs LuchtManiak


Dan is er nog een ander flash game, waarbij de 3 Zap kandidaten die niet werden gekozen (D*N, de_witte en michael90) mogen kiezen tegen wie zij strijden van het Spookschip. Dan blijft er nog één spookschip kandidaat over en die mag zelf kiezen tegen wie van de 7 Zap kandidaten hij/zij dit flash game wil spelen. Dat mag ook iemand van de drie zijn die dit flash game reeds speelt.

D*N, de_witte en Michael90, post hier aub zo snel mogelijk tegen wie je wil duelleren: Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle of Vermoljoen.


Vervolgens krijgen jullie tot woensdagavond 20u om een zo goed mogelijke score in die spellen neer te zetten. Dat doe je door mij een screenshot van je score te sturen. MAAR let op: je mag maar één keer een screenshot insturen! En je mag zel bepalen wanneer je dat instuurt.

Woensdagavond vergelijk ik alle scores én het tijdstip can insturen. Degene die in een duel de beste score heeft ingestuurd vuurt een kanonskogel af naar het andere schip. Die kogel wordt afgevuurd op de datum en het tijdstip wanneer die score werd ingestuurd.

Het schip dat als eerste 4 keer beschoten werd, verliest!

Je wil dus waarschijnlijk zo veel en lang mogelijk spelen om een goede score neer te zetten, maar als je te lang wacht, heeft het andere team misschien al vier keer een ander duel gewonnen en maakt jouw score al niet meer uit... Ga je dus voor langer proberen om een hoge score te halen, of zo snel en hoog mogelijk?

Een voorbeeld
Dit is bvb de volgorde waarin ik via pm scores heb gekregen. De kleuren duiden aan wie in een duel zat met elkaar.
1. Vermoljoen stuurt een score van 20
2. Molfreak Arno stuurt een score van 22
3. Ycaris stuurt een score van 19
4. Swifty stuurt een score van 23
5. Daisy stuurt een score van 25
6. Susdus stuurt een score van 24
7. monkeysuncle stuurt een score van 22
8. LuchtManiak stuurt een score van 23


Ik kijk dan op woensdagavond en zie:
1. Vermoljoen stuurde in zijn duel als eerst iets in én had beter gescoord dan Ycaris: hij vuurt een kanon af! Daarmee is 1-0 voor het Spookschip.
2. Molfreak Arno stuurde als 2e iets in. Maar LuchtManiak scoorde beter. Die vuurt echter nog geen kanon af, want dat wordt chronologisch gedaan.
3. Ycaris had reeds verlore nvan Vermoljoen.
4. Swifty verloor van Susdus, die nu ook nog niet vuurt, want Susdus heeft later ingestuurd.
5. Daisy won van monkeysuncle en vuurt een kanon af: 1-1
6. Susdus had dus gewonnen van Swifty en vuurt nu haar kanon af: 1-2 voor de Zappers!
7. monkeysuncle had verloren van Daisy.
8. LuchtManiak had gewonnen van Molfreak Arno en vuurt nu zijn kanon af: 1-3 voor de Zappers!

En hetzelfde doe ik voor het andere flash game. Beide spellen lopen gelijktijdig, dus die van het tweede flash game zitten hiertussen. Vanaf het moment dat een team zijn 4e kanon af schiet (in beide spellen gecombineerd), wint dat team! Het zou dus zelfs 4-4 kunnen worden, maar dan wint het team dat zijn 4e kanon als vroegste afgeschoten heeft.

Puntentelling
De Spookschippers winnen een punt voor elk duel dat ze winnen!
De Zappers winnen ook een punt voor elk duel dat ze winnen. Bij het 2e flash game mogen D*N, de_witte en michael90 een duelpartner uitkiezen. De spookschip kandidaat die dan niet gekozen wordt, mag zélf kiezen tegen wie hij/zij wil spelen en bepaalt daarmee dus ook wie van de Zappers kans maakt om een extra punt te verdienen!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 19:51:18 door Robbieazerty »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2021, 23:13:41 »
Ik kies Ycaris.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2021, 23:15:08 »
Oh ik dacht we gaan nog even overleggen met elkaar, maar het is gewoon zo snel mogelijk roepen?

Dan ga ik voor de queen van het hoofdprogramma: kom maar op Susdus!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2021, 23:17:23 »
Oh ja, dat hadden we misschien wel kunnen doen inderdaad  ;D  Ik was eventjes te snel
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2021, 23:18:04 »
Arno of Monkey. Ik wil graag meedoen :-[

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2021, 23:19:23 »
Arno of Monkey. Ik wil graag meedoen :-[
ik liever niet... Ik heb deze week niet zo veel tijd  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2021, 23:20:24 »
Niet met mij Michael90, ik kies Daisy. Throwback naar ons vlinderspelletje  ::hug::
My fall will be for you

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2021, 23:20:52 »
Oh ik dacht we gaan nog even overleggen met elkaar, maar het is gewoon zo snel mogelijk roepen?

Dan ga ik voor de queen van het hoofdprogramma: kom maar op Susdus!
Waarom! Dacht ik net even een weekje wat rustiger aan te kunnen doen en was al bezig met een powernap





(stiekem hoop ik natuurlijk dat we het vrouwengehalte na deze aflevering nóg hoger kunnen krijgen, maar ik ga uiteraard mijn best doen voor het OG Zap team!)
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2021, 23:21:24 »
Niet met mij Michael90, ik kies Daisy. Throwback naar ons vlinderspelletje  ::hug::

Bring it on, time for revenge  8)

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2021, 23:22:24 »
Nou, ik kies  luchtmaniak

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2021, 23:44:06 »
Dit voelt als een aflevering van Pokémon, waarbij Michael90 de Pokémon is die wil vechten maar nooit ingezet wordt.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #11 Gepost op: 23-02-2021, 10:03:00 »
Normaal werken Piraten met zwaarden en sabels, maar soms hebben ze ook coole piraten pistolen.


Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle & Vermoljoen gaan de strijd aan tegen Ycaris, Susdus, Daisy en LuchtManiak in een potje Ca$h n Guns.

Hier alvast de video om het visueel voor te stellen:

Verschil met de video: jullie spelen 6 ronden ipv 8.

Beide pirate crews hebben een grot vol treasure gevonden, maar dan merken ze elkaar op! Ze besluiten de schat eerlijk te verdelen, totdat... iedereen zijn pistool trekt en op iemand richt!! Maar wie bluft er? Wiens pistool is niet geladen en wie schiet er echt? Aan jou om te beslissen of je je terug trekt tijdens deze schat verdeling of niet.

Hoe werkt het?
Iemand start als Kapitein. Volgens de regels is dat de oudste... ik weet jullie leeftijden niet echt, maar denk dat ik richting Swifty, Ycaris en misschien monkeysuncle moet kijken?

Vervolgens verloopt een ronde als volgt:
1. Loot: Ik post de treasure loot die er valt te rapen.
2. Richten: Ieder pm't mij met welke kogel hij/zij wil schieten. Je hebt 3 echte kogels en 3 nep kogels. Je laat me tevens weten op wie je wil richten.
3. Kapitein: Ik post wie op wie richt. De Kapitein heeft als privilege dat ie één persoon die op hem/haar richt mag verplichten om op een andere te richten (die persoon mag dan zelf kiezen op welke andere kandidaat hij richt).
4. Moed: Je pm't me of je moedig genoeg bent om te blijven staan of dat je je terug trekt. Als je je terug trekt, kan je sowieso geen treasure meer krijgen. Maar als je blijft staan en iemand van degenen die een pistool op je richten schiet met een echte kogel, dan lig je ook neer en kan je ook geen treasure krijgen.
5. Shieten: Enkel zij die zich NIET teruggetrokken hebben schieten met hun pistool op degene waar ze op richten. Als het een nep kogel is, gebeurt er niets. Als het een echte kogel is, krijg je een wonde en lig je op de grond (dus geen treasure voor jou deze ronde). Bij 3 wonden lig je helemaal uit het spel. Als je alle 3 wonden in één beurt krijgt, lig je er meteen uit. De kogels van degenen die zich terug getrokken hadden, worden niet bekend gemaakt.
6. Kiezen: De overblijvers (degenen die zich niet terug getrokken hebben en die niet neergeschoten zijn) kiezen één voor één een treasure, te beginnen bij de Kapitein en dan met de klok rond. (Volgorde: Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle, Vermoljoen, Ycaris, Susdus, Daisy en LuchtManiak)

Treasure
Er zijn verschillende dingen in de schatkisten te vinden:
- Zakje met 5 goudstukken, met 10 goudstukken of met 20 goudstukken
- Diamanten met verschillende waarden (1 goud, 5 goud of 10 goud). Degene die op het einde de meeste waarde aan diamanten heeft krijgt als bonus de Piratendiamant die 60 goud waard is!
- Juwelen die meer waard zijn naarmate je er meer hebt. 1 juweel is 4 goud waard. Twee 12 goud, 3 30 goud, 4 60 goud, 5 100 goud, 6 150 goud, 7 200 goud, 8 300 goud, 9 400 goud en 10 500 goud.
- Echte kogel: hiermee mag je een nepkogel van jou vervangen door een echte.
- Rum: hiermee genees je 1 wonde

Puntentelling
Op het einde van de opdracht wordt uitgerekend hoeveel goud beide groepen hebben. Enkel het goud van nog in leven zijnde spelers wordt geteld! De groep die het meeste goud bij elkaar heeft verzameld wint. Zijn dat de Zap kandidaten, dan komt er niemand van het Spookschip terug. Zijn het de Spookschip kandidaten, dan zullen er TWEE Zap kandidaten geëlimineerd worden en komt één van de Spookschipkandidate nterug in het spel.

Naast de opdracht met het eiland doorzoeken (raster vullen) telt ook deze opdracht voor punten voor de Spookschip kandidaten. Of je nog leeft of niet, degene met het meeste goud krijgt 3 punten, de volgende 2, de volgende 1 en de laatste 0.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2021, 10:13:10 »
Als ik het goed heb is Ycaris ietsje ouder dan ik. Van Monkeysuncle weet ik het niet precies, komt in de buurt waarschijnlijk. Ik zal mijn geboortedag melden, dan hoeven zij alleen maar te zeggen of ze ouder of jonger zijn ;D

Ik ben van 30 oktober 1973
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2021, 10:16:42 »
Jonger en Ycaris ouder volgens mij
My fall will be for you

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2021, 10:16:53 »
Ik ben alleszins niet de oudste  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2021, 11:34:09 »
Schuift de Kapitein rol ook door?
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2021, 12:01:25 »
En klopt het dat de Zap-spelers geen onderlinge strijd hebben bij dit spel?
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #17 Gepost op: 23-02-2021, 13:27:42 »
Schuift de Kapitein rol ook door?
Oh ja, de Kapiteinshoed ligt ook bij de loot. Dus wie wil kan die pakken om volgende ronde Kapitein te zijn.

En klopt het dat de Zap-spelers geen onderlinge strijd hebben bij dit spel?
Klopt. Zij proberen vooral te voorkomen dat er 2 van hen(= alle Zap kandidaten) uitvliegen.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #18 Gepost op: 23-02-2021, 15:07:51 »
Ik kies Ycaris.
In eerste instantie dacht ik: oh wat leuk, Vermiljoen wil graag met mij samenwerken!
Inmiddels begrijp ik dat het tégen elkaar is en hij dus gewoon op zoek was naar de zwakste kandidaat  :-\\

Als ik het goed heb is Ycaris ietsje ouder dan ik. Van Monkeysuncle weet ik het niet precies, komt in de buurt waarschijnlijk. Ik zal mijn geboortedag melden, dan hoeven zij alleen maar te zeggen of ze ouder of jonger zijn ;D

Ik ben van 30 oktober 1973


(oftwel: ja, ik ben ouder)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #19 Gepost op: 23-02-2021, 15:33:32 »
In eerste instantie dacht ik: oh wat leuk, Vermiljoen wil graag met mij samenwerken!
Inmiddels begrijp ik dat het tégen elkaar is en hij dus gewoon op zoek was naar de zwakste kandidaat
;D

Ik koos je eigenlijk vooral omdat we gelijk laatste eindigden  :P
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::