Auteur Topic: PotC - Dé Strijd!  (gelezen 4010 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2021, 18:44:51 »
Dat zeg ik: de zwakste kandidaat dus  ;)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2021, 18:46:07 »
Ik denk dat de meeste de opdracht hebben kunnen lezen en we weten wie de kapitein is (Ycaris!), dus ik start het spel!

De loot voor deze ronde:
Kapiteinshoed (als je deze pakt, ben jij de volgende ronde de kapitein)
5 goud
10 goud
10 goud
10 goud
10 goud
20 goud
20 goud

Diamant ter waarde van 5 goud
Juweel
Echte kogel


Dan moet iedereen me nu pm'en op wie ze richten en of dat met een echte of een nep kogel is (reminder: je hebt 3 echte en 3 nep).
Dit moet vóór woensdag 18u! Ik zet de deadline nu nog op 24 uur, maar hierna gaan we sneller door moeten.

Veel succes!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2021, 18:52:47 »
Wat gebeurt er eigenlijk als niemand de kapiteinshoed pakt?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #23 Gepost op: 23-02-2021, 18:54:44 »
Citaat
(Volgorde: Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle, Vermoljoen, Ycaris, Susdus, Daisy en LuchtManiak)

Blijft deze volgorde altijd hetzelfde? Of wordt ie na elke ronde random gemixt om het eerlijk te houden?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #24 Gepost op: 23-02-2021, 19:11:10 »
Wat gebeurt er eigenlijk als niemand de kapiteinshoed pakt?
Dan blijft de kapitein de kapitein.
Maar alles wordt verdeeld tot het op is of tot iedereen gepast heeft. Dus ik denk dat het bijna niet voor zal komen dat niemand de kapiteinshoed pakt.

Blijft deze volgorde altijd hetzelfde? Of wordt ie na elke ronde random gemixt om het eerlijk te houden?
Nee, deze volgorde blijft, maar zoals gezegd begint het bij de kapitein. Dus volgende ronde zou  Ycaris als eerste iets mogen kiezen (als ze zich niet teruggetrokken heeft of neergeschoten werd), gevolgd door Susdus, etc.
Als iemand anders de kapitein wordt begint die iemand en gaat het in die volgorde verder.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2021, 19:42:53 »
De piraten komen elkaar tegen in de groot en trekken onmiddellijk hun wapens:
Monkeysuncle richt op Susdus
Molfreak Arno & Swifty richten op Daisy
Vermoljoen richt op LuchtManiak
Daisy richt op Vermoljoen
Susdus richt op monkeysuncle
Ycaris richt op Swifty
LuchtManiak richt op Molfreak Arno



Niemand richt op de Kapitein, dus Ycaris mag niemand gebieden op iemand anders te richten.

Dan gaan we naar stap 4: blijf je staan of niet?
Als je blijft staan, schiet je jouw geweer en kan jij ook beschoten worden. Als je niet beschoten wordt door een echte kogel, mag je mee delen in de treasure loot.
Als je je terug trekt, schiet jij niet en komt ook niemand te weten wat voor kogel je had ingezet. Iedereen die op jou mikte, schiet je vervolgens ook niet meer, waardoor je ook niet te weten komt welk kogel die persoon had. En uiteraard mag je niet meedelen met de treasure als je je terug trekt.

PM mij voor middernacht (als dat niet te kort is) of je blijft staan. Ycaris hoeft dat niet per se te laten weten, want normaal gezien blijf je wel staan als niemand op je richt. :)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2021, 20:10:39 »
Ah gezellig Monkey, ik zie dat we elkaar gekozen hebben!


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Talk less, smile more

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2021, 22:46:59 »
Voordat we straks de treasure gaan verdelen, toch nog even een belangrijke vraag: Worden de diamanten en juwelen eerst per team bij elkaar opgeteld, waarna besloten wie de piratendiamant krijgt en wat de waarde van de juwelen is? Of gaat dit per persoon?

En voor de zekerheid: iedereen mag per ronde maar 1 item pakken toch?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2021, 07:33:50 »
Voordat we straks de treasure gaan verdelen, toch nog even een belangrijke vraag: Worden de diamanten en juwelen eerst per team bij elkaar opgeteld, waarna besloten wie de piratendiamant krijgt en wat de waarde van de juwelen is? Of gaat dit per persoon?
Nee, dit is per persoon. De persoon met de meeste diamanten krijgt de grote Piratendiamant.

Citaat
En voor de zekerheid: iedereen mag per ronde maar 1 item pakken toch?
Alles wordt verdeeld tot het op is of tot iedereen gepast heeft. Je mag dus ook passen als je aan de beurt bent, al zou ik niet weten waarom je dat zou doen (tenzij je er in deze groepsvariant een strategie mee op kan bouwen.

Maar ik besef me plots wel dat dit spel héél lang kan gaan duren als ieder een voor een moet posten wat ie pakt.  ;D ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #29 Gepost op: 25-02-2021, 11:58:41 »
Iedereen is super moedig en blijft staan!  ::ok::

Dat wil dus zeggen dat iedereen ook schiet en we gaan kijken met wat voor kogels er geschoten wordt:
Monkeysuncle richtte op Susdus
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Molfreak Arno & Swifty richten op Daisy
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vermoljoen richt op LuchtManiak
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Daisy richt op Vermoljoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Susdus richt op monkeysuncle
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ycaris richt op Swifty
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
LuchtManiak richt op Molfreak Arno
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat wil zeggen dat volgende mensen blijven staan en ze nu een voor een loot mogen kiezen tot alles op is en wel in deze volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ter herinnering, dit is de loot:
De loot voor deze ronde:
Kapiteinshoed (als je deze pakt, ben jij de volgende ronde de kapitein)
5 goud
10 goud
10 goud
10 goud
10 goud
20 goud
20 goud

Diamant ter waarde van 5 goud
Juweel
Echte kogel


Om het vooruit te laten gaan, sta ik voor de Zap kandidaten toe dat iemand anders ook mag kiezen wat Ycaris of Daisy pakt, aangezien het voor jullie individueel niet uit maakt hoeveel goud/diamanten/etc jullie hebben. Molfreak Arno moet wel telkens zelf kiezen. Mogelijks ga ik julie stalken op discord. ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2021, 13:07:50 »
Die hoed stond me goed! Doe die nog maar een keer  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2021, 13:12:18 »
Ik wil graag de kogel.

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2021, 14:56:59 »
Wat houd dat juweel in?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2021, 14:58:12 »
Nevermind, ik kies de diamant

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2021, 15:12:34 »
Nee, dit is per persoon. De persoon met de meeste diamanten krijgt de grote Piratendiamant.
Dus als ieder persoon uit het team 2 diamanten/juwelen heeft op het eind, dan telt dit in de teamscore als 4*2 stukken, en niét als 1*8? Even dubbelchecken!
Talk less, smile more

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2021, 16:00:24 »
Het juweel graag
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2021, 16:24:33 »
Er is alleen nog maar goud dus ik begin bij 20.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2021, 16:33:58 »
Ik denk dat het voor het tempo handig kan zijn dat Robbie nu op basis van de volgorde het goud verder gaat verdelen van hoog naar laag? Ik vermoed namelijk niet dat iemand eerst voor 5 goud en dan voor 20 goud wil gaan?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2021, 16:44:58 »
Dus als ieder persoon uit het team 2 diamanten/juwelen heeft op het eind, dan telt dit in de teamscore als 4*2 stukken, en niét als 1*8? Even dubbelchecken!
Klopt, diamanten en juwelen worden individueel opgeteld.  ::jaja::

Ik ben nog even aan het kijken of deze opdracht wel werkt in deze setting. Het is niet bedoeld om met twee teams tegen elkaar te spelen en mogelijk zijn er wat gaten...  :-\\ en dat zou jammer zijn want kan betekenen dat het spel al vast ligt en een bepaald team geen kans heeft.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2021, 16:48:19 »
Iedereen is super moedig en blijft staan!  ::ok::

Dat wil dus zeggen dat iedereen ook schiet en we gaan kijken met wat voor kogels er geschoten wordt:
Monkeysuncle richtte op Susdus
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Molfreak Arno & Swifty richten op Daisy
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Vermoljoen richt op LuchtManiak
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Daisy richt op Vermoljoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Susdus richt op monkeysuncle
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ycaris richt op Swifty
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
LuchtManiak richt op Molfreak Arno
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat wil zeggen dat volgende mensen blijven staan en ze nu een voor een loot mogen kiezen tot alles op is en wel in deze volgorde:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ter herinnering, dit is de loot:
Om het vooruit te laten gaan, sta ik voor de Zap kandidaten toe dat iemand anders ook mag kiezen wat Ycaris of Daisy pakt, aangezien het voor jullie individueel niet uit maakt hoeveel goud/diamanten/etc jullie hebben. Molfreak Arno moet wel telkens zelf kiezen. Mogelijks ga ik julie stalken op discord. ;)

Oeps, niet iedereen was super moedig! LuchtManiak had na zijn oorspronkelijke pm me nog gestuurd dat ie toch zich terug wou trekken. Maar tijdens het posten van de resultaten heb ik dat gemist...
Zijn kogel is nu wel bekend, maar hij heeft in ieder geval geen wonde.