Auteur Topic: PotC - Dé Strijd!  (gelezen 4085 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #60 Gepost op: 28-02-2021, 14:00:05 »
Zullen we zelf alvast besluiten dat we voor 19u vanavond Robbie moeten zeggen op wie we richten en met wat? ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2021, 14:07:51 »
Zullen we zelf alvast besluiten dat we voor 19u vanavond Robbie moeten zeggen op wie we richten en met wat? ;D

Wat mij betreft prima.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2021, 15:47:17 »
Ja, ik wou nog even kijken hoe het zou gaan, maar ik denk dat deze opdracht niet juist zit voor deze opzet.

Het team tegen team aspect werkt niet, om een paar redenen:
- Het is sowieso 4 tegen 4, waarbij anders iedereen tegen elkaar is in het echte spel.
- Het overleggen heb je in het echt ook niet.
- De kapiteinshoed is in deze versie cruciaal, want daarmee kan je als team altijd als eerste het beste kiezen. In het echte spel wordt die kapiteinshoed bijna altijd als een van de laatste dingen gekozen, maar hier hebben beide teams het zo te zien goed door wat voor groot voordeel het oplevert en wordt ie telkens als een van de eerste dingen gekozen. Daarmee heeft het team met de oudste persoon gewoon uit toeval een groot voordeel.
- Het feit dat de spookschip leden onderling ook moeten strijden om het meeste geld te hebben en het andere team niet, gooit de balans daarbij ook nog wat mee overhoop...


Dus ik vrees dat ik enn van de vervelendste beslissingen moet nemen die ik zo'n online spel moet maken en dat is om de hele opdracht te annuleren. Daar zullen vast voor- en tegenstanders van zijn, maar uiteindelijk ligt de eindbeslissing bij mij. Het moet wel een eerlijke strijd blijven en in dit geval heeft het team dat niet kon starten met een kapitein amper kans om te winnen.

Er komt een (simpelere) opdracht in de plaats hiervan. Maar ik post die vanavond pas, zodat dit nieuws eerst nog door iedereen gelezen kan worden.

Sorry voor alle tijd en moeite die jullie hier al in hebben gestoken...

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2021, 16:20:03 »
Het team tegen team aspect werkt niet, om een paar redenen:
- Het is sowieso 4 tegen 4, waarbij anders iedereen tegen elkaar is in het echte spel.
- De kapiteinshoed is in deze versie cruciaal, want daarmee kan je als team altijd als eerste het beste kiezen. In het echte spel wordt die kapiteinshoed bijna altijd als een van de laatste dingen gekozen, maar hier hebben beide teams het zo te zien goed door wat voor groot voordeel het oplevert en wordt ie telkens als een van de eerste dingen gekozen. Daarmee heeft het team met de oudste persoon gewoon uit toeval een groot voordeel.
- Het feit dat de spookschip leden onderling ook moeten strijden om het meeste geld te hebben en het andere team niet, gooit de balans daarbij ook nog wat mee overhoop...
- Ik wilde in het begin nog suggereren om de pakvolgorde om en om te maken. Maar het viel inderdaad zó gunstig voor ons uit, dat ik toch maar mijn mond gehouden heb.
- op zich hadden zij die de volgende ronde kunnen bemachtigen. Door met scherp op Daisy en Luchtmaniak te schieten, waren zij volgende ronde bijna zeker van eerste pak. Tenzij wij alle vier met scherp zouden schieten. Maar dat had ook zo zijn risico's en nadelen.
- ook die hadden we in de gaten ja. Maar ook dat vonden we een té leuk voordeel om tegen te protesteren.


maar uiteindelijk ligt de eindbeslissing bij mij.

En zo is het maar net  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Sorry voor alle tijd en moeite die jullie hier al in hebben gestoken...
Dat is toch het hele idee van dit spel: dat wij een beetje van de straat gehouden worden?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2021, 16:24:34 »
Toffe reactie Ycaris.


En dankjewel Robbie ::bravo:: Ik vind Zap en jouw organisatie geweldig ::bravo:: maar deze opdracht frustreerde mij, het voelde niet als een eerlijke kans. Fijn dat je ons een andere kans wilt geven ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2021, 16:27:56 »
Ondanks dat het natuurlijk ongunstig is voor de zap kandidaten, denk ik ook de juiste beslissing hoor ::jaja:: ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2021, 16:31:08 »
Terechte beslissing, Robbie  ::ok::  Niet vergeten dat je het tot nu toe erg goed deed!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2021, 17:40:54 »
Dank Robbie. Ik snap hoe lastig dat kan zijn, om het helemaal om te moeten gooien!  ::hug::

Wij hadden zelf als tactiek voor team Zap bedacht dat ze gewoon de eerste drie rondes telkens met een echte kogel konden schieten op ieder van ons. Dan zou er, dankzij de kapitein, altijd iemand van team Zap blijven staan die dan alles kon graaien, inclusief de kapiteinshoed en extra kogels. In ronde 4 zou dan nog steeds iemand overleven van team Zap, zelfs al hadden wij al onze kogels opgespaard tot de laatste drie rondes.

Ik ben benieuwd wat je gaat verzinnen. Ik hoop vooral op een mooie strijd.
My fall will be for you

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2021, 17:47:29 »
Soms is het ook gewoon trial and error. Het kan niet altijd goed gaan. Deze opdracht vond ik zeer leuk bedacht en ook wel fijn omdat ik twee keer bleef staan en 2 keer geen wonder kreeg  :P .
Maar ik snap ook volledig dat er een andere opdracht komt. En een extra pirates vind ik wel leuk. Ik houd van deze aflevering. Dankje Robbie, doe zo verder. Je bent een natuurtalent in dit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2021, 19:46:53 »
Het spookschip en het Zapschip gaan de strijd tegen elkaar aan en deze keer speelt iedereen wél mee én kan iedereen er ook punten mee verdienen!

Jullie gaan naar elkaar's schip schieten. Maar dan aan de hand van een simpel flash game (of twee).

Het werkt zo
Jullie spelen een flash game, maar in duels tegen elkaar. Voor het eerste spel (een bubble shoot game) zijn de duels tussen de spookschipkandidaten en de Zap kandidaten die zij eerder in dit topic hebben uitgedaagd:
Vermoljoen vs Ycaris
Swifty vs Susdus
monkeysuncle vs Daisy
Molfreak Arno vs LuchtManiak


Dan is er nog een ander flash game, waarbij de 3 Zap kandidaten die niet werden gekozen (D*N, de_witte en michael90) mogen kiezen tegen wie zij strijden van het Spookschip. Dan blijft er nog één spookschip kandidaat over en die mag zelf kiezen tegen wie van de 7 Zap kandidaten hij/zij dit flash game wil spelen. Dat mag ook iemand van de drie zijn die dit flash game reeds speelt.

D*N, de_witte en Michael90, post hier aub zo snel mogelijk tegen wie je wil duelleren: Swifty, Molfreak Arno, monkeysuncle of Vermoljoen.


Vervolgens krijgen jullie tot woensdagavond 20u om een zo goed mogelijke score in die spellen neer te zetten. Dat doe je door mij een screenshot van je score te sturen. MAAR let op: je mag maar één keer een screenshot insturen! En je mag zel bepalen wanneer je dat instuurt.

Woensdagavond vergelijk ik alle scores én het tijdstip can insturen. Degene die in een duel de beste score heeft ingestuurd vuurt een kanonskogel af naar het andere schip. Die kogel wordt afgevuurd op de datum en het tijdstip wanneer die score werd ingestuurd.

Het schip dat als eerste 4 keer beschoten werd, verliest!

Je wil dus waarschijnlijk zo veel en lang mogelijk spelen om een goede score neer te zetten, maar als je te lang wacht, heeft het andere team misschien al vier keer een ander duel gewonnen en maakt jouw score al niet meer uit... Ga je dus voor langer proberen om een hoge score te halen, of zo snel en hoog mogelijk?

Een voorbeeld
Dit is bvb de volgorde waarin ik via pm scores heb gekregen. De kleuren duiden aan wie in een duel zat met elkaar.
1. Vermoljoen stuurt een score van 20
2. Molfreak Arno stuurt een score van 22
3. Ycaris stuurt een score van 19
4. Swifty stuurt een score van 23
5. Daisy stuurt een score van 25
6. Susdus stuurt een score van 24
7. monkeysuncle stuurt een score van 22
8. LuchtManiak stuurt een score van 23


Ik kijk dan op woensdagavond en zie:
1. Vermoljoen stuurde in zijn duel als eerst iets in én had beter gescoord dan Ycaris: hij vuurt een kanon af! Daarmee is 1-0 voor het Spookschip.
2. Molfreak Arno stuurde als 2e iets in. Maar LuchtManiak scoorde beter. Die vuurt echter nog geen kanon af, want dat wordt chronologisch gedaan.
3. Ycaris had reeds verlore nvan Vermoljoen.
4. Swifty verloor van Susdus, die nu ook nog niet vuurt, want Susdus heeft later ingestuurd.
5. Daisy won van monkeysuncle en vuurt een kanon af: 1-1
6. Susdus had dus gewonnen van Swifty en vuurt nu haar kanon af: 1-2 voor de Zappers!
7. monkeysuncle had verloren van Daisy.
8. LuchtManiak had gewonnen van Molfreak Arno en vuurt nu zijn kanon af: 1-3 voor de Zappers!

En hetzelfde doe ik voor het andere flash game. Beide spellen lopen gelijktijdig, dus die van het tweede flash game zitten hiertussen. Vanaf het moment dat een team zijn 4e kanon af schiet (in beide spellen gecombineerd), wint dat team! Het zou dus zelfs 4-4 kunnen worden, maar dan wint het team dat zijn 4e kanon als vroegste afgeschoten heeft.

Puntentelling
De Spookschippers winnen een punt voor elk duel dat ze winnen!
De Zappers winnen ook een punt voor elk duel dat ze winnen. Bij het 2e flash game mogen D*N, de_witte en michael90 een duelpartner uitkiezen. De spookschip kandidaat die dan niet gekozen wordt, mag zélf kiezen tegen wie hij/zij wil spelen en bepaalt daarmee dus ook wie van de Zappers kans maakt om een extra punt te verdienen!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2021, 19:53:06 »
Extra regels:
- Je mag je screenshot/score niet photoshoppen.
- Je moet de score zelf behaald hebben (dus niet screenshots van topscores naar elkaar sturen om je teamgenoten te helpen. Hoewel dit een team strijd is, is het ieder voor zich. Het is te hectisch op het schip in deze strijd om de anderen te helpen. ;)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #71 Gepost op: 28-02-2021, 20:05:16 »
Doe maar tegen Molfreak Arno dan, ook al maakt het me eigenlijk niet uit

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #72 Gepost op: 28-02-2021, 20:06:42 »
Hallo overleg?

Echt ook weer een domme keuze ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #73 Gepost op: 28-02-2021, 20:10:56 »
Oké dan kies ik ook egoïstisch, ik daag Vermoljoen uit
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #74 Gepost op: 28-02-2021, 20:13:05 »
Wat is dit nou weer? ::oink::
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #75 Gepost op: 28-02-2021, 20:40:53 »
Hallo overleg?

Echt ook weer een domme keuze ::)
::sorry:: ::sorry::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #76 Gepost op: 28-02-2021, 20:48:36 »
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #77 Gepost op: 28-02-2021, 20:53:37 »
 ::rofl::

Michael90 vs Molfreak Arno
D*N vs Vermoljoen

Dan heeft de_witte nog keuze uit Swifty of monkeysuncle. En degene van die twee die niet gekozen wordt heeft keuze uit alle 7 Zap kandidaten (mag je posten wanneer de_witte zijn keuze heeft gemaakt).

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #78 Gepost op: 28-02-2021, 20:57:13 »
Sowieso even zeggen dat ik dit oneerlijk vind...

En daarnaast werken de flash games van RN niet... er staat dat je iets moet installeren maar als je dan op die link drukt kom je op de site van Adobe waar geen installatieprogramma te vinden is: sterker nog. Ze zeggen zelf dat je het programma beter niet kunt installeren en als je het al wel hebt dat je het beter kunt de-installeren.

Gaan we dus niet doen  ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: PotC - Dé Strijd!
« Reactie #79 Gepost op: 28-02-2021, 20:58:48 »
Er staat toch niet dat het een game op RN is?
Keep calm and eat chocolates!